Przetargi.pl
ZACIĄGNIĘCIE DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO

Gmina Pieńsk ogłasza przetarg

  • Adres: 59-930 Pieńsk, ul. Bolesławiecka 29
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7786511/13 , fax. 075 7786405
  • Data zamieszczenia: 2011-09-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pieńsk
    ul. Bolesławiecka 29 29
    59-930 Pieńsk, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7786511/13, fax. 075 7786405
    REGON: 23082147000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.piensk.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZACIĄGNIĘCIE DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST USŁUGA W ZAKRESIE UDZIELENIA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WALUCIE POLSKIEJ, ZGODNIE Z PONIŻSZYMI WARUNKAMI: 1. Kwota kredytu 2.948.019,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset czterdzieści osiem tysięcy dziewiętnaście złotych). 2. Przeznaczenie środków na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej zgodnie z Uchwałą Nr XIII/65/2011 Rady Miejskiej w Pieńsku z dnia 30 sierpnia 2011 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego, oraz sprostowaniem Burmistrza nr pisma FB-I-78/2011 z dnia 12 września 2011 r. Informacje te są zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego (ścieżka dostępu: BIP ( www.piensk.bip.net.pl ) - Prawo lokalne - Uchwały chronologiczne- Kadencja 2010-2014 - Rok 2011). 3. Przedmiot finansowania: finansowanie działań inwestycyjnych: a)Budowa otwartego kompleksu sportowego przy Gimnazjum w Pieńsku do wysokości 1.082.375 złotych b)Euroregionalne Centrum Kultury i Komunikacji Pieńsk - EuRegioKom Pieńsk do wysokości 1.865.644 złotych 4. Okres kredytowania - od październik 2011 do grudnia 2012 r. 5. Uruchomienie transz kredytu nastąpi w terminie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2011 r., w terminie do 3 dni roboczych od daty złożenia dyspozycji. 6. Kredyt będzie dysponowany w ciężar rachunku kredytowego ( na podstawie przedłożonych faktur lub innych dokumentów) na rachunek gminy. Przeznaczony na finansowanie i refinansowanie poniesionych wydatków zgodnie z pkt. 2 od dnia 01 stycznia 2011 do 31 grudnia 2011 r. 7. Prowizja jednorazowa - płatna jednorazowo w terminie 3 dni po podpisaniu umowy, ale przed uruchomieniem kredytu. 8. Odsetki płatne przez cały okres kredytowania na koniec każdego miesiąca za ten miesiąc. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek i zamierzamy rozpocząć ich spłatę bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. Naliczenie i spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych. 9. Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanego kredytu. 10. Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M wyliczonej jako średnia arytmetyczna notowań ze wszystkich dni miesiąca. Tak wyliczona stawka obowiązuje od 1-go do ostatniego dnia następnego miesiąca. Marża Banku jest stała w umownym okresie kredytowania. 11. Do celu wyliczenia ceny oferty należy przyjąć: a) I transza w kwocie 1.000.000 zł. dnia 31-10-2011 r., b) II transza w kwocie 1.553.057 zł. dnia 20-12-2011 r. c) III transza w kwocie 394.962 zł. dnia 30-03-2012 r. Do celu wyliczenia ceny oferty należy przyjąć kalendarz realny (rok obrachunkowy 365-366 dni, miesiąc - faktyczna liczba dni kalendarzowych występujących w danym miesiącu) oraz stawkę WIBOR 1M z dnia 31 sierpnia 2011 r. 12. Spłata rat kapitałowych odbywać się będzie w momencie otrzymania refundacji wydatków ze środków budżetu Unii Europejskiej. 13. Koszty kredytu stanowią odsetki za okres kredytowania oraz jednorazowa prowizja od udzielonego kredytu, bez dodatkowych opłat. 14. Możliwość przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, przy jednoczesnym braku dodatkowych opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu. 16. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z wystawienia Zamawiającego. Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje się podpisać oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 17. W przypadku wykorzystania kredytu lub jego części niezgodnie z przeznaczeniem lub niedotrzymania ustalonych warunków umowy kredytu Bank może wypowiedzieć umowę. 18. Za zwłokę w uruchomieniu kredytu na rzecz Zamawiającego z winy Wykonawcy będą naliczane odsetki ustawowe. 19. Zamawiający zobowiązuje się do: 1) udzielenia na prośbę Banku wyjaśnień i udostępnienia dokumentów dotyczących udzielonego kredytu, 2) składania w Banku okresowych sprawozdań, a także informacji o sytuacji ekonomiczno-finansowej i majątkowej, umożliwiającej ocenę jego zdolności do terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami, 3) powiadomienia Banku w przypadku występowania o kredyty lub pożyczki w innych bankach, 4) powiadomienie Banku o udzielonych poręczeniach, 5) powiadomienie Banku o wszelkich zmianach związanych z jego nazwą i siedzibą, statusem prawnym. 20. Spory powstałe na tle wykonywania umowy rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 21. W sprawach nie uregulowanych umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo bankowe, Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw, z których wynikają warunki umowy kredytowej. 22. Umowa zostanie sporządzona w czterech jednobrzmiących egzemplarzach jeden dla Wykonawcy - Banku, trzy dla Zamawiającego. 23. Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji wystawionej przez Zamawiającego, zaakceptowanej przez Bank, na rachunek Urzędu Miasta i Gminy w Pieńsku nr 52 8382 001 0000 0202 2000 0010.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.piensk.com.pl zakładka BIP
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach