Przetargi.pl
ZACIĄGNIĘCIE DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO

Gmina Pieńsk ogłasza przetarg

  • Adres: 59-930 Pieńsk, ul. Bolesławiecka 29
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7786511/13 , fax. 075 7786405
  • Data zamieszczenia: 2010-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pieńsk
    ul. Bolesławiecka 29 29
    59-930 Pieńsk, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7786511/13, fax. 075 7786405
    REGON: 23082147000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZACIĄGNIĘCIE DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST USŁUGA W ZAKRESIE UDZIELENIA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WALUCIE POLSKIEJ, ZGODNIE Z PONIŻSZYMI WARUNKAMI: 1.Kwota kredytu 1.363.373,00 zł (słownie: jeden milion trzysta sześćdziesiąt trzy tysiące trzysta siedemdziesiąt trzy złotych). 2.Przeznaczenie środków na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zgodnie z Zarządzeniem nr 93/2010 Burmistrza Miasta i Gminy Pieńsk z dnia 20 września 2010 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego, która jest zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego (ścieżka dostępu: BIP ( www.piensk.bip.net.pl ) - Prawo lokalne - Zarządzenia Burmistrza). 3.Okres kredytowania - od listopad 2010 do grudnia 2020 r. 4.Uruchomienie środków kredytu nastąpi w transzach, w terminie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2010 r., w terminie do 3 dni od złożenia zlecenia 5.Kredyt będzie dysponowany w ciężar rachunku kredytowego ( na podstawie przedłożonych faktur lub innych dokumentów) na rachunek gminy. Przeznaczony na finansowanie i refinansowanie poniesionych wydatków zgodnie z pkt. 2 poniesionych od dnia 01 stycznia 2010 do 31 grudnia 2010 r. 6.Prowizja jednorazowa - płatna w terminie 7 dni po podpisaniu umowy, lecz przed uruchomieniem kredytu. 7.Odsetki płatne przez cały okres kredytowania na koniec każdego miesiąca za ten miesiąc. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek i zamierzamy rozpocząć ich spłatę bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. Naliczenie i spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych. 8.Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanego kredytu. 9.Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M wyliczonej jako średnia arytmetyczna notowań ze wszystkich dni miesiąca. Tak wyliczona stawka obowiązuje od 1-go do ostatniego dnia następnego miesiąca. Marża Banku jest stała w umownym okresie kredytowania. 10.Do celu wyliczenia ceny oferty należy przyjąć: 1.I transza w kwocie 634.026,00 zł dnia 20.11.2010 r., 2.II transza w kwocie 729.347,00 zł dnia 20.12..2010 r. Do celu wyliczenia ceny oferty należy przyjąć kalendarz realny (rok obrachunkowy 365-366 dni, miesiąc - faktyczna liczba dni kalendarzowych występujących w danym miesiącu) oraz stawkę WIBOR 1M z dnia 30 września 2010 r. 11.Spłata rat kapitałowych odbywać się będzie na koniec kwartału kalendarzowego. Pierwsza spłata rat kredytu nastąpi 30 września 2011 r. Należy przyjąć następujący harmonogram spłat: 1.6.W 2011 r. kwota 10.000 złotych, tj. 2 raty po 5.000 złotych 1.7.W 2012 r. kwota 10.000 złotych, tj. 4 raty po 2.500 złotych 1.8.W 2013 r. kwota 100.000 złotych, tj. 4 raty po 25.000 złotych 1.9.W 2014 r. kwota 100.000 złotych, tj. 4 raty po 25.000 złotych 1.10.W 2015 r. kwota 200.000 złotych, tj. 4 raty po 50.000 złotych 1.11.W 2016 r. kwota 200.000 złotych, tj. 4 raty po 50.000 złotych 1.12.W 2017 r. kwota 200.000 złotych, tj. 4 raty po 50.000 złotych 1.13.W 2018 r. kwota 200.000 złotych, tj. 4 raty po 50.000 złotych 1.14.W 2019 r. kwota 200.000 złotych, tj. 4 raty po 50.000 złotych 1.15.W 2020 r. kwota 143.373 złotych, tj. 3 raty po 36.000 złotych, 1 rata (31-12) 35.373 złotych 12.Koszty kredytu stanowią odsetki za okres kredytowania oraz jednorazowa prowizja od udzielonego kredytu, bez dodatkowych opłat. 13.Możliwość przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 14.Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, przy jednoczesnym braku dodatkowych opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu. 15.Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z wystawienia Zamawiającego. Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje się podpisać oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 16.W przypadku wykorzystania kredytu lub jego części niezgodnie z przeznaczeniem lub niedotrzymania ustalonych warunków umowy kredytu Bank może wypowiedzieć umowę. 17.Z tytułu bezpodstawnego odstąpienia od umowy Bank zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% wartości umowy. Za zwłokę w uruchomieniu kredytu na rzecz Zamawiającego z winy Wykonawcy będą naliczane odsetki ustawowe. 18.Zamawiający zobowiązuje się do: 1) udzielenia na prośbę Banku wyjaśnień i udostępnienia dokumentów dotyczących udzielonego kredytu, 2) składania w Banku okresowych sprawozdań, a także informacji o sytuacji ekonomiczno-finansowej i majątkowej, umożliwiającej ocenę jego zdolności do terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami, 3) powiadomienia Banku w przypadku występowania o kredyty lub pożyczki w innych bankach, 4) powiadomienie Banku o udzielonych poręczeniach, 5)powiadomienie Banku o wszelkich zmianach związanych z jego nazwą i siedzibą, statusem prawnym. 19.Spory powstałe na tle wykonywania umowy rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 20.W sprawach nie uregulowanych umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo bankowe, Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw, z których wynikają warunki umowy kredytowej. 21.Umowa zostanie sporządzona w czterech jednobrzmiących egzemplarzach jeden dla Wykonawcy - Banku, trzy dla Zamawiającego. 22.Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji wystawionej przez Zamawiającego, zaakceptowanej przez Bank, na rachunek Powiatu Zgorzeleckiego. 23.Zamawiający nie dopuszcza zmian w ostatecznej treści umowy. II. CELEM USTALENIA ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZOSTAŁY ZAŁĄCZONE NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY, KTÓRE STANOWIĄ INTEGRALNĄ CZĘŚĆ NINIEJSZEJ SIWZ: 1)Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Pieńsk kredytu długoterminowego w kwocie 1.363.373 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego na 2010 rok deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów, zostanie załączona niezwłocznie po otrzymaniu od Regionalnej Izby Obrachunkowej. 2) Sprawozdania finansowe za rok 2008, 2009 oraz I Kw i II kw.. 2010. 3)Opinie RIO w sprawie wykonania budżetu za rok 2008 i 2009. 4)Opinia RIO o projekcie budżetu Gminy na rok 2010. 5)Opinia RIO dotycząca możliwości sfinansowania w 2010 roku deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognozy kwoty długu. 6)Prognoza kwoty długu i jego spłaty na rok 2010 i lata następne stanowi załącznik do uchwały Nr XLIV/249/2010 Rady Miejskiej w Pieńsku z dnia 31 marca 2010 r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy Pieńsk 7)Informacje wskazane w pkt. 2-6 umieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego (ścieżka dostępu: BIP ( www.piensk.bip.net.pl ) - Prawo lokalne - Budżet). 8)Szczegółowa informacja o zobowiązaniach wg tytułów dłużnych oraz udzielonych poręczeń i gwarancji wg stanu na dzień 30.06.2010 r. Instytucja finansująca/ podmiot, któremu zostało udzielone poręczenie Przedmiot kredytu, pożyczki/ poręczenia/ gwarancji/ zobowiązania Kwota kredytu, pożyczki/ poręczenia/ gwarancji/ zobowiązania wg stanu na dzień 30.06.10 Kwota raty do spłaty w 2010 roku Kwota pozostała do spłaty Planowany termin spłaty 1. Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Bolesławieckiej 20 w Pieńsku Poręczenie 567,- 567,- 0,- 2010 2. Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Bolesławieckiej 5 w Pieńsku Poręczenie 3.713,- 3.713,- 12.377,- 2014 3.Gmina Pieńsk Zobowiązania z tyt. kredytów i pożyczek 4.014.089,- 372.471,66 3.641.617,34 2018 9)Szczegółowa informacja o należnościach z tytułu udzielonych kredytów i wg stanu na dzień 30.06.2010 r. Instytucja finansująca/ podmiot, któremu zostało udzielone poręczenie Przedmiot kredytu, pożyczki/ poręczenia/ gwarancji/ zobowiązania Kwota kredytu, pożyczki/ poręczenia/ gwarancji/ zobowiązania wg stanu na dzień 30.06.10 Kwota raty do spłaty w 2010 roku Kwota pozostała do spłaty Planowany termin spłaty 1. Zakład Usług Komunalnych w Pieńsku Należności z tyt. kredytów 201.786,98, 0,- 201.786,98 2020 III. POZOSTAŁE DOKUMENTY I INFORMACJE 1.Numer Identyfikacji Podatkowej Gminy Pieńsk 615-18-08-677. Numer Identyfikacji REGON Gminy Pieńsk 230821470. Zaświadczenia o nadaniu w/w numerów stanowią załącznik do niniejszego opisu. 2.Aktualne zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego i zakładu ubezpieczeń społecznych o wypełnieniu obowiązków składkowych zostaną niezwłocznie po otrzymaniu dołączone do niniejszej specyfikacji. 3.Statut Gminy Pieńsk umieszczony jest w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego (ścieżka dostępu: BIP ( www.piensk.bip.net.pl ) - Prawo lokalne - Statut). 4.Gmina Pieński powiązany jest kapitałowo ze spółką z ograniczoną odpowiedzialnością pod nazwą Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Pieńsku ( udział Gminy 305.000 złotych, tj. 100%) oraz Łużycką Higieną Komunalną Sp. z o.o. w Zgorzelcu (udział Gminy 702.000 złotych, tj. 36,22%). Brak zobowiązań wymagalnych wobec podmiotów powiązanych z Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 122 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z postanowieniami SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.piensk.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach