Przetargi.pl
„Zachowanie dziedzictwa kulturowego architekta Karla Friedricha Schinkla w gminie Popielów – renowacja zabytkowego kościoła w Kurzniach i działania edukacyjno-informacyjne w województwie opolskim” – renowacja zabytkowego kościoła w Kurzniach

Rzymskokatolicka Parafia pw. Św. Michła Archanioła ogłasza przetarg

  • Adres: 46-037 Karłowice, Pokojowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (48)774697185
  • Data zamieszczenia: 2021-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rzymskokatolicka Parafia pw. Św. Michła Archanioła
    Pokojowa 1
    46-037 Karłowice, woj. opolskie
    tel. (48)774697185
    REGON: 04007738800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.popielow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: kościelna osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zachowanie dziedzictwa kulturowego architekta Karla Friedricha Schinkla w gminie Popielów – renowacja zabytkowego kościoła w Kurzniach i działania edukacyjno-informacyjne w województwie opolskim” – renowacja zabytkowego kościoła w Kurzniach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi prac konserwatorskich dla zadania pn.: „Zachowanie dziedzictwa kulturowego architekta Karla Friedricha Schinkla w gminie Popielów – renowacja zabytkowego kościoła w Kurzniach i działania edukacyjno-informacyjne w województwie opolskim” – renowacja zabytkowego kościoła w Kurzniach. Zadanie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Działanie 5.3.1 Dziedzictwo kulturowe i kultura. Nr umowy o dofinasowanie: RPOP.05.03.01-16-0023/19-00. 3.2. Wykonanie usługi prac konserwatorskich ma na celu zabezpieczenie obiektu przed dalszym niszczeniem oraz przywrócenie jego walorów estetycznych. Przeprowadzona ma zostać kompleksowa konserwacja techniczna i estetyczna. Założeniem jest przywrócenie pierwotnej formy stropu nawy i empory, a także odtworzenie pierwotnej kolorystyki. 3.3. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in. następujący zakres prac: 1) Wykonanie wstępnej dokumentacji fotograficznej, 2) Zwoływanie komisji konserwatorskich, w skład których wchodzić mają, 3) przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawcy oraz OWKZ, 4) Usunięcie wtórnych podwieszanych sufitów ze stropu nawy i empory, 5) Usunięcie wtórnych płycin z balustrady empory, 6) Dezynfekcja i dezynsekcja obiektu, 7) Usunięcie wtórnych powłok malarskich z empory, 8) Wykonanie nowych powłok malarskich na emporze zgodnie z pierwotną kolorystyką, 9) Wykonanie konserwacji mazerunków na balustradzie empory, 10) Oczyszczenie i scalenie kolorystyczne stropu drewnianego nawy i empory, 11) Zabezpieczenie stropu nawy i empory transparentnym lakierem akrylowym, 12) Uzupełnienie wypraw tynkarskich w nawie, 13) Malowanie wnętrza nawy, kruchty i zakrystii, 14) Wykonanie nowej podłogi z płytek cementowych w nawie i kruchcie, 15) Wykonanie wymiany wewnętrznej instalacji elektrycznej, 16) Montaż nowych opraw oświetleniowych, 17) Zwiększenie dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych, 18) Montaż tabliczek z numeracją pismem Braille’a na ławkach, 19) Montaż przeciwpożarowego wyłącznika prądu w istniejącej skrzynce elektrycznej na północnej elewacji kościoła, 20) Montaż zewnętrznej tablicy informacyjnej, 21) Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej, w wymaganej ilości przez prawo, nie mniej jednak niż 3 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej (format .pdf) na nośniku elektronicznym, 22) Wykonanie dokumentacji powykonawczej z przeprowadzonych robót; 3.4. Szczegółowo zakres usługi określono w załączniku nr 9 do SIWZ (Program prac konserwatorskich EMPORA oraz STROP), w załączniku nr 10 do SIWZ (Projekt budowlany remontu wnętrza kościoła) oraz w załączniku nr 11 do SIWZ (Przedmiar prac). 3.4.1. Przedmiar prac załączony do SIWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości prac z programem prac konserwatorskich, dokumentacją budowlaną oraz pozwoleniami. Z uwagi na to, że umowa na usługi będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia prac większej ilości prac w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej sytuacja ta nie będzie mogła być uznana za prace dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze prac koniecznych do wykonania wynikających z dołączonych do SIWZ dokumentacji nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie programu/projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze ilości wymaganych pozycji do wielkości według własnych obliczeń. 3.5. UWAGA: Wykonawca będzie realizował zamówienie w czynnym obiekcie. Budynek kościoła na czas realizacji zamówienia przez Wykonawcę nie zostanie zamknięty i będzie funkcjonował w normalnym trybie. Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania wykonywanych prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem bezpieczeństwa osób przebywających w obiekcie. Miejsce, w którym prowadzone będą prace związane z wykonaniem usługi zostanie na koszt Wykonawcy należycie zabezpieczone przed dostępem osób trzecich (m.in. rusztowania). 3.6. Zamawiający informuje, że obiekt jest wpisany do Rejestru zabytków województwa opolskiego pod nr 1076/66 decyzją z dnia 21.01.1966 r. zmienioną decyzją z dnia 19.12.2014 r. 3.7. Zamawiający informuje, że posiada pozwolenie Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 545/N/2019 z dn. 14.06.2019 r. na prowadzenie prac konserwatorskich w obiekcie, pozwolenie Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 78/N/2020 z dn. 29.01.2020 r. na prowadzenie robót budowlanych we wnętrzu kościoła oraz decyzję Starosty Opolskiego nr 161/2020 z dn. 20.02.2020 r. zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę. 3.8. Informacje/Wymagania dodatkowe: 1) Wizja lokalna – każdy z wykonawców ma możliwość dokonania wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia lub celem uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do przygotowania oferty; koszt ewentualnej wizji lokalnej poniesie Wykonawca; 2) Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania zasad i warunków prowadzenia prac wynikających z ustawy dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2020.282 t.j. z dnia 2020.02.21 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych, a także zgodnie z pozwoleniami konserwatorskimi i budowlanym posiadanym przez Zamawiającego, 3) Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do 7 dni roboczych od podpisania umowy do opracowania i przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego na podstawie kwoty przedstawionej w ofercie i na zasadach podanych w istotnych postanowieniach umowy. 4) Wykonawca będzie sporządzał dokumentację fotograficzną przed rozpoczęciem usługi, z przebiegu a także po zakończeniu usługi. 5) Wykonawca sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli przepisy wymagają sporządzenia takiego planu 6) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, 7) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania kompletu wymaganych dokumentów wraz z wnioskami pozwalającymi Zamawiającemu na zakończenie prac i/lub uzyskanie pozwolenia na użytkowania po zakończeniu całości prac, 8) Wykonawca odpowiada za należyte zabezpieczenie wszystkich elementów w budynku oraz jego otoczeniu, nie będących przedmiotem prac konserwatorskich przez zniszczeniem, uszkodzeniem lub zachlapaniem, 9) Wykonawca wywiezie materiały rozbiórkowe i/lub odpady nie nadające się do odzysku na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami 10) Wykonawca zobowiązany będzie do uporządkowania i wyczyszczenia wszystkich pomieszczeń, w których prowadzone były prace, a także terenu wokół obiektu, na którym również prowadzone były prace, tak by obiekt i teren wokół nadawały się do użytkowania zgodnie z ich przeznaczeniem w dacie odbioru końcowego, 11) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres min. 36 miesięcy (licząc od daty odbioru przedmiotu zamówienia) – zgodnie z oświadczeniem złożonym w ofercie, 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji rodzaju i jakości materiałów planowanych do użycia/zamontowania/wbudowania. Wykonawca nie może użyć/zamontować/wbudować materiałów nie zaakceptowanych przez Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru. 13) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszej umowy 3.9. Wykonawca zaakceptuje warunki zamówienia bez zastrzeżeń tj. zaakceptuje warunki umowy załączonej do SIWZ (oświadczenie zawarte w formularzu oferty). 3.10. Rozwiązania równoważne: 1) Jeżeli w SIWZ, programie prac konserwatorskich, dokumentacji budowlanej lub przedmiarach prac znajdują się wskazania przykładowych systemów czy typów rozwiązań materiałowych, urządzeń lub produktów należy przyjąć że Zamawiający podając taki opis, dopuszcza zastosowanie innych systemów, typów rozwiązań materiałowych, urządzeń lub produktów/materiałów, które posiadają parametry techniczne, jakościowe i estetyczne równoważne ze wskazanymi w ww. dokumentacji, 2) Jeżeli SIWZ, program prac konserwatorskich, dokumentacja budowlana lub przedmiar prac wskazywałyby w odniesieniu do niektórych systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń równoważnych. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu estetycznego, technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w ww. dokumentach. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów, systemów, technologii, materiałów/ produktów i urządzeń zawarte w SIWZ, programie prac konserwatorskich, dokumentacji budowlanej lub przedmiarach prac, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/produkty wymienione w powyższych dokumentach mogą być zastąpione systemami, technologiami, urządzeniami bądź materiałami/produktami równoważnymi. Poprzez pojęcie równoważny należy rozumieć systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/produkty gwarantujące realizację robót zgodnie z ww. dokumentami oraz zapewniające uzyskanie parametrów estetycznych, jakościowych i technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ, programie prac konserwatorskich, dokumentacji budowlanej oraz przedmiarach prac. Równoważne systemy, technologie, produkty/materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje technologie, systemy, produkty/materiały oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zgodnie z art. 30 ust 4. Ustawy Pzp Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp wskazuje, iż dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się wskazanymi odniesieniami Zamawiający po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformułowanie „lub równoważny” 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów. 5) Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 6) W przypadku nie dołączenia dokumentów uwiarygadniających zastosowanie technologii, systemów, urządzeń i/lub materiałów/produktów równoważnych Zamawiający uzna, że wykonawca przedstawił w ofercie systemy, technologie, urządzenia i materiały/produkty opisane w SIWZ, programie prac konserwatorskich, dokumentacji budowlanej i przedmiarach prac. 3.11. WYMAGANIA, O KTÓRYCH W ART. 29 UST. 3a ustawy Pzp 3.11.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, o ile nie są wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej lub gdy Wykonawca lub podwykonawca samodzielnie wykonuje te czynności: 1) prace konserwatorskie, które podlegają nadzorowi przez osobę posiadającą uprawnienia, o których mowa w art. 37a ustawy o ochronie konserwatorskiej i opiece nad zabytkami, 2) prace fizyczne (m.in. malowanie, układanie płytek, prace instalacyjne). 3.11.2. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący ww. czynności będą w okresie wykonywania przedmiotu zamówienia zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 3.11.3. Szczegółowe uregulowanie kwestii zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawców pracowników na podstawie umowy o pracę, zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ. 3.12. WYMAGANIA, O KTÓRYCH W ART. 29 UST. 4 ustawy Pzp 3.12.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 4
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92312000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach