Przetargi.pl
Odrestaurowanie ołtarza głównego w kościele parafialnym pw. Św. Jadwigi w Chróścicach wraz z opracowaniem dokumentacji konserwatorskiej

Rzymsko-Katolicka Parafia św. Jadwigi ogłasza przetarg

  • Adres: 46-080 Chróścice, Powstańców
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774695529
  • Data zamieszczenia: 2017-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rzymsko-Katolicka Parafia św. Jadwigi
    Powstańców 5
    46-080 Chróścice, woj. opolskie
    tel. 774695529
    REGON: 040073605
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dobrzenwielki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: kościelna osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odrestaurowanie ołtarza głównego w kościele parafialnym pw. Św. Jadwigi w Chróścicach wraz z opracowaniem dokumentacji konserwatorskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Odrestaurowanie ołtarza głównego w kościele parafialnym pw. Św. Jadwigi w Chróścicach wraz z opracowaniem dokumentacji konserwatorskiej - zgodnie z warunkami niniejszej specyfikacji. Zadanie współfinansowane ze środków Europejski Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020; w ramach: Osi priorytetowej 05 – Ochrona środowiska, dziedzictwa kulturowego i naturalnego; Działanie: 05.03. Ochrona dziedzictwa kulturowego i kultury; Poddziałanie: 05.03.01 - Dziedzictwo kulturowe i kultura Zadanie dotyczy zabytku ruchomego, do którego zaliczane jest wyposażenie kościoła. W ramach zadania wykonane zostaną: Prace konserwatorskie przy architekturze ołtarza i jego dekoracji snycerskiej - demontaż figur, elementów zdobniczych i obrazu, - oczyszczenie całości ołtarza z kurzu i brudu, - usunięcie przemalowań olejnych z powierzchni płaskich nastawy, - usunięcie warstwy przemalowań olejnych z powierzchni figur nastawy, - usunięcie wtórnych imitacji złoceń - usunięcie wtórnych kitów rozstępów uzupełnień formy rzeźbiarskiej, niespełniających wymogów technicznych lub estetycznych, - wykonanie impregnacji niszczącej owadzie szkodniki drewna, - wykonanie lokalnej impregnacji wzmacniającej strukturę drewna, - wzmocnienie konstrukcji ołtarza, - wypełnienie szczelin i drobnych ubytków ( kit z pyłem drzewnym), - wykonanie rekonstrukcji brakujących elementów rzeźbiarskich lub zdobień, - wykonanie uzupełnień i kitów w murowanej części ołtarza, - uzupełnienie zapraw, - wykonanie złoceń, - scalenie kolorystyczne powierzchni marmoryzacji, - scalenie kolorystyczne figur, - zabezpieczenie powierzchni polichromii i złoceń, Oraz prace konserwatorskie przy obrazie św. Jadwigi - wyjęcie obrazu z ramy, - zdjęcie płótna podobrazia z krosien, - odczyszczenie i impregnacja krosien, - odczyszczenie lica obrazów, - zdjęcie przemalowań warstwy malarskiej, - naciągnięcie obrazu na krosna, - założenie werniksu pośredniego, - uzupełnienie ubytków i przetarć warstwy malarskiej, - złożenie werniksu końcowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: „Program prac konserwatorskich – zabytkowy wystrój wnętrza kościoła p.w. św. Jadwigi w Chróścicach” Wykonawca będzie realizował zamówienie w czynnym obiekcie. Budynek kościoła na czas realizacji zamówienia przez Wykonawcę nie zostanie zamknięty i będzie funkcjonował w normalnym trybie. Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania wykonywanych prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem bezpieczeństwa osób przebywających w obiekcie. Miejsce, w którym prowadzone będą prace związane z wykonaniem usługi zostanie na koszt Wykonawcy należycie zabezpieczone przed dostępem osób trzecich. Zamawiający informuje, ze obiekt jest wpisany do Rejestru zabytków województwa opolskiego pod numerem rejestru Ks. A t. I 138/2010 decyzją z dnia 27.12.2010 r. a zespół zabytków ruchomych z kościoła pod numerem rejestru Ks.B.t.III-209/1-26/10 decyzją z dnia 27.12.2010 r Zamawiający informuje, ze posiada pozwolenie Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 30/R/12 z dn. 24.04.2012 r. na prowadzenie prac restauratorskich w obiekcie (termin ważności do 31.12.2018 r.) Wizja lokalna – każdy z wykonawców ma możliwość dokonania wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia lub celem uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do przygotowania oferty; koszt ewentualnej wizji lokalnej poniesie Wykonawca; Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania zasad i warunków prowadzenia prac wynikających z ustawy dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2014. poz. 1446 z pózn. zm.) oraz przepisów wykonawczych, a także zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim posiadanym przez Zamawiającego, Wykonawca będzie sporządzał dokumentacje fotograficzna przed rozpoczęciem oraz z przebiegu usługi. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do opracowania i przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego na podstawie kwoty przedstawionej w ofercie i na zasadach podanych w istotnych postanowieniach umowy. Wykonawca odpowiada za należyte zabezpieczenie wszystkich elementów w budynku, niebędących przedmiotem prac konserwatorskich przez zniszczeniem, uszkodzeniem lub zachlapaniem, Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji rodzaju i jakości materiałów planowanych do wbudowania. Rozwiązania równoważne 1) Jeżeli w SIWZ lub załącznikach do SIWZ znajdują się wskazania przykładowych systemów czy typów rozwiązań materiałowych należy przyjąć ze Zamawiający podając taki opis, dopuszcza zastosowanie innych produktów/materiałów, które posiadają parametry techniczne i jakościowe równoważne ze wskazanymi w dokumentacji; 2) Jeżeli SIWZ lub załączniki do SIWZ wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów/produktów znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów/produktów równoważnych. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie maja na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy Pzp, a maja jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w ww. dokumentach. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe materiałów/produktów, zawarte w SIWZ lub załącznikach do SIWZ, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, ze dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne materiały/produkty wymienione w powyższych dokumentach mogą być zastąpione materiałami/produktami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów/produktów równoważnych należy rozumieć materiały/produkty gwarantujące realizacje usługi zgodnie z ww. dokumentami oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ i załącznikach do SIWZ. Równoważne produkty/materiały musza być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty/materiały równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zgodnie z art. 30 ust 4. Ustawy Pzp Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp wskazuje, iż dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się wskazanymi odniesieniami Zamawiający po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformułowanie „lub równoważny” 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązanie równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, ze oferowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów. 5) Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 6) W przypadku nie dołączenia dokumentów uwiarygadniających zastosowanie produktów/materiałów równoważnych Zamawiający uzna, ze wykonawca przedstawił w ofercie produkty/ materiały opisane w ww. dokumentach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92312000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: . Wykonawca, terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (Załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Informacje dla wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: - Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty sporządzonej na formularzu ofertowym: - oświadczenia, o których mowa w punkcie 7.1. (Załącznik nr 3 oraz nr 4 do SIWZ) - pełnomocnictwo do podpisania oferty (w przypadku gdy Wykonawce reprezentuje Pełnomocnik). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w formie oryginału) – Załącznik nr 5 do SIWZ (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach