Przetargi.pl
Wyznaczenie jednostki wykonującej całodobowo zadanie usuwania pojazdów z dróg oraz przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 587 734 800
  • Data zamieszczenia: 2019-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 587 734 800
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyznaczenie jednostki wykonującej całodobowo zadanie usuwania pojazdów z dróg oraz przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa usuwania (przemieszczania) pojazdów z dróg oraz przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z drogi. 2.2 Przedmiot zamówienia, realizowany w trybie art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, dotyczy trzech zakresów: 2.2.1 usuwania pojazdów z dróg, 2.2.2 przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z drogi, 2.2.3 usługa przemieszczenia pojazdów, po terminie upływu umowy z Wykonawcą. 2.3 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 2.3.1 Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.), 2.3.2 Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2018, poz. 2285). 2.4 Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 2.2.1 SIWZ: 2.4.1 Wykonawca będzie wykonywać całodobowo zadanie polegające na usuwaniu z dróg pojazdów, dla których określone zostaną poszczególne wysokości stawki w sytuacji odstąpienia od usunięcia pojazdu, a zwracanych przez Zamawiającego na podstawie art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym. 2.4.2 Szacunkowa wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o +/- 20%) podczas trwania zamówienia: Lp. Rodzaj pojazdu Planowana ilość 1. rower lub motorower 10 szt. 2. motocykl 10 szt. 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t 450 szt. 4. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t 10 szt. 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t 10 szt. 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t 5 szt. 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne 5 szt. 2.4.3 Szacunkowa wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o +/- 20%) związana z odstąpieniem od usunięcia pojazdu w czasie trwania umowy: Lp. Rodzaj pojazdu Planowana ilość 1. rower lub motorower 2 szt. 2. motocykl 2 szt. 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t 10 szt. 4. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t 2 szt. 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t 2 szt. 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t 1 szt. 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne 1 szt. 2.4.4 Podstawowe czynności objęte przedmiotem zamówienia w zakresie usuwania pojazdów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia każdej dyspozycji usunięcia lub przemieszczenia pojazdu od podmiotu, o którym mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym. 2) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji każdego zlecenia dyspozycji usunięcia lub przemieszczenia pojazdu, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (także w porze nocnej, w dni wolne od pracy, w dni świąteczne). W przypadku braku reakcji bądź odmowy ze strony Wykonawcy na zgłoszenie dotyczące usunięcia pojazdu, Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonania przedmiotowej usługi innemu podmiotowi, a kosztami wykonanego zlecenia obciąży Wykonawcę. 3) Wykonawca zobowiązany jest do dojazdu do miejsca zdarzenia wskazanego w dyspozycji usunięcia lub przemieszczenia pojazdu, w czasie zdeklarowanym w ofercie przetargowej. W przypadku nie wywiązania się z zadeklarowanego w ofercie przetargowej czasu dojazdu, Zamawiający naliczy stosowną karę umowną, zgodnie z zapisem w §8 ust. 4 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) – Załącznika Nr 3 do SIWZ. Czas dojazdu do miejsca zdarzenia stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, szczegółowo określone w Rozdziale 13 niniejszej SIWZ. 4) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania usuwanego pojazdu wraz z jego elementami do załadunku lub holowania, w szczególności zabezpieczenia pojazdu przed powstaniem dodatkowych uszkodzeń. 5) Wykonawca zobowiązany jest do transportu usuniętego pojazdu na wyznaczony parking strzeżony oraz rozładunek i zaparkowanie pojazdu na tym parkingu. 6) W przypadku wydania przez starostę dyspozycji przemieszczenia, (transportu) pojazdu, który został umieszczony na parkingu w inne wskazane miejsce, a w szczególności na wskazany przez starostę parking lub do stacji demontażu pojazdów na terenie powiatu tczewskiego, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania tej usługi w ciągu 5 dni roboczych. Przedmiotowa usługa będzie obejmować przygotowanie pojazdu wraz z jego elementami do załadunku lub holowania, w szczególności zabezpieczenie pojazdu przed powstaniem dodatkowych uszkodzeń, transport pojazdu na wyznaczony parking lub stację demontażu pojazdów oraz jego rozładunek i zaparkowanie. UWAGA: W przypadku nie wywiązania się z powyższych zobowiązań, Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonania przedmiotowej usługi innemu podmiotowi, a kosztami wykonanego zlecenia obciąży Wykonawcę. 2.4.5 Wykonawca prowadzi dokumentację związaną z usuwaniem pojazdów, w szczególności: 1) ewidencję usuniętych pojazdów oraz udostępniania w każdym czasie na potrzeby Zamawiającego dane dotyczące ilości, rodzaju, marki, numeru rejestracyjnego i daty usunięcia pojazdów. 2) przedkłada w Starostwie Powiatowym w Tczewie, w terminie do 7 dnia każdego miesiąca, wykaz pojazdów usuniętych w miesiącu poprzednim, ze wskazaniem danych, o których mowa w pkt 2.4.5 ppkt 1) SIWZ. Nie wywiązanie się z powyższego obowiązku będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego stosownej kary umownej, zgodnie z zapisem § 8 ust. 7 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) – Załącznika Nr 3 do SIWZ. 3) udostępnia w każdym czasie na potrzeby Zamawiającego dane dotyczące ilości, rodzaju i czasu usuniętych pojazdów; 4) umożliwia przeprowadzenie kontroli przez Zamawiającego w zakresie prowadzonej dokumentacji. 2.4.6 Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zgłaszania w terminie niezwłocznym wszelkich zmian dotyczących prowadzonej działalności w zakresie wykonania umowy, 2) przedkładania – na każde wezwanie Zamawiającego – dokumentów potwierdzających prawo Wykonawcy do dysponowania pojazdami wykorzystywanymi do realizacji przedmiotu umowy, kopie dowodów rejestracyjnych wraz z aktualnym badaniem technicznym oraz aktualną polisą OC pojazdu. 2.5. Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 2.2.2 SIWZ: 2.5.1 Wykonawca będzie całodobowo wykonywać zadanie polegające na przechowywaniu na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg. 2.5.2 Szacunkowa wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o +/- 20%): Lp. Rodzaj pojazdu Planowana ilość 1. rower lub motorower 10 szt. 2. motocykl 10 szt. 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t 600 szt. 4. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t 10 szt. 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t 10 szt. 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t 5 szt. 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne 5 szt. 2.5.3 Podstawowe czynności objęte przedmiotem zamówienia w zakresie przechowywania na parkingu pojazdów usuniętych: 1) Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia każdej dyspozycji parkowania pojazdu, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (także w porze nocnej, w dni wolne od pracy, w dni świąteczne). W przypadku braku reakcji ze strony Wykonawcy na zgłoszenie dotyczące przechowywania usuniętego pojazdu, Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia wykonania przedmiotowej usługi innemu podmiotowi, a kosztami wykonanego zlecenia obciąży Wykonawcę. 2) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego zabezpieczenia przechowywanego na parkingu pojazdu w sposób wykluczający jego uszkodzenie, dewastację lub utratę. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wydania pojazdu z parkingu po łącznym spełnieniu niżej wymienionych warunków: a) po okazaniu zezwolenia wydanego zgodnie z §4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2018, poz. 2285), b) osobie wskazanej w zezwoleniu lub właścicielowi (posiadaczowi) wskazanemu w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe oraz osobie upoważnionej przez właściciela pojazdu, c) po okazaniu innych dokumentów wymaganych obowiązującymi przepisami prawa. 2.5.4 Wykonawca prowadzi dokumentację związaną z usuwaniem pojazdów, w szczególności: 1) ewidencję przechowywanych pojazdów oraz udostępniania, w każdym czasie na potrzeby Zamawiającego, danych dotyczących ilości, rodzaju, marki, numeru rejestracyjnego i czasu przechowywania pojazdów. 2) przedkłada w Starostwie Powiatowym w Tczewie w terminie do 7 dnia każdego miesiąca wykaz pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim, ze wskazaniem danych, o których mowa w pkt 2.5.4 ppkt 1) SIWZ Nie wywiązanie się z powyższego obowiązku, będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego stosownej kary umownej, zgodnie z zapisem §8 ust. 7 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) – Załącznika Nr 3 do SIWZ. 2.5.5 W przypadku nie odebrania pojazdu z parkingu przez okres 3 m-cy, Wykonawca – nie później niż trzeciego dnia od upływu trzymiesięcznego terminu – powiadamia Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o jego nieodebraniu. Nie dopełnienie przedmiotowego obowiązku, będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego stosownej kary umownej, zgodnie z zapisem zdania drugiego w §8 ust. 5 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) – Załącznika Nr 3 do SIWZ 2.5.6 Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zgłaszania w terminie niezwłocznym wszelkich zmian dotyczących prowadzonej działalności w zakresie wykonania umowy, 2) przedkładania – na każde wezwanie Zamawiającego – dokumentów potwierdzających: ‑ prawo Wykonawcy do dysponowania terenem, na którym usytuowany jest parking strzeżony, ‑ prawo Wykonawcy do dysponowania pojazdami wykorzystywanymi do realizacji przedmiotu umowy, kopie dowodów rejestracyjnych wraz z aktualnym badaniem technicznym oraz aktualną polisą OC pojazdu, ‑ aktualność zawartego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy. 2.6. Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 2.2.3 SIWZ: 2.6.1 Na wykonanie usługi przemieszczenia pojazdów, po upływie terminu trwania umowy z Wykonawcą, w przypadku wyłonienia innego wykonawcy Zamawiający określa szacunkową wielkość zamówienia dla poszczególnych rodzajów pojazdów (wielkość ta może ulec zmianie o +/- 20%): Lp. Rodzaj pojazdu Planowana ilość 1. rower lub motorower 2 szt. 2. motocykl 2 szt. 3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t 250 szt. 4. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t 2 szt. 5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t 2 szt. 6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t 1 szt. 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne 1szt. 2.6.2 Po upływie terminu trwania umowy w przypadku wyłonienia innego wykonawcy, podmiot dotychczas świadczący usługi na rzecz Powiatu Tczewskiego zobowiązany jest do przetransportowania wszystkich pojazdów znajdujących się na jego parkingu do miejsca wskazanego przez Zamawiającego w ramach obowiązującej umowy - w terminie do 14 dni od daty wydania odpowiedniej dyspozycji przez Zamawiającego. Za powyższą usługę przysługuje wynagrodzenie w wysokości 50% stawek, o których mowa w § 6 ust.1 Istotnych postanowień umowy (Projektu umowy) – Załącznika Nr 3 do SIWZ. 2.7 INFORMACJA O UBEZPIECZENIU O.C.: 2.7.1 Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie mniej niż 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) w zakresie każdej części zamówienia. 2.7.2 Polisę, o której mowa powyżej, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy (zgodnie z pkt 14.4.1 SIWZ). 2.7.3 Zamawiający zastrzega sobie, iż w każdym momencie trwania umowy, może wezwać Wykonawcę do potwierdzenia aktualności zawartego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy. 2.8 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.8.1 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy – o ile są już znane. W przypadku zaistnienia zmian w tym zakresie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie, w tym w szczególności do przekazania informacji na temat nowych podwykonawców, którym zamierza powierzyć realizację usług. 2.8.2 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.8.3 Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2.8.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 2.9 Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Jeżeli podczas realizacji zadania usługę będzie wykonywać osoba niezatrudniona na umowę o pracę co zostanie ustalone przez Zamawiającego osoba taka będzie musiała zakończyć wykonywanie usługi, a Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Fakt ujawnienia takiej osoby musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. 2.10. UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest do osobistego wykonania kluczowej części zmówienia w zakresie usuwania (przemieszczania) pojazdów z dróg (pkt 2.2 ppkt 2.2.1 i 2.2.3 SIWZ), z uwagi na konieczność posiadania przez Wykonawcę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z art. 28 ustawy z dn. 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U.2019.58 z późn. zm). 2.11. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 Ustawy Pzp. 2.12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 2.13. W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 5.000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późn. zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg nr ZP.272.11.2019” W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) – informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 7b Ustawy, to jest z uwagi na wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 1 Ustawy, dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej (pkt 4.1.2 ppkt 1 SIWZ), jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonych zapisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 58 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy, Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (część A w Załączniku Nr 2 do SIWZ) – w oryginale. Wyjaśnienie dla Wykonawców: 1. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert przetargowych, na swojej stronie internetowej zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy. 2. Wykonawca w ciągu 3 dni od zamieszczenia przedmiotowych informacji zobowiązany będzie do przekazania oświadczenia – Załącznika Nr 2 do SIWZ. 3. Wyjątkiem będzie sytuacja, w której zostanie złożona jedna oferta przetargowa wówczas Wykonawca, który ją złożył zwolniony będzie z obowiązku przekazania oświadczenia w przedmiocie przynależności do grupy kapitałowej. UWAGI: 1) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. 3) W przypadku, gdy Wykonawca na dzień składania ofert nie jest powiązany z żadnym podmiotem, a zatem nie należy do jakiejkolwiek grupy kapitałowej, Wykonawca – w celu usprawnienia procedury przetargowej – może wraz z ofertą złożyć oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (część B w Załączniku Nr 2 do SIWZ) – w oryginale. 5.4 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 3 Ustawy, będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: 5.4.1 w celu oceny, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów bądź inny dokument (przedstawione w oryginale), zawierające informacje w zakresie określonym w §9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1C do SIWZ. 5.4.2 oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu tego podmiotu, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ. 5.5 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3.3 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Niniejszy dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.6 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.5 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy 5.5 SIWZ stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach