Przetargi.pl
Wywóz odpadów i osadów ściekowych

Gmina Jastków ogłasza przetarg

  • Adres: 21-002 Jastków, Panieńszczyzna ul. Chmielowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 020 143 , fax. 815 020 144
  • Data zamieszczenia: 2017-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jastków
    Panieńszczyzna ul. Chmielowa 3
    21-002 Jastków, woj. lubelskie
    tel. 815 020 143, fax. 815 020 144
    REGON: 53523800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jastkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wywóz odpadów i osadów ściekowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 Przedmiotem zamówienia jest załadunek, wywóz i zagospodarowanie odwodnionych częściowo higenizowanych osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Snopkowie Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji następujących zadań; - podstawienia kontenera na osady, załadunku kontenera z osadem na środki transportowe - gospodarowania przedmiotowymi osadami przez co rozumie się wywóz mas osadowych poza teren oczyszczalni, a następnie ich przetworzenie ( z wyłączeniem zagospodarowania osadów w gruncie) z zachowaniem wymogów określonych przepisami: • ustawy z dnia 14.12.2012r.r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2016. 1987 ze zm.) • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 06.02.2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U. z 2015r., poz. 257). • ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U.2017. 519 j.t.) Wybrany w drodze przetargu Wykonawca, posiadający wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach staje się posiadaczem odpadów z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów w/w ustawy w tym zakresie, a w szczególności przejmuje odpowiedzialność za dalsze postępowanie z osadami od momentu załadunku osadów na terenie oczyszczalni ścieków w Snopkowie. Wykonawca nie może powierzyć zamówienia podwykonawcom, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia w następującym zakresie: 1) prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, w tym komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, zgodnie z wymaganiami Ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach, 2) prowadzenie działalności w zakresie transportu osadów ściekowych. Przedmiotowy osad pochodzi z procesów oczyszczania ścieków na Oczyszczalni w Snopkowie. Osad poddany jest biologicznej stabilizacji tlenowej oraz odwodnieniu na prasie. Kod odpadu 19 08 05 ( ustabilizowane komunalne osady ściekowe). Przewidywana ilość wytworzonego odwodnionego osadu w okresie objętym zamówieniem – ok. 1000 Mg Przewidywany okres odbioru osadu przez Wykonawcę - od 1 stycznia 2018r. do 31 grudnia 2018r. Przewidywana ilość odwodnionego osadu do odbioru przez Wykonawcę - ok. 1000 Mg Przewidywana ilość odbioru osadu w okresie 1 miesiąca uśredniona - ok. 83,3Mg Zawartość suchej masy: - ok. 16 % Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości wywożonych osadów oraz okresów odbioru z przyczyn spowodowanych przestojami, awariami, a przede wszystkim braku możliwości precyzyjnego określenia ilości i okresów odbioru osadu przez miejscowych rolników z przeznaczeniem na rolnicze wykorzystanie. Osady poddawane są badaniom z częstotliwością i w zakresie zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 06.02.2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015r., poz. 257). Załadunek i odbiór osadu prowadzony będzie w zależności od potrzeb ok. 7 razy w ciągu miesiąca. Poprzedzi go trwający ok. 2 doby proces odwodnienia na prasie. Osad będzie w procesie ciągłym transportowany taśmociągiem do podstawionego kontenera. Wylot taśmociągu zlokalizowany jest na wys. ok. 2,5 m nad poziomem terenu. Rozliczenie płatności za odebrany osad odbywać się będzie na podstawie objętości urządzenia służącego do jego okresowego gromadzenia. Wykonawca jest zobowiązany: - zapewnić kontener do okresowego magazynowania osadu, załadować na środki transportu oraz przetransportować przedmiotowy osad z terenu oczyszczalni do miejsca jego zagospodarowania. - przyjąć odpowiedzialność za dalszy sposób postępowania z przedmiotowymi osadami zgodnie z przedstawionym sposobem i miejscem ich zagospodarowania oraz ponieść wszelkie konsekwencje prawne i finansowe z tym związane, - rozliczać ilość wywożonych osadów: Przekazać Zamawiającemu każdorazowo po zakończeniu miesiąca kalendarzowego Karty Przekazania Odpadu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 12.12.2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r., poz. 1973). Przed przystąpieniem do prasowania osadu Zamawiający zobowiązany jest powiadomić Wykonawcę, co najmniej z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie rozpoczęcia prasowania i wywozu osadów. Część 2 Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu odpadów o kodach 19 08 01 (skratki ok.13 Mg) i 19 08 02 ( zawartość piaskowników ok. 10 Mg) w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2016. 1987. ze zm.) wytworzonych na oczyszczalni ścieków w Snopkowie ( ok.10 Mg zawartość piaskowników i ok. 10Mg skratek) i na oczyszczalni ścieków w Tomaszowicach ( skratki ok. 3 Mg) oraz poddania ich procesowi przetworzenia. Wykonawca będzie zobowiązany do gospodarowania przedmiotowymi odpadami z zachowaniem wymogów określonych przepisami: • ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (t.j.Dz.U.2016. 1987 ze zm.) • ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. 2017. 519. j.t.) Wybrany w drodze przetargu Wykonawca, posiadający wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach staje się posiadaczem odpadów z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów w/w ustawy w tym zakresie, a w szczególności przejmuje odpowiedzialność za dalsze postępowanie z odpadami od momentu załadunku odpadów na terenie oczyszczalni ścieków w Snopkowie lub Tomaszowicach. Potwierdzenie wykonania usługi wywozu i poddania przetworzeniu odpadów Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć w formie Karty Przekazania Odpadu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973). Odpady będą gromadzone w 3 pojemnikach : a) oczyszczalnia ścieków w Snopkowie : - jeden pojemnik na skratki i jeden na zawartość piaskowników b) oczyszczalnia ścieków w Tomaszowicach - jeden pojemnik na skratki, Szacunkowa ilość odpadów przewidziana do opróżnienia w okresie trwania zamówienia; a) oczyszczalnia ścieków w Snopkowie - zawartość piaskowników – 10 Mg ( 2,50 Mg na kwartał) - skratki - 10 Mg ( 1,67 Mg co 2 miesiące) b) oczyszczalnia ścieków w Tomaszowicach - skratki – 3 Mg ( 0,5 Mg co 2 miesiące) Wyposażenie nieruchomości w kontenery i pojemniki należy do wykonawcy. Część 3 Usługa wywozu następujących odpadów; - odpadów pochodzących z budynku Urzędu Gminy Jastków tj. niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01, odpadów komunalnych posegregowanych i gromadzonych selektywnie o kodach 20 01 01 papier i tektura + 15 01 01 opakowania z papieru i tektury, 20 01 02 szkło + 15 01 07 opakowania ze szkła, 20 01 39 tworzywa sztuczne + 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych, 15 01 04 opakowania z metali oraz 15 01 05 opakowania wielomateriałowe, - niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 pochodzących z prac porządkowych prowadzonych w miejscach publicznych na terenie gminy Jastków, - niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 pochodzących ze świetlic wiejskich w miejscowości Ługów, Płouszowice Kolonia, i Moszna Wieś oraz komunalnej oczyszczalni ścieków w Snopkowie. Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 oraz odpadów komunalnych posegregowanych i gromadzonych selektywnie o kodach 20 01 01 papier i tektura + 15 01 01 opakowania z papieru i tektury, 20 01 02 szkło + 15 01 07 opakowania ze szkła, 20 01 39 tworzywa sztuczne + 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych, 15 01 04 opakowania z metali oraz 15 01 05 opakowania wielomateriałowe w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. D.U.2016. 1987.ze zm.) pochodzących z budynku Urzędu Gminy Jastków, niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 pochodzących z prac porządkowych prowadzonych w miejscach publicznych na terenie gminy Jastków, niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 pochodzących ze świetlic wiejskich w miejscowości Ługów, Płouszowice Kolonia, i Moszna Wieś oraz komunalnej oczyszczalni ścieków w Snopkowie. Miejsce deponowania odpadów – zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017r. poz. 1289.tj), ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( tj. Dz.U. 2016r. poz.1987 ze zm.) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami Dla Województwa Lubelskiego 2017 stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXIV/396/2012 Sejmiku Województwa z dnia 30 lipca 2012r. - do instalacji regionalnej przetwarzania odpadów komunalnych – wskazanej w w/w planie południowo - zachodniego regionu gospodarki odpadami lub do instalacji zastępczej, gdy nie jest możliwe przekazanie odpadów do instalacji regionalnej. Wysegregowane frakcje odpadów komunalnych należy przekazać do odzysku lub do instalacji regionalnej w celu poddania ich procesowi dosegregowania poprzedzającego odzysk. W przypadku wystąpienia odpadów, które ze względu na swój charakter i skład nie mogą być przekazane do instalacji regionalnej lub poddane procesowi odzysku poddanie ich przetworzeniu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1987 ze zm.). Niesegregowane odpady komunalne pochodzące z budynku UG Jastków oraz odpady z prac porządkowych prowadzonych w miejscach publicznych na terenie gminy Jastków będą gromadzone w kontenerze KP-7 przy budynku UG Jastków, odpady ze świetlicy wiejskiej w Ługowie 70 – w czterech pojemnikach 120 l, ze świetlicy wiejskiej w Mosznie Wsi działka nr 75 – w dwóch pojemnikach 120 l, ze świetlicy wiejskiej w Płouszowicach Kolonii 131 – w jednym pojemniku 1100l, z kolei odpady pochodzące z oczyszczalni ścieków w Snopkowie w jednym pojemniku 120l. Posegregowane odpady komunalne pochodzące z budynku Urzędu Gminy Jastków będą dzielone na trzy frakcje; frakcja I – opakowania z metali + tworzywa sztuczne i opakowania z tworzyw sztucznych + opakowania wielomateriałowe, frakcja II – szkło i opakowania szklane, frakcja III – papier i tektura oraz opakowania z papieru i tektury. Odpady te będą gromadzone docelowo w trzech pojemnikach 1100 l po jednym dla poszczególnych frakcji (łącznie 3 szt.) przy budynku Urzędu Gminy Jastków. Szacunkowa ilość kontenerów i pojemników przewidziana do opróżnienia w okresie trwania zamówienia; - kontener KP-7 przy budynku Urzędu Gminy Jastków – ok. 20 szt. - pojemnik 120 l przy świetlicy wiejskiej w Ługowie – ok. 60 szt. - pojemnik 120 l przy świetlicy wiejskiej w Mosznie wsi – ok. 24szt. - pojemnik 120 l na terenie oczyszczalni ścieków w Snopkowie – ok. 12 szt. - pojemniku 1100 l przy świetlicy wiejskiej w Płouszowicach Kolonii 131 – ok. 6 szt. - pojemniki 1100 l w budynku Urzędu Gminy Jastków - ok. 24 szt., w tym ok. 6 szt. z frakcją I – ok. 6 szt. z frakcją II i ok. 12 szt. z frakcją III. Pojemniki 120 l stanowią własność Zamawiającego, pozostałe Wykonawcy. Część 4 Usługa wywozu niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 pochodzących z akcji sprzątania tzw. „dzikich wysypisk” na terenie gminy Jastków Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu niesegregowanych odpadów komunalnych – kod 20 03 01 w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U.2016. 1987. ze zm.) pochodzących z akcji sprzątania tzw. „dzikich wysypisk”. Miejsce deponowania odpadów o kodzie 20 03 01 oraz 20 02 01 i 20 02 03 – zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1289.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( tj. Dz.U. 2016r. poz.1987 ze zm) oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami Dla Województwa Lubelskiego 2017 stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXIV/396/2012 Sejmiku Województwa z dnia 30 lipca 2012r. - do instalacji regionalnej przetwarzania odpadów komunalnych – wskazanej w w/w planie południowo - zachodniego regionu gospodarki odpadami lub do instalacji zastępczej, gdy nie jest możliwe przekazanie odpadów do instalacji regionalnej. W przypadku wystąpienia odpadów, które ze względu na swój charakter i skład nie mogą być przekazane do instalacji regionalnej poddanie ich przetworzeniu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.Dz.U. z 2016r. poz. 1987 ze zm.). Odpady pochodzące z prowadzonych akcji będą gromadzone w kontenerach KP-7 podstawianych w uzgodnione miejsca wskazane przez Zamawiającego. Szacunkowa ilość kontenerów przewidziana do opróżnienia w okresie trwania zamówienia; - kontener KP-7 przewidziany do gromadzenia odpadów z tzw. „dzikich wysypisk” - ok. 40 szt. Wyposażenie nieruchomości w kontenery należy do wykonawcy. Zamawiający zastrzega (we wszystkich częściach ) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, że osoby wykonujące następuję czynności: - kierowca-operator powinny być zatrudnione po stronie wykonawcy (lub podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę. Sposób dokumentowania zatrudnienia jak i uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz sankcji z tytułu ich nie spełnienia regulują zapisy umowy będącej integralną częścią SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy w terminie 3 dni od zamieszczenia zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych informacji z otwarcia ofert, mają obowiązek przekazania zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oryginału oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 cyt. ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 3 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach