Przetargi.pl
Wytwarzanie i dostawa całodziennych posiłków dla pacjentów szpitala i dla stołówki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Puławach

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 24-100 Puławy, Bema
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 45 02 223, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-08-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    Bema 1
    24-100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 81 45 02 223, , fax. -
    REGON: 43120573100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpulawy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wytwarzanie i dostawa całodziennych posiłków dla pacjentów szpitala i dla stołówki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Puławach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia ZM 39/230/2019 jest wytwarzanie i dostawa całodziennych posiłków dla pacjentów szpitala i dla stołówki Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Puławach . 2. Nomenklatura wg CPV: 55 32 10 00-6; 55 52 00 00-1. 3. Wykonawca zobowiązany jest wytwarzać i dostarczać – codziennie w okresie obowiązywania niniejszej umowy – całodzienne posiłki dla pacjentów szpitala Zamawiającego w oddziałach usytuowanych w pawilonach A, B i C w siedzibie Zamawiającego, a także dla potrzeb stołówki usytuowanej w siedzibie Zamawiającego. 4. Przez określenie całodzienny posiłek rozumie się: śniadanie, obiad, kolację oraz drugie śniadanie, podwieczorek dla dzieci i pacjentów na diecie cukrzycowej. 5. Średnia ilość osobodni miesięcznie około 8100, a dziennie około 270. 6. Wymagane normy kalorii i składników pokarmowych obliczone na osobodzień zawiera Załącznik Nr 1.A SIWZ. Średni procentowy rozkład diet sporządzanych w szpitalu– Załącznik Nr 1.B SIWZ, dzienna podstawowa racja pokarmowa – Załącznik Nr 1.C SIWZ, wykaz oddziałów szpitalnych – Załącznik Nr 1 .D SIWZ, Wykaz diet - Załącznik Nr 1.E SIWZ. 7. Wartości odżywcze i kaloryczność posiłków powinny odpowiadać normom Instytutu Żywności i Żywienia – „ Podstawy Naukowe Żywienia w Szpitalach” , J. Dzieniszewski, L. Szponar, J. Socha, Warszawa 2001, w myśl, których średnia kaloryczność posiłków wynosi 2100 kcal. +/- 10 % , w tym energia pochodząca z białka 14-16 % , 30 % z tłuszczów , energia z węglowodanów 54-56 % kaloryczności . 8. Wyżywienie musi odpowiadać normom żywieniowym zgodnie z obowiązującymi przepisami dla zamkniętych zakładów służby zdrowia pod względem ilościowym i jakościowym, a w szczególności ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U . z 2019 r. poz. 1252). Posiłki powinny mieć zachowaną równowagę kwasowo – zasadową ,zawierać węglowodany, białko zwierzęce (w tym białko z mleka), warzywa i owoce. Warzywa w formie surówek jak i sałatek powinny być w każdym posiłku obiadowym i w miarę możliwości śniadaniu czy kolacji. (np. warzywa sezonowe – sałatę, pomidor, ogórek, kapustę kiszoną i inne). 9. Dzienna racja pokarmowa dla diety ogólnej powinna składać się z trzech posiłków: 9.1 śniadanie składające się z zupy mlecznej i drugiego dania - pieczywa mieszanego, masła roślinnego , wędliny , sera ( twaróg lub/i ser żółty), dżemu i napoju gorącego: herbata, kawa, kakao; 9.2 obiad składający się z zupy , drugiego dania , surówki i kompotu; 9.3 kolacja składająca się z dania ciepłego lub zimnego, pieczywa, masła, wędliny, napoju gorącego: herbata, kawa, kakao. 10. Do obowiązków Wykonawcy należy: 10.1 wytwarzanie posiłków dla pacjentów Zamawiającego oraz dla potrzeb stołówki; 10.2 transport posiłków na oddziały usytuowane w pawilonie A, B wózkami typu Bemar stanowiącymi własność Wykonawcy); do dystrybucji posiłków Wykonawca będzie używał pojemników GN do każdego wózka w ilości 4-6 szt. oraz termoportów z pojemnikami GN dla oddziałów pawilonu C oraz termoportu z 4 pojemnikami GN do OAiIT oraz termos na dietę przecieraną i na zupę na SOR , poporcjowane w ilości zgodnej z zapotrzebowaniem, z podziałem na diety złożone przez oddział; 10.3 do oddziałów: Obserwacyjno – Zakaźnego dla Dorosłych, Pulmonologicznego - transport posiłków bezpośrednio do oddziałów tj. kuchenek oddziałowych na czas remontu w pojemnikach jednorazowych; 10.4 przygotowywanie przez dietetyka Wykonawcy jadłospisu w cyklu czternastodniowym i składanie go referentowi do spraw żywienia lub osobie przez niego wyznaczonej przez niego na wypadek nieobecności w pracy do zatwierdzenia na 4 dni przed wprowadzeniem do realizacji; zmiany w jadłospisie są dopuszczalne po uzgodnieniu z referentem do spraw żywienia lub osobę przez niego wyznaczoną; 10.5 wykonywanie zestawień asortymentowych i ilościowych wydawanych posiłków z danego dnia i przekazywanie ich referentowi do spraw żywienia lub osobie przez niego upoważnionej w dniu następnym w celu ich zatwierdzenia; 10.6 dostarczanie wraz z dostawą śniadania na każdy dzień wyliczenia wartości odżywczych pod względem jakościowym i ilościowym na jedną osobę realizowanych zgodnie z jadłospisem posiłków; 10.7 dokonywanie pobrania z każdej partii posiłków próbki żywnościowej i odpowiednie jej przechowywanie przez 48 godzin, a w przypadku reklamacji przez okres do załatwienia reklamacji i odnotowania w rejestrze faktu pobrania próbki; rejestr jest dostępny dla Zamawiającego na każde żądanie; 10.8 w przypadku nieuznania reklamacji przez Wykonawcę jest on zobowiązany przedstawić Zamawiającemu ocenę jakościową próbki żywnościowej posiłków reklamowanych dokonaną przez Wojewódzką Stację Sanitarno - Epidemiologiczną w Lublinie lub jeden raz w dekadzie; 10.9 uwzględnienie w jadłospisie tradycji świąt Bożego Narodzenia, i Wielkiej Nocy, oraz Wielkiego Piątku i Środy Popielcowej; 10.10 dostarczanie gorącej herbaty (gorzkiej i słodkiej) oraz wody przegotowanej do picia i dla potrzeb przygotowania mieszanek na oddziały szpitalne do godziny 18:00, w ilości pokrywającej zapotrzebowanie do godziny 7:30 dnia następnego – w termosach zakupionych własnym staraniem i na własny koszt bez prawa żądania zwrotu poniesionych nakładów; 10.11 realizacja posiłków w ramach modyfikacji diet określonych w Załącznik Nr 1 .E SIWZ w przypadku chorób współistniejących np. dieta płynna – bezmleczna, dieta cukrzycowa – niskokaloryczna czy przecierana. 11. W miejsce zużytych i wyłączonych z eksploatacji wózków Bemar , o których mowa w ust.11.2 Wykonawca zakupi nowe wózki Bemar w ilości wycofanej z eksploatacji własnym staraniem i na własny koszt- bez prawa do zwrotu nakładów poniesionych na zakup. 12. Diety przygotowywane na Oddziały Dziecięce i Oddział Położniczy muszą uwzględniać szczególne zalecenia dotyczące produktów i potraw dla matek karmiących i małych dzieci. 12.1 Oddziały dziecięce będą zapotrzebowywały mieszanki mleczne dla niemowląt żywionych sztucznie: Nan1, Nan2 oraz inne zgodne z dotychczasowym żywieniem dietetycznym dziecka. 12.2 Zamawiający będzie dokonywał zamówienia dla dzieci także gotowych produktów tj. zupek i deserków odpowiednich do wieku dziecka o jakości zgodnej z obowiązującymi przepisami. 13. Do obowiązków Zamawiającego należy: 13.1 uzgadnianie i zatwierdzanie jadłospisu na okresy 14-sto dniowe; 13.2 dokonywanie zamówienia posiłków na każdy dzień; 13.3 odbieranie posiłków z windy towarowej z zastrzeżeniem. pkt 13.4 ; 13.5; 13.4 odbieranie z kuchenki Oddziału Chirurgii Ogólnej posiłków dla OAiT, 13.5 odbieranie w kuchenkach oddziałowych pawilonu C dostarczonych posiłków; 13.6. ocena jakości i ilości posiłków przez pielęgniarkę oddziałową, a w sobotę i niedzielę przez wyznaczoną pielęgniarkę odcinkową, 13.7. zgłaszanie reklamacji ilościowych i jakościowych do referenta do spraw żywienia, który nadaje dalszy bieg reklamacji. 13.8. Osobą do kontaktu z Wykonawcą w imieniu Zamawiającego jest referent do spraw żywienia; 13.9. Do oceny jakości i ilości posiłków Zamawiający wyznacza pielęgniarki oddziałowe, a w soboty i niedziele wyznaczone przez pielęgniarki oddziałowe - pielęgniarki odcinkowe. Prawo oceny jakości i ilości posiłków, w każdym czasie mają: Naczelna Pielęgniarka i Pielęgniarki Epidemiologiczne. 13.10. Zamówienia posiłków na dany dzień z podziałem na oddziały i rodzaje diet Zamawiający będzie składał do godziny 7:30 tego dnia. 13.11. Zmiany ilości zamówionych posiłków Zamawiający będzie dokonywał dwa razy dziennie, przed obiadem do godziny 12:00 i przed kolacją do godziny 16:00 – odpowiednio co do ilości obiadów i ilości kolacji. 13.12. Dokonywanie odbiorów posiłków z windy i dostarczanie do kuchenki oddziałowej należy do wyznaczonego pracownika gospodarczego 14. Posiłek całodobowy składa się z: 14.1 śniadania, II śniadania stanowiących 30 % kosztu całodobowego, 14.2 obiadu, podwieczorku stanowiących 50 % kosztu całodobowego, 14.3 kolacji stanowiącej 20 % kosztu całodobowego, 14.4 zupa i kompot w przypadku pacjentów przybyłych do godziny 12:00 – 15 % kosztu całodobowego. Ilość zup średnio 20 dziennie. 14.5 Dodatkowe posiłki dla pacjentów z dietą cukrzycową i dla dzieci mieszczą się w stawce żywieniowej. 15. Procentowe zapotrzebowanie na energię dziennej racji pokarmowej składającej się z trzech posiłków: śniadanie, II śniadanie – 30 – 35 %, obiad, podwieczorek – 35 – 40 %, kolacja 25 – 30 %, 16. Temperatura posiłków: zupy na gorąco + 75 ⁰C, dania główne (mięsne, drobiowe, rybne) + 65 ⁰C, napoje + 80 ⁰C, sałatki, surówki + 40 ⁰C, 17. Godziny wydawania posiłków: śniadanie 7:30 do 8:30, drugie śniadanie 10:30, obiad 12:30 do 13:30, podwieczorek 15:30, kolacja 17:00 – 18:00. 18. Posiłki przysługujące pacjentom w zależności od godziny przyjęcia do Szpitala: 18.1 przyjęcie pacjenta do godziny 8:00 – dwa posiłki, obiad plus kolacja, 18.2 przyjęcie pacjenta do godziny 12:00 – obiad składający się z zupy i kompotu plus kolacja, 18.3 przyjęcie pacjenta w godzinach od 14:00 do 16:00 – kolacja, 18.4 w dniu wypisu choremu przysługuje śniadanie plus obiad. 19. Nie dopuszcza się wykonywania posiłków z półproduktów i produktów gotowych. 20. W sytuacjach nagłych niemożliwych do przewidzenia wcześniej odpowiedzialność za ciągłość żywienia ponosi Wykonawca. 21. Wszystkie posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi według Instytutu Żywienia i Żywności jak również przepisami prawa w zakresie higieny żywienia, a w szczególności Rozporządzenia (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny produktów żywnościowych, ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252), certyfikatem ISO 22000, którego istotnym elementem jest HACCAP”. 22. Ilość zamawianych przez Zamawiającego posiłków będzie zmienna w zależności od ilości pacjentów. 23. Ilość posiłków, którą faktycznie zakupi Zamawiający może być mniejsza lub większa -/+ 20% od ilości określonej w pkt. III ust. 6 i z faktu tego Wykonawca nie będzie wywodził żadnych skutków prawnych. 24. Koszty leczenia pacjenta jakie powstaną na skutek zatrucia pokarmowego z winy Wykonawcy, a także związane z zatruciem pokarmowym roszczenia pacjenta będą obciążały całkowicie Wykonawcę. 25. Zamawiający ma prawo kontroli żywienia pacjentów pod względem gramatury, jakości, sposobu i warunków wytwarzania posiłków. 26. Przedmiotem kontroli może być także: 26.1 realizacja procedur sanitarno – epidemiologicznych, 26.2 przestrzeganie reżimu sanitarno – epidemiologicznego w tym bieżącej czystości, 26.3 jakość posiłków, w tym temperatura przygotowywanych i dystrybuowanych na oddziału posiłków, 26.4 gospodarka odpadami w tym głównie pokonsumpcyjnymi, 26.5 przestrzeganie przepisów BHP i przeciwpożarowych, 26.6 gospodarka (postępowanie) odpadami pokonsumpcyjnymi oraz proces i dokumentacja realizacji dezynsekcji i deratyzacji, 26.7 dokumentacja procesu HACCAP
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 2) pisemne oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 3) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - suma ubezpieczenia będzie nie mniejszą niż 500 00,00 zł dla jednej i wszystkich szkód ( słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100); 4) wykaz zawierający co najmniej jedno zamówienie wytwarzania i dostawy całodziennych posiłków dla pacjentów szpitala w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Dodatkowo średnia dzienna liczba żywionych nie mniejsza niż 250. 5) pisemne oświadczenie Wykonawcy o zatrudnianiu ponad 30% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich UE lub EOG.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach