Przetargi.pl
Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych u uczniów PSP 1 i PSP 2 w Żaganiu

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Plac Słowiański 17
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 4771040 , fax. 68 4771017
  • Data zamieszczenia: 2013-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17 17
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 68 4771040, fax. 68 4771017
    REGON: 00052679400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.zagan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych u uczniów PSP 1 i PSP 2 w Żaganiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Projekt obejmuje 4 narzędzia realizacji programów rozwojowych : - zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze ( matematyka, język polski, język angielski) - dodatkowe zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje kluczowe, - doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna, - wdrożenie innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższą skutecznością niż formy tradycyjne. Wsparciem zostanie objętych 150 uczniów klas IV, V i VI ze szkół podstawowych nr 1 i 2 w Żaganiu (podział uczniów na szkoły : PSP 1- 75 uczniów, PSP 2- 75 uczniów, w ramach : - zajęć wyrównawczych - 90 uczniów ( 45 uczniów z PSP 1 i 45 uczniów z PSP 2) - zajęć rozwijających (akademia) - 60 uczniów ( 30 uczniów z PSP 1 i 30 uczniów z PSP 2) w tym: - w ramach zajęć terapeutycznych dla uczniów niepełnoprawnych - 20 uczniów ( 10 uczniów z PSP 1 i 10 uczniów PSP 2) - w ramach warsztatów psychologiczno-pedagogicznych - 40 uczniów (20 uczniów z PSP 1 i 20 uczniów z PSP 2) - w ramach Dziecięcej Akademii Przedsiębiorczości - 20 uczniów ( 10 uczniów z PSP 1 i 10 uczniów z PSP 2). Zakres merytoryczny projektu obejmuje następujące zadania : Zadanie 1 : Zajęcia dydaktyczno-wyrównywacze - zajęcia kompensujące braki rozwojowe uczniów klas IV, V, VI PSP 1 realizowane w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów : - z matematyki ( 3 grupy )- częstotliwość zajęć -1 raz w tygodniu dla 1 grupy - z języka polskiego ( 3 grupy) - częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy - z języka angielskiego ( 3 grupy) - częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy. Cele zadania : - wyrównywanie i usystematyzowanie wiedzy i umiejętności 45 uczniów PSP 1 zagrożonych niepowodzeniem po przekroczeniu progu edukacyjnego oraz przeciwdziałanie przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty ( w tym rozwój kompetencji kluczowych: między innymi porozumiewania się w języku ojczystym, w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza-prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć. - opracowanie i wdrożenie nowe formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja- sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 2: Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów klas IV, V i VI PSP1 w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów: - z akademii matematycznej ( 3 grupy)- częstotliwość zajęć - 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, - z akademii przyrodniczej (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, - z akademii języka angielskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy. Cele zadania: - wsparcie rozwoju zainteresowań i umiejętności 30 zdolnych uczniów PSP1 z zakresu matematyki, przyrody i języka angielskiego z zastosowaniem ICT oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych i życiowych (w tym rozwój kompetencji kluczowych między innymi porozumiewanie się w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza - prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć. - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 3 : Zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V. VI PSP 1 z orzeczeniem o niepełnosprawności (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć: 1 raz w tygodniu. Cele zadania : - wsparcie edukacji integracyjnej 10uczniów niepełnosprawnych PSP 1 oraz ich wzmocnienie w środowisku szkolnym, w szczególności rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej. Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, - wypracowanie systemu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Weryfikacja- dokument przygotowany w formie pisemnej. Zadanie 4 : Warsztat psychologiczno-pedagogiczne- terapia dla uczniów klas IV,V,VI PSP 1 o specyficznych problemach dotyczących funkcjonowania w społeczności, z problemami adaptacyjnymi (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. Cele zadania : - eliminacja dysproporcji rozwojowych u 20 uczniów PSP1 dotkniętych dysfunkcjami psycho - fizycznymi i środowiskowymi (uwzględniając rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej). Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 5 : Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości - klasy IV,V,VI PSP 1 (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2) w 1 grupie, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. Cele zadania : - wzrost u 10 uczniów PSP1 zdolności do świadomego i efektywnego planowania ścieżki rozwoju i wejścia w przyszłości na lokalny rynek pracy. Zajęcia maja na celu wskazanie uczniom korzyści płynących z bycia aktywnym i umiejętności eksponowania swojej wiedzy i zalet na zewnątrz w kontekście późniejszego wejścia na rynek pracy. Zajęcia powinny być przeprowadzone jako zajęcia warsztatowe z zastosowaniem metod aktywizujących. Zajęcia maja ukształtować przedsiębiorcze postawy uczniów, takie jak : wiara we własne możliwości, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność za podejmowanie decyzji, uczenie się na błędach, podejmowanie z własnej inicjatywy działań. Weryfikacja- diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć; - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja- sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 6 : Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze - zajęcia kompensujące braki rozwojowe uczniów klas IV,V,VI PSP 2 realizowane w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów: - z matematyki (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 1 raz w tygodniu dla 1 grupy, - z języka polskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 1 raz w tygodniu dla 1 grupy, - z języka angielskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 1 raz w tygodniu dla 1 grupy. Cele zadania: - wyrównanie i usystematyzowanie wiedzy i umiejętności 45 uczniów PSP 2 zagrożonych niepowodzeniem po przekroczeniu progu edukacyjnego oraz przeciwdziałanie przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty (w tym rozwój kompetencji kluczowych: między innymi porozumiewanie się w języku ojczystym, w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ez-post, dziennik zajęć; - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 7 : Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój zainteresowań i umiejętności uczniów klas IV,V,VI PSP 2 w grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów : - z akademii matematycznej (3 grupy) - częstotliwość zajęć - 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, - z akademii przyrodniczej (3 grupy)- częstotliwość zajęć- 2 razy w tygodniu dla 1 grupy, - z akademii języka angielskiego (3 grupy)- częstotliwość zajęć - 1 raz w tygodniu dla 1 grupy. Cele zadania: - wsparcie rozwoju zainteresowań i umiejętności 30 zdolnych uczniów PSP 2 z zakresu matematyki, przyrody i języka angielskiego z zastosowaniem ICT oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych i życiowych (w tym rozwój kompetencji kluczowych między innymi porozumiewanie się w języku obcym, kompetencje matematyczne i informatyczne, umiejętność uczenia się). Weryfikacja- diagnoza - prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 8 : Zajęcia terapeutyczne dla uczniów klas IV, V. VI PSP 2 z orzeczeniem o niepełnosprawności (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć: 1 raz w tygodniu. Cele zadania : - wsparcie edukacji integracyjnej 10uczniów niepełnosprawnych PSP 2 oraz ich wzmocnienie w środowisku szkolnym, w szczególności rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej. Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, - wypracowanie systemu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Weryfikacja- dokument przygotowany w formie pisemnej. Zadanie 9 : Warsztat psychologiczno-pedagogiczne- terapia dla uczniów klas IV,V,VI PSP 2 o specyficznych problemach dotyczących funkcjonowania w społeczności, z problemami adaptacyjnymi (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2 ) w 2 grupach, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. Cele zadania : - eliminacja dysproporcji rozwojowych u 20 uczniów PSP2 dotkniętych dysfunkcjami psycho - fizycznymi i środowiskowymi (uwzględniając rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej). Weryfikacja - diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć, - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja - sprawozdanie w formie pisemnej. Zadanie 10 : Dziecięca Akademia Przedsiębiorczości - klasy IV,V,VI PSP 2 (objętych zajęciami w ramach zadania 1 i 2) w 1 grupie, dostosowanych do specyficznych potrzeb uczniów. Częstotliwość zajęć : 1 raz w tygodniu. Cele zadania : - wzrost u 10 uczniów PSP 2 zdolności do świadomego i efektywnego planowania ścieżki rozwoju i wejścia w przyszłości na lokalny rynek pracy. Zajęcia maja na celu wskazanie uczniom korzyści płynących z bycia aktywnym i umiejętności eksponowania swojej wiedzy i zalet na zewnątrz w kontekście późniejszego wejścia na rynek pracy. - Zajęcia powinny być przeprowadzone jako zajęcia warsztatowe z zastosowaniem metod aktywizujących. Zajęcia maja ukształtować przedsiębiorcze postawy uczniów, takie jak : wiara we własne możliwości, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność za podejmowanie decyzji, uczenie się na błędach, podejmowanie z własnej inicjatywy działań. Weryfikacja- diagnoza- prace kontrolne ex-ante i ex-post, dziennik zajęć. - opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Weryfikacja- sprawozdanie w formie pisemnej. 2.2. Dodatkowe informacje do opisu przedmiotu zamówienia : Czas trwania zajęć oraz liczebność grup musi być zgodna z treścią rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Zestawienie godzin na poszczególne rodzaje zajęć oraz harmonogram - w załączniku nr 1. Podstawowe obowiązki Wykonawcy : 1) przygotowanie w terminie 5 dni od daty podpisania umowy szczegółowego programu zajęć ukierunkowanego na realizację celu głównego i założeń projektu oraz harmonogramu realizacji zajęć zgodnego z harmonogramem Projektu i uzyskanie zatwierdzenia przygotowanych dokumentów przez Kierownika Projektu, przy czym: a)program i harmonogram stanowią podstawę wykonania umowy i integralną jej część jako załączniki, b)program zajęć uwzględnia zdiagnozowane potrzeby edukacyjne uczniów oraz przewiduje wykorzystanie form, metod i środków odpowiednich dla uczestników, c) program uwzględnia opracowanie i wdrożenie nowej formy nauczania, skuteczniejszej niż stosowane formy tradycyjne. Rozliczenie z wprowadzenia nowej formy nauczania nastąpi na zakończenie realizacji zajęć poprzez złożenie stosowanego raportu. d) harmonogram zajęć pozalekcyjnych dostosowany jest do tygodniowego rozkładu zajęć uczestników projektu, tak aby zajęcia nie kolidowały z zajęciami wynikającymi z obowiązku szkolnego; 2) prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zgodnie z opracowanym programem i harmonogramem, o którym mowa w podpunkcie 1 oraz osiągnięcie celów, przypisanych do rodzaju zajęć i zadania, określonych w punkcie 2.1. dot. zakresu merytorycznego projektu; 3) informowanie odbiorców usług edukacyjnych i Kierownika Projektu o wszelkich zmianach w harmonogramie w terminie nie późniejszym niż 3 dni przed realizowaną zmianą i uzyskanie zgody Kierownika na proponowaną zmianę. Termin może być krótszy niż 3 dni w sytuacji, gdy zachowanie tego terminu jest obiektywnie niemożliwe; 4) korzystanie z materiałów dydaktycznych i eksploatacyjnych przekazanych uczestnikom projektu; 5) przeprowadzenie zgodnie z zaleceniami Zamawiającego pomiaru umiejętności i wiedzy uczestników projektu polegającego na wykonaniu prac kontrolnych na początku (ex-ante) i na końcu (ex-post) realizacji projektu i przygotowanie raportu wskazującego na efekty prowadzonych zajęć; 6) prowadzenie ewidencji godzin (zajęć) realizowanych w ramach projektu oraz systematyczne i prawidłowe dokumentowanie usługi edukacyjnej (karty czasu pracy, dziennik zajęć, dokumentacja fotograficzna, materiały potwierdzające wykonanie zadań przez uczestników); 7) udostępnienie Zamawiającemu wszystkich dokumentów związanych z realizowanym zadaniem w celu kontroli prawidłowości realizacji przedmiotu umowy; 8) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r, Nr 101, poz. 926 z późn. zm) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004r w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych ( Dz. U. Nr 100, poz. 1024); 9) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z wymogami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 10)zachowanie należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu umowy z uwzględnieniem zawodowego charakteru prowadzonej działalności. W razie stwierdzenia uchybień w należytym wykonywaniu przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega możliwość rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym; 11)zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich okolicznościach, które pojawiły się przy wykonywaniu umowy, mających wpływ na prawidłowy przebieg realizacji umowy; 12)monitorowanie frekwencji uczestników zajęć i przełożenia zajęć na inny termin w sytuacji frekwencji poniżej 50%, informując jednocześnie o tym fakcie Koordynatora projektu: 13) Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia: - pomieszczenia, w którym realizowane są zajęcia dydaktyczne; - dzienników zajęć, zgodnie z aktualnymi wytycznym dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 14)Wykonawca zobowiązany jest do informowania uczestników zajęć oraz podmiotów trzecich współpracujących przy organizacji zajęć oraz publiczności o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, informowania instytucji współpracujących i społeczeństwa o fakcie współfinansowania projektu z Europejskiego Funduszu Społecznego i osiągniętych rezultatach projektu. 15)Wykonawca jest zobowiązany wykonywać swoje zobowiązanie z należytą starannością; 16)usługa winna być wykonywana zgodnie z aktualną wiedzą w danej dziedzinie; 17)Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym, w szczególności do informowania Zamawiającego o wszelkich przeszkodach czy utrudnieniach w prawidłowej realizacji świadczeń i wypracowywania sposobów alternatywnego i zgodnego z oczekiwaniami Zamawiającego sposobu realizacji świadczenia; 18)Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wyrządzone przez niego bądź wynikłe z winy w nadzorze wobec odbiorców usług edukacyjnych; 19)Wykonawca odpowiada za naruszenie autorskich praw majątkowych i dóbr osobistych osób trzecich, odnoszących się do przedmiotu umowy oraz oświadcza, że wszystkie wyniki prac mogące stanowić przedmiot praw autorskich, w tym w szczególności wzór ankiety, materiały szkoleniowe, prezentacje będą oryginalne, bez niedozwolonych zapożyczeń z utworów osób trzecich, a także nie będą naruszać autorskich praw majątkowych i dóbr osobistych osób trzecich; 20)Wykonawca będzie wykorzystywał cudze utwory jedynie w ramach dozwolonego użytku zgodnie z art. 29 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83); 21)Wykonawca przenosi na Zamawiającego, z chwilą przekazania opracowań w ramach wynagrodzenia określonego w umowie całość praw autorskich majątkowych do ww. dokumentów będących utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006r., Nr 90 poz. 631 z poźn. zm.), powstałych w celu realizacji zadania opisanego w § 1, obejmujących prawo jej eksploatacji na następujących polach: a) utrwalanie i zwielokrotnianie egzemplarzy utworu określoną dostępną techniką, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową; b) wprowadzanie do obrotu, użyczanie lub najem oryginału utworu albo jego egzemplarzy; c) publiczne rozpowszechnianie utworu, jego wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie, nadawanie a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym; Przeniesienie całości autorskich praw majątkowych powoduje również przeniesienie na Zamawiającego własności egzemplarzy dokumentów, o których mowa wyżej; 22)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie przedmiotu umowy w okresie jej trwania oraz pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe na skutek niewykonania przedmiotu umowy. 23)W przypadku powstania jakiejkolwiek szkody na skutek niewykonania lub uchybień w wykonaniu przedmiotu umowy Wykonawca obowiązany jest do pokrycia całej powstałej szkody. 24)Ponadto Wykonawca ponosi odpowiedzialność za: 1) bezpieczeństwo uczniów w czasie trwania zajęć; 2) jakość i terminowość prowadzonych zajęć; 3) wykorzystanie sprzętu i materiałów dydaktycznych zakupionych w ramach projektu zgodnie z ich przeznaczeniem do realizacji zajęć pozalekcyjnych oraz dbałość o ich należyty stan. 4) osiągniecie określonych wskaźników realizacji projektu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawcy wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.zagan.pl lub bip.zagan.pl /zakładka przetargi publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach