Przetargi.pl
Wymiana źródeł ciepła na kotły biomasowe i gazowe w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie Gminy Korczyna

Gmina Korczyna ogłasza przetarg

  • Adres: 38-420 Korczyna, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 354 080 , fax. 134 354 096
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Korczyna
    ul. Rynek 18 a
    38-420 Korczyna, woj. podkarpackie
    tel. 134 354 080, fax. 134 354 096
    REGON: 37044056000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.korczyna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana źródeł ciepła na kotły biomasowe i gazowe w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie Gminy Korczyna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie koncepcji zabudowy instalacji oraz dostawa i montaż 16 zestawów kondensacyjnych kotłów gazowych (gaz ziemny), 6 zestawów kotłów na biomasę (z automatycznym zasypem) oraz 1 zestawu kotła na biomasę (zgazowującego) w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Korczyna, w szczególności: 1) opracowanie indywidualnej koncepcji wymiany starego kotła na kocioł gazowy lub kocioł na biomasę, 2) demontaż i przekazanie mieszkańcowi starego kotła c.o. na paliwo stałe; 3) dostawę i montaż w oparciu o posiadaną dokumentację 16 zestawów kondensacyjnych kotłów gazowych (gaz ziemny), 6 zestawów kotłów na biomasę (z automatycznym zasypem) oraz 1 zestawu kotła na biomasę (zgazowującego) z dostosowaniem ich zabudowy do istniejących układów grzewczych c.o. i c.w.u. w obiektach, 4) montaż czopucha kotła biomasowego z wyczystką i przyłączenie kotła biomasowego rurą żarową do istniejącego kanału spalinowego komina, 5) wpięcie kotła do istniejącej instalacji centralnego ogrzewania budynku (dostosowane do warunków obiektu), 6) podłączenie kotła gazowego do istniejącej instalacji gazowej budynku (dostosowane do warunków obiektu), *koszt przystosowania instalacji c.o. do układu zamkniętego, a także koszt instalacji nowego naczynia wzbiorczego pozostaje po stronie użytkownika obiektu 7) instalację zespołu ochrony temperatury kotła od wzrostu temperatury na przykład typu STB z nastawą ok. 95oC, 8) instalację zespołu ochrony kotła od temperatury na powrocie, alternatywnie: zawór trójdrogowy lub sprzęgło hydrauliczne lub wymiennik płytowy, 9) dostawę i montaż pompy obiegowej co, zaworu różnicowego, filtra, odpowietrznika dwóch zaworów odcinających (w przypadku, jeśli zajdzie taka potrzeba), 10) montaż niezbędnych urządzeń w oparciu o opis techniczny kotła, a także czujników temperatury zewnętrznej i wymaganych czujników do współpracy z istniejącą instalacją, 11) wykonanie odejścia do instalacji c.w.u. zakończonego zaworami DN20. *koszt wpięcia do instalacji c.w.u. pozostaje po stronie użytkownika obiektu 12) instalację licznika energii cieplnej z zapewnieniem odczytu czasu pracy instalacji i ilości wyprodukowanego ciepła lokalnie z panelu urządzenia i możliwością rozbudowy o urządzenie do odczytu danych z poziomu Internetu, gdy funkcji takich nie posiada sterownik Instalacji, 13) instalację sterownika kotła z czujnikami temperatury zewnętrznej, pokojowej, czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy Instalacji, z możliwością rozbudowy o urządzenie do odczytu danych z poziomu Internetu przez zainstalowaną przeglądarkę internetową, 14) wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami, 15) wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji, 16) napełnienie instalacji, 17) uzupełnienie ubytków ścian, ew. stropu, po przejściach przewodów, 18) uruchomienie, regulacja i udział w odbiorze technicznym instalacji, 19) przeszkolenie użytkownika w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji, 20) przekazanie Zamawiającemu Dokumentacji Instalacji dla każdej lokalizacji zawierającej: a. schemat instalacji, b. protokół szczelności instalacji hydraulicznej, c. certyfikat instalacji, tj. dokument podpisany przez certyfikowanego Instalatora poświadczający parametry techniczne instalacji dopuszczonej do użytkowania, d. prostą instrukcję użytkowania Instalacji w języku polskim, e. deklaracje zgodności lub certyfikaty bezpieczeństwa, atesty zgodności na wbudowane materiały, f. karty techniczne zamontowanych urządzeń, g. karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń, h. kartę gwarancyjną na wykonane roboty, i. protokół przeszkolenia użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi instalacji wraz z przekazaniem instrukcji użytkowania, j. protokół odbioru Instalacji podpisany przez dwóch przedstawicieli Zamawiającego oraz wykonawcę, przy udziale użytkownika, 21) wykonanie regulacji instalacji w 2025 roku w ramach udzielonej gwarancji dla zapewnienia jej nominalnych parametrów pracy, 22) wykonanie innych elementów ujętych w załącznikach do SIWZ, w tym we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ. Kotły gazowe muszą spełniać wymogi efektywności energetycznej dla klasy co najmniej A w rozumieniu rozporządzeń wykonawczych KE do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla ogrzewaczy pomieszczeń, ogrzewaczy wielofunkcyjnych (…) lub normy równoważnej. Kotły na biomasę muszą charakteryzować się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią. Wymóg dotyczy wszystkich paliw dopuszczonych do stosowania w instrukcji użytkowania urządzenia. Kotły na biomasę muszą spełniają wymogi klasy 5 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1690). Spełnienie ww. wymogów musi być potwierdzone certyfikatem wydanym przez uprawnioną jednostkę certyfikującą. Kotły na biomasę muszą być wyposażone w automatyczny podajnik paliwa (nie dotyczy kotłów zgazowujących) i nie mogą posiadać rusztu awaryjnego ani elementów umożliwiających jego zamontowanie. Opis i specyfikacja przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 5 do SIWZ – Opis techniczny. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy (zmianę nieruchomości). Może to nastąpić, gdy w trakcie realizacji zamówienia okaże się, że nie ma możliwości montażu instalacji w danej nieruchomości, a montaż tej instalacji będzie możliwy w innym obiekcie. Wymagania: 1) wszystkie urządzenia, armatura i osprzęt w danym rodzaju muszą: być nowe, posiadać ważne certyfikaty i spełniać wymagania zawarte w opisie technicznym, 2) wykonawca winien przygotować i uzgodnić z Zamawiającym komplet dokumentów: projektowych, odbiorowych - protokołu odbioru (częściowego i końcowego), protokołu przekazania użytkownikowi instrukcji, Certyfikatu Instalacji i innych dokumentów mających wpływ na poprawne funkcjonowanie instalacji, 3) wszelka dokumentacja związana z realizacją umowy winna posiadać oznakowanie o współfinansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej (dot. umów, protokołów odbioru, instrukcji obsługi itp.) - wzór ww. dokumentów wykonawca przedstawi do zaakceptowania Zamawiającemu. 4) równoważne rozwiązania techniczne. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych użytemu w opisie technicznym towarzyszy wyrażenie „lub równoważne". W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych identycznych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji przetargowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Prawo zamówień publicznych oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania potwierdzającego, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym może zaakceptować inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. W sytuacji, gdy wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w opisie technicznym (materiały i urządzenia równoważne) winien dołączyć przed podpisaniem umowy wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w opisie technicznym oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie) i uzyskać akceptację Zamawiającego. Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44621220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku o. Krosno nr rachunku bankowego: 97 8642 1083 2002 8307 0679 0001. Posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 6 przy ul. Rynek 18A w Korczynie, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Oferty wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom odrzuca się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze ofert najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 ppkt 1 SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. Dokumenty, o których mowa w pkt 9.2. SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2. zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 9.1 ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 9.2 SIWZ w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach