Przetargi.pl
Wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Brańszczyk

Gmina Brańszczyk ogłasza przetarg

  • Adres: 07-221 Brańszczyk, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 29 5929310 , fax. 29 7422811
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brańszczyk
    ul. Jana Pawła II 45
    07-221 Brańszczyk, woj. mazowieckie
    tel. 29 5929310, fax. 29 7422811
    REGON: 55066782400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.branszczyk.pl, www.branszczyk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Brańszczyk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania pn.: „Wymiana urządzeń grzewczych na terenie gminy Brańszczyk”, które ma charakter parasolowy – realizowane jest za pośrednictwem Gminy Brańszczyk. Odbiorcami końcowymi przedmiotu zamówienia są mieszkańcy Gminy (gospodarstwa domowe oraz budynki użyteczności publicznej). Przedmiot zamówienia realizowany jest w trybie „zaprojektuj - wybuduj”. Miejscem realizacji są miejscowości należące do Gminy. W ramach niniejszego zamówienia nastąpi wymiana źródeł ciepła o niskiej sprawności (kotłów centralnego ogrzewania na automatyczne kotły centralnego ogrzewania spalające biomasę oraz wykorzystujące paliwo gazowe oraz prąd. Kotły będą wyposażone w automatyczny podajnik paliwa (nie dotyczy kotłów zgazowujących) i nie będą posiadać rusztu awaryjnego ani elementów umożliwiających jego zamontowanie. Urządzenia grzewcze charakteryzować będą się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią. Zastosowane zostaną kotły posiadające certyfikat na 5 klasę efektywności energetycznej o sprawności powyżej 90%, co przyczyni się do zmniejszenia ilości paliwa potrzebnego do ogrzania pomieszczeń. Instalacje zamontowane zostaną w wydzielonych pomieszczeniach (kotłowniach) budynków mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej. Analizie poddana została powierzchnia i kubatura poszczególnych budynków w celu określenia możliwości montażu wybranej instalacji kotłów oraz doboru parametrów (powierzchnia, moc, itp.) instalacji. Na etapie przygotowania projektu zostały przeprowadzone uproszone świadectwa charakterystyki energetycznej budynku. Do projektu zakwalifikowane zostały budynki, których stan techniczny spełnia wymagania pod kątem montażu poszczególnych instalacji. Instalacja ma służyć wytwarzaniu energii cieplnej na całkowite pokrycie zapotrzebowania na energię cieplną obiektu. Przedmiotem projektu jest również montaż infrastruktury, która wykorzystywana będzie do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych – energii słońca. Moc układów fotowoltaicznych została dobrana w oparciu o wielkość zapotrzebowania na energię elektryczną przez dany budynek. Zakłada się podłączenie systemu fotowoltaicznego do sieci – typ instalacji on grid. Prosumenci energii elektrycznej wytwarzać ją będą na własne potrzeby (jednoczesna produkcja i konsumpcja energii). Nadwyżka energii elektrycznej z terenu danej instalacji będzie wprowadzana do sieci lokalnego operatora systemu dystrybucyjnego. Przedmiotowy projekt polega na modernizacji indywidualnych źródeł ciepła tj. likwidacji indywidualnych kotłowni lub palenisk węglowych oraz zastąpienie ich źródłami o wyższej sprawności (redukcja CO2 w stosunku do istniejących instalacji co najmniej 30%). Przedmiotem projektu jest również wybudowanie instalacji urządzeń fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej. W wyniku realizacji projektu zostanie wygenerowana energia cieplna pozyskana z kotłów spalających biomasę, kotłów na paliwa gazowe, kotłów zgazowujących drewno. Wybudowane instalacje w ramach projektu pokryją zapotrzebowanie na energię cieplną danego budynku. Energia elektryczna pozyskiwana będzie instalacji fotowoltaicznych. Wybudowane instalacje w ramach projektu pokryją zapotrzebowanie na energię cieplną i elektryczną danego budynku. Wsparciem w zakresie wymiany źródeł ciepła zostaną objęte budynki, w których nie ma technicznej możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej. 2. Zakres robót obejmuje zakup i montaż: - kotłów na pellet (55 sztuk), - kotłów zgazowujących drewno (4 sztuk), - kotłów gazowych (54 sztuk), - kotła indukcyjnego (1 sztuka), dla indywidualnych gospodarstw domowych na terenie Gminy Brańszczyk, oraz - zakup i montaż kotła gazowego (1 sztuka), - zakup i montaż paneli fotowoltaicznych (1 sztuka) dla budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Brańszczyk. 3. Ponadto Wykonawca, na podstawie PFU, zobowiązany będzie do: 1) opracowania dokumentacji technicznych do montażu kotłów (na pellet, zgazowujące drewno, gazowych i kocioł indukcyjny) dla budynków użytkowników indywidualnych gospodarstw domowych i budynków użyteczności publicznej. Zastosowane kotły będą wykonane w 5 klasie efektywności energetycznej i emisyjności wg. PN-EN 303.5-2012 lub normą równoważną oraz zgodnie z rozporządzeniem UE dotyczącym certyfikatu ECODESIGN lub równoważnego. Urządzenia powinny pracować zarówno w otwartych jak i zamkniętych systemach instalacji. W systemie zamkniętym należy stosować armaturę zabezpieczającą (zawory bezpieczeństwa, naczynia przeponowe i wężownicę schładzającą podłączoną przez zawór termostatyczny do sieci wodociągowej, zgodnie z PN-EN 12828 lub równoważną). Kotły na potrzeby indywidualnych gospodarstw domowych. 2) opracowania dokumentacji technicznych do montażu paneli fotowoltaicznych dla budynków użyteczności publicznej. Panele fotowoltaiczne będą posiadać jeden z certyfikatów zgodności z normą PN-EN 61215 lub PN-EN 61646 lub z normami równoważnymi, wydany przez właściwą akredytowaną jednostkę certyfikującą. 3) przed sporządzeniem dokumentacji Wykonawca:  przeprowadzi wizję nieruchomości, a także wywiad z właścicielem nieruchomości oraz spisze protokół uzgodnień,  oceni uwarunkowania techniczne dla każdej lokalizacji instalacji kotłów (na pellet, zgazowujących drewno, gazowych i elektrycznych) i paneli fotowoltaicznych,  przedłoży Zamawiającemu do akceptacji zaproponowane rozwiązania techniczne wraz z minimalnymi parametrami eksploatacyjnymi,  ustali lokalizację instalacji kotłów i paneli fotowoltaicznych wraz z miejscem włączenia do wewnętrznych instalacji: wodnej i elektrycznej budynku,  uzyska akceptację właściciela nieruchomości w zakresie lokalizacji montażu przedmiotowych instalacji,  pozyska szczegółowe informacje od właściciela nieruchomości niezbędne do prawidłowego zaprojektowania dokumentacji.  W ramach zamówienia wykonawca jest zobowiązany uzyskać w imieniu zamawiającego (jeżeli będą konieczne) wszystkie niezbędne decyzje, uzgodnienia, zezwolenia, opinie służące prawidłowemu sporządzeniu dokumentacji. Zakres zamówienia określony został w programie funkcjonalno – użytkowym (PFU) stanowiącym załącznik Nr 8 do SIWZ, który jest materiałem wyjściowym i pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wykonania zadań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia – nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg wzoru na zał. nr 1 do SIWZ, 2) dokument potwierdzający wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach