Przetargi.pl
Wymiana stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących, 42-600 Tarnowskie Góry, ul Opolska 26– Etap 1

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42-600 Tarnowskie Góry, Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3813786, , fax. 32 3813727
  • Data zamieszczenia: 2019-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    Karłuszowiec 5
    42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 32 3813786, , fax. 32 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących, 42-600 Tarnowskie Góry, ul Opolska 26– Etap 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Wymiana stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących, 42-600 Tarnowskie Góry, ul Opolska 26– Etap 1” wyłącznie w zakresie częściowym okien PCV. 2. Zakres przedmiotowy zamówienia dla Etapu 1 obejmuje: a) organizacje placu budowy, b) wykucie krat, osłon w oknach piwnicznych, c) roboty rozbiórkowe – okna, parapety, podokienniki, d) wywóz i utylizację materiałów z rozbiórki, e) przygotowanie otworu pod wymiar okna, f) montaż stolarki okiennej PCV z szprosami, klamek mosiężnych, okuć ( bezpieczne P-2 – parter, I, II piętro antywłamaniowe P3 - piwnica). Szyba bezpieczna od strony wewnętrznej. Okna z profili 6-cio komorowych z wkładkami zespolonymi trzyszybowe wraz z uszczelnieniem. g) montaż parapetów, podokienników wewnętrznych i zewnętrznych, (kształt, przyjąć jak istniejące) z przygotowaniem podłoża, ewentualnymi podmurowywaniami, h) montaż nawiewników higrosterowanych o wydajności 30m3/h montowanych w ramie okiennej, i) regulacja pracy skrzydeł i mechanizmów, j) uzupełnienie tynków wewnętrznych zwykłych, dekoracyjnych, k) uzupełnienie tynków zewnętrznych, l) wykonanie gładzi gipsowej, ł) odtworzenie okładzin płytkami ściennymi (kolorystyka wymiar jak istniejące), m) malowanie farbami silikonowymi wewnętrznymi wraz z gruntowaniem podłoża, n) malowanie farbami olejnymi wewnętrznymi wraz z gruntowaniem podłoża, o) malowanie farbami silikonowymi zewnętrznymi wraz z gruntowaniem podłoża p) uporządkowanie placu budowy oraz umycie okien i parapetów, r) zabezpieczenie i zmagazynowanie okien pierwotnych z charakterystycznych typów stolarki okiennej zgodnie z postanowieniem Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków opisanym w Pozwoleniu nr K/719/2019 z dnia 13.06.2019. Lokalizacje okien podlegających wymianie przedstawiają załączniki 6f dla każdej z kondygnacji. Przedmiot zamówienia nie obejmuje witraży, stolarki drewnianej i części okien PCV od strony ul. Wyspiańskiego. 3. Zakres przedmiotowy zamówienia został opisany w niżej wymienionych dokumentach: a) Projekt budowlano-wykonawczy: Wymiana Stolarki Okiennej w Budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych przy ul. Opolskiej 26 w Tarnowskich Górach – załącznik nr 6a, b) Decyzja Pozwolenia a budowę nr 1024/19 z dnia 18.06.2019r – załącznik nr 6b, c) Pozwolenie Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr K/719/2019 z dnia 13.06.2019r - załącznik nr 6c, d) STWiOR Wymiany stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych 42-600 Tarnowskie Góry, Opolska 26 - załącznik nr 6d, e) Przedmiar Robót: Wymiany stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych 42-600 Tarnowskie Góry, Opolska 26 – Etap 1 – załącznik nr 6e, f) Zakres, lokalizacja wymiany stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych 42-600 Tarnowskie Góry, Opolska 26 wchodzący w Etap 1 – załącznik nr 6f. Uwaga: Obmiary wykonuje Wykonawca z natury. W pozycji kosztorysowej należy uwzględnić wszystkie prace związane z kompletnym wykonaniem przedmiotu zamówienia i obowiązującymi przepisami w zakresie przedmiotu zamówienia. Otwory okienne należy przygotować pod wymiar okna, parapet zgodnie z obowiązującymi normami. Wykonawca uwzględni ewentualne zabezpieczenie otworów w przypadku konieczności wykonania wypełnień betonowych lub podmurowań celem osiągnięcia wymaganego wymiaru do czasu osiągnięcia wymaganej wytrzymałości przez zastosowany materiał niezbędny do montażu okna. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić doprowadzenie ścian do stanu jednolitego przed wymianą okien (gładzie, kolorystyka, tynki dekoracyjne). Niedopuszczalne jest pozostawienie niejednolitych powierzchni malarskich, okładzinowych w zakresie całej ściany, w których wykonywana jest wymiana okien. 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o decyzję pozwolenia na budowę, pozwolenie Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR. Dokumentacja projektowa, decyzje, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 6a-6f, do SIWZ. Równocześnie Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej obiektu i terenu objętego zamówieniem. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 9). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) Wykonawca jest zobowiązany do: a) wygrodzenia, części, w której realizowane są prace i wyznaczenia stref niebezpiecznych, b) urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, c) należytego zabezpieczenia terenu i miejsc, na których prowadzone będą roboty, d) systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót, e) wykonania niezbędnych prób, badań i odbiorów, f) przestrzegania zasad BHP, g) jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z: -ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 z późn. zmianami), - ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zmianami). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, h) zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, i) po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, j) naprawienia wszelkich szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, k) doprowadzenia ściany do jednolitego stanu z przed rozpoczęcia robót, l) zabezpieczenia powierzchni przyległych np. podłóg przed uszkodzeniami wynikłymi prowadzonymi robotami. 3) Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania terenu budowy (w szczególności: zabezpieczenie warunków sanitarno-higienicznych dla pracowników, przyłącza roboczego wody i energii elektrycznej – w tym koszty wykorzystanych mediów lub użycie beczkowozów i agregatów prądotwórczych), 4) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową i STWiOR, 5) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace zgodnie z pozwoleniami Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr K/719/2019, ze szczególnym uwzględnieniem: - ustanowienia osoby pełniącej obowiązek kierowania robotami budowlanymi przez osoby posiadające kwalifikacje, o których mowa w art. 37c ustawy z dn. 23.07.2003 r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( DZ.U z 2018 r t.j. 2067) zgodnie z zapisami pkt 2 w/w pozwolenia: - zabezpieczenia zmagazynowania jednego okna pierwotnego z charakterystycznych typów stolarki okiennej zachowanej w obiekcie, - wymiany stolarki PCV w kolorze białym z odtworzeniem proporcji i podziałów okien pierwotnych ze szprosami wiedeńskimi i mosiężnymi klamkami pkt 1 w/w pozwolenia. 6) Prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone pod kierownictwem Kierownika budowy Wykonawcy, który musi posiadać odpowiednie uprawnienia wymagane prawem budowlanym uprawnienia tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) prawa budowlanego lub odpowiadające wymaganym uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (zgodnie z zapisem art. 104 prawa budowlanego) oraz aktualne zaświadczenie Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Kierownik budowy przed rozpoczęciem robót złoży oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy, Ponadto Kierownik Budowy zobowiązany jest posiadać kwalifikacje o których mowa w art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, 7) Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres umowy ubezpieczenie OC w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 400 000,00 zł. ( słownie: czterysta tysięcy złotych) 5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań "równoważnych" w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych. 6. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normę w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 7. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w prawie budowlanym, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.) oraz wymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz SIWZ. 9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 5 lat (słownie: pięć lat), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonego przedmiaru robót Wymiana stolarki okiennej w budynku Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych - załącznik nr 6e do SIWZ. Zamawiający dopuszcza, aby kosztorys ofertowy wykonany był metodą uproszczoną. Materiały przyjąć zgodnie z dokumentacją projektowo wykonawczą. Obmiary i inwentaryzację wykonuje Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest na etapie przygotowywania oferty zgłaszać ewentualne braki w dokumentacji projektowej, lub w przedmiarze robót, którego zdaniem są one konieczne do prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia, 3) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 4) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w ust. 1 pkt 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Zamawiający, zgodnie z dyspozycją art. 24 aa ustawy, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu. Jeśli Wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach