Przetargi.pl
WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO BUDYNKU MUZEUM ZBIORÓW SZTUKI PRZY UL. ZAMCZEJ 10/12 WE WŁOCŁAWKU

Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Słowackiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 323 243 , fax. 542 323 625
  • Data zamieszczenia: 2019-05-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej
    ul. Słowackiego
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 323 243, fax. 542 323 625
    REGON: 28205600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.wloclawek.pl (bip zakładka
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO BUDYNKU MUZEUM ZBIORÓW SZTUKI PRZY UL. ZAMCZEJ 10/12 WE WŁOCŁAWKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO BUDYNKU MUZEUM ZBIORÓW SZTUKI PRZY UL.ZAMCZEJ 10/12 WE WŁOCŁAWKU 2. Charakterystyka obiektu (stan obecny): Inwestycja polega na wykonaniu wymiany pokrycia dachowego na budynku zabytkowego spichrza – siedziby Zbiorów Sztuki Muzeum, przy ul. Zamczej 10/12 we Włocławku na działce nr 24 KM 46. Działka jest ogrodzona, nie posiada urządzonej zieleń, działkę uzbrojono w instalacje: elektryczną, wodno-kanalizacyjną i posiada dostęp do drogi publicznej. Działka leży w strefie ochrony Konserwatora Zabytków, a budynek spichrza wpisany jest do rejestru zabytków pod nr. 166A Budynek muzeum wybudowano jako obiekt pięciokondygnacyjny. Przy realizacji zastosowano metodę tradycyjną. Ściany fundamentowe wykonano z kamienia. Ściany konstrukcyjne wewnętrzne i zewnętrzne wykonano jako masywne ceglane, stropy belkowe drewniane z konstrukcją ciesielską środkową. Konstrukcja dachu drewniana, masywna, płatwiowo kleszczowa z dodatkowym górnym jętkowaniem. Dach dwuczęściowy – dwuspadowy z naczółkami kryty dachówką, poniżej dwa dachy pulpitowe kryte blachą. Pokrycie dachu z dachówki ceramicznej karpiówki ułożonej podwójnie oraz z blachy cynkowej miedziowanej. 3. Szczegółowy zakres prac: 1) Zakres prac związanych z nowym pokryciem dachu obejmuje: a) roboty rozbiórkowe dachu wraz z utylizacją i transportem odpadów oraz wykonanie nowego pokrycia dachowego - w szczególności należy: - zabezpieczyć teren robót w budynku, oraz przy budynku (wygrodzić strefy i daszki ochronne) - zabezpieczyć budowę szczególnie starannie w zakresie p.poż. z uwagi na obiekt zabytkowy, - zdjąć istniejące pokrycie z dachówki ceramicznej karpiówki wraz z gąsiorami oraz blachy, - zdemontować rynny, rury spustowe, obróbki blacharskie pasów nad rynnowych i pod rynnowych, koszy, kominówek, wiatrówek, - zdemontować elementy wyposażenia dachu takie jak wyłazy dachowe, ewentualne lokalne wsporniki, - naprawić tynk na kominie, - wymienić deskę okapową, - zdemontować łacenie dachu, wraz kontr łatą i warstwą papy na deskowaniu, - wymienić uszkodzone fragmenty deskowania połaci dachu, - wykonać impregnację powierzchniową całego deskowania, - ułożyć warstwę z papy termozgrzewalnej podkładowej modyfikowanej SBS, - ułożyć łacenie na kontr łacie z wypoziomowaniem, rozstaw łat dostosować do wielkości dachówki, - ułożyć obróbki blacharskie kominów, ścianek podokiennych (podwójna), pasa nadrynnowego i podrynnowego z blachy stalowej powlekanej analogicznie do zastosowanej blachy na dolnym pokryciu, - zamontować pokrycie z dachówki ceramicznej z mocowaniem wszystkich elementów (klamrowanie, spinanie dachówek na połaci z uzupełnieniem o dachówki przejściowe, krawędziowe, gąsiory, wentylacyjne), - ułożyć membranę separacyjną podkładową pod pokrycie z blachy, - zamontować pokrycie dachowe z blachy płaskiej tytanowo cynkowej grafitowej mat, w arkuszach (układanych w szorach) na rąbek stojący (blachę mocować do łat poprzez łączniki systemowe), - zamontować orynnowanie oraz rury spustowe z blachy tytanowo cynkowej, - zamontować prefabrykowane trapy ław kominiarskich skośnych, oraz wyłaz dachowy z obróbkami, - wykonać konserwację drewnianej szalówki elementów obudowy przyokiennej. b) postawienie i demontaż rusztowania po zakończeniu zadania, po uzyskaniu stosownej zgody MZUKiD we Włocławku przez Wykonawcę - z uwzględnieniem kosztu wykonania projektu czasowej zmiany organizacji ruchu oraz kosztu zajęcia chodnika - przez cały konieczny okres realizacji zadania. 2) Wykonanie instalacji odgromowej zgodnie z rys. zawartym w dokumentacji projektowej, a w szczególności: - zwody poziome wykonać drutem DFe 8 mm, - instalację montować na uchwytach przypisanych do zastosowanego pokrycia dachowego (dachówka ceramiczna), - przy kominach stosować zwody kominowe o wys. 1 m nad kominem, - zwody pionowe wykonać drutem DFe 8 mm, - instalację prowadzić na uchwytach ściennych, - na zwodach od wys. 1,5 m do wejścia w grunt stosować osłony przewodów z kątownika lub rurki stalowej, - jako uziemienie w projekcie przyjęto uziomy prętowe, - każdego zwodu stosować 3 lub 4 uziomy prętowe o dł. 4,5 m, - złącza kontrolno – pomiarowe montować w puszkach kontrolnopomiarowych w podłożu, - po wykonaniu instalacji należy wykonać pomiary rezystancji uziemienia. Szczegółowy zakres prac i sposób ich realizacji określony został również w załącznikach do SIWZ obejmujących: 1) projekt budowlany (załącznik nr 9a i 9b) 2) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - STWiOR - załącznik nr 10a (budowlana), 10b (odgromowa)) 3) przedmiary robót - załącznik nr 11a (budowlany), 11b (odgromówki), 4. Przy realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) ustawy o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. Uwaga! W przypadku wystąpienia w udostępnionej dokumentacji nazw producentów, produktów lub rozwiązań, wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła podchodzenia lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów, urządzeń, rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, jakościowych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, że zapewniają one uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w załącznikach do SIWZ. Zamawiający informuje, iż zastosowane w SIWZ określenie przedmiotu zamówienia przez wskazanie nazw własnych itp. ma na celu jedynie doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej celem: sprawdzenia warunków związanych wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Wizję lokalną można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-14.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu z p. Dariuszem Fąfarą, adres e-mail: zastepcamzkid@op.pl i sekretariat@muzeum.wloclawek.pl , koszt wizji lokalnej poniesie Oferent. 6. Warunki prowadzenia prac określone zostały w § 3 Wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ 7. Zakres obowiązków wykonawcy określone zostały w § 6 Wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ 8. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić gwarancji – najkrótszy możliwy okres gwarancji jakości wymagany przez zamawiającego: 36 miesięcy na wykonane przez siebie roboty. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót, który nie będzie zawierał żadnych uwag, zastrzeżeń co do wad, usterek, itp. przedmiotu zamówienia. Najdłuższy możliwy okres gwarancji jakości uwzględniony do oceny ofert wynosi 60 miesięcy i więcej. 9. Na wykonane przez wykonawcę roboty obowiązuje rękojmia wynikająca z postanowień Kodeksu Cywilnego. Okres rękojmi liczony jest od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót, który nie będzie zawierał żadnych uwag, zastrzeżeń co do wad, usterek itp. przedmiotu zamówienia. 10. Zamawiający, na podstawie art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy PZP, zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę następujących kluczowych części zamówienia na roboty budowlane: prace związane z nowym pokryciem dachu. W związku z powyższym roboty te muszą być wykonane osobiście przez wykonawcę lub jednego ze wspólników konsorcjum w sytuacji, gdy wykonawcy złożą wspólną ofertę. 11. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zmawiający określa, iż roboty budowlane wskazane w ust. 1 przedmiotu zamówienia powinny być wykonane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). 1) Sposób wymaganego zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy. b) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni pracowników na podstawie umowy o pracę na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 2) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób:  wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych, zobowiązany będzie do przedstawienia zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób – zanonimizowane kopie umów o pracę lub oświadczenie o dalszym zatrudnianiu wcześniej zgłoszonych osób, wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych, przedstawi zamawiającemu dowody odprowadzenia składek ZUS na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za ostatni miesiąc pracy pracowników. b) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia.  W przypadku nie przedstawienia dokumentów, o których mowa wyżej w wymaganych terminach oraz za powierzenie wykonania usług ochrony innym osobom, które nie spełniają warunku określonego w ust. 4, wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne określone w umowie – zał. nr 8 do SIWZ,  W przypadku trzykrotnego niedopełnienia przez wykonawcę obowiązków wskazanych wyżej, zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, każdorazowo w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości przez zamawiającego o okolicznościach uprawniających do odstąpienia. 12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 13. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie w ofercie będzie uznane za stwierdzenie o samodzielnym wykonaniu zadania. 14. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. Wykonawca ponosi wobec zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. Powierzenie wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcy nie zmienia zobowiązań wykonawcy wobec zamawiającego za wykonanie tej części zamówienia. 15. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 16. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca, w terminie do 7 dni na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 17. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 18. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do realizacji zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. 19. W przypadku zamiaru powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, wykonawca przed podpisaniem umowy na udzielenie zamówienia przekaże zamawiającemu kopię umowy z podwykonawcą. We wskazanej umowie wykonawca ustali okres odpowiedzialności za wady nie krótszy od okresu odpowiedzialności wykonawcy wobec zamawiającego. 20. Zamawiający określa wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu w ten sposób, że umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień: 1) sprzecznych z postanowieniami wzoru Umowy stanowiącego załącznik 8 do SIWZ i wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) uzależniających zapłatę wynagrodzenia podwykonawcy od wcześniejszej zapłaty przez zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy, w tym za roboty wykonywane przez podwykonawcę; 3) uzależniających zwrócenie podwykonawcy zabezpieczenia przez wykonawcę od wcześniejszego zwrócenia zabezpieczenia wykonania umowy wykonawcy przez zamawiającego; 4) przewidujących termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie netto 4 500,- zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) 1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). f) Kserokopię dowodu przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: MUZEUM ZIEMI KUJAWSKIEJ I DOBRZYŃSKIEJ WE WŁOCŁAWKU RAIFFEISEN BANK POLSKA SA O/WŁOCLAWEK KONTO NR 80 2340 0009 0830 2480 0000 0034. ze wskazaniem w tytule przelewu: Wadium na zad. WYMIANA POKRYCIA DACHOWEGO BUDYNKU MUZEUM ZBIORÓW SZTUKI PRZY UL.ZAMCZEJ 10/12 WE WŁOCŁAWKU. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy zamawiającego. 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału i załączyć do oferty. 4. Z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5. Wadium w każdej dopuszczalnej formie musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 04.06.2019 r. do godz. 8:30 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwotą wadium zostanie uznany rachunek bankowy zamawiającego. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie: a) wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; b) wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je, wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium także w okolicznościach ujętych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 1. Ustala się, że wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstąpił od określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wzór umowy. 4. Pełnomocnictwo

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach