Przetargi.pl
Wymiana oświetlenia w budynkach oświatowych w gminie Sokołów Małopolski

Gmina Sokołów Małopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 36050 Sokołów Małopolski, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (017) 7729019 , fax. (017) 7729019
  • Data zamieszczenia: 2017-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sokołów Małopolski
    ul. Rynek 1
    36050 Sokołów Małopolski, woj. podkarpackie
    tel. (017) 7729019, fax. (017) 7729019
    REGON: 69058213400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: strona internetowa: http://www.sokolow-mlp.pl, oraz BIP – strona z zmieszczonym SIWZ i dokumentacją przetargową: http://www.bip.sokolow-mlp.pl/index.php?m=27

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana oświetlenia w budynkach oświatowych w gminie Sokołów Małopolski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia pn.: „Wymiana oświetlenia w budynkach oświatowych w gminie Sokołów Małopolski” . jest wykonanie dostaw i usług. Lokalizacja: Zadanie 1 i 2: Miejscowość Sokołów Małopolski, Gmina Sokołów Małopolski, adres Ul. Lubelska 41, 36-050 Sokołów Małopolski, budynek w całości jest użytkowany przez Zespół Szkół w Sokołowie Małopolskim- gminną placówkę oświatową. Zadanie 3: Miejscowość Nienadówka, adres 36-052 NIENADÓWKA 788. Budynek w całości jest użytkowany przez Zespół Szkół nr 2 w Nienadówce- gminną placówkę oświatową. Projekt jest współfinansowany ze środków finansowych Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Działanie 6.4 szkolnictwo ogólne., projekt: Podniesienie standardów nauczania w jednostkach oświatowych Gminy Sokołów Małopolski Stawka VAT -23% na wszystko. Wspólny Słownik Zamówień CPV: Część (zadanie) 1: Oświetlenie ZS w Sokołowie Młp. 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe 31510000-4 Żarówki elektryczne 30231310-3 Wyświetlacze płaskie 45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych Część (zadanie) 2: Rolety ZS w Sokołowie Młp. 44115700-6 Rolety zewnętrzne 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych Część (zadanie ) 3: Oświetlenie ZS nr 2 w Nienadówce 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe 31510000-4 Żarówki elektryczne 45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 2. Opis zakresu robót Część (zadanie) 1: Oświetlenie ZS w Sokołowie Młp. Tablica wyników sportowych 1 szt. Tablica wyników do dużej sali gimnastycznej, WSKAZYWANE PARAMETRY/funkcjonalność minimalna :- czas rzeczywisty/czas gry - ustawiany w dowolnej konfiguracji w zakresie 0-90 minut, - czas 24 sekund na tablicy, - wynik gry 0-199, - stan setów/przewinień 0-9, - numer części meczu 0-9, WIELKOŚĆ ZNAKÓW: - Tablica - od 125 mm i większe, SYGNAŁ DŹWIĘKOWY - ustawiany w dowolnej konfiguracji, WIDOCZNOŚĆ TABLICY - do 40 metrów, ZASILANIE: 230 V / 50 Hz Kolor czarny lub ciemny. Wymiary minimalne 130/85 cm, nie większa niż +10 % wymiarów, wyświetlanie w układzie poziomym. Zabezpieczenie przed uszkodzeniem mechanicznym (np. uderzenia piłką). Należy przewidzieć do 35 mb. przewodu zasilającego, przewód zasilający podtynkowy miedziany bez peszla ukryć w bruździe tynku, bruzdę zatynkować i ślad po bruździe należy zamalować kolorem maksymalnie zbliżonym do istniejącego, zasilanie z najbliższej puszki. Ma być możliwość odłączenia zasilania tablicy – poprzez włącznik dostępny dla osoby stojącą na podłodze (włącznik ścienny hermetyczny- zamontowany w miejscu gdzie nie dojdzie do uszkodzenia podczas zajęć WF lub z osłoną, lub w zabudowie ochronnej) . Wysokość montażu tablicy -4-5 m od podłogi, 2- 3 m od ściany z oknami na ścianie od stronu południowej dużej sali gimnastycznej. Po wykonaniu instalacji, należy wykonać powykonawczy opis i szkice schematów wykonanej instalacji tablicy z podaniem liczby elementów robót, o których mowa w kalkulacji oferty. Należy wykonać pomiary pomontażowe ochrony p.porażeniowej. Wymiana oświetlenia Zmiana oświetlenia (optymalizacja rozmieszczenia opraw, zmiana opraw, zmiana źródeł światła na oszczędniejsze), w tym dostarczenie i wymiana: Oprawy: R-541 szt.- w tym H- hermetyczne 8 szt., 20 szt. z podwiesiem z montażem, P plafony-65 szt. z montażem, RSport- 4 szt. z montażem, Doświetlenie tablic- 27 szt. z 27 podwiesiami z montażem, LEDSport – 24 szt. z montażem, Razem 661 szt. opraw. Źródła światła: T5: 2x35 W – 1082 szt. z montażem, T5 3x80W – 12 szt. z montażem, T5 1x80W – 27 szt. z montażem, Led 20 W – 65 szt. z montażem, LEDSport – 24 szt. (minimum*) z montażem, Razem: 1210 szt. (minimum) Do tego elem. dodatkowe niezbędne: 1. Czujniki ruchu i obecności - 50 szt. z montażem,. 2. Do każdego pomieszczenia z wydruku programu DIALux (56 pom.) należy wycenić dodatkowo : Położenie 20 mb przewodu zasilającego, w sposób opisany niżej, 2 kpl włączników- w tym o podwyższonym IP w kuchni , stołówce i na sali gimnastycznej, 10 kpl. złączki na 3 żyłowe przewody, 3 puszki rozdzielcze przewodów podtynkowych. 3. Pomiary pomontażowe ochrony p.porażeniowej – cały obiekt w zakresie wykonanych instalacji należy policzyć 90 instalacji. Ilość dostaw należy wycenić zgodnie z niniejszym dokumentem Opisy opraw: 1. Sala Sport mała: Oprawa natynkowa rastrowa z siatką ochronną na zawiasach do oświetlenia hal sportowych. Źródło światła T5 3x nie więcej niż 80W strumień świetlny minimum 18000 lm, osprzęt EVG , współczynnik oddawania barw minimum 80. 2. Sala sekcyjna - Oprawa natynkowa rastrowa. Źródło światła T5 2x nie więcej niż 36W strumień świetlny minimum 6500 lm, osprzęt EVG , współczynnik oddawania barw minimum 80. 3. Doświetlenie tablicy - Oprawa natynkowa rastrowa asymetryczna. Źródło światła T5 1x nie więcej niż 80W strumień świetlny minimum 5700 lm, osprzęt EVG, współczynnik oddawania barw minimum 80, oddzielny włącznik. Świetlówki – (opisy dot. opraw p. 1,2,3): barwa światła - ma być łącznie spełnione dwa warunki: 1 barwa w przedziale od 4000 do 6000 K, 2 Ma być widoczna zimna biel, lub zimne światło dzienne – ma być maksymalnie zbliżone do białego, tj. nie wpadać w niebieski i pomarańczowy odcień, kompletny osprzęt EVG elektroniczny statecznik – jeden na oprawę, trwałość użytkowa minimalna 24 000 h. Wartości strumienia świetlnego i współczynnika odwzorowania barw należy traktować jako minimalne wymagane , nie dopuszcza się świetlówek LED. Kąt rozsyłu (w stopniach): 360. Wydajność świetlna zastosowanych opraw i świetlówek musi spełniać wymogi symulacji wydruku z programu DIALux- tj. zapewnić doświetlenie minimum wg wydruku w Lux- ach (lx). 4. Do pomieszczeń WC i toalet: P plafony powszechnie łatwo dostępne, bez potrzeby uziemiania, Moc źródła światła 16 - 20W mocy całkowitej potrzebnej do pracy żarówki, gwint E27, źródło światła LED – barwa 5000-2700K, Skuteczność świetlna (Lm/W) –minimum 80 lm/1W mocy, trwałość znamionowa nie mniejsza niż 25 000 h., kąt oświecania przez zaproponowany zestaw nie mniej niż 180 st. Zamawiający będzie miał możliwość dopuścić oprawę z zintegrowanym czujnikiem ruchu i obecności, jeżeli oświetlenie spełni wcześniej opisane w pkt 4 wymogi , nie będzie się nadmiernie nagrzewać(mniej niż 60 st. C), czujnik ruchu i obecności pokryje przestrzeń pomieszczenia, żarówka i kąt oświecenia spełnią wyżej opisane wymogi, elem. obudowy przewodzące prąd będą uziemione, instalacja będzie dawać również możliwość włączenia lub wyłączenia oświetlenia z pominięciem czujników. 5. LEDSport - oprawa szara lub jasna szara lub biała lub czarna (wszystkie na sali mają być jednakowe), typu naświetlacz LED do oświetlania hal sportowych, montaż pod sufitem. Źródło światła LED strumień świetlny minimum 18000 lm, współczynnik oddawania barw minimum 80, barwa : barwa światła - ma być łącznie spełnione dwa warunki: 1 barwa w przedziale od 3500 do 5000 K, 2 Ma być widoczna zimna biel, lub zimne światło dzienne – ma być maksymalnie zbliżone do białego, tj. nie wpadać w niebieski i pomarańczowy odcień, Skuteczność świetlna (lm/W): nie mniej niż 90 lm/1 W mocy, trwałość znamionowa nie mniejsza niż 25 000 h. Kąt rozsyłu pomiędzy 90 a 180stopni. Parametry opraw mają zapewnić oświetlenie na poziomie parkietu 400 lux, równomierność 0,6, źródła światła (naświetlacze) , strumień świetlny minimum 18000 lm każdy. Należy przewidzieć wykonanie 120 mb okablowania zasilającego, bez bruzd, jest możliwość położenia przewodów nad podwieszanym stropem z blachy przykręconej do konstrukcji stalowej należy przewidzieć rurki osłonne na kable - jest możliwość wejścia człowieka na strych i poruszania się po konstrukcji. Należy przewidzieć osłonę naświetlacza np. siatkę na zawiasach, lub zastosować naświetlacz odporny na uszkodzenia mechaniczne mogące powstać na skutek prowadzenia zajęć WF i gier z użyciem piłek. Oświetlenie zdemontowane na sali gimnastycznej dużej – 6 szt. włączane odrębnym włącznikiem musi po demontażu pozostać nieuszkodzone i pozostaje własnością jednostki oświatowej, 2 z 4 kolejnych istniejących szt. lamp oświetleniowych , które są włączane odrębnym włącznikiem nie podlegają demontażowi i muszą działać tak jak dotąd- demontuje się 2, i dwie pozostaje, demontaż na zasadach jak poprzednie 6 szt. Należy przewidzieć koszty rusztowań na ok. 8 m wysokości na dużą salę gimnastyczną w ZS Sokołów Młp. Pozostałe zdemontowane elementy oświetlenia istniejącego Wykonawca zutylizuje na własny koszt. Rozmieszczenie i ilość- zgodnie z dokumentacją audytu., który wskazuje wymagane oczekiwania. Należy uwzględnić: zmianę lokalizacji opraw, tj. 30% opraw z sal lekcyjnych pokazanych w cz. 2 audytu należy traktować jak po zmianie lokalizacji do stanu sprzed wymiany, włączniki do oświetlenia podstawowego- podwójne – dzielenie inst. oświetlenia na dwie części osobno włączane jeśli opraw jest więcej niż 6 na salę lekcyjną (tył i przód sali) lub więcej niż 5 na korytarz (jeden koniec i drugi koniec korytarza) (bez holi ale należy uwzględnić pod balkonem na sali gimnastycznej i pomieszczenie nazwane w cz2 „pomieszczenie”, ), w przypadku sal gimnastycznych oświetlenie należy podzielić naprzemiennie – co druga oprawa- co drugi rząd (jeden z 6-ciu na dużej sali i na małej sali rząd przy ścianie i rząd przy oknach od ulicy. Sala gimnastyczna duża - wysokość do sufitu ok 8 m, mała- ok 3 m. W przypadku jadalni należy oświetlenie podzielić na jeden rząd równoległy do ściany od strony drzwi wejściowych z wewnątrz budynku i dwa pozostałe rzędy – jako druga cześć osobno włączane. Należy wykonać dodatkowe osobne włączniki i instalacje do oświetlenia tablic w salach lekcyjnych. Oświetlenie tablicy należy wykonać na podwiesiu spuszczonym na odległość od 05 do 1 m od sufitu – w zależności od wysokości sufitu. Z uwagi na występowanie belek stropowych należy uwzględnić konieczność zastosowania podwiesi do 50 cm w 10 salach lekcyjnych do podstawowego oświetlenia R - po dwie szt. opraw na salę. Należy zastosować wykorzystanie / uzupełnienie czujników ruchu i obecności na korytarzach, holach, szatniach, pod balkonem na sali gimnastycznej, w toaletach – tylko w częściach wspólnych a w kabinach , lub bezpośrednich pomieszczeniach klozetowych – bez czujnika. Instalacja z czujnikami musi dawać również możliwość włączenia lub wyłączenia oświetlenia z pominięciem czujników. Należy wycenić 20 mb dodatkowych przewodów zasilających na każde pomieszczenie wykazane w wydruku z programu DIALux (56 pom., w pozostałych wymieni się tylko oprawy i źródła światła), przewód zasilający podtynkowy miedziany bez peszla ukryć w bruździe tynku, bruzdę zatynkować i ślad po bruździe należy zamalować kolorem maksymalnie zbliżonym do istniejącego, zasilanie z najbliższej puszki. Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania takich materiałów i wyrobów, aby spełnić zapisy załączonego audytu oświetlenia w zakresie doświetlenia i oszczędności energii, przy czym obecny stan oświetlenia jest zgodny z wyliczeniami audytu. Zamawiający samodzielnie wykona pomiary oświetlenia uzyskane w wyniku realizacji zamówienia, w przypadku niespełnienia założeń audytu Wykonawca będzie zobowiązany na swój koszt wymienić zamontowane elementy, na takie , które pozwolą uzyskać wymagany efekt. Wymaga się aby oprawy i źródła światła były jednolite wizualnie i parametrami w każdym pomieszczeniu, tj.: np. oprawa R ma być taka sama w każdym pomieszczeniu gdzie ma zastosowanie oprawa R, analogicznie każdy inny typ opraw i źródeł światła . Po wykonaniu instalacji, należy wykonać powykonawczy opis i szkice schematów wykonanej instalacji oświetlenia w każdym pomieszczeniu z podaniem liczby elementów robót, o których mowa w kalkulacji oferty. Metry bieżące liczy się dla przewodu a nie dla pojedynczej żyły. Prace w salach należy wykonywać w godzinach popołudniowych, lub innych – w uzgodnieniu z Dyrekcją szkoły. Prace należy tak organizować aby w czasie trwania zajęć lekcyjnych sale były dostępne do nauki i z działającym oświetleniem- odstępstwa tylko po uzgodnieniu z Dyrekcją placówki. Przed przystąpieniem do wykonywania robót należy dokonać wizji lokalnej i opracować harmonogram robót i przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu i Użytkownikowi- Dyrekcji placówki. Uwagi ogólne: Prace montażowe należy wykonywać w taki sposób, aby nie dopuścić do uszkodzeń w mieniu placówki oświatowej. Włączniki należy umieścić na wysokości od 120 do 130 cm od podłogi. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania zasad BHP i przepisów branżowych, oraz niepozostawiania narzędzi, części, urządzeń i stanu robót w taki sposób, który zagraża bezpieczeństwu dzieci i innych użytkowników budynku. Wykonawca samodzielnie zapewnia sobie niezbędne zaplecze techniczne do wykonania wymiany oświetlenia i innych dostaw. Wymaga się aby montowane urządzenia były nowe i posiadały dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Grubości żył przewodów należy dobrać tak, aby spełniały wymogi urządzeń, asortymentu zgodnie z wymaganiami ich producentów. Instalacje elektryczne jednofazowe w budynku pracują przy napięciu znamionowym standardowym w Polsce, tj.: 230 V 50 Hz +/-5% - zastosowane dostawy muszą być kompatybilne z tymi wartościami. Wymagany okres minimalny gwarancji i rękojmi to: 4 lata, chyba, że z oferty Wykonawcy będzie wynikał dłuższy okres, przy czym dotyczy to zarówno dostaw, usług, robót budowlanych i źródeł światła, tj. jeżeli źródło światła przestanie świecić w 5 letnik okresie- wówczas Wykonawca na koszt własny wymienia to źródło światła na nie gorsze niż zamontowane pierwotnie w ramach rękojmi/gwarancji, dlatego też zwraca się uwagę na konieczność zastosowania materiałów i źródeł światła o odpowiedniej trwałości- szczególnie na sali gimnastycznej . Część (zadanie) 2: Rolety ZS w Sokołowie Młp. Rolety do sal gimnastycznych 24 szt. Rolety elektryczne zwijane z montażem i zaprogramowaniem, na okna w sali gimnastycznej dużej (po dwie na okno bo wysokie okna) i po jednej na okna w małej sali gimnastycznej Rolety zewnętrzne z profili aluminiowych używanych do rolet, należy dobrać profile maksymalnie zbliżone wyglądem do rolet istniejących na sąsiednim pomieszczeniu - jak na zdjęciu - na wałek 060 lub inny adekwatny do rolety + wieszak blokada do profili i wału 8-kątnego fi - jak dla doboru rolety. Silniki przeciążeniowe z napędem radiowym RTS sterowanie za pomocą pilota dobrane do wagi rolety. Celem zamontowania należy przewidzieć 100 mb. przewodu zasilającego i 30 mb przewodu sterowania - do włączników, przewód zasilający podtynkowy miedziany bez peszla ukryć w bruździe tynku, bruzdę zatynkować, ślad po bruździe należy zamalować kolorem maksymalnie zbliżonym do istniejącego. Zasilanie możliwe do wzięcia z najbliższych puszek, lub rozdzielni elektrycznej. Wymaga się wykonanie na ścianie nawierzchniowej rozdzielnicy natynkowej z zabezpieczeniami przeciążeniowymi automatycznymi B na szynie din ,dobranymi do silników, zabezpieczenie każdej z czterech linii zasilających- zabezpieczenia mogą być wewnątrz przy włącznikach ręcznych, może być kilka mniejszych rozdzielnic. Metry bieżące liczy się dla przewodu a nie dla pojedynczej żyły. Wysokość montażu rolet : sala gimnastyczna duża- ok 7 m od poziomu gruntu – 10 szt., - ok 4 m od poziomu gruntu – 10 szt., sala mała- - ok 3 m od poziomu gruntu – 4 szt. Rolety na dużej sali gimnastycznej należy wykonać tak aby dwie rolety jedna nad drugą zasłaniały całe okno . Rolety na małej sali gimnastycznej należy wykonać tak aby jedna roleta zasłaniała całe okno. Wszystkie rolety powinny być bardzo podobne i nawiązywać do istniejących rolet – widocznych na zdjęciach, tj. wygląd z zewn. profile i kolor (ciemny brąz). Wykonawca samodzielnie ustala ostateczne wymiary rolet. Roleta okno A- 2 szt. , wym. okna 210cm h / 180 szer. Roleta okno B- 2 szt. , wym. okna 210cm h / 270 szer. Roleta okno C- 24 szt. (w tym po 2 na 1 okno, 10 okien) , wym. okna 570cm h / 270 szer. Ściana budynku jest murowana , ocieplona styropianem 10 cm, otynkowana tynkiem cienkowarstwowym na siatce. Sterowanie: wymaga się możliwości sterowania pilotem i sterowania ręcznego z włącznika na ścianie dostępnym dla osoby stojącej na podłodze. Na sali dużej – cały górny rząd – sterowany jednym pilotem i włącznikiem ręcznym, cały dolny rząd – sterowany jednym pilotem i włącznikiem ręcznym. Na małej sali dwa okna – od południa - sterowane jednym pilotem i włącznikiem ręcznym, dwa okna – od wschodu -sterowane jednym pilotem i włącznikiem ręcznym. Każda sala ma mieć swój pilot. Piloty: może to być 16-kanałowy pilot do bezpośredniego sterowania roletami lub inny wystarczający do spełnienia wymogów sterowania, sterowania ruchem osłon: góra, stop, dół , opcje wyboru oraz nawigacji, ekran LCD. Przycisk stop z dodatkową funkcją ustawiania sterowanego obiektu w indywidualnie zaprogramowanej pozycji „komfortowej – najczęściej stosowanej”. Zasilanie bateriami, wskaźnik rozładowania baterii. Po wykonaniu instalacji, należy wykonać powykonawczy opis i szkice schematów wykonanej instalacji rolet w każdym pomieszczeniu z podaniem liczby elementów robót, o których mowa w kalkulacji oferty. Należy wykonać pomiary po montażowe ochrony p.porażeniowej. Uwagi ogólne : Prace montażowe należy wykonywać w taki sposób, aby nie dopuścić do uszkodzeń w mieniu placówki oświatowej. Włączniki należy umieścić na wysokości od 120 do 130 cm od podłogi. Metry bieżące liczy się dla przewodu a nie dla pojedynczej żyły. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania zasad BHP i przepisów branżowych, oraz niepozostawiania narzędzi, części, urządzeń i stanu robót w taki sposób, który zagraża bezpieczeństwu dzieci i innych użytkowników budynku. Wykonawca samodzielnie zapewnia sobie niezbędne zaplecze techniczne do wykonania zamówienia. Wymaga się aby montowane urządzenia były nowe i posiadały dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Grubości żył przewodów należy dobrać tak, aby spełniały wymogi urządzeń, asortymentu zgodnie z wymaganiami ich producentów. Instalacje elektryczne jednofazowe w budynku pracują przy napięciu znamionowym standardowym w Polsce, tj.: 230 V 50 Hz +/-5% - zastosowane dostawy muszą być kompatybilne z tymi wartościami. Wymagany okres minimalny gwarancji i rękojmi to: 4 lata, chyba, że z oferty Wykonawcy będzie wynikał dłuższy okres, przy czym dotyczy to zarówno dostaw, usług, robót budowlanych. Część (zadanie ) 3: Oświetlenie ZS nr 2 w Nienadówce Wymiana oświetlenia ZS 2 Nienadówka Zmiana oświetlenia (optymalizacja rozmieszczenia opraw, zmiana opraw, zmiana źródeł światła na oszczędniejsze), w tym dostarczenie i wymiana: Oprawy: R-134 szt.- w tym H- hermetyczne 10 szt. z montażem, P plafony-16 szt. z montażem, RSport- 12 szt. z montażem, Doświetlenie tablic- 12 szt. z zawiesiami z montażem, Razem 158 szt, opraw. Źródła światła: T5: 2x35 W – 268 szt. z montażem, T5 3x80W – 36 szt. z montażem, T5 1x80W – 12 szt. z montażem, Led 20 W – 16 szt. z montażem, Razem: 332 szt. Do tego elem. dodatkowe niezbędne: 1. Czujniki ruchu i obecności - 14 szt. z montażem,. 2. Do każdego pomieszczenia z wydruku programu DIALux (21 pom.) należy wycenić dodatkowo : Położenie 20 mb przewodu zasilającego, w sposób opisany niżej, 2 kpl włączników w tym o podwyższonym IP w kuchni , stołówce i na sali gimnastycznej, 10 kpl. złączki na 3 żyłowe przewody, 3 puszki rozdzielcze przewodów podtynkowych. 3. Pomiary pomontażowe ochrony p.porażeniowej – cały obiekt w zakresie wykonanych instalacji, należy policzyć 40 instalacji. Należy przewidzieć wyroby o IP odpowiednim zgodnie z obowiązującymi przepisami , adekwatnie do miejsca przeznaczenia. Ilość dostaw należy wycenić zgodnie z niniejszym dokumentem Opisy opraw: 1. Sala Sport: Oprawa natynkowa rastrowa z siatką ochronną na zawiasach do oświetlenia hal sportowych. Źródło światła T5 3x nie więcej niż 80W strumień świetlny minimum 18000 lm, osprzęt EVG , współczynnik oddawania barw minimum 80. Na sali gimnastycznej należy przewidzieć wykonanie 100 mb okablowania zasilającego, bez bruzd, jest możliwość położenia przewodów nad podwieszanym stropem z blachy przykręconej do konstrukcji stalowej należy przewidzieć rurki osłonne na kable - jest możliwość wejścia człowieka na strych i poruszania się po konstrukcji. Istniejące oświetlenie to 2 rzędy opraw halogenowych 18 szt *500 W (razem 9 kW) umieszczonych pod sufitem na dwóch przeciwległych ścianach, z czego należy pozostawić po jednej oprawie środkowej z każdej strony (razem 2 ), a pozostałe 16 opraw pozostanie własnością szkoły, należy je zdemontować bez uszkodzenia i przekazać Dyrekcji szkoły, instalacja z pozostałymi 2 halogenami musi funkcjonować tak jak dotychczas. Należy przewidzieć koszty rusztowań na ok. 8 m wysokości na salę gimnastyczną w ZS 2 w Nienadówce. 2. Sala sekcyjna - Oprawa natynkowa rastrowa. Źródło światła T5 2x nie więcej niż 36W strumień świetlny minimum 6500 lm, osprzęt EVG , współczynnik oddawania barw minimum 80. 3. Doświetlenie tablicy - Oprawa natynkowa rastrowa asymetryczna. Źródło światła T5 1x nie więcej niż 80W strumień świetlny minimum 5700 lm, osprzęt EVG, współczynnik oddawania barw minimum 80, oddzielny włącznik. Świetlówki – (opisy dot. opraw p. 1,2,3): barwa światła - ma być łącznie spełnione dwa warunki: 1 barwa w przedziale od 4000 do 6000 K, 2 Ma być widoczna zimna biel, lub zimne światło dzienne – ma być maksymalnie zbliżone do białego, tj. nie wpadać w niebieski i pomarańczowy odcień, kompletny osprzęt EVG elektroniczny statecznik – jeden na oprawę, trwałość użytkowa minimalna 24 000 h. Wartości strumienia świetlnego i współczynnika odwzorowania barw należy traktować jako minimalne wymagane , nie dopuszcza się świetlówek LED. Kąt rozsyłu (w stopniach): 360. Wydajność świetlna zastosowanych opraw i świetlówek musi spełniać wymogi symulacji wydruku z programu DIALux- tj. zapewnić doświetlenie minimum wg wydruku w Lux- ach (lx). 4. Do pomieszczeń WC i toalet: P plafony powszechnie łatwo dostępne, bez potrzeby uziemiania, Moc źródła światła 16 - 20W mocy całkowitej potrzebnej do pracy żarówki, gwint E27, źródło światła LED – barwa 5000-2700K, Skuteczność świetlna (Lm/W) –minimum 80 lm/1W mocy, trwałość znamionowa nie mniejsza niż 25 000 h., kąt oświecania przez zaproponowany zestaw nie mniej niż 180 st. Zamawiający będzie miał możliwość dopuścić oprawę z zintegrowanym czujnikiem ruchu i obecności, jeżeli oświetlenie spełni wcześniej opisane w pkt 4 wymogi , nie będzie się nadmiernie nagrzewać(mniej niż 60 st. C), czujnik ruchu i obecności pokryje przestrzeń pomieszczenia, żarówka i kąt oświecenia spełnią wyżej opisane wymogi, elem. obudowy przewodzące prąd będą uziemione, instalacja będzie dawać również możliwość włączenia lub wyłączenia oświetlenia z pominięciem czujników. Rozmieszczenie i ilość- zgodnie z dokumentacją audytu., który wskazuje wymagane oczekiwania. Należy uwzględnić: zmianę lokalizacji opraw, tj. 30% opraw pokazanych w cz. 2 audytu traktować jak po zmianie lokalizacji do stanu sprzed wymiany, włączniki do oświetlenia podstawowego- podwójne – dzielenie inst. oświetlenia na dwie części osobno włączane jeśli opraw jest więcej niż 4 na salę lekcyjną (tył i przód sali) lub więcej niż 5 na korytarz (jeden koniec i drugi koniec korytarza) , w przypadku sali gimnastycznej, stołówki oświetlenie należy podzielić naprzemiennie – co druga oprawa- co drugi rząd lub szereg. Sala gimnastyczna - wysokość do sufitu ok 8 m. Należy wykonać dodatkowe osobne włączniki i instalacje do oświetlenia tablic w salach lekcyjnych. Oświetlenie tablicy należy wykonać na podwiesiu spuszczonym na odległość od 05 do 1 m od sufitu – w zależności od wysokości sufitu. Należy zastosować wykorzystanie / uzupełnienie czujników ruchu i obecności na korytarzach, holach, szatniach, w toaletach – tylko w częściach wspólnych a w kabinach , lub bezpośrednich pomieszczeniach klozetowych – bez czujnika. Instalacja z czujnikami musi dawać również możliwość włączenia lub wyłączenia oświetlenia z pominięciem czujników. Należy wycenić do 20 mb dodatkowych przewodów zasilających na każde pomieszczenie z wydruku DIALux (21 sal, w pozostałych wymienia się tylko oprawy i źródła światła) , przewód zasilający podtynkowy miedziany bez peszla ukryć w bruździe tynku, bruzdę zatynkować i ślad po bruździe należy zamalować kolorem maksymalnie zbliżonym do istniejącego, zasilanie z najbliższej puszki. Metry bieżące liczy się dla przewodu a nie dla pojedynczej żyły. Wymaga się aby oprawy i źródła światła były jednolite wizualnie i parametrami w każdym pomieszczeniu, tj.: np. oprawa R ma być taka sama w każdym pomieszczeniu gdzie ma zastosowanie oprawa R, analogicznie każdy inny typ opraw i źródeł światła . Zamawiający samodzielnie wykona pomiary oświetlenia uzyskane w wyniku realizacji zamówienia, w przypadku niespełnienia założeń audytu Wykonawca będzie zobowiązany na swój koszt wymienić zamontowane elementy, na takie , które pozwolą uzyskać wymagany efekt. Po wykonaniu instalacji, należy wykonać powykonawczy opis i szkice schematów wykonanej instalacji oświetlenia w każdym pomieszczeniu z podaniem liczby elementów robót, o których mowa w kalkulacji oferty. Prace w salach należy wykonywać w godzinach popołudniowych, lub innych – w uzgodnieniu z Dyrekcją szkoły. Prace należy tak organizować aby w czasie trwania zajęć lekcyjnych sale były dostępne do nauki i z działającym oświetleniem- odstępstwa tylko po uzgodnieniu z Dyrekcją placówki. Przed przystąpieniem do wykonywania robót należy dokonać wizji lokalnej i opracować harmonogram robót i przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu i Użytkownikowi- Dyrekcji placówki Zdemontowane elementy oświetlenia istniejącego Wykonawca zutylizuje na własny koszt. Uwagi ogólne Prace montażowe należy wykonywać w taki sposób, aby nie dopuścić do uszkodzeń w mieniu placówki oświatowej. Włączniki należy umieścić na wysokości od 120 do 130 cm od podłogi. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania zasad BHP i przepisów branżowych, oraz niepozostawiania narzędzi, części, urządzeń i stanu robót w taki sposób, który zagraża bezpieczeństwu dzieci i innych użytkowników budynku. Wykonawca samodzielnie zapewnia sobie niezbędne zaplecze techniczne do wykonania wymiany oświetlenia. Wymaga się aby montowane urządzenia były nowe i posiadały dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Grubości żył przewodów należy dobrać tak, aby spełniały wymogi urządzeń, asortymentu zgodnie z wymaganiami ich producentów. Instalacje elektryczne jednofazowe w budynku pracują przy napięciu znamionowym standardowym w Polsce, tj.: 230 V 50 Hz +/-5% - zastosowane dostawy muszą być kompatybilne z tymi wartościami. Wymagany okres minimalny gwarancji i rękojmi to: 4 lata, chyba, że z oferty Wykonawcy będzie wynikał dłuższy okres, przy czym dotyczy to zarówno dostaw, usług, robót budowlanych i źródeł światła, tj. jeżeli źródło światła przestanie świecić w 5 letnik okresie- wówczas Wykonawca na koszt własny wymienia to źródło światła na nie gorsze niż zamontowane pierwotnie w ramach rękojmi/gwarancji, dlatego też zwraca się uwagę na konieczność zastosowania materiałów i źródeł światła o odpowiedniej trwałości- szczególnie na sali gimnastycznej. .Pozostałe zapisy są wspólne dla części 1, 2 i 3. 3. Szczegółowy opis i zakres i sposobu wykonania robót dot. zadań znajduje się w SIWZ -Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia- załączonej do przetargu Specyfikacji dostaw i dokumentacji audytów oświetlenia, z uwzględnieniem ew. wyjaśnienia, zmiany SIWZ. Podane w dokumentacji przetargowej wymiary i obmiary mogą nieco odbiegać od wielkości niezbędnych i prawidłowych z punktu widzenia prawidłowego wykonania zamówienia, dlatego Wykonawca jest zobowiązany samodzielnie dokonywać obmiarów przed zamówieniem dostaw materiałów niezbędnych do wbudowania. 4. Udzielenie gwarancji i rękojmi i gwarancji na minimum 4 lata od daty podpisania protokołu końcowego w odniesieniu do wszystkich elementów zadania. 5. Zgodnie z art. 29 ust. 3a. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób stale wykonujących roboty budowlane na placu budowy, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Określa się: A__ Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a – zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w tym prawa pracy i przepisów powiązanych, przy czym wykonawca z którym zamawiający podpisał umowę przedkłada zamawiającemu najpóźniej 21 dni po podpisaniu umowy oświadczenie, o tym, że: osoby, które będą wykonywać roboty budowlane przy realizacji zadania -należy podać nazwę zadania-, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z zm.- są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu prawa pracy. Do oświadczenia Wykonawca załącza wykaz stanowisk na jakich będą pracować osoby wykonujące zamówienie zawierający lp., nazwę stanowiska i informację - czy zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, czy innej - zgodnie z umową o pracę dotyczącą każdej osoby wykonującej zamówienie. Wykaz może być ustalony na podstawie dokumentacji kadrowej wykonawcy i ew. podwykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się doręczyć zamawiającemu bez wezwania zmieniony wykaz w terminie 7 dni od utraty aktualności wykazu. W trakcie pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych należy stosować ustawę o ochronie danych osobowych. Wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę nie dotyczy właścicieli firm jednoosobowych i osób kierujących robotami budowlanymi, przedstawicieli firm, u których zasięga się konsultacji, opinii, obmiarów, kalkulacji i osób świadczących jednorazowe usługi lub świadczących krótkotrwałe (do 4 tygodni) usługi jako podwykonawca lub osoba zatrudniona na umowę o dzieło. B__ Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań – Zamawiający będzie mógł bez zapowiedzenia dokonać wizji lokalnej na placu budowy i za pośrednictwem kierownika budowy lub kierownika robót zweryfikować prawidłowość informacji zawartych w wykazie stanowisk. W przypadku podejrzenia nieprawidłowości, po uwzględnieniu pisemnych wyjaśnień Wykonawcy uwzględnionych w protokole z wizji lokalnej na budowie sporządzonym najpóźniej na trzy dni robocze od dokonania wizji, zamawiający będzie mógł zwrócić się do instytucji kontrolujących przestrzeganie prawa pracy o przeprowadzenie kontroli, w przypadku potwierdzenia nieprawidłowości naliczy Wykonawcy jednorazową karę umowną w kwocie 2000 zł. za każdą osobę niezatrudnioną na umowę o pracę, której dotyczył wymóg zatrudnienia na umowę o pracę i wezwie do usunięcia nieprawidłowości, w przypadku wykrycia nieprawidłowości kolejny raz jednorazowa kara umowna zostanie naliczona w kwocie 4000 zł. za każdą osobę niezatrudnioną na umowę o pracę, której dotyczył wymóg. C__ Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – tj.: roboty budowlane wykonywane stale (dłużej niż 4 tygodnie ) na placu budowy przez tą samą osobę inne niż wymienione w p 5A. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4. Zgodnie z art. 29 ust. 5 – dostawy i usługi mają charakter uzupełniający lub odtworzeniowy i ich wykonanie nie ma na celu gruntownej przebudowy budynków. W zakresie rozwiązań dedykowanych dla osób niepełnosprawnych przewiduje się, samoczynne włączanie i wyłączanie się oświetlenia w części pomieszczeń, czego dotąd nie było. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dot. kluczowych części zamówienia zgodnie z art. 36a ust. 2. Zamawiający nie określa procentowej wartość ostatniej części wynagrodzenia za wykonanie umowy w sprawie zamówienia na roboty budowlane, zgodnie z art. 143a ust. 3. Zamawiający nie określa standardów jakościowych, o których mowa w art. 91 ust. 2a. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1 Zamawiający dopuszcza płatności cząstkowe – zgodnie z zapisami wzoru umowy. 2 Postawą ustalenia wynagrodzenia _ceny brutto oferty_ w umowie z Wykonawcą będzie cena podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 3 Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia zostanie odebrany i będzie spełniał warunki użytkowe wynikające z jego przeznaczenia i parametry określone w zamówieniu. 4 Zapłata za faktury może następować z wykorzystaniem terminu do 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego: faktury sprawdzonej i zatwierdzonej przez Audytora i Zamawiającego oraz po sporządzeniu protokołu odbioru cząstkowego lub końcowego. 5 Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31520000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z art. 45, Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 3 000 zł. na zadanie nr 1 - ZS Sokołów Młp , na pozostałe dwa zadania 1000 zł. każde. Wadium należy wnosić zgodnie z obowiązującymi postanowieniami ustawy pzp (prawo zamówień publicznych) , wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 08 9182 0006 0000 0390 2000 0390 w Banku Spółdzielczym w Sokołowie Młp. podając w tytule przelewu: _Wadium przetargowe oświetlenie i rolety cz. 1 lub 2, lub 3 lub 1i2i3 i pozostałe kombinacje. Wymaga się dla wadium wniesionego w pieniądzu, aby przed upływem terminu składania żądana kwota znajdowała się na wskazanym koncie. Informacje ogólne: Zgodnie z art. 45: Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 7.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. 8.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. (nie jest to cała treść art. 45) Zgodnie z art. 46: Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 1a. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie stawia się szczególnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty: Formularz ofertowy z kalkulacją elementów składających się na oferowaną cenę zgodnie z wzorem oferty. Dowód wpłaty wadium, Ewentualnie – pełnomocnictwa do złożenia oferty. Dokumenty podmiotów zagranicznych na etapie postępowania przetargowego: Wykonawca zagraniczny przedkłada dokumenty te same lub odpowiadające tym samym dokumentom co wykonawca z Polski w zakresie: Wykazania spełniania przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu – nie wymaga się żadnych dokumentów, poza oświadczeniem zgodnie z art. 25a ust. 1 pkt 1. Wykazania potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu – razem z ofertą: Oświadczenie zgodne z art. 25a ust. 1 pkt 1. o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5: należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawcy zagranicznemu przysługują na równi uprawnienia wynikające z art. 24 ust 8 ustawy pzp. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie zgodne z art. 25a ust. 1 pkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Zgodnie z art. 36b. i 25 a ust. 5 . Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, którzy będą uczestniczyć w realizacji zamówienia oraz zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25 a ust. 1. Zgodnie z art. 23: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach