Przetargi.pl
Wymiana nawierzchni z płyt chodnikowych na kostkę brukową oraz deskę tarasową wraz z wymianą bariery ochronnej na basenie miejskim w Zawierciu.

Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Moniuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 326 724 337 , fax. 326 724 337
  • Data zamieszczenia: 2019-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. Moniuszki 10
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 326 724 337, fax. 326 724 337
    REGON: 67482700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.osir.net.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka budżetowa Gminy Zawiercie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana nawierzchni z płyt chodnikowych na kostkę brukową oraz deskę tarasową wraz z wymianą bariery ochronnej na basenie miejskim w Zawierciu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana utwardzenia istniejącej nawierzchni z płyt chodnikowych wokół niecki basenu miejskiego w Zawierciu na działce OSiR o nr ew. 17/2 i 2/10. Przewidywane jest wykonanie nowej nawierzchni z kostki brukowej oraz wykonanie podestu drewnianego wraz z barierą ochronną. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie OSiR bezpośrednio przy obiekcie jakim jest basen miejski w Zawierciu. Teren ten znajduje się na działkach o nr ew. 17/2 i 2/10 przy ulicy Henryka Sienkiewicza w Zawierciu w Gminie Zawiercie. Działka położona jest w obszarze o lekko zróżnicowanej wysokości terenu. W obszarze planowanej inwestycji rzędne na poziomie 332,0 – 332,30 m n.p.m. Teren dookoła inwestycji w całości porośnięty zielenią trawiastą niską, drzewka ozdobne oraz pojedyncze drzewa. Wejście i wjazd na plac przez istniejące 3 bramy wjazdowe i furtki. Od strony południowej - dwie, od północnej - jedna. Nawierzchnia ciągów pieszych i jezdnych wykonana z betonowych płyt chodnikowych o wymiarach 50x50x7cm, obrzeża krawężnikowe betonowe 6x20cm – stan nawierzchni i obrzeży pozostawia wiele do życzenia, liczne nierówności, wysadzenia i spękania elementów powodują, że nie spełniają one funkcji oraz stanowią „kiepski” efekt wizualno-estetyczny. Wokół niecki basenu znajduje się istniejąca stalowa bariera ochronna przeznaczona do rozbiórki. Teren działki należy zagospodarować w następujący sposób: Wejście i wjazd na plac bez zmian przez istniejące 3 bramy wjazdowe i furtki. Od strony południowej - dwie, od północnej - jedna. Istniejącą nawierzchnię ciągów pieszych i jezdnych z betonowych płyt chodnikowych i istniejące obrzeża należy wymienić na nową nawierzchnię z kostki brukowej gr. 6cm wraz z nowymi betonowymi obrzeżami krawężnikowymi 6x20cm. Istniejącą stalową barierę ochronną należy rozebrać. Dookoła niecki basenu miejskiego należy wykonać drewniany podest o szerokości 2,5m, wraz z nowa barierą ochronną. Przewiduje się cztery niezależne wejścia na podest, z których jedno dostosowane będzie dla osób niepełnosprawnych (wejście od północnego-zachodu przy najmniejszej głębokości basenu). Zagospodarowanie terenu zgodnie z częścią rysunkową dokumentacji projektowej poprawi gospodarkę wód opadowych na terenie basenu miejskiego – spadki projektowanych nawierzchni (min. 1%) umożliwią odpowiednie rozsączenie wód opadowych, których nadmiar zostanie rozprowadzony na terenie zieleni działkowej. 2. Zakres prac przewidywanych do wykonania: 1) Roboty przygotowawcze, tj. pomiary wstępne oraz wstępne trasowanie i przebiegu dojść dojazdów w terenie równinnym. Należy przystosować także teren inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi i BHP; 2) Roboty rozbiórkowe. Roboty rozbiórkowe składać się będą z kilku etapów. Należy ręcznie zdemontować barierkę ochronną dzieląc ją elektronarzędziami na jednakowej długości elementy, a następnie wywieźć i zutylizować. Przy demontażu nawierzchni należy ręcznie lub mechanicznie (zalecane) rozebrać istniejące krawężniki i obrzeża 6x20cm wraz z płytami chodnikowymi 50x50x7cm, następnie wywieźć powstały gruz samochodami skrzyniowymi do zakładu utylizacji lub zagospodarować w inny legalny sposób. 3) Roboty ziemne. Mechaniczne wykonanie korytowania wcześniej wytrasowanych przebiegów dojść i dojazdów do zakładanej w dokumentacji projektowej głębokości za pomocą koparki. Ręczne profilowanie, niwelacja i zagęszczenie gruntu rodzimego(użycie wibratora płytowego) pod warstwy konstrukcyjne oraz wykonanie rowków pod ławy krawężnikowe 20x20cm. Powstały nadmiar gruntu wywieźć samochodami skrzyniowymi do zakładu utylizacji lub zagospodarować w inny legalny sposób. 4) Roboty montażowe. W pierwszej kolejności na zagęszczonym gruncie rodzimym wykonać ławy betonowe pod obrzeża krawężnikowe o wymiarach 20x20cm na głębokości zgodnej z częścią rysunkową (przekrojem) dokumentacji projektowej. Wykonać obrzeża betonowe 6x20cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą. W korytach wykonać warstwy odsączające z piasku przepuszczalnego grubej frakcji – zagęszczanie ręczne przy użyciu wibratora płytowego, grubość warstwy 5cm. Następnie wykonać warstwę podbudowy ze żwiru lub tłucznia zagęszczonego warstwami, grubość projektowanej podbudowy 15cm. Na warstwie podbudowy wykonać warstwę podsypki cementowo-piaskowej gr. około 4cm. Ułożyć kostkę brukowa gr. 6cm na podsypce piaskowej, a następnie zagęścić ręcznym wibratorem płytowym z osłoną gumową. 5) Wykonanie podestu drewnianego wokół basenu. Wykonanie fundamentów betonowych pod podpory stalowe z możliwością regulacji, fundamenty z bet. klasy C15/20. Rozstaw w osiach zgodny z rysunkiem przekroju dokumentacji projektowej. Fundamenty wylewać wzdłuż niecki basenu w odstępach max. co 2,5m. Zakotwienie łącznikami fi10mm w powstałych fundamentach projektowanych regulowanych podpór stalowych. Osadzenie legarów drewnianych z drewna świerkowego klasy C24 o przekroju 10x10cm, zaimpregnowanych dwukrotnie środkami ochronnymi na regulowanych podporach stalowych łącznikami fi10mm. Wykonanie podestu drewnianego z desek tarasowych szlifowanych, suszonych i ryflowanych obustronnie gr. 3,2mm. Długość desek 2,5m. Deski należy zabezpieczyć dwukrotnie środkami impregnującymi oraz wykonać dwukrotnie powłoki malarskie farbami dopuszczonymi do kontaktu z woda basenową oraz ludzką skórą. Użyte farby/lakiery powinny posiadać niezbędne atesty higieniczne. Alternatywnie zakłada się wykorzystanie gotowych produktów desek ryflowanych posiadających wymagające parametry zabezpieczeń i atesty. Wykonanie barierki ochronnej z drewnianymi deskami wypełniającymi gr. 32mm zabezpieczonymi w identyczny sposób jak podest. Słupki - profil stalowy 80x80x4mm, ocynkowany, malowany proszkowo. Maksymalna długość przęsła powinna wynosić 2m. Należy zwrócić uwagę na pozostawienie 4 zaznaczonych na planie zagospodarowania wejść szerokości 2m na projektowany podest, w tym jedno obniżone wejście dla niepełnosprawnych. 6) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac. 3. Zestawienie powierzchni. - Pow. podlegająca wymianie istniejącej nawierzchni na nową kostkę brukową: ok. 840,00 m2; - Pow. projektowanego drewnianego podestu: ok. 400,00 m2; - Dł. projektowanej barierki ochronnej: ok. 168,50 m. 4. Szczegółowy zakres prac (opis przedmiotu zamówienia) określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót (jako materiały pomocnicze do kalkulacji ceny). Dokumenty te stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. Dokumentacja projektowa przewiduje rozwiązania, które dopuszczają korzystanie z przedmiotu zamówienia przez wszystkich użytkowników w tym przez osoby niepełnosprawne. 6. Każdy z wykonawców uprawniony jest do dokonania oględzin placu budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących na obiekcie. 7. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 8. Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. Wymagany termin rękojmi: min. 36 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji. 9. Tam, gdzie w SIWZ w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, , charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania. 10. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 11. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 12. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 1202 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz.U. z 2016r. poz.1570 z późn. zm.) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 13. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie oraz inne dokumenty wynikające z dokumentacji projektowej. 14. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów przedłoży ich wzory, karty techniczne do akceptacji inspektorowi nadzoru potwierdzającej zgodność parametrów technicznych z dokumentacją projektową. Wykonawca na 2 dni przed odbiorem końcowym dostarczy Zamawiającemu w 2 egzemplarzach dokumentacje powykonawczą (w każdym zakresie wykonanych robót) w tym wszystkie dokumenty odbiorowe, dokumenty certyfikacyjne na zamontowane wyroby oraz wbudowane materiały. 15. Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo-finansowy, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Harmonogram musi uwzględniać założenie jak powyżej i być sporządzony wg. Wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do wzoru umowy. Opracowanie tego dokumentu jest niezbędne Zamawiającemu w celu kontroli realizacji zamówienia. Harmonogram będzie wymagał akceptacji Zamawiającego, ze szczególnym uwzględnieniem wartości kosztorysowych realizacji poszczególnych obiektów (elementów) wchodzących w skład zadania. 16. Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją niniejszego zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy (załącznik nr 4). 17. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz.917 z późn. zm.). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych, tj. roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, ziemne, brukarskie oraz wykonanie podestu drewnianego wokół basenu. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, robotami, osób wykonujących obsługę geodezyjną, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233253-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. W/w Oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach