Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy wraz z montażem elementów małej architektury na terenach Gminy Miejskiej Kraków z podziałem na zadania, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 1220102240 , fax. +48123418487
  • Data zamieszczenia: 2017-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48 1220102240, fax. +48123418487
    REGON: 361777097
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy wraz z montażem elementów małej architektury na terenach Gminy Miejskiej Kraków z podziałem na zadania, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy wraz z montażem elementów małej architektury na terenach Gminy Miejskiej Kraków z podziałem na zadania, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. 1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności dostawę wraz z montażem elementów małej architektury na terenach Gminy Miejskiej Kraków (dalej GMK), dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie (dalej ZZM), zgodnie z podanymi niżej oznaczeniami części zamówienia i ich lokalizacjami: 1.1.1. Część 1 zamówienia – obejmuje dostawę wraz z montażem dystrybutorów Psi Pakiet na terenie GMK, natomiast szczegółowy zakres, ilości i wymagania dotyczące realizacji opisany jest między innymi w niniejszym pkt 3) SIWZ, w załączonym do SIWZ zestawieniu tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysie), jak i wzorze umowy oraz w załączonych do SIWZ wzorach elementów małej architektury, gdzie przedstawiono szczegółowy opis techniczny i funkcjonalny, parametry, wymagania i kolorystykę określonych elementów, przy czym montaż elementów małej architektury należy wykonać zgodnie z wymaganiami danego producenta określonego elementu wraz z dostosowaniem do warunków terenowych i po uzgodnieniu z Zamawiającym. Dokładna lokalizacja miejsc posadowienia i montażu elementów małej architektury składających się na przedmiot zamówienia, zostanie wskazana wyłonionemu Wykonawcy w terminie do 14 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, na podstawie pisemnego protokołu wskazania. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian wskazanych lokalizacji na terenie GMK. 1.1.2. Część 2 zamówienia – obejmuje dostawę wraz z montażem elementów małej architektury w przy ul. Bochenka – Ogród sensoryczny, przy al. Jana Pawła/Lema, przy ul. Krowoderskich Zuchów, natomiast szczegółowy zakres, ilości i wymagania dotyczące realizacji opisany jest między innymi w niniejszym pkt 3) SIWZ, w załączonym do SIWZ zestawieniu tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysie), jak i wzorze umowy oraz w załączonych do SIWZ wzorach elementów małej architektury, gdzie przedstawiono szczegółowy opis techniczny i funkcjonalny, parametry, wymagania i kolorystykę określonych elementów, przy czym montaż elementów małej architektury należy wykonać zgodnie z wymaganiami danego producenta określonego elementu wraz z dostosowaniem do warunków terenowych i po uzgodnieniu z Zamawiającym. Dokładna lokalizacja miejsc posadowienia i montażu elementów małej architektury składających się na przedmiot zamówienia, zostanie wskazana wyłonionemu Wykonawcy w terminie do 14 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, na podstawie pisemnego protokołu wskazania. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian wskazanych lokalizacji na terenie GMK. 1.2. Zamawiający wskazuje, iż podział administracyjny GMK objęty zakresem zamówienia dostępny jest pod adresem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Podzia%C5%82_administracyjny_Krakowa 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający zakres i wszelkie wymagania lub inne niezbędne cechy, jak i inne istotne dla wykonania zamówienia informacje, zawiera również Załącznik A do SIWZ oraz wzór umowy będące integralną częścią SIWZ odpowiednio dla danej części zamówienia. Zamawiający zamieszcza w Załączniku A do SIWZ przykładowe wzory elementów małej architektury składających się na przedmiot zamówienia w postaci rysunków wraz z wymaganymi wymiarami, kolorystyką, materiałami wykonania itp., odpowiednio dla danej części zamówienia. Zamawiający dopuszcza tolerancję w stosunku do podanych w załączniku do SIWZ rozmiarów i wymiarów wobec wszystkich elementów +/- 5% przy czym zmienione wymiary muszą zachować proporcję zgodną ze wzorem w stosunku do wszystkich wymiarów danego elementu odpowiednio dla danej części zamówienia. 1.4. Zamawiający odpowiednio dla danej części zamówienia dopuszcza składanie ofert równoważnych. Każdy Wykonawca składający ofertę równoważną, zgodnie z postanowieniami ustawy PZP, jest obowiązany wykazać w treści przedkładanej przez siebie oferty, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania i parametry techniczne oraz funkcjonalne i inne określone w SIWZ, bądź też przewiduje rozwiązania lepsze niż opisywane. Przez równoważność rozumie się to, że oferowane urządzenie musi posiadać co najmniej te same cechy i parametry techniczne oraz funkcjonalne i inne na poziomie, co najmniej takim jak opisane w SIWZ. Wykonawca zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy - PZP zobowiązany jest wykazać równoważność w treści oferty. Przy oferowaniu rozwiązań innych niż opisane w SIWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SIWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego urządzenia z wymaganiami SIWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy producenta, modelu oferowanego sprzętu oraz opisu jego właściwości technicznych i funkcjonalnych (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). 1.5. Przy realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykonywać wszystkie prace z należytą starannością oraz stosować się do unormowań zawartych w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 „Prawo budowlane” w aktualnie obowiązującej wersji odpowiednio dla danej części zamówienia. 1.6. Wykonawca musi dołączyć do oferty opis oferowanego przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie producenta/ów, nazwy własnej, numeru katalogowego lub symbolu itp. wraz z dokumentami lub oświadczeniami dla każdego z rodzajów elementów małej architektury potwierdzającymi spełnienie warunków i wymagań opisanych w SIWZ oraz musi dołączyć do oferty obliczenie ceny ryczałtowej oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację, z podaniem cen jednostkowych określonych elementów, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ, odpowiednio do załączonego do SIWZ zestawienia tabelarycznego do wyliczenia ceny oferty (kosztorysu) dla danej części zamówienia. 1.7. Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania odpowiednio dla danej części zamówienia. 1.8. Podstawą rozliczenia wykonanych prac będzie protokół odbioru sporządzony przez Zamawiającego oraz dostarczona przez Wykonawcę dokumentacja fotograficzna odpowiednio dla danej części zamówienia. 1.9. Kwota wynagrodzenia za realizację zadań o jakich mowa powyżej w pkt 1.1.1 i 1.1.2 obejmuje wszystkie koszty Wykonawcy jakie poniesie lub może ponieść w związku z realizacją prac lub innych czynności związanych z ich realizacją, w tym w szczególności zakup, dostawę, w tym transport, wyładunek i przeniesienie lub montaż, wyposażenie ekip roboczych, zakup użytych materiałów, należyte oznakowanie i zabezpieczenie prac, ewentualną rekultywację terenu i uporządkowanie miejsca pracy, koszty organizacji i zabezpieczenia ruchu odpowiednio dla danej części zamówienia. 1.10. Zamawiający zaznacza, iż w treści SIWZ i załączników słowo część dotyczące danego zakresu zamówienia jest równoważne słowu zadanie i mogą być używane zamiennie. 1.11. Zamawiający dopuszcza składanie jednej oferty częściowej przez Wykonawcę, włącznie na jedno wybrane zadanie odpowiednio z części 1 lub 2 zamówienia. Złożenie oferty częściowej przez jednego Wykonawcę ponad dopuszczalną liczbę (jedna część), będzie skutkować odrzuceniem każdej oferty częściowej złożonej przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu jako niezgodnej z treścią niniejszej SIWZ (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP). Zamawiający wskazuje, iż ograniczenie możliwości złożenia ofert częściowych przez jednego Wykonawcę jest celowe i uzasadnione zakresem, wartością i czasem realizacji każdej z części, jak też dotychczasowym doświadczeniem Zamawiającego wynikającym z realizacji poprzednich zamówień na analogiczny zakres przedmiotowy. Dlatego też, Zamawiający zwraca również uwagę, iż Wykonawca składając ofertę na wybraną część zamówienia nie tylko nie może złożyć samodzielnie oferty na więcej niż dopuszczalna liczba zadań, ale nie może także przyjąć równocześnie roli podwykonawcy u Wykonawcy składającego ofertę na inne części zamówienia w tym postępowaniu. Zamawiający zwraca uwagę, iż w przypadku zaistnienia okoliczność złożenia ofert przez Wykonawców z udziałem podwykonawców, którzy również złożyli oferty jako Wykonawcy na inne zadania, nastąpi odrzucenie ofert obu Wykonawców, którzy wykorzystując taki mechanizm, w ten sposób będą próbować obejść przepisy prawa i wymagania oraz warunki wynikające z treści SIWZ. Podstawą odrzucenia ofert Wykonawców, w tym przypadku będzie art. 89 ust. 1 pkt 1 i pkt 2, w zw. z art. 14 ust. 1 ustawy z Pzp, w zw. z art. 58 § 1 KC oraz w zw. z art. 82 ust. 1 Pzp. Zaznaczyć również należy, iż w tym postępowaniu Zamawiający nie zakazuje co do zasady korzystania przez Wykonawców z zaangażowania potencjału podwykonawców, zarówno dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, jak i przy wykonywaniu zamówienia w przypadku podpisania umowy. Niemniej nie dopuszcza możliwości aby Wykonawca był zarazem podwykonawcą u innego Wykonawcy przy składaniu ofert i realizacji zamówień w tym postępowaniu. 1.12. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień powtarzających. 1.12.1. Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt muszą być oznakowani nazwą firmy. 1.12.2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie GMK, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.12.3. Wymagany okres gwarancji wynosi co najmniej 12 miesięcy liczonych od dnia odbioru całości zakresu przedmiotu umowy. 1.12.4. Zamawiający zaznacza, iż prace związane z realizacją zamówienia są wykonywane między innymi w pasach drogowym przy nieprzerwanym ruchu ulicznym, dlatego też Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu ulicznego w czasie trwania robót oraz prowadzenia prac w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu, jak też oznakowania na własny koszt miejsca robót (w tym sporządzenia i zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu o ile jest on konieczny), zgodnie z przepisami o ruchu drogowym oraz przepisami BHP. 1.12.5. Zamawiający wymaga, aby wszystkie odcinki prac tak w pasie drogowym jak i poza nim były odpowiednio oznakowane zgodnie z rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. 1.12.6. Wykonawca zobowiązany jest własnym kosztem i staraniem do dokonania niezbędnych uzgodnień (pozyskania zgód, pozwoleń itp.) z odpowiednimi jednostkami i służbami miejskimi oraz właścicielami/zarządcami sieci energetycznych, teletechnicznych, trakcji tramwajowych oraz niezwłocznego powiadamiania o nich przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku konieczności uzyskania dokumentacji związanej z zajęciem pasa drogowego, Wykonawca wykonuje ją na własny koszt. 1.12.7. Zamawiający wymaga w ramach realizacji zamówienia w szczególności: 1.12.7.1. wyposażenia brygad wykonujących roboty w sprzęt techniczny odpowiedni do realizacji zamówienia zapewniający ich bezpieczne wykonywanie oraz niezbędne środki ochrony osobistej; 1.12.7.2. maksymalny ciężar sprzętu należy dostosować do obowiązujących przepisów prawa i parametrów technicznych dróg i ciągów pieszych, po których konieczne jest jego poruszanie oraz należycie dobranego do warunków terenowych w miejscu wykonywanych prac; 1.12.7.3. używany sprzęt powinien poruszać się głównie po drogach i ciągach pieszych, w przypadku zniszczenia trawnika Wykonawca winien wykonać jego renowację, a w przypadku uszkodzenia infrastruktury technicznej jej naprawę na własny koszt; 1.12.7.4. wszelkie kolizje i awarie związane z mediami (uzbrojenie podziemne oraz linie napowietrzne) należy zgłaszać bezpośrednio do odpowiednich służb odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie urządzeń technicznych tj. Pogotowia Energetycznego, Gazowego, Wodociągowego, MPK, Operatorów Telefonii. 2. Wykonawca musi dołączyć do oferty opis oferowanego przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie producenta/ów, nazwy własnej, numeru katalogowego lub symbolu itp. wraz z dokumentami lub oświadczeniami każdego z rodzajów elementów potwierdzającymi spełnienie warunków i wymagań opisanych w SIWZ oraz musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację, z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy, zgodnie z zestawieniem tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysem) stanowiącym załączniki do SIWZ, 2 plików w formacie Excel, odpowiednio dla oferowanej części zamówienia. 3. Wykonawca musi zaoferować co najmniej wymagany okres gwarancji i rękojmi wynoszący 12 miesięcy. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty), naprawę oraz ewentualną konserwację i przeglądy wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym i rękojmi realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów, odpowiednio dla oferowanej części zamówienia. 4. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań, odpowiednio dla oferowanej części zamówienia. 5. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część SIWZ, odpowiednio dla oferowanej części zamówienia. 6. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34928480-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium odpowiednio dla oferowanej części zamówienia, przy czym dla części 1 w wysokości 2.500,00 zł. (słownie: dwa tysiącem pięćset złotych), a dla części 2 w wysokości 1.500,00 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego Bank Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr 74 1020 2892 0000 5702 0591 0445. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać dołączona do oferty, a w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty, 2) pełnomocnictwo (o ile dotyczy), 3) dowód wniesienia wadium w przypadku jego złożenia w formie innej niż pieniężna i wpłacenia go przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego odpowiednio w odniesieniu do oferowanej części zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach