Przetargi.pl
Wykonywanie w systemie ciągłym kompleksowej usługi prania, dezynfekcji, prasowania oraz naprawy pościeli i bielizny szpitalnej dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Mońkach ogłasza przetarg

  • Adres: 19-100 Mońki, al. Niepodległości
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 727 81 30, 668 877 590 , fax. 85 727 81 35, 727 81 34
  • Data zamieszczenia: 2019-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Mońkach
    al. Niepodległości 9
    19-100 Mońki, woj. podlaskie
    tel. 85 727 81 30, 668 877 590, fax. 85 727 81 35, 727 81 34
    REGON: 50652956000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.monki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: SP ZOZ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie w systemie ciągłym kompleksowej usługi prania, dezynfekcji, prasowania oraz naprawy pościeli i bielizny szpitalnej dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w systemie ciągłym kompleksowej usługi prania, dezynfekcji, prasowania oraz naprawy pościeli i bielizny szpitalnej dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach w przewidywanej ilości 38 000 kg w skali 12 miesięcy. 2. W zakres w/w usług wchodzi: 1) pranie i dezynfekcja pościeli i bielizny szpitalnej, kocy, materacy, poduszek, ubrań ochronnych i roboczych, kołder, peleryn plg z zastosowaniem technologii, środków piorących oraz dezynfekcyjnych, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami i przepisami, w tym w szczególności sanitarnymi i epidemiologicznymi. Na każde żądanie Zamawiającego i na każdym etapie postępowania oraz w trakcie trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia stosownych dokumentów. 2) prasowanie w/w asortymentu wg obowiązujących standardów, zaleceń i przepisów, 3) dokonywanie drobnych napraw w/w asortymentu, tj. reperacja (zszywanie, łatanie, cerowanie, wszyć suwak, gumki, guziki, itp.) przed dostawą do Zamawiającego, ponosząc koszty potrzebnych /użytych materiałów. 4) znakowanie każdej sztuki z w/w asortymentu wg symboli i oznaczeń ustalonych z Zamawiającym. Znakowania należy dokonywać nieścieralnym tuszem lub atramentem lub w postaci naszywek o rozmiarach 4 cm x 2 cm przytwierdzonych na stałe do każdej sztuki poszczególnego asortymentu, z odpowiednio wykonanym nadrukiem. Każda nowo wprowadzona do użytkowania partia bielizny będzie przekazana do oznakowania w oddzielnych opakowaniach. 5) transport bielizny czystej do Zamawiającego i brudnej do pralni ma się odbywać na wózkach jezdnych, dostarczonych na czas trwania umowy przez Wykonawcę w ilości wynikającej z wielkości dostaw. Dezynfekcja wózków leży po stronie Wykonawcy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.19.595). 6) sortowanie i pakowanie wypranej i wyprasowanej pościeli, bielizny, kocy, materacy, poduszek, ubrań ochronnych i roboczych, kołder, peleryn plg w oddzielne opakowanie (np. worki) dla Bloku Operacyjnego z salą nadzoru poznieczuleniowego (wybudzeń), pieluch dla Oddziału Położniczo- Ginekologicznego z Noworodkami i pieluch dla Oddziału Pediatrycznego, ze zwróceniem szczególnej uwagi na asortyment pochodzący z Oddziału Położniczo-Ginekologicznego z Noworodkami zarówno w zakresie prania jak i pakowania. Asortyment z tego oddziału należy prać oddzielnie, z zastosowaniem technologii i środków piorących oraz dezynfekcyjnych odpowiednich i bezpiecznych dla noworodków zgodnie z obowiązującymi wymaganiami i przepisami. Na każde żądanie Zamawiającego i na każdym etapie postępowania oraz w trakcie trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia stosownych dokumentów. 7) pranie, prasowanie i reperacja fartuchów personelu 2 razy w tygodniu, tj. w środę i piątek z dostawą następnego dnia roboczego. 8) odbiór brudnego i zanieczyszczonego asortymentu dokonywany będzie 5 razy w tygodniu w godzinach 13:00-15:00, w następujących dniach tygodnia: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek i piątek z zachowaniem obowiązujących wymagań i przepisów sanitarnych i epidemiologicznych oraz jeżeli wyniknie taka konieczność w sobotę, bądź inny dzień wolny od pracy, w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. W tym przypadku odbioru bielizny należy dokonać bezpośrednio w komórce wskazanej przez Zamawiającego. W przypadkach nieprzewidzianych i nagłych Wykonawca wykona usługę po zgłoszeniu telefonicznym, drogą elektroniczną bądź faxem. Na każde żądanie Zamawiającego i na każdym etapie postępowania oraz w trakcie trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia stosownych dokumentów. 9) asortyment wyprany, wyprasowany i przygotowany wg wskazań Zamawiającego należy dostarczać następnego dnia po jej odbiorze w godzinach 7:00-9:00, w następujących dniach tygodnia: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek i piątek z zachowaniem obowiązujących wymagań i przepisów sanitarnych i epidemiologicznych oraz jeżeli wyniknie taka konieczność w sobotę, bądź inny dzień wolny od pracy, w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. W tym przypadku bielizna będzie dostarczona bezpośrednio do komórki wcześniej wskazanej przez Zamawiającego. Na każde żądanie Zamawiającego i na każdym etapie postępowania oraz w trakcie trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wymaganych dokumentów. 10) w przypadku asortymentu przeznaczonego do prania odbieranego w piątek, czysty asortyment dostarczony zostanie w poniedziałek lub po zgłoszeniu przez Zamawiającego w sobotę. W przypadkach nieprzewidzianych i nagłych Wykonawca wykona usługę po zgłoszeniu telefonicznym, drogą elektroniczną bądź faxem. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości bielizny przeznaczonej do prania. Ilekroć mówimy o bieliźnie mamy na uwadze m.in. pościel, bieliznę, koce, materace, poduszki, ubrania ochronne i robocze. 11) Wykonawca odpowiada za bieliznę Zamawiającego od momentu odebrania jej z magazynu bielizny brudnej, do czasu przekazania czystej bielizny do magazynu Zamawiającego. Wszelkie szkody powstałe na wskutek świadczonej usługi Wykonawca jest zobowiązany usunąć a w razie potrzeby pokryć powstałe koszty. 3. Wykonawca będzie świadczył usługę zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z wymogami obowiązującymi w służbie zdrowia ze szczególną dbałością o zachowanie czystości mikrobiologicznej pranej bielizny. 4. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał opinię sanitarną wydaną przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącą dopuszczenia do użytkowania minimum jednego środka transportu, jakiego Wykonawca zamierza użyć do wykonania usługi. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany dni i godzin wykonywania usługi oraz zmiany lokalizacji Magazynu bielizny. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli nad prawidłowością świadczonych usług, w tym w szczególności pomieszczeń pralniczych, procesu prania pod względem technologicznym i epidemiologicznym, ect. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonania własnych niezależnych wyrywkowych wymazów czystościowych z czystej bielizny dostarczonej przez Wykonawcę. 7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia mechaniczne bielizny i innego asortymentu powstałe w związku z wykonywaniem usługi. 8. W sytuacjach spornych powstałych w trakcie wykonywania usługi ustalenia dotyczące stopnia zniszczenia bielizny i innego asortymentu podejmować będzie komisja złożona z przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość środków chemicznych, bezpieczny transport oraz innych wykorzystanych środków przy wykonywaniu umowy. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1) kontroli procesu prania oraz prawidłowości funkcjonowania pralni zgodnie z umową, w tym kontroli dokumentów zakupu środków piorących i dezynfekcyjnych, 2) kontroli dokumentacji procesów prania, 3) wglądu do protokołu kontroli przeprowadzonych przez nadzór sanitarno- epidemiologiczny, 4) wglądu do aktualnych kart charakterystyki środków piorących i dezynfekcyjnych 11. Kontrola może zostać przeprowadzona w dowolnym czasie wykonywania przez wykonawcę zamówienia bez uprzedniego powiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli. Zamawiający do tego celu wyznaczy każdorazowo swoich przedstawicieli. 12. Regulacje dotyczące podwykonawstwa: 1. Zamawiający zgodnie z dyspozycją z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców którzy zamierzają przy wykonaniu przedmiotu zamówienia posługiwać się podwykonawcą /podwykonawcami/, do określenia w treści ich oferty części zamówienia której wykonanie powierzą podwykonawcy /podwykonawcom/ oraz podania przez Wykonawcę firmy/firm (nazwy) podwykonawcy /podwykonawców/. 2. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany podwykonawcy, zrezygnować z podwykonawcy bądź wprowadzić podwykonawcę w zakresie nie przewidzianym w ofercie. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22 a ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca (lub Wykonawca samodzielnie) spełnia warunki udziału określone w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, które swoimi zasobami potwierdził poprzedni podwykonawca. Ponadto podmiot ten (nowy podwykonawca) nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o przesłanki obligatoryjne zawarte w art. 24 ust. 1 PZP wskazane w SIWZ dla przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosowne oświadczenie i dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ. 4. Wykonanie części przedmiotu umowy w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków umowy. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy jak za własne działanie lub zaniechanie. W szczególności Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego oraz osób trzecich pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez siebie oraz podwykonawcę przy wykonywaniu powierzonej mu czynności, w szczególności zgodnie art. 415, 429, 430 i 474 Kodeksu cywilnego. 5. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę realizacji części przedmiotu umowy podwykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy. 13. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego w Rozdziale III czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. czynności: odbioru poszczególnego asortymentu z magazynu bielizny brudnej i dostawa czystego asortymentu do magazynu bielizny czystej, pranie, suszenie, prasowanie, maglowanie, krochmalenie, dezynfekcja, naprawianie asortymentu, pod groźbą zapłaty kary umownej lub – w przypadku powtarzających się naruszeń w tym zakresie – rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, na zasadach określonych w projekcie umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ). 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w Rozdziale III, w szczególności poprzez przedstawienia Zamawiającemu wykazu osób wykonujących te czynności wraz z oświadczeniem Wykonawcy lub Podwykonawcy, że te osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2177 z późn. zm.) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest przedstawić stosowne dokumenty, w terminie 3 dni roboczych od momentu wezwania przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98300000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1.) Aktualną pozytywną opinię sanitarną Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzającą, że pralnia spełnia wymagania niezbędne do realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia (właściwą miejscowo). 1.2.) Aktualną pozytywną opinię sanitarną dotyczącą środków transportu, którymi dysponuje Wykonawca, przeznaczonych do realizacji usługi - dla co najmniej jednego samochodu (właściwą miejscowo). Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.19.595).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz oświadczeń składanych przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualny na dzień składania ofert: (należy dołączyć do oferty – ETAP I): 1.1 Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczące niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do siwz (Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału), zwanym dalej „Oświadczeniem”. 1.2 Oświadczenie musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia i musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim inny podmiot wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa także Oświadczenie dotyczące tych podmiotów – podpisany/e przez osoby upoważnione do reprezentowania innego podmiotu. wykluczenia oraz w zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podpisuje osoba/y, upoważniona/y do reprezentowania każdego z tych Wykonawców. 1.4 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; (Załącznik nr 2 do SIWZ). 5. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedłożyć: Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów, tj.: Pisemne zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik nr 6). 6. Inne wymagane dokumenty, które należy złożyć wraz z ofertą: a) Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Załącznik nr 1do SIWZ - Formularz ofertowy; b) Pisemne zobowiązanie podmiotów Załącznik Nr 6 do SIWZ albo inny dokument, wykazujący udostępnienie Wykonawcy potencjału tego podmiotu w zakresie określonym w art. 22 a ust. 1 ustawy Pzp – w przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów; c) Pełnomocnictwo do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty tylko w przypadku, gdy oferta jest podpisania przez osobę nie figurującą w rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Brak podpisu na ofercie lub podpisanie oferty przez osobę do tego nieupoważnioną spowoduje konieczność odrzucenia oferty. W przypadku składnia oferty przez podmioty występujące wspólnie, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego jeżeli oferta nie jest podpisana przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego nie jest postępowaniem sądowym, stwierdzić należy, że złożenie dokumentu pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii przez pełnomocnika wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie podlega opłacie skarbowej. Pełnomocnictwo należy złożyć wyłącznie w formie oryginału lub kopii notarialnej; 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy, lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w jego posiadaniu, z podaniem sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty lub oświadczenia były składane, lub do wskazania dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 9. Oświadczenia, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które dotyczą każdego z nich. 10. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa w Rozdział X pkt 1 ppkt 1.1. lit a) tiret 3) lit 3.2,) budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz, którego usługi, były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informację lub dokumenty w tym zakresie. 11. W przypadku gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 12. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 13. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. XIV. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Lider konsorcjum) albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wypełnione Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału, o którym mowa w Rozdział XII pkt 1 ppkt 1.1. składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach