Przetargi.pl
Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2011r.

Nadleśnictwo Złotów ogłasza przetarg

  • Adres: 77-400 Złotów, Al. J.P.Lenne 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-67 2633471 , fax. 0-67 2632557
  • Data zamieszczenia: 2011-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Złotów
    Al. J.P.Lenne 1 1
    77-400 Złotów, woj. wielkopolskie
    tel. 0-67 2633471, fax. 0-67 2632557
    REGON: 57006455300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2011r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres rzeczowy Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr 56 poz. 679 z póz. zm.) polegające m.in. na pozyskaniu i zrywce drewna , wycince drzew i krzewów na liniach podziału powierzchniowego oraz podkrzesywanie drzew dorodnych do wykonania na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2011r. 2. Przepisy prawne regulujące podstawę wykonywania zamówienia: 1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity z dnia 8 czerwca 2010, Dz. U. Nr 113, poz.759z późniejszymi zmianami). 2. Ustawa z dnia 28 września 1991r. o lasach (Tekst jednolity Dz. U. 2005 Nr 45, poz.435 z późn. zmianami) 3. Zasady hodowli lasu - wprowadzone zarządzeniem nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 grudnia 2002r. 4. Instrukcja ochrony lasu- wprowadzona zarządzeniem nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 czerwca 2004r. 5. Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzona zarządzeniem nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 lipca 1997r. 6. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U.z 2006, Nr 161, poz. 1141) 7. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz.U.z 2006, Nr 58, poz. 405 z póź. zm. Oraz Instrukcji ochrony przeciwpożarowej obszarów leśnych z 1996 roku.) 8. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563) 9. Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC 10. Ustawa z dnia 23.04.1964 r - Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16 z 1964r, poz. 93 z późniejszymi zmianami). 3. Warunki wykonywania zadania. 3.1. Przedmiot zamówienia będzie wykonywany wg ogólnego zakresu rzeczowego. Lokalizacją prac jest obszar całego Nadleśnictwa. 3.2. Terminy i kolejność wykonywania poszczególnych prac określone będą w zleceniach przekazania prac do wykonania sporządzonych przez właściwych terytorialnie leśniczych. Wykonawca musi gwarantować terminowe wykonanie prac. 3.3. Odbiór ilościowo- jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwych terytorialnie leśniczych na podstawie protokołu odbioru robót. Zatwierdzony protokół odbioru robót będzie podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez wykonawcę usługę. 3.4. Wykonywanie przedmiotu zamówienia w zakresie pozyskania drewna i zrywki nie może powodować uszkodzeń drzew w ilości większej niż 5% drzew na powierzchni objętej usługą (pozycji). Konsekwencje przekroczeń zawiera wzór umowy. 3.5. Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia wszelkich odpadów i nieczystości z powierzchni na której wykonywane będą prace oraz z przyległych dróg i rowów melioracyjnych. 3.6. Wykonawca przy pracach związanych z pozyskiwaniem drewna zobowiązany jest do stosowania bioolei oraz zestawów do utylizacji ewentualnych odpadów, wycieku paliwa lub oleju. 4. Dodatkowe warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 4.1. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczą Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające i zmniejszające zostaną dokonane w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia . 4.2. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie w okresie obowiązywania umowy tj.: od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2011r. 4.3. Wykonawca nie będzie miał żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego w przypadku zmniejszenia przedmiotu zamówienia. 4.4. Wykonawca (z zastrzeżeniem pkt 3.4.1 siwz) wykona usługi zgodnie z rozmiarem i technologią opisaną w niniejszej SIWZ, a w szczególności w zał nr 1A opisującym przedmiot zamówienia. W przypadku nie dostosowania się przez Wykonawcę do opisu zawartego w ww dokumentach Zamawiający zastrzega sobie prawo do obciążenia Wykonawcy karą umowną o wysokości 10% wartości robót zleconych na powierzchni, na której wystąpiły nieprawidłowości. W przypadku powtórnego niedostosowania się Wykonawcy do warunków zlecenia Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym z winy Wykonawcy. 4.5. Wykonawca nie może odmówić przyjęcia zlecenia, którego zakres wynika z oferty przetargowej i został ujęty w załączniku nr 1 , 1A, (formularz ofertowy z załącznikami) SIWZ. 4.6. Zlecenie wystawione najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia prac, uważa się za zlecenie wystawione w terminie. 4.7. W przypadku zaistnienia niezależnych od wykonawcy trudności w wykonywaniu przyjętego do realizacji przez Wykonawcę zlecenia, Wykonawca ma prawo wystąpić do Zamawiającego o korektę terminu wykonania zlecenia bądź zmianę sposobu wykonywania zadania. 4.8. Wykonawca zobowiązany jest, pod rygorem rozwiązania umowy z jego winy ze skutkiem natychmiastowym, do przestrzegania sposobu wykonania prac zgodnego ze złożoną ofertą, oraz do stosowania obowiązujących przepisów bhp i ppoż., w szczególności: a) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeksu Pracy Dział X Bezpieczeństwo i Higiena Pracy b) Rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 24.08.2006r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161 poz. 1141) c) Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej (załącznik do Zarządzenia nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14.07.1997r.) d) obowiązujących w Lasach Państwowych przepisów przeciwpożarowych e) unormowaniami określonymi w certyfikacie FSC w zakresie ochrony środowiska i warunków pracy. 4.9 Zamawiający dopuszcza powierzenie przedmiotowego zamówienia podwykonawcom, którzy posiadają niezbędne kwalifikacje, doświadczenie oraz wymagane środki ochrony indywidualnej, niezbędne do wykonania czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówieni. Wykonawcy wskażą zakres prac, których wykonanie zamierzają powierzyć podwykonawcom poprzez wypełnienie druku stanowiącego załącznik nr 7 do siwz. 4.10. Warunki zapłaty za wykonane usługi. 1. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy wynikać będzie ze złożonej oferty. 2. Zapłata za wykonane usługi następować będzie na podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych do zapłaty faktur złożonych przez Wykonawcę. 3. Rozliczenia za wykonane usługi następować będą za rzeczywiście wykonane usługi na podstawie stawek jednostkowego wykonania określonych dla poszczególnych rodzajów prac, w ofercie Wykonawcy, a także katalogów norm czasu pracy dla prac leśnych. 4. Podstawą wystawienia faktury będzie zatwierdzony Protokół odbioru robót. 5. Zapłata za wykonane usługi następować będzie w terminie do 30 dni od daty złożenia faktury u Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2.500,00 zł 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pk. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz.275) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank SBL Złotów nr rachunku: 98 8941 0006 0000 1023 2000 0010 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2011r. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego. 5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w formie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 oraz 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczna, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Nie należy załączyć oryginału dokumentu złożenia wadium do oferty. Wadium musi zabezpieczyć cały okres związania ofertą Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji-poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją--poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji-poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta-poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji-poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp . 9. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w dokumencie wadialnym musi być wyraźnie wskazane, w imieniu jakich podmiotów wadium jest wnoszone 10. Zamawiający zatrzyma wadium z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach