Przetargi.pl
Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie w latach 2010-2012

Nadleśnictwo Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rzepińska 11
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7577400, 606 897016 , fax. 095 7577413
  • Data zamieszczenia: 2010-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ośno Lubuskie
    ul. Rzepińska 11 11
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 095 7577400, 606 897016, fax. 095 7577413
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie w latach 2010-2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług leśnych w Nadleśnictwie Ośno Lubuskie z zakresu zagospodarowania lasu, pozyskania i zrywki drewna oraz nasiennictwa i szkółkarstwa w latach 2010-2012. Zamawiający w stosunku do zamówień określonych w pakietch (częściach) 1-3, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa Zamówień Publicznych, w wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego, liczonych odrębnie dla każdego z pakietów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium na każdą część zamówienia w następujących wysokościach: Pakiet (część 1) - 26 700 pln Pakiet (część 2) - 28 400 pln Pakiet (część 3) - 28 700 pln
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP. W odniesieniu do poszczególnych pakietów zamawiający uzna za spełnione warunki udziału w postępowaniu, jeżeli wykonawca: Dla Pakietu nr 1 - a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres wykonywania działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 3 prac polegających na jednoczesnym wykonywaniu usług z zakresu zagospodarowania lasu, zrywki i pozyskania drewna, na kwotę nie mniejszą niż 550 000 zł (brutto) każda; b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą legitymującą się specjalistycznym wykształceniem (leśnym) (wyższe studia o kierunku leśnictwo, wykształcenie średnie o kierunku leśnictwo, studium zawodowe świadczenia usług na rzecz leśnictwa) oraz co najmniej 2 osobami z zaświadczeniami o odbyciu z wynikiem pozytywnym szkolenia uprawniającego do pracy z użyciem pilarki (§ 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej - Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz 1141); c) dysponuje lub będzie dysponował następującymi narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia: - sprzęt specjalistyczny do pozyskania drewna wielkowymiarowego w kłodach (harwester); - 3 ciągniki z urządzeniem do zrywki nasiębiernej i półpodwieszonej (forwarder, skidder); - 12 pilarek; - pług leśny (aktywny lub LPz), siewnik do siewu nasion zagregowany z pługiem, kolczatka, pilarka na wysięgniku, kosa spalinowa do pielęgnowania upraw; urządzenie do rozdrabniania pozostałości pozrębowych nie naruszające struktury gleby, - sprzęt wykorzystywany w pracach na szkółce leśnej d) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000 zł; Dla Pakietu nr 2 - a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres wykonywania działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 3 prac polegających na jednoczesnym wykonywaniu usług z zakresu zagospodarowania lasu, zrywki i pozyskania drewna, na kwotę nie mniejszą niż 550 000 zł (brutto) każda; b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą legitymującą się specjalistycznym wykształceniem (leśnym) (wyższe studia o kierunku leśnictwo, wykształcenie średnie o kierunku leśnictwo, studium zawodowe świadczenia usług na rzecz leśnictwa) oraz co najmniej 2 osobami z zaświadczeniami o odbyciu z wynikiem pozytywnym szkolenia uprawniającego do pracy z użyciem pilarki (§ 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej - Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz 1141); c) dysponuje lub będzie dysponował następującymi narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia: - sprzęt specjalistyczny do pozyskania drewna wielkowymiarowego w kłodach (harwester); - 3 ciągniki z urządzeniem do zrywki nasiębiernej i półpodwieszonej (forwarder, skidder); - 12 pilarek; - pług leśny (aktywny lub LPz), siewnik do siewu nasion zagregowany z pługiem, kolczatka, pilarka na wysięgniku, kosa spalinowa do pielęgnowania upraw; urządzenie do rozdrabniania pozostałości pozrębowych nie naruszające struktury gleby, d) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000 zł; Dla Pakietu nr 3 - a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres wykonywania działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 3 prac polegających na jednoczesnym wykonywaniu usług z zakresu zagospodarowania lasu, zrywki i pozyskania drewna, na kwotę nie mniejszą niż 550 000 zł (brutto) każda; b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą legitymującą się specjalistycznym wykształceniem (leśnym) (wyższe studia o kierunku leśnictwo, wykształcenie średnie o kierunku leśnictwo, studium zawodowe świadczenia usług na rzecz leśnictwa) oraz co najmniej 2 osobami z zaświadczeniami o odbyciu z wynikiem pozytywnym szkolenia uprawniającego do pracy z użyciem pilarki (§ 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej - Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz 1141); c) dysponuje lub będzie dysponował następującymi narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia: - sprzęt specjalistyczny do pozyskania drewna wielkowymiarowego w kłodach (harwester); - 3 ciągniki z urządzeniem do zrywki nasiębiernej i półpodwieszonej (forwarder, skidder); - 12 pilarek; - pług leśny (aktywny lub LPz), siewnik do siewu nasion zagregowany z pługiem, kolczatka, pilarka na wysięgniku, kosa spalinowa do pielęgnowania upraw; urządzenie do rozdrabniania pozostałości pozrębowych nie naruszające struktury gleby, d) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000 zł; Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana odrębnie dla każdego pakietu. Wykonawca nie może wskazać tych samych usług, osób, narzędzi oraz sumy ubezpieczenia dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w więcej niż w jednym pakiecie z wyjątkiem osoby ze specjalistycznym wykształceniem (leśnym) (wyższe studia o kierunku leśnictwo, wykształcenie średnie o kierunku leśnictwo, studium zawodowe świadczenia usług na rzecz leśnictwa), Jedną i tą samą osobę można wskazać w więcej niż jednym pakiecie. Dopuszcza się także wykazanie w więcej niż jednym pakiecie tego samego sprzętu specjalistycznego do pozyskania drewna wielkowymiarowego w kłodach, oraz sprzętu wykorzystywanego w pracach z zakresu zagospodarowania lasu, pod warunkiem, że wydajność tego sprzętu zagwarantuje wykonanie zadań w więcej niż jednym pakiecie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowanbiu wykonawca powinien dostarczyć następujące dokumenty: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia 2) aktualny odpis w właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Informacja z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w niniejszym punkcie powinna zostać złożona dla: - w przypadku osób fizycznych (osób prowadzących działalność na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) - dla nich samych, - w przypadku osób prowadzących działalność w formie spółki cywilnej - dla każdego ze wspólników, - w przypadku spółek jawnych - dla każdego ze wspólników, - w przypadku osób prawnych - dla każdego z członków organu zarządzającego, Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. 6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą, że na podmioty zbiorowe ubiegające się o udzielenie zamówienia sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźba kary. Obowiązek złożenia informacji, o której mowa w niniejszym punkcie dotyczy jedynie osób prawnych oraz handlowych spółek osobowych. Informacji tej nie przedkładają wykonawcy będący osobami fizycznymi, także w sytuacji, gdy prowadzą działalność w formie spółki cywilnej. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce poza terytorium Rzeczpospolitej polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. Dla pakietów od 1 do 3 - wykaz usług wykonanych przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres wykonywania działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, wraz z dokumentami potwierdzającymi, iż usługi, zostały wykonane należycie (np.: referencje, protokoły odbioru robót, faktury lub wydruki z Systemu Informatycznego Lasów Państwowych o nazwie (Karta Konta Wierzyciela) itp). - wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia - aktualne zaświadczenie o odbyciu z wynikiem pozytywnym szkolenia uprawniającego do pracy z użyciem pilarki (§ 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej - Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141 ) dla osób wskazanych w wykazie - aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie stosowania środków ochrony roślin (art. 74 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin - Dz.U. z 2008 r. Nr 133, poz. 849 z późn. zm.) dla osób wskazanych w wykazie, - wymagane jedynie w przypadku składania oferty na wykonanie pakietu nr 1, - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował, - wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, wykonawca wskazał urządzenia, którymi będzie dysponował, - polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż wykazana w pakiecie na który składana jest oferta.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szczecin.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach