Przetargi.pl
Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Karwin w roku 2016 - Szkółka

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karwin ogłasza przetarg

  • Adres: 66-530 Drezdenko, ul. Pierwszej Brygady 18
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7620590, 7621390 , fax. 095 7621035
  • Data zamieszczenia: 2015-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karwin
    ul. Pierwszej Brygady 18 18
    66-530 Drezdenko, woj. lubuskie
    tel. 095 7620590, 7621390, fax. 095 7621035
    REGON: 81053914328001
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.karwin.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednotka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług leśnych w Nadleśnictwie Karwin w roku 2016 - Szkółka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.) obejmujące prace z zakresu gospodarki szkółkarskiej i nasiennej, do wykonania na terenie Nadleśnictwa Karwin w roku 2016. Łączny maksymalny rozmiar wszystkich rodzajów usług przedstawia się następująco: łączna pracochłonność (normogodziny katalogowe - nh i godziny zegarowe - h) wykonania usług z zakresu gospodarki leśnej w gospodarstwie szkółkarskim - 8 641,95 nh+h. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 11 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Szczegółowy opis czynności składających się na poszczególne pozycje (prace) określają Katalogi norm czasu dla prac leśnych wprowadzone zarządzeniem nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2003 r., stanowiące Załącznik nr 12 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Karwin - szkółka na terenie Leśnictwa Wilcze Doły. Lokalizacje (adresy leśne), na których planowana jest realizacja przedmiotu zamówienia zostały opisane w Załączniku nr 11 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe. W szczególności są to: 1) podstawowe akty prawne: a) ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.); b) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 1651); c) ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jedn. Dz. U. 2009 r. Nr 178, poz. 1380 z późn. zm.); d) ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (tekst jedn. Dz. U. 2015 r. poz. 547); e) ustawa z dnia 31 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (tekst jedn. Dz. U. 2015 r., poz. 1125); f) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141); g) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm); h) rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719); 2) unormowania wewnętrzne: a) Zasady hodowli lasu - wprowadzone zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r.; b) Instrukcja ochrony lasu - wprowadzona zarządzeniem Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r.; c) Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r.; d) Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu - wprowadzona zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r.; e) Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC, PEFC. Ww. dokumenty są dostępne na stronie internetowej pod adresem http://www.szczecin.lasy.gov.pl/zalaczniki-do-siwz oraz http://www.pefc-polska.pl. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego (dalej: Zlecenie). Zlecenie określać będzie zakres prac do wykonania, termin ich realizacji, lokalizację (adres leśny), a w przypadku zaistnienia takiej potrzeby również szczególne wymagania co do sposobu wykonania prac oraz określenie części prac stanowiących przedmiot Zlecenia objętych odbiorami częściowymi. 2) Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia wszelkich nieczystości, śmieci z powierzchni, na której wykonywane były prace. 3) Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego do sprzętu hydraulicznego w urządzeniach eksploatowanych na terenie lasów. 4) Wykonawca podczas wykonywania prac zobowiązany będzie posiadać odpowiednie zestawy do pochłaniania oleju, które znajdują się na wyposażeniu urządzeń mechanicznych (ciągnik, przyczepa z urządzeniem dźwigowym i inne), a których użytkowanie może spowodować skażenie środowiska olejem podczas wykonywania prac w lesie oraz podczas dojazdu i powrotu z powierzchni roboczej. 5) Wykonawca obowiązany jest w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dokonać oznakowania pozycji zakazem wstępu zgodnie z art. 26 ustawy o lasach. W szczególności Wykonawca jest zobowiązany do właściwego oznaczenia tablicami ostrzegawczymi powierzchni, na których wykonywane będą prace przewidziane Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej. Lokalizacja tablic przed rozpoczęciem prac wymaga uzgodnienia z właściwym przedstawicielem Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie na etapie realizacji przedmiotu zamówienia prawo do: 1) zmniejszenia rozmiaru prac wykazanych w Załączniku nr 11 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jednak w zakresie nie większym aniżeli o 30% wartości Przedmiotu Umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych interesem Zamawiającego, a także w przypadku wystąpienia innych ważnych przyczyn, w szczególności: przyczyn przyrodniczych, zmiany popytu i koniunktury na rynku drewna, okoliczności wywołanych przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne; 2) zmiany lokalizacji wykonania poszczególnych prac - w przypadku wystąpienia okoliczności uzasadnionych interesem Zamawiającego. Wyżej wymienione zmniejszenia rozmiaru prac, zmiany lokalizacji w stosunku do zakresu określonego w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie stanowią zmiany umowy ani niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań, a w związku z tym nie są podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Podczas realizacji zamówienia stosowane będą poniższe zasady: 1) Zamawiający zastrzega możliwość zmian mających na celu urealnienie parametrów mających wpływ na normę pracochłonności do rzeczywistych warunków występujących w momencie wykonywania prac - dotyczy prac rozliczanych w zł/nh: a) zaplanowanych stopni trudności do wszystkich tabel Katalogów norm czasu dla prac leśnych - poprzez ich podwyższenie lub obniżenie; b) dotyczących dodatków do norm czasu pracy (stosowanych na uzasadniony wniosek i zatwierdzanych przez Nadleśniczego) do wszystkich tabel Katalogów norm czasu dla prac leśnych- poprzez ich podwyższenie. 2) Wartość pracy leśnej stanowi iloczyn ilości wykonanych jednostek (ha, ar, tys.szt., kmtr i inne), pracochłonności jednostkowych (nh/ha, nh/ar, nh/tys.szt., nh/kmtr itd.) oraz rozliczeniowej stawki przyjętej w wyniku przetargu, wyrażonej w złotych na normogodzinę (zł/nh). 3) W przypadku braku obowiązujących norm czasu pracy, wartość pracy leśnej stanowi iloczyn ilości godzin rzeczywistego czasu pracy (h) oraz rozliczeniowych stawek przyjętych w wyniku przetargu, wyrażonych w zł/h (czynności określone w załącznikach jako GODZ RH, GODZ CH, GODZ SH, GODZ SL, ŻEL-SADZL), bez uwzględniania ewentualnych czasów dojazdów, przejazdów itp. Jeden Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożona oferta musi obejmować cały zakres przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części niniejszego zamówienia podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest wskazać na formularzu ofertowym (wg wzoru - Załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia): 1) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom; 2) nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. W zakresie, w jakim Wykonawca w Ofercie zobowiąże się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca zagwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy podwykonawców. Zamawiający dysponuje zapleczem socjalnym oraz maszynami i urządzeniami szkółkarskimi, które odpłatnie może udostępnić Wykonawcy, któremu zostanie udzielone niniejsze zamówienie. Szczegółowe warunki udostępnienia pomieszczeń i sprzętu szkółkarskiego zawarte są we wzorze umowy najmu pomieszczeń i sprzętu szkółkarskiego, stanowiącej Załącznik nr 14 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5300 zł (słownie: pięć tysięcy trzysta złotych 00/100). Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2014 r., poz. 1804). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 45 2030 0045 1110 0000 0205 7150, z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Wadium w formie gotówki nie będzie przyjmowane. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych należy deponować w formie oryginału w kasie w siedzibie Zamawiającego lub dołączyć do oferty w osobnej kopercie. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do 30 grudnia 2015 r., do godz. 09:30. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia, musi ona być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) nazwę postępowania; 3) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 4) kwotę gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP; 6) termin ważności gwarancji/poręczenia zgodny z terminem związania ofertą. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a PZP. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie innej omyłki polegającej na niezgodności treści oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Zatrudnienie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.karwin.szczecin.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach