Przetargi.pl
WYKONYWANIE RATOWNICTWA WODNEGO NA SZCZECIŃSKICH KĄPIELISKACH (w podziale na części)

Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125a
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 484 82 94 , fax. 091 484 80 55
  • Data zamieszczenia: 2012-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych
    ul. Ku Słońcu 125a 125a
    71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 484 82 94, fax. 091 484 80 55
    REGON: 81073546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zuk.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego - samorządowy zakład budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONYWANIE RATOWNICTWA WODNEGO NA SZCZECIŃSKICH KĄPIELISKACH (w podziale na części)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie ratownictwa wodnego na szczecińskich kąpieliskach (w podziale na części): 1) część I - Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Głębokie 2) część II - Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Dziewoklicz 3) część III - Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Dąbie CPV 75252000-7 2. Podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) są Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz inne podmioty, jeżeli uzyskały zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego, przy uwzględnieniu art. 40 ww. ustawy. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.: 1) zapewnienie obsady i koordynacji pracy ratowników, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108), 2) zapewnienie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia, 3) zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników wodnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286), m.in.: a) wytyczenie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać, b) wydzielenie brodzika dla dzieci, 4) utworzenie stanowisk do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego, 5) wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenie sygnalizacyjne i ostrzegawcze, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. Nr 261), 6) oczyszczanie powierzchni dna obszaru przeznaczonego do pływania i kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek, 7) upowszechnianie zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego, 8) obowiązki ratowników wodnych, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) obejmujące m.in.: a) stałe obserwowanie obszaru kąpieliska i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej, b) kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się, c) kontrola stref dla umiejących i nieumiejących pływać, d) wywieszanie na maszcie odpowiednich kolorów flag informacyjnych, e) sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych, przekroczeń obowiązującego regulaminu (np. granicy strefy dla umiejących pływać, skoki do wody), nadchodzącej burzy, f) reagowanie na wszelkie wypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska lub pływalni, g) wpisywanie na tablicy informacyjnej temperatury wody, temperatury powietrza oraz innych aktualnych informacji, h) codzienne kontrolowanie głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby - przesunięcie lub czasowe wyłączenie określonych obszarów kąpieliska z używalności, miejsca kąpieli, i) oczyszczanie powierzchni i dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenia lub inny nieszczęśliwy wypadek, przy udziale wyznaczonego pracownika kąpieliska i potwierdzenie wpisem do dziennika pracy, j) bieżące prowadzenie dziennika pracy, 9) zapewnienia sprzętu ratowniczego, sprzętu do udzielania pierwszej pomocy, wyposażenia ratowników, napojów dla ratowników (1 l dziennie na osobę), 10) ścisłą współpracę z Kierownikiem kąpieliska oraz natychmiastowe informowanie Kierownika kąpieliska o każdym zdarzeniu wymagającym interwencji. 4. Kierownik kąpieliska z częstotliwością nie mniejszą niż raz na dwa tygodnie będzie przeprowadzał niezapowiedzianą kontrolę prawidłowości pracy ratowników na kąpielisku, w tym m. in.: 1) aktualność wpisów w dzienniku pracy, 2) obsadę stanowisk ratowniczych i wyposażenia. 5. Długość linii brzegowej: 1) kąpielisko Głębokie: 100 mb, 2) kąpielisko Dziewoklicz: 96 mb, 3) kąpielisko Dąbie: 98 mb. 6. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia z najwyższą starannością i na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości usług oraz zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w tym m. in.: 1) ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami), 2) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108), 3) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286), 4) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. Nr 261), a także z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i z ofertą, które będą stanowiły integralną część umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 752520007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zuk.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach