Przetargi.pl
Wykonywanie prac mających na celu utrzymanie i konserwację zabytkowego parku przy Zespole Pałacowo – Parkowym w Ostromecku, obiektu Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy

Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-056 Bydgoszcz, ul. Marcinkowskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 32 55 540 , fax. 52 32 55 570
  • Data zamieszczenia: 2019-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy
    ul. Marcinkowskiego 42718
    85-056 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 32 55 540, fax. 52 32 55 570
    REGON: 90221337000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mck-bydgoszcz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa Jednostka Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie prac mających na celu utrzymanie i konserwację zabytkowego parku przy Zespole Pałacowo – Parkowym w Ostromecku, obiektu Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie prac mających na celu utrzymanie i konserwację zabytkowego parku usytuowanego przy Zespole Pałacowo – Parkowym w Ostromecku przy ul. Bydgoskiej 9, 86-070 Dąbrowa Chełmińska. 2. Park jest terenem ukształtowanym w stylu krajobrazowym, wchodzącym w skład Parku Krajobrazowego Doliny dolnej Wisły. 3. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) pielęgnacji i oczyszczania terenów zielonych parku na obszarze 3400 ar; 2) pielęgnacji i oczyszczanie stawów i cieków wodnych na obszarze 65 ar; 3) odśnieżaniu dróg i przejść parkowych 1450 m²; 4) pielęgnacji trawników dywanowych, parkowych, łąkowych oraz drzewostanu, młodego nasadzenia drzew, żywopłotów, krzewów, bylin i innych roślin wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia; 5) kontynuacji prowadzenia ogrodu zielarskiego przy Herbarium; 6) starannego i terminowego realizowania obowiązków określonych w niniejszej umowie z najlepszą swoją wiedzą, wykorzystując przy tym dostępny dorobek nauki i praktyki, jak również własne doświadczenie tak, aby były na możliwie najwyższym poziomie wśród usług tego rodzaju; 7) przestrzegania przepisów ustawy z dnia 23 lipca o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2018, poz. 2067 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy w zakresie niezbędnym do realizacji niniejszej umowy; 8) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614 ze zm.); 9) wykonywania prac zgodnie z każdorazowym pozwoleniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu, Delegatura w Bydgoszczy na wykonywanie prac rewaloryzacyjnych i pielęgnacyjnych w zabytkowym parku w Ostromecku; 10) utrzymywania terenu zabytkowego parku w Ostromecku w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych 11) przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowych, sanitarno-epidemiologicznych oraz innych związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy; 12) zabezpieczenia we własnym zakresie odpowiednich narzędzi i środków niezbędnych do realizacji prac będących przedmiotem niniejszej umowy; 13) przedstawianie w terminie do 20 dnia każdego miesiąca Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu prac na następny miesiąc; 14) realizowanie prac zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego szczegółowym harmonogramem, tworzonym według poniższych reguł: a) Zamawiającemu i Wykonawcy przysługuje prawo zgłaszania, w trakcie realizacji przedmiotu umowy drogą elektroniczną uwag do harmonogramu związanych z rzeczywistym przebiegiem prac. Korekty harmonogramu dotyczyć mogą w szczególności: uszczegółowienia harmonogramu we wskazanym zakresie lub wprowadzenia modyfikacji koniecznych do wykonania z uwagi na potrzeby Zamawiającego. Zmiany harmonogramu nie wymagają zmiany w umowie w formie pisemnego aneksu. b) W przypadku zgłoszenia drogą elektroniczną uwag do harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo do uwzględnienia tych uwag w harmonogramie i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji drogą elektroniczną poprawionego harmonogramu w terminie 3 dni od dnia licząc od dnia ich otrzymania od Zamawiającego. c) w przypadku zgłoszenia drogą elektroniczną uwag do harmonogramu przez Wykonawcę, Zamawiający zobowiązany jest do zajęcia stanowiska odnośnie zgłoszonych uwag w terminie 3 dni od dnia otrzymania tych uwag. Zgoda Zamawiającego na dokonanie tych zmian jest podstawą do dokonania korekty harmonogramu. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu drogą elektroniczną do akceptacji poprawionego harmonogramu w terminie do 3 dni od dnia otrzymania zgody Zamawiającego; d) Wykonawca jest zobowiązany do informowania Zamawiającego drogą elektroniczną o zagrożeniach w realizacji zatwierdzonego harmonogramu wraz z propozycją działań, które będą temu zapobiegać; e) Wykonawca ma prawo do powoływania się wyłącznie na ważny harmonogram, tzn. na harmonogram zatwierdzony przez Zamawiającego. f) W przypadku gdy Wykonawca nie dokona zmiany w harmonogramie, w okolicznościach wskazanych powyżej, Zamawiający uprawniony będzie do wstrzymania prac i nakazie realizacji prac zgodnie z harmonogramem lub rozwiązania umowy. 4. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wszędzie tam, gdzie wykonywanie czynności wynikających z siwz, w tym z opisu przedmiotu zamówienia, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018r, poz. 917 ze zm.). Przedmiotowy wymóg dotyczy zwłaszcza osób wykonujących następujące prace: koszenie trawników, prace pielęgnacyjne trawników , w tym sadzenie, cięcia pielęgnacyjno- sanitarne i wycinki drzew, krzewów, bylin, roślin okrywowych, nasadzeń. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują prace w sposób określony w art. 22 §1 KP. 2) dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w lit a) czynności polegać będzie na: a) na etapie składania ofert - Wykonawca składa oświadczenie w formularzu ofertowym, b) na etapie realizacji umowy - w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy wykonawca złoży oświadczenie o ilości osób zatrudnionych przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania poszczególnych czynności określonych w ust. 4 lit a ) siwz. W razie zaistnienia potrzeby (nie później niż na 5 dni przed przystąpieniem do realizacji danych czynności określonych lit.a siwz) ww. oświadczenie będzie podlegać modyfikacji/aktualizacji w zakresie ilości zatrudnionych osób do wykonania przedmiotowych czynności. c) Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia zastrzega możliwość żądania przedłożenia w terminie 7 dni: ca) wykazu osób zatrudnionych na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę wykonujących czynności wskazane w ust. 4 lit. a) siwz wraz ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę (na czas określony, nieokreślony albo o zastępstwo), wymiaru czasu pracy i określeniu czynności wykonywanych przez poszczególne osoby, cb) druków RCA dot. każdego pracownika (zanonimizowane - zawierające tylko imię, nazwisko pracownika wymiar czasu pracy i kod tytułu ubezpieczenia), cc) zanonimizowanych umów o pracę (zanonimizowane - zawierające tylko nazwę pracodawcy, imię i nazwisko pracownika wymiar czasu pracy), d) uprawnienia Zamawiającego odnośnie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 uPzp oraz sankcje z tytułu niespełniania tych wymagań zawarte są we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4) Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa (zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp), w przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie kilku wykonawców, o zakresie, co najmniej: do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5) Wykonawca może dołączyć do oferty umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie (minimalna treść umowy wskazana jest w ust. 11 pkt 13 niniejszej siwz) lub przed zawarciem umowy, jeśli złożona oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przez Zamawiającego. 6) Do oferty należy dołączyć dokumenty wskazujące, że osoba podpisująca ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest do tej czynności umocowana, chyba że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych dla Zamawiającego w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza. 7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i podmiotów, o których mowa w niniejszym ust. kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 8) Dokumenty (z zastrzeżeniem dokumentu pełnomocnictwa), o których mowa w siwz, Wykonawcy mogą składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, tj. przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości. 10) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zasada ta rozciąga się także na składane w toku postępowania wyjaśnienia, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje itp. 11) Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w niniejszym ust. , oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 9, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570). 13) W przypadku Wykonawców z zagranicy są oni zobowiązani do podania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, z których Zamawiający może pobrać bezpłatnie dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli Wykonawca zagraniczny nie wskaże danego rejestru, Zamawiający uzna, że dany dokument nie jest dostępny bezpłatnie w rejestrze publicznym i Wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. 14) W przypadku, o którym mowa w pkt 21, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 15) Zamawiający zastrzega, że w zgodzie z treścią art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 16) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaleca złożenie oświadczenia zgodnie ze wzorem wskazanym w załączniku nr 6 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną lub upoważniony przez mocodawcę pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach