Przetargi.pl
Wykonywanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Białegostoku - Rejon Północ i Rejon Południe

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2011-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Białegostoku - Rejon Północ i Rejon Południe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta Białegostoku w Rejonie Północ i Rejonie Południe. W celu usprawnienia realizacji zamówienia, Miasto zostało podzielone na dwa rejony: Rejon Północ i Rejon Południe. Granica między rejonami została ustalona zgodnie z załączoną mapką -stanowiącą zał. nr 6 do SIWZ. 2.1. Bieżąca konserwacja oznakowania pionowego, pylonów i progów zwalniających rozliczana będzie miesięcznym wynagrodzeniem ryczałtowym, a w jej zakres wchodzi (zakres robót dotyczy obu rejonów): a. bieżąca kontrola stanu technicznego znaków i pylonów, progów zwalniających, b. likwidacja odwróceń i zgięć oznakowania, pochyleń słupków podznakowych i łańcuchowych, poprawa mocowania, prostowanie tarcz znaków, uzupełnianie brakujących obejm przy tarczach znaków, śrub, nakrętek, poprawa mocowania (np. wystających śrub) elementów progów zwalniających, poprawianie przekręconych pylonów, przekrzywionych pylonów oraz osłon itp., c. pionowanie pylonów znacznie odbiegających od pionu (odchylenie większe niż 1 cm na 1 m), d. mycie oraz odśnieżanie elementów licowych oznakowania, pylonów w celu poprawy ich widoczności, mycie słupków ogrodzenia łańcuchowego, ozdobnych, e. bieżące zrywanie plakatów i naklejek, zmywanie napisów wykonanych np. sprayem lub markerem oraz usuwanie zadrapań, w ciągu 3 dni od stwierdzenia przez Wykonawcę lub zgłoszenia przez Zamawiającego, f. zasłanianie elementów oznakowania pionowego oraz wykonywanie tymczasowych zabezpieczeń z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu (tablice wygrodzeniowe, kierujące, taśmy ostrzegawcze, separatory ruchu ), w przypadku okazjonalnych zmian organizacji ruchu (uroczystości państwowe, lokalne, święta i inne) - wg potrzeb Zamawiającego, g. poprawa widoczności znaków poprzez przycinkę drobnych gałęzi drzew, krzewów, h. uzupełnianie, wymiana wyeksploatowanych lub uszkodzonych elementów odblaskowych, i. awaryjne oznakowanie pojawiających się uszkodzeń jezdni i chodników niosących bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu na każdorazowe zlecenie Zamawiającego, j. usuwanie chwastów i odrostów wyrastających lub uszkodzonych elementów odblaskowych, k. prowadzenie książki bieżącej kontroli oznakowania ulic w mieście, potwierdzanej wpisami Zamawiającego, l. zapewnienie ubezpieczonego zaplecza magazynowego w granicach administracyjnych miasta Białystok. Magazynowanie (składowanie) oznakowania pochodzącego z odzysku oraz będącego własnością Zamawiającego wraz z prowadzeniem jego ewidencji oraz przekazywaniem raportów ze stanu magazynowego raz na miesiąc. Zamawiający jest uprawniony do kontroli ważności polisy potwierdzającej, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, m. złomowanie demontowanych elementów stalowych nie nadających się dalszej eksploatacji należy przekazać do punktu skupu złomu a pokwitowanie przekazać Zamawiającemu, n. zapewnienie w ciągłym posiadaniu znaków: A7,B20,D1,D6,C9,U5a w ilości po 5 szt. każdego rodzaju w celu nagłej potrzeby wykorzystania ich w terenie. 2.2. Następujący zakres robót będzie zlecany protokołami konieczności i rozliczany cenami jednostkowymi brutto: A. Oznakowanie pionowe 1) wykonanie średnich znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary; krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej II generacji 2) wykonanie średnich znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary; krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej I generacji 3) wykonanie dużych znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej I generacji 4) wykonanie małych znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej I generacji 5) wykonanie małych znaków drogowych na podkładzie stalowym ocynkowanym malowanym na kolor szary, krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej II generacji 6) wykonanie tabliczek podznakowych o symbolach G, T, U na podkładzie z blachy stalowej ocynkowanej malowanej na kolor szary, krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej I generacji 7) wykonanie tabliczek podznakowych o symbolach G,T,U na podkładzie z blachy stalowej ocynkowanej malowanej na kolor szary, krawędzie gięte z wykorzystaniem folii odblaskowej II generacji 8) wykonanie nietłukącego lustra drogowego ? 800 9) montaż znaków drogowych, tabliczek podznakowych, lustra drogowego w sposób trwały, uniemożliwiający obrócenie np. nitowanie 10)demontaż 1 szt. znaku drogowego, tabliczki podznakowej, lustra drogowego 11) wykonanie słupków podznakowych z rury stalowej ocynkowanej, o śr. wys. 4,0m ? 60, posiadających elementy mocujące w gruncie lub na wysięgniku sygnalizacyjnym 12) wykonanie słupków ogrodzenia łańcuchowego o wys. 1,10 m z rur ? 60 (ocynkowanej) malowanej proszkowo z elementami odblaskowymi w kolorze czerwonym 13) wykonanie słupków blokujących o wys. 0,80 m z rur stalowych ? 120, warstwa powierzchniowa malowana na kolor biało-czerwony 14) montaż słupków podznakowych , łańcuchowych, blokujących, ozdobnych w sposób trwały betonowanie, lub na wysięgniku sygnalizacyjnym 15) demontaż słupków podznakowych, łańcuchowych, blokujących i na wysięgnikach sygnalizacyjnych 16) wykonanie łańcuchów ocynkowanych do ogrodzenia łańcuchowego o dł. 1,5-2,0 m i grubości 4 mm 17) montaż łańcuchów 18) wykonanie tablic drogowskazowych z konstrukcją symbol E, I generacji 19) wykonanie tablic drogowskazowych z konstrukcją symbol E, II generacji 20) wykonanie tablic informacyjnych III generacji ( fluorescencyjnych) - 21) montaż tablic informacyjnych III generacji (fluorescencyjnej) 22) montaż tablic drogowskazowych z konstrukcją symbol E 23)demontaż tablic drogowskazowych z konstrukcją symbol E 24)wykonanie tablic o symbolu F I generacji (znaki uzupełniające), - wymagania technologiczne jak dla znaków mocowanych na słupkach lub na wysięgnikach sygnalizacyjnych 25)wykonanie tablic o symbolu F II generacji (znaki uzupełniające), - wymagania technologiczne jak dla znaków mocowanych na słupkach podznakowym lub na wysięgniku sygnalizacyjnym 26)montaż tablic o symbolu F na słupku podznakowym lub na wysięgniku sygnalizacyjnym 27) demontaż tablic o symbolu F ze słupka podznakowego lub wysięgnika sygnalizacyjnego 28) wykonanie ozdobnych słupków wygrodzeniowych 29) wykonanie łańcuchów do słupków ozdobnych 30) Montaż ozdobnych słupków 31) Montaż ozdobnych łańcuchów 32) Demontaż łańcuchów 33) Wykonanie ozdobnych słupków podznakowych 34) Wykonanie i instalacja gniazd pod słupki podznakowe (gniazdo RS76 + beton +montaż) 35) Montaż słupków podznakowych w gniazdo 36) Demontaż słupków podznakowych z gniazda B. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu (pylony, progi zwalniające, azyle dla pieszych, krawężniki najazdowe gumowe, tablice kierujące) 1)Wymiana pylonów z elementami odblaskowymi (bez słupka) - II gen. 2)Wykonanie i montaż nowych pylonów z elementami odblaskowymi (bez słupka) - II gen. 3)Wykonanie słupków do pylonów z rury stalowej ocynkowanej, o śr. wys. 2,0m ? 60, posiadających elementy mocujące w gruncie 4) Wykonanie elementów środkowych progów zwalniających (90x50x7cm) montowanych do podłoża śrubami ? 8dł.12cm,pod kołek rozporowy ? 12 5) Wykonanie elementów zakończenia progów zwalniających (90x48x7cm) montowanych do podłoża śrubami ? 8dł.12cm,pod kołek rozporowy ? 12 6) Montaż elementów progów zwalniających 7 Demontaż elementów progów zwalniających 8) Wykonanie elementów azyli dla pieszych (0,5x0,5x1,0) 9) Montaż elementów azyli dla pieszych śrubami ?10 dł. 16,00cm pod kołek rozporowy ?14 10) Demontaż elementów azyli 11)Wykonanie gumowych krawężników najazdowych dł.1,0 m montowanych do podłoża 12) Montaż gumowych krawężników najazdowych dł.1,0 m montowanych do podłoża 13) Demontaż gumowych krawężników najazdowych dł. 1,0 m kolor żółty, biały, czarny 15) Wykonanie separatorów punktowych z tworzywa sztucznego U 25 b kolor żółty, biały, czarny 16) Montaż separatorów ciągłych punktowych, 17) Demontaż separatorów ciągłych, punktowych 18) Wykonanie punktowych elementów odblaskowych kocie oczko 19) Montaż punktowych elementów odblaskowych kocich oczek 20) Wykonanie elementów progów wyspowych Quartet (150x90x6,5) 21) Montaż elementów progów zwalniających wyspowych 22) Demontaż elementów progów wyspowych 23) Wykonanie tablic kierujących (ograniczników skrajni) U 21 a, b wraz z podstawami Zakres robót określony w pkt A i B wraz z planowaną maksymalną ilością poszczególnych pozycji do realizacji określają formularze cenowe stanowiące załączniki nr 1A i 1B do SIWZ (nr 1 A -Rejon Północ, nr 1B - Rejon Południe) 2.3 Każdorazowy zakres oraz termin realizacji robót wymienionych w pkt. 2.2 , Zamawiający określi protokołem konieczności. Do odbioru prac oraz do ich przekazania i objazdu miasta transport zapewnia Wykonawca. 2.4 Materiały stosowane do oznakowania pionowego powinny spełniać następujące warunki: Folie odblaskowe I, II , III generacji używane do wykonania lica znaku muszą wykazywać pełne związanie z tarczą znaku przez cały okres trwałości znaku. Niedopuszczalne są niedoklejenia, odklejenia, złuszczenia lub odstawanie folii na krawędziach tarczy znaku lub jego powierzchni. Sposób połączenia folii z powierzchnią tarczy znaku powinien uniemożliwiać jej odłączenie bez zniszczenia. Symbole lub obrzeża znaków muszą być wykonywane techniką sitodruku z zastosowaniem materiałów uzgodnionych z producentem folii . Tarcza znaku winna być wykonana z blachy stalowej ocynkowanej grubości co najmniej 1,25 mm- 1,5 mm z podwójnie zagiętą krawędzią. Tylna strona tarczy znaków musi być pomalowana proszkowo barwy ciemno szarej. 2.5 W okresie trwałości znaku materiały, z których wykonane są tarcze i lico, a także sposób wykończenia znaku muszą wykazywać pełną odporność na oddziaływanie wszelkich czynników atmosferycznych i występujących w normalnych warunkach czynników chemicznych (w tym korozję elektrochemiczną). 2.6 Każdy znak musi mieć tabliczkę znamionową określającą: producenta lub dostawcę, datę produkcji (rok, miesiąc), materiał lica znaku, datę ustawienia znaku (rok, miesiąc); tabliczkę należy wykonać w sposób umożliwiający czytelność znaku przez cały okres jego użytkowania, a materiały użyte do mocowania znaków muszą być wykonane ze stali ocynkowanej. 2.7 Wymagania technologiczne w zakresie słupków przeszkodowych (pylonów) Słupki przeszkodowe powinny być wykonane z PCV lub laminatu poliestrowego oklejonego folią II gen. - mają kształt walca, graniastosłupa lub ostrosłupa ściętego o wys. od 0,9 do 1,2 m i szerokości przy wierzchołku od 0,20 m do 0,30 m - mają barwę żółtą i podłużne pasy z żółtej folii odblaskowej. 2.8. Wymagania dotyczące urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego tj. progów zwalniających, azyli dla pieszych zostały określone w szczegółowych specyfikacjach technicznych, zał. do SIWZ. 2.9 Po zakończeniu okresu obowiązywania umowy Wykonawca w obecności Zamawiającego przekaże w ciągu 2 tygodni stan magazynowy wyłonionemu nowemu Wykonawcy. Za okres przekazywania przedmiotu zamówienia Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. 2.10 Na czas realizacji zamówienia, Wykonawca zapewnia dyspozycyjność firmy na potrzeby Zamawiającego oraz całodobowy kontakt telefoniczny w celu umożliwienia przekazywania robót do realizacji (nr telefonu, fax) łącznie z dniami wolnymi od pracy. 2.11 Wykonawca zobowiązany jest wykonać prace stanowiące przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującą Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym z dn. 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 ze zm.) i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220 poz. 2181) - Załącznik nr 1 i 4 do rozporządzenia. 2.12 Znaki drogowe, pylony i urządzenia bezpieczeństwa ruchu muszą posiadać Aprobatę Techniczną i Krajowy Certyfikat Zgodności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11.08.2004 r. w sprawie sposobu deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym ( Dz. U. z 2004r. nr 198 poz.2041 ( system I). 3.Warunki realizacji zamówienia (dotyczy prac wymienionych w pkt. 2.2) 3.1 Realizacja przedmiotu umowy następować będzie etapami (sukcesywnie), na podstawie pisemnych poleceń Zamawiającego tj. protokołów konieczności (przekazanych faksem) określających miejsce i zakres robót. 3.2 Zakończenie robót Wykonawca zgłasza Zamawiającemu pisemnie do godz. 10:00 w następnym dniu roboczym po terminie określonym w protokole konieczności.. Po zgłoszeniu wykonania prac, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu obmiar robót oraz kosztorys. Zamawiający dokona odbioru robót przy udziale Wykonawcy, po sprawdzeniu obmiaru, jakości prac i kosztorysu powykonawczego, w terminie 7 dni roboczych od daty dostarczenia obmiaru. 3.3 Zmiana, ustalonego protokołami konieczności, terminu realizacji robót może nastąpić jedynie na podstawie nowego protokołu konieczności. 3.4 Podpisany przez Zamawiającego i Wykonawcę protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonane roboty. 3.5 Zamawiający jest uprawniony do kontroli realizacji zadań objętych umową. 3.6 Podstawą do stwierdzenia niewykonania lub nienależytego wykonania zadań objętych umową, stanowić będą protokoły z kontroli, sporządzone przez Zamawiającego z jednoczesnym powiadomieniem Wykonawcy o wynikach kontroli (faxem lub e- mailem). 3.7 Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przy realizacji prac odpowiedniego nadzoru technicznego oraz pracowników o kwalifikacjach niezbędnych do odpowiedniego i terminowego wykonania robót. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach lub zmniejszenie zakresu robót objętych Umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332908
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 5 000,00 PLN/słownie: pięć tysięcy złotych/ Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. w Białymstoku, Rachunek Nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty, lub oryginał wraz z kopią załączyć do oferty. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach