Przetargi.pl
Wykonanie zbiornika retencyjno-rozsączającego w postaci skrzynek rozsączających na działce nr 121/42 wraz z połączeniem z kanalizacją deszczową w Jastrzębiu

Rejonowy Zarząd Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 50-984 Wrocław, ul. Obornicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 261 65 68 01 , fax. 261 65 68 02
  • Data zamieszczenia: 2017-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury
    ul. Obornicka 126
    50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 261 65 68 01, fax. 261 65 68 02
    REGON: 93010390600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rziwroclaw.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie zbiornika retencyjno-rozsączającego w postaci skrzynek rozsączających na działce nr 121/42 wraz z połączeniem z kanalizacją deszczową w Jastrzębiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zbiornika retencyjno-rozsączającego w postaci skrzynek rozsączających na działce nr 121/42 wraz połączeniem z kanalizacją deszczową realizowana w ramach budowy warsztatu PPK SPIKE na działce 121/36 w kompleksie wojskowym w Jastrzębiu – zadanie 21213. Na przedmiotowym terenie brak jest obecnie możliwości odprowadzenia ścieków deszczowych do kanalizacji zewnętrznej. Zastosowano zagospodarowanie wód deszczowych poprzez infiltrację do gruntu w obrębie działki Inwestora. Warunki gruntowo-wodne przyjęto na podstawie opracowanych badań gruntowych. Wody deszczowe retencjonowane są w podziemnym zbiorniku, składającym się z ażurowych skrzynek, owiniętych całościowo specjalną geowłókniną PP, skąd następuje powolne rozsączanie do gruntu. Na obszarze terenu przewidzianym na instalację należy usunąć drzewa w niezbędnym zakresie. 2. STAN ISTNIEJĄCY Działka nr 121/42 została wyłączona z produkcji leśnej i na obszarze posadowienia skrzynek i wykonania przyłączeń należy usunąć drzewa kolidujące z zaprojektowana instalacją znajdujące się na działce 121/42. Zamawiający posiada Decyzję nr 18/2016 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach z dnia 20.12.2016 r. zezwalającą na trwałe wyłączenie z produkcji gruntów leśnych, o powierzchni 0,2708 ha, stanowiących całość użytku leśnego na działce ewidencyjnej nr 121/42 w obrębie ewidencyjnym nr 0020 Jastrzębie, gm. Namysłów, o typie siedliskowym bór mieszany świeży (BMśw), pod realizację zadania. Właścicielem nieruchomości jest Skarb Państwa w zarządzie Rejonowego Zarządu Infrastruktury we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Obornickiej 126, 50-984 Wrocław. 3. ZAKRES RZECZOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Szczegółowy zakres rzeczowy określa dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR). 1. Projekt Wykonawczy Tom II A 2. 2.1 Zagospodarowania Terenu 2. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót II A 2. 2.1 Zamawiający nie udostępni przedmiarów robót. W ramach realizacji robót budowlanych należy wykonać podziemny zbiornik, składającym się z ażurowych skrzynek, owiniętych całościowo specjalną geowłókniną PP, skąd następuje powolne rozsączanie do gruntu. Na obszarze terenu przewidzianym na instalację należy usunąć drzewa w niezbędnym zakresie. Woda dopływająca do zbiornika wsiąka w grunt poprzez dno i częściowo boki zbiornika do momentu aż napływ wody jest większy niż możliwość odbioru podłoża gruntowego, wtedy system przyjmuje funkcję retencyjną. Od momentu, gdy dopływ do zbiornika jest mniejszy niż infiltracja wody do podłoża gruntowego zbiornik zaczyna się opróżniać. Zbiornik modułowy ze skrzynek ułożony jest w taki sposób, aby utworzyć kanały inspekcyjne na całej długości zbiornika oraz aby była możliwość prowadzenia inspekcji i czyszczenia całego dna zbiornika. Skrzynki posiadają kanały o konstrukcji ażurowej w celu bezpośredniego dostępu (płukanie osadów z dna) do całego modułu. Zaopatrzenie wszystkich skrzynek w module w poziomy kanał inspekcyjny umożliwia inspekcję i czyszczenie wszystkich poziomów zbiornika. Dostęp do kanałów inspekcyjnych odbywa się za pomocą studzienki inspekcyjnej zabudowanej na zbiorniku. Czyszczenie modułu skrzynkowego polega na wprowadzenie przez studzienki inspekcyjne urządzeń czyszczących. Skrzynki muszą posiadać wytrzymałość boczną od gruntu (liczoną na obciążenia długotrwałe) potwierdzoną stosownymi obliczeniami wytrzymałościowymi otrzymanymi od producenta. Samonośnie skrzynki charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami wytrzymałościowymi. Należy układać je w wykopie o gładkiej wypoziomowanej powierzchni dna i przestrzegać wytycznych zagęszczenia podsypki i obsypki. Przed włączeniem wód deszczowych do skrzynek rozsączających zastosowano urządzenia podczyszczające, które z jednej strony chronią układ przed zamuleniem, a z drugiej spełniają wymóg usuwania zawiesin ze ścieków deszczowych wprowadzanych do gruntu. Pod skrzynkami i po bokach przewidziano podsypkę i obsypkę żwirową, która ułatwia infiltrację, stanowi dodatkową pojemność awaryjną, oraz zapobiega zanieczyszczeniu geowłókniny drobnymi frakcjami piasku pylastego. Odpowietrzenie układu wykonane będzie za pomocą rury wywiewnej i wyprowadzone nad teren. Charakterystyczne parametry techniczne: Zbiornik wykonany będzie z systemu skrzynek PP (każda skrzynka o wymiarach 1,2m x 0,6m x 0,6m (L x B x H), które owinięte będą jedną warstwą geowłókniny PP. Zbiornik będzie składał się z 256 modułów rozsączających ułożonych na wysokość - po jednym elemencie o wysokości 0,6m. Zbiornik będzie posiadał osiem studni rewizyjno-inspekcyjnych. Zbiornik posadowiony będzie na warstwie podsypki żwirowej o grubości 40cm, granulacji 8-16 mm (lub 16-32mm). Dane charakterystyczne zbiornika: Parametry zbiornika Jednostka Ilość Długość zbiornika [m] 38,4 Szerokość zbiornika [m] 4,8 Wysokość zbiornika [m] 0,6 Ilość skrzynek [szt.] 256 Ilość elementow na długość [szt.] 64 Ilość elementow na szerokość [szt.] 4 Ilość elementow na wysokość [szt.] 1 Rzędna dna zbiornika [m n.p.m] 174,71 Rzędna gory zbiornika [m n.p.m] 175,01 Rzędna terenu nad zbiornikiem [m n.p.m] 176,41 Rzędna wlotu kanału DN250 do zbiornika [m n.p.m] 175,01 Rzędna wlotu kanału DN315 do zbiornika [m n.p.m] 175,00 Zamawiający posiada Decyzję nr 18/2016 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach z dnia 20.12.2016 r. zezwalającą na trwałe wyłączenie z produkcji gruntów leśnych, o powierzchni 0,2708 ha, stanowiących całość użytku leśnego na działce ewidencyjnej nr 121/42 w obrębie ewidencyjnym nr 0020 Jastrzębie, gm. Namysłów, o typie siedliskowym bór mieszany świeży (BMśw), pod realizację zadania inwestycyjnego (w załączeniu) 3.1. Część ogólna obejmuje: 3.1.1. Organizacja terenu budowy. Organizacja terenu budowy została opisana w projekcie umowy w dziale „Obowiązki Wykonawcy”. Zaplecze budowy należy zorganizować w miejscu wskazanym przy przekazaniu terenu budowy z udziałem przedstawicieli Inwestora i SOI Jastrzębie podległej 2 Wojskowemu Oddziałowi Gospodarczemu we Wrocławiu. Obowiązki Wykonawcy robót związane z organizacją terenu budowy zawarto w projekcie umowy w dziale „Obowiązki Wykonawcy”, stanowiącej załącznik do SIWZ. 3.1.2. Warunki realizacji robót na terenie kompleksu wojskowego. Wykonawca przekaże przez inwestora: a) Wykonawca powinien dostarczyć Użytkownikowi (Jednostki Wojskowej na terenie, której prowadzone będą roboty) wykaz imienny pracowników realizujących prace przy przebudowie budynku, w którym należy podać nazwisko i imię pracownika wraz z serią i numerem dowodu osobistego, adres zamieszkania, stanowisko-pełniona funkcja) oraz wykaz pojazdów (marka pojazdu i nr rejestracyjny) Wykonawcy (wraz z przypisanymi do nich kierowcami. b) Celu wejścia na teren Składu (nr umowy). c) Terminu realizacji prac. d) Godzin pracy od poniedziałku do piątku 7:00-15:00. Zmiany godzin pracy Wykonawca może wystąpić do Użytkownika jedynie poprzez Zamawiającego. e) O wszelkich zmianach dotyczących pracowników i pojazdów Wykonawca będzie powiadamiał Użytkownika, co najmniej z trzydniowym wyprzedzeniem. f) Wejście/wyjście i wjazd/wyjazd na/z teren jednostki (budowy) odbywać się będzie tylko przez biuro przepustek. g) Pojazdy z zaopatrzeniem budowy, niebędące własnością Wykonawcy będą wpuszczane na teren jednostki na podstawie przepustki jednorazowej dla pojazdu i kierowcy po wyrażeniu zgody na wjazd przez osobę upoważnioną. Za odebranie pojazdu z biura przepustek odpowiedzialny będzie Kierownik Budowy, który odpowiadać będzie również za przejazd pojazdu na teren budowy po wyznaczonej trasie. h) Pracownicy Wykonawcy będą mieli prawo przebywać tylko na wyznaczonym terenie budowy, nie będą mogli przebywać w innym miejscu na terenie jednostki bez istotnej potrzeby np. rozładunek materiałów budowlanych itp. i) Przebywanie na terenie Jednostki Wojskowej obcokrajowców oraz poruszanie się pojazdów zarejestrowanych poza granicą RP reguluje Decyzja nr 19/MON z dnia 24.01.2017 r. Zamawiający nie gwarantuje, że SKW wyrazi pozytywną opinię na przebywanie na terenie JW obcokrajowców. j) Na terenie JW obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu oraz przebywania pod jego wpływem. k) Wykonawca zobowiązany będzie do właściwego zabezpieczenia sprzętu i terenu budowy przed kradzieżą oraz pod względem bhp i p.poż. l) Wykonawca zobowiązuje się z wyprzedzeniem, co najmniej 7-dniowym uzgadniać wszelkie zmiany, jakie nastąpią w trakcie trwania niniejszej umowy oraz uaktualniać wykaz pracowników realizujących zadanie. Przed rozpoczęciem realizacji zadania na terenie chronionego kompleksu pracownicy wykonawcy zostaną przeszkoleni w zakresie ochrony informacji niejawnych i zapoznani z zasadami poruszania się po terenie Składu. 3.1.3. Wycinka drzew, demontaż i utylizacja odpadów. Zadanie wymaga wycinki drzew i krzewów oraz zabezpieczenia istniejącego drzewostanu. A) KARCZOWANIE DRZEW OBEJMUJE: 1) Podrąbanie i ścięcie pnia piłą mechaniczną. 2) Odcięcie piłą mechaniczną gałęzi, konarów . 3) Odkopanie korzeni. 4) Obcięcie i usunięcie korzeni. 5) Pocięcie pni na odcinki 6m. 6) Ułożenie gałęzi i konarów w stosy. 7) Roboty nie objmują zasypanie dołu dostarczoną ziemią. 8) Roboty nie objmują ubicie i wyrównanie zasypanego dołu. B) UWARUNKOWANIA DLA WYKONAWCY 1. Wszystkie prace wykonać z zachowaniem bezpieczeństwa ludzi i majątku trwałego. 2. Wykonawca określi ilość powstałego drewna w metrach przestrzennych. 3. Pnie drzew po przycięciu na kłody o długości 6 m wg. gatunku należy przekazać do SOI Jastrzębie z potwierdzonym protokółem pozyskanych materiałów w metrach przestrzennych, podpisany przez przedstawiciela kierownika SOI i Wykonawcę zadania wraz z dołączonym dokumentem przyjęcia materiałów (drewna) na magazyn. Miejsce złożenia drewna – plac obok budynku nr 174 (teren administracyjny). 4. Wykonanie robót obejmuje wywóz i utylizację ściętych gałęzi wraz z uprzątnięciem terenu. Na Wykonawcy ciąży obowiązek prawidłowego zagospodarowania odpadów (np. gruz betonowy i ceglany uzyskany z wszelkich rozbiórek, śmieci, papa, zdemontowane urządzenia, gaz odzyskany z urządzeń). Kopie kart przekazania odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu. Zgodnie z ustawą o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowych gazach cieplarnianych Dz. U. poz. 881 z dnia 15.05.2015 r. czynności polegające na odzyskiwaniu substancji chłodzącej ze zdemontowanych urządzeń powinien wykonywać osoba/firma posiadająca stosowny certyfikat. 4. OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE ROBÓT. 4.1. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących zamówienie (art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych). a) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający żąda zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 22 czerwca 1976 r. – Kodeksu Pracy) co najmniej 3 osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia, opisane w pkt. 3.2, 3.3 przez cały okres trwania umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. b) W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą, o której mowa w pkt. a, przed zakończeniem terminu umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca/Podwykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. c) Najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu listy osób, o których mowa w pkt. a która będzie określała pełnione przez pracowników funkcje oraz okres obowiązywania umowy o pracę. W przypadku zmiany tych osób Wykonawca przedstawi Zamawiającemu zaktualizowaną listę osób. d) W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający jest uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy (odpowiednio Podwykonawcy) odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia, o którym mowa w pkt a, a w szczególności do: e) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, f) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, g) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. h) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. i) Sposób udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. a, jak i sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudniania na umowę o pracę osób zgodnie z warunkami SIWZ zostały zawarte w projekcie umowy 4.2. Podstawowe zadania (oferenta) wykonawcy robót przy sporządzaniu oferty. Z uwagi na przyjęty system wynagrodzenia ryczałtowego, oferent winien dokładnie zapoznać się z przedmiotem zamówienia i w ramach tego zaleca się dokonanie wizji lokalnej oraz szczegółowo zapoznać się z dokumentacją projektową, dokonać wyceny poszczególnych rodzajów robót we wszystkich branżach. Całość robót ująć w tabeli elementów scalonych, która to będzie podstawą do wynagrodzenia za roboty. Wynagrodzenie sumaryczne winno składać się na całość kosztów związanych z kompleksową realizacją przedmiotu umowy, zgodnie z dokumentacją przetargową w tym także usługi takie jak: koszty składowania, koszty utylizacji, kompleksowa obsługa geodezyjna, itp. Wynagrodzenie ryczałtowe będzie niezmienne przez cały czas realizacji przedmiotu umowy i Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie trwania umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. W przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy wycenie przedmiotu umowy jakichkolwiek robót lub kosztów określonych lub sygnalizowanych w dokumentacji przetargowej i ich nieujęcia w wynagrodzeniu ryczałtowym, Wykonawcy nie będą przysługiwać względem Zamawiającego żadne roszczenia z powyższego tytułu a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. 4.3. Warunki wykonania i odbioru robót. Warunki wykonania i odbioru robót określone są w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w dokumentacji projektowej. 4.4. Rozbieżności w dokumentacji projektowej i rozwiązania zamienne. Zasady postępowania w przypadku wystąpienia rozbieżności w dokumentacji projektowej i rozwiązania zamienne w czasie realizacji robót między dokumentacją projektową a stanem istniejącym będą wymagać każdorazowej konsultacji z inspektorami nadzoru inwestorskiego lub ewentualnie z projektantami. W uzasadnionych przypadkach, w trakcie realizacji robót, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w stosunku do technologii przyjętej w dokumentacji przedmiarach tj. na wniosek Wykonawcy mogą być wykonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. W tym przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia rozwiązania zamiennego zawierającego opis proponowanych zmian, rysunki. Zaproponowana zamiana nie może powodować jednakże wzrostu kosztów robót. Propozycja zmian będzie jednakże wymagała akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. Szczegółowe zasady wprowadzania rozwiązań zamiennych określa projekt umowy w dziale dotyczącym rozwiązań zamiennych, stanowiący załącznik do SIWZ. 4.5. Odbiór końcowy. Dla celów odbioru końcowego projekt budowlany autoryzować przez kierownika budowy (kierowników robót) i inspektorów nadzoru. Projekty powykonawcze branżowe obejmujące w swoim zakresie urządzenia przeciwpożarowe tj. urządzenia służące do wykrywania alarmów pożarowych, hydranty wewnętrzne i zewnętrzne, oddymianie, klapy ppoż. w ciągach wentylacyjnych, instalację oświetlenia ewakuacyjnego itp., uzgodnić na piśmie z rzeczoznawcą ppoż., zgodnie z § 3 ustęp 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719). Przytoczone w opracowaniach projektowych nazwy firm, producentów materiałów i urządzeń są przykładowe. Wykonawca może zastosować w ofercie materiały i urządzenia równoważne o parametrach nie gorszych niż wymienione w opracowaniu. W przypadku zastosowania urządzenia równoważnego Wykonawca załączy do oferty parametry techniczne tego urządzenia. Szczegółowe warunki odbioru końcowego określa projekt umowy w dziale Odbiór Końcowy, stanowiący załącznik do opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia podczas odbioru końcowego między innymi: a) Dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej oraz elektronicznej (format .dwg), b) Wykazu środków trwałych i wyposażenia w wersji papierowej oraz elektronicznej (format .xls) c) Protokołu odzysku materiałów – wykaz pozyskanych materiałów w metrach przestrzennych, podpisany przez kierownika SOI Jastrzębie i Wykonawcę zadania wraz z dołączonym dokumentem przyjęcia materiałów (drewna) na magazyn SOI.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 3999,00 zł. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 10.11.2017 r., do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) musi zawierać co najmniej: a) nazwę i adres Wykonawcy, b) nazwę i adres beneficjenta, c) nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela, d) nazwa zadania, na które składane jest wadium, e) kwotę, f) termin ważności, g) wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy Pzp. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna mieć postać gwarancji bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wadium, o którym mowa w pkt 3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia – 10.11.2017 r. do godz. 10.00. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, a także w przypadku gdy Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużony okres związania ofertą, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a i 7b Ustawy Pzp. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto NBP O/Okr. we Wrocławiu 78 1010 1674 0030 7213 9120 1000, z dopiskiem „wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na budowę zbiornika p.poż nr 47 w Polskiej Nowej Wsi”. 8. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 15. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca załączy: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony wg załączonego wzoru (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 2) wypełnioną i podpisaną tabelę elementów scalonych – Formularz nr 6 (oryginał podpisany przez Wykonawcę); 3) zobowiązanie innego podmiotu na zdolnościach którego zamierza polegać Wykonawca w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu – Formularz Nr 5 (oryginał podpisany przez ten podmiot). Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Formularz Nr 1 (oryginał podpisany przez Wykonawcę).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach