Przetargi.pl
Wykonanie zabiegów ochrony czynnej – ręczne koszenie z uprzątnięciem biomasy na obszarze Górnej Biebrzy w obrębach: Szuszalewo (S3, S4/2019), Lipsk (L13/2019)”

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19-110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2019-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19-110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie zabiegów ochrony czynnej – ręczne koszenie z uprzątnięciem biomasy na obszarze Górnej Biebrzy w obrębach: Szuszalewo (S3, S4/2019), Lipsk (L13/2019)”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zabiegów ochrony czynnej na łącznej powierzchni 3,96 ha, w obrębie nieruchomości gruntowych położonych na terenie gminy Dąbrowa Białostocka oraz gminy Lipsk, woj. podlaskie. Prace będą polegać na ręcznym wykoszeniu runi wraz ze zbiorem i wywozem powstałej biomasy z powierzchni zabiegów, poza teren Parku. Prace odbywać się będą na nieruchomościach gruntowych stanowiących własność Biebrzańskiego Parku Narodowego zlokalizowanych na działkach ewidencyjnych: - 10/1 w obrębie ewidencyjnym Szuszalewo, gm. Dąbrowa Białostocka (pow. 1,21ha), - 984, 368/1, 986 w obrębie ewidencyjnym Lipsk, gm. Lipsk (pow. 2,75 ha) oznaczonych na załączonej mapie jako powierzchnie „S3, S4, L13/2019” (załącznik nr 8). Wykaz działek i powierzchni „S3, S4, L13/2019” przedstawia Tabela nr 1. 2. Należy wziąć pod uwagę, iż obszar objęty pracami jest terenem trudno dostępnym, podmokłym o podłożu torfowym. 3. Koszenie ręczne należy wykonać przy pomocy kosy tradycyjnej lub ręcznej kosy spalinowej, elektrycznej, akumulatorowej lub samobieżnej kosiarki listwowej. 4. Koszenie wraz z wywozem uzyskanej biomasy należy prowadzić przy uwzględnieniu następujących zasad: a) sposób wykonywania prac nie może niszczyć podłoża z warstwą roślinności zielnej i mszystej oraz warstwy glebowej. b) w przypadku siedliska o strukturze kępowej wysokość cięcia ustala się na równo z wierzchołkiem kępy. Zabieg nie może powodować uszkodzeń struktury kęp, trwale niszczyć roślinności, ani uszkadzać struktury torfu. c) w terminie do 2 tygodni po pokosie biomasa musi zostać usunięta z powierzchni zabiegu – w warunkach odpowiedniego uwilgotnienia gruntu, które nie spowoduje zniszczenia podłoża – lub ułożona w stogi i wywieziona nie później niż do dnia 28 lutego kolejnego roku. Przy czym stogi nie powinny być rozproszone po całej powierzchni, a ich minimalna wielkość powinna wynosić ok. 4 m średnicy i 3 m wysokości. d) niedozwolone jest palenie oraz zrębkowanie (rozdrabnianie) pozyskanej biomasy w celu rozrzucenia jej na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego. Zagospodarowanie biomasy będzie obowiązkiem Wykonawcy zabiegów. 5. Prace można prowadzić wyłącznie od poniedziałku do soboty od świtu do zmierzchu. 6. Okazanie działek podlegających zabiegom na gruncie i wskazanie miejsca lokalizacji zabiegów zainteresowanym oferentom nastąpi w terminie do 2 dni przed terminem składania ofert. Oferenci planujący przystąpić do przetargu zobowiązani są poinformować Zamawiającego telefonicznie, pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną o potrzebie okazania na gruncie działek podlegających zabiegom. Okazanie zostanie potwierdzone „Protokołem okazania”. 7. Wykonawca zobligowany jest do posiadania minimum 1 miejsca składowania biomasy wraz z prawem do jego dysponowania (własność lub oświadczenie właściciela działki wyrażające zgodę na składowanie biomasy). 8. W przypadku zaistnienia wyjątkowo niekorzystnych warunków meteorologicznych, uniemożliwiających wywóz pozyskanej biomasy bez uszkadzania podłoża lub w innych sytuacjach wskazanych przez Wykonawcę lub Zamawiającego, np. związanych z potrzebą ochrony wartości przyrodniczych, na pisemny wniosek możliwe jest uzyskanie zgody na pozostawienie w stogach pozyskanej biomasy i wywiezienie jej z powierzchni zabiegów w terminie późniejszym, uzgodnionym z Zamawiającym. Uzgodnienia te będą potwierdzane protokołem podpisanym przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego i stanowią podstawę do zmiany zawartej umowy w uzgodnionym zakresie. 9. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w zakresie wykonywania czynności związanych z wykonaniem zabiegów ochronnych. 10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77000000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert OŚWIADCZENIA, że wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu z postępowania, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 do SIWZ. 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr4 do SIWZ. 3) dokumenty, w szczególności zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub wg. Załącznika nr 6 do SIWZ – jeśli dotyczy Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenia składa każdy z Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie. 2. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP – załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które Wykonawca składa w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy: Zamawiający nie określił warunków udziału w postępowaniu. 4. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które wykonawca składa w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP. 5. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 4 ppkt 1 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Wyżej wymienione dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 5 ppkt 1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony w terminie, jak w Rozdziale VIII pkt 5 ppkt 2 SIWZ. IX. Procedura odwrócona (art. 24aa Ustawy PZP), ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania. 1. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy PZP, przewiduje możliwość, iż najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach