Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych ogłasza przetarg
- Adres: 60-770 Poznań, ul. Matejki 57
- Województwo: wielkopolskie
- Telefon/fax: tel. 061 8964800; 8694801 , fax. 061 8694809
- Data zamieszczenia: 2010-08-13
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych
ul. Matejki 57 57
60-770 Poznań, woj. wielkopolskie
tel. 061 8964800; 8694801, fax. 061 8694809
REGON: 63969335600000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkzl.poznan.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy: I ETAP: 1)Analiza stanu obecnego. A. Audyt prawny 1.status prawny przekształcanej jednostki w świetle obowiązujących przepisów prawa i zakresu zadań własnych Miasta Poznań 2.struktura organizacyjna i sposób zarządzania jednostką (dokumenty dot. utworzenia podmiotu i wewnątrz-organizacyjne) 3.stan prawny nieruchomości i ruchomości będących we władaniu jednostki, z uwzględnieniem składników o nieuregulowanym lub nieprawidłowo uregulowanym stanie prawnym, z podaniem ograniczeń co do dysponowania nimi przez jednostkę, wraz z oceną zdolności aportowej oraz oceną przydatności poszczególnych składników majątkowych do wykonywania zadań realizowanych przez jednostkę 4.warunki umów dot. korzystania przez jednostkę ze składników majątkowych innych podmiotów (umowy najmu, dzierżawy, leasingu itp.) 5.warunki umów dotyczących korzystania przez inne podmioty ze składników majątku jednostki będących w dyspozycji danej jednostki 6.analiza umów cywilno-prawnych zawartych przez jednostkę z kontrahentami zewnętrznymi z punktu widzenia trwałości, możliwości przeniesienia wraz z oceną skutków takiego działania 7.stosunki pracownicze (umowy o pracę, regulaminy, porozumienia, układy zbiorowe pracy) 8.umowy kredytu, pożyczki, zawarte przez jednostkę 9.gwarancje i poręczenia udzielone lub otrzymane przez jednostkę 10.rodzaje zabezpieczeń ustanowionych na majątku jednostki 11.ubezpieczenia majątku (nieruchomości i ruchomości) jednostki oraz od odpowiedzialności cywilnej 12.prawa na dobrach niematerialnych przysługujące jednostce (wymagane prawem zezwolenia, licencje, certyfikaty, znaki towarowe) 13.poziom wdrożenia w jednostce procedur ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych 14.stosowanie procedur ustawy Prawo Zamówień Publicznych 15.ocena ryzyk związanych ze sprawami spornymi (w tym roszczenia osób trzecich) i roszczeniami pracowników 16.analiza stopnia przygotowania jednostki w zakresie spełniania określonych przepisami standardów świadczenia usług będących przedmiotem jej działalności (w zakresie dysponowania wyposażeniem i personelem o odpowiednich kwalifikacjach). W każdym z podanych aspektów należy wskazać potencjalne zagrożenie dla procesu restrukturyzacji i przekształcenia. B. Analiza ekonomiczno-finansowa 1.podstawowe informacje dot. jednostki 2.analiza konkurencji w rejonie działania jednostki 3.analiza ( za 3 ostatnie lata obrachunkowe), w tym: a) analiza sytuacji finansowej (rachunek zysków i strat, rentowność poszczególnych rodzajów działalności, wyznaczenie progu rentowności poszczególnych rodzajów działalności oraz jednostki jako całości w ostatnim analizowanym roku) b) analiza bilansów c) analiza stanu majątkowego (w tym umorzenia) w celu określenia rezerw w wykorzystaniu majątku oraz możliwych sposobów zmiany tej sytuacji d) analiza zadłużenia (stan i struktura zobowiązań) e) analiza rachunku przepływów pieniężnych f) analiza zatrudnienia (za ostatni rok) w tym: - średniej wielkości zatrudnienia wg tytułu prawnego zatrudnienia i w rozbiciu na grupy pracowników (ocenić pod względem niedoborów i przerostów zatrudnienia), z uwzględnieniem kwalifikacji i kategorii wiekowych -średniej wartości wynagrodzeń w poszczególnych grupach pracowniczych -średniej wartości kontraktów i dochodów z innych tytułów prawnych (umów zlecenia, umowy o dzieło) -średniej wartości przychodów ze sprzedaży w przeliczeniu na jeden etat w rozbiciu na pracowników bezpośrednio i pośrednio produkcyjnych g) analiza wskaźnikowa h) analiza działań restrukturyzacyjnych przeprowadzonych w ostatnich trzech latach i) analiza i ocena zasad polityki rachunkowej prowadzonej w zakładzie, ze szczególnym uwzględnieniem zasad: -ewidencji i rozliczania kosztów stosowanych przez jednostkę -kalkulacji kosztu jednostkowego -stosowanych zasad amortyzacji -pozostałych składowych polityki rachunkowej oraz z oceną możliwości wprowadzenia zasad budżetowania według miejsc powstawania kosztów i oceną efektywności działań jednostki w zakresie rozliczania podatku VAT 4.analiza SWOT dla jednostki 2) Restrukturyzacja jednostki 1.plan restrukturyzacji (w rozpisaniu na działania), w tym: a) planowane działania w zakresie restrukturyzacji b) ocena wpływu planowanych działań restrukturyzacyjnych na przyszłą sytuację ekonomiczną jednostki z uwzględnieniem kosztów wprowadzenia c) harmonogram wdrożenia planu 2. opis stanu docelowego, w tym: -modelu operacyjnego jednostki (z podaniem roku zakończenia restrukturyzacji), kluczowych wskaźników efektywności -stanu majątkowego -struktury i wielkości zatrudnienia 3. analiza niezbędnych inwestycji (nakładów koniecznych do poniesienia przez jednostkę), ze wskazaniem źródeł finansowania, z uwzględnieniem oceny wystąpienia ryzyka niedozwolonej pomocy publicznej 4. planowany poziom zadłużenia jednostki (w przypadku gdy plan restrukturyzacji zakłada zaciągnięcie kredytów, pożyczek lub podpisanie umów leasingowych) z wyszczególnieniem źródeł spłaty. W przypadku oceny konieczności zaangażowania Miasta Poznań należy określić poziom zaangażowania i dokonać oceny zdolności jednostki do spłaty zobowiązań 5. analiza w zakresie możliwości rozwoju usług świadczonych obecnie przez jednostkę i możliwości rozszerzenia zakresu działalności w przyszłości 6. projekcje finansowe funkcjonowania jednostki, w tym: a) opis założeń ogólnych przyjętych do projekcji b) prognoza przychodów ze sprzedaży, z przedstawieniem ogólnych i szczegółowych założeń przyjętych do prognozy przychodów, c) prognoza kosztów i pozostałych zmiennych ekonomicznych, z przedstawieniem szczegółowych założeń: - prognoza nakładów inwestycyjnych - prognoza kosztów działalności operacyjnej - prognoza pozostałych wielkości ekonomicznych - zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto d) prognoza bilansu wraz z opisem założeń e) prognoza przepływów pieniężnych f) prognoza zatrudnienia g) analiza wskaźnikowa h) analiza progu rentowności i) analiza wrażliwości j) ocena skutków ekonomicznych dla restrukturyzowanej jednostki i Miasta: - opis zastosowanej metodologii oceny opłacalności przedsięwzięcia - szacowanie kosztu kapitału (z przedstawieniem szczegółowych założeń przyjętych do jego ustalenia) - prezentacja FCF, NPV, IRR wszystkie projekcje powinny być sporządzone w porównaniu do stanu obecnego 7.identyfikacja głównych ryzyk dla planu restrukturyzacji, metody zapobiegania i neutralizacji ich negatywnych skutków 8.propozycja restrukturyzacji zobowiązań danej jednostki. 3) Opracowanie (na bazie wyników audytu prawnego, analizy ekonomiczno - finansowej i skutków restrukturyzacji), wielowariantowej koncepcji przekształcenia jednostki 1. Koncepcja powinna uwzględniać przynajmniej następujące warianty: -przekształcenia w spółkę prawa handlowego (w tym możliwość zastosowania ppp) -przekształcenie w jednostkę działającą w oparciu o ustawę o finansach publicznych -koncepcję autorską. 2. W każdej koncepcji (sporządzonej na okres min. 5 lat) dokonać należy: -identyfikacji głównych ryzyk dla jednostki i Miasta Poznania -analizy SWOT z punktu widzenia jednostki i Miasta Poznania -oszacowania kosztów przekształcenia jednostki (po stronie jednostki i Miasta Poznania) -określenia trybu i zakresu wyposażenia w majątek niezbędny do prowadzenia działalności (w tym w ruchomości) -oceny konieczności oszacowania wartości majątku i zastosowania określonych metod wyceny -analizy porównawczej kosztów funkcjonowania jednostki przed i po przekształceniu (na podstawie sporządzonych projekcji finansowych funkcjonowania nowej jednostki) -określenia wymogów i konsekwencji podatkowych (w szczególności VAT, CIT, PCC) dla przekształcanej jednostki i dla Miasta Poznania -wskazania koniecznych zmian w polityce rachunkowości stosowanej przez jednostkę -oceny możliwości cesji umów, kontraktów, koncesji i pozwoleń -prezentacji harmonogramu przekształcenia - procedury likwidacji i utworzenia nowej jednostki (również z punktu widzenia ksiąg rachunkowych) z przypisaniem działań określonych podmiotom i jednostkom organizacyjnym Miasta, zapewniającego możliwość zapewnienia ciągłości realizacji zadań -oceny korzyści (ekonomicznych i społecznych) dla jednostki i Miasta Poznania, w szczególności wpływu danej formy przekształcenia na wielkość nadwyżki operacyjnej w budżecie Miasta Poznań wynikających z danej formy przekształcenia -rekomendacji co do sposobu zagospodarowania majątku zbędnego II ETAP: 1)Sporządzenie analizy wielokryterialnej opracowanych przez Wykonawcę wariantów. Analiza wielokryterialna powinna być przeprowadzona po zapoznaniu się przez wszystkie grupy decydentów zidentyfikowane przez Wykonawcę, z wielowariantową koncepcją przekształcenia, zaakceptowaną przez Zamawiającego oraz po wyeliminowaniu tych wariantów, które z punktu widzenia ograniczeń prawnych, ekonomicznych, społecznych, funkcjonalnych lub innych są niemożliwe do realizacji. Analiza wielokryterialna powinna być przeprowadzona z wykorzystaniem wielokryterialnych metod szacowania, np: ELECTRE III, PROMETHEE, AHP, UTA lub innych, wraz z podaniem uzasadnienia wyboru danej metody. W ramach analizy wielokryterialnej należy: - sporządzić opis wszystkich podmiotów zainteresowanych rozwiązaniem problemu wyboru wariantu, wraz z doprecyzowaniem ich interesów, w tym wymagań i oczekiwań (opis grup decydentów), wraz z uzasadnieniem dokonanego doboru; - zaproponować Zamawiającemu i po jego akceptacji przyjąć właściwe kryteria decyzyjne wynikające z wcześniej przeprowadzonych analiz, zapewniające spójność i kompletność oceny oraz niepowtarzalność zakresów znaczeniowych kryteriów; - przeprowadzić właściwa analizę wielokryterialną; - dokonać analizy wyników (w tym między innymi analiza stabilności rankingu), przeglądu i oceny wariantów oraz dokonać wyboru rozwiązania optymalnego. 2) Wskazanie formy przekształcenia rekomendowanej przez autora wraz z uzasadnieniem. 3) Sporządzenie multimedialnej prezentacji (w programie PowerPoint) opracowanych wersji przekształcenia jednostki, łącznie z wykazaniem (krótko - i długookresowych) korzyści z danej formy przekształcenia dla Miasta Poznania. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794000008
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Wykonawca dopuszczony przez Zamawiającego do udziału w postępowaniu wniesie, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 Ustawy
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zkzl.poznan.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Usługa wyceny i doradztwa w zakresie technologii i produktów opracowanych w ramach 3 projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - liczba części 3
Dodano: 2015-03-05 - Zarządzanie projektem pt. Budowa intermodalnego terminala kontenerowego w miejscowości Jasin k. Poznania.
Dodano: 2013-11-22 - DORADZTWO PODSTAWOWE WRAZ Z DORADZTWEM SPECJALISTYCZNYM W RAMACH PROJEKTU - MOJA FIRMA Z POŻYCZKĄ-
Dodano: 2013-06-14 - Usługi doradcze i szkoleniowe w ramach kompleksowego wdrożenia projektu Uczelnia jutra - wdrożenie modelu zarządzania jakością w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu - RZP-2003-10/13/ZP
Dodano: 2013-06-05 - Wybór kierownika projektu -Skarb Malucha, realizowanego przez Zespół Szkolno-Przedszkolny w Napachaniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dodano: 2011-12-14 - Świadczenie usługi doradztwa prywatyzacyjnego dla Miasta Kalisza w procesie zbycia udziałów spółki Ciepło Kaliskie Sp. z o.o. w Kaliszu
Dodano: 2011-11-25 - Wybór doradcy Prezydenta Miasta Poznania w procesie prywatyzacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu
Dodano: 2010-11-19 - Opracowanie programu rewitalizacji obszarów poprzemysłowych na terenie miasta Piły. W ramach opracowania programu należy wyodrębnić obszary dysfunkcyjne. Przez tereny poprzemysłowe należy rozumieć zdegradowane, nieużytkowane lub nie w pełni wykorzystane tereny przeznaczone pierwotnie pod działalność gospodarczą. Należą do nich także tereny pokolejowe.
Dodano: 2010-09-01 - Wykonanie wielowariantowej koncepcji restrukturyzacji i przekształcenia zakładu budżetowego - Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych obejmującej dwa etapy
Dodano: 2010-07-15