Przetargi.pl
Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa i termomodernizacja budynku głównego Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze”

Gmina Miejska Kamienna Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 58400 Kamienna Góra, Plac Grunwaldzki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 455 124
  • Data zamieszczenia: 2016-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kamienna Góra
    Plac Grunwaldzki 1
    58400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 455 124
    REGON: 52497300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa i termomodernizacja budynku głównego Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonana nie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa i termomodernizacja budynku głównego Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze”. Zakres prac projektowych i robót budowlanych obejmuje:  sporządzenie dokumentacji projektowej, obejmującej zakres planowanych robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem robót budowlanych,  sporządzenie projektu aranżacji sali teatralnej, widowiskowej, holu na I piętrze, klatki schodowej oraz biblioteki  przebudowę budynku głównego Centrum Kultury, obejmującą zmianę układu funkcjonalnego oraz adaptację i wydzielenie nowych pomieszczeń,  wymianę „starej” stolarki okiennej (bez okien wymienionych w ostatnich latach),  przebudowę i modernizację instalacji wewnętrznych tj. elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, hydrantowej, cwu. centralnego ogrzewania wraz z układem zasilania,  przebudowę węzła cieplnego przy założeniu pozostawienia głównego zasilania z miejskiej sieci cieplnej,  budowę i przebudowę instalacji wentylacji oraz budowę instalacji klimatyzacji,  budowę instalacji teletechnicznych, wykrywania i ostrzegania pożaru oraz systemu alarmowego wykrywającego i sygnalizującego włamanie,  budowę wewnętrznego dźwigu osobowego, przystosowanego dla osób niepełnosprawnych i innych urządzeń ułatwiających dostęp dla tych osób,  renowację elementów chronionych tj. klatki schodowej, ozdobnych drewnianych drzwi wewnętrznych i boazerii, witraży wraz z opracowaniem programu prac konserwatorskich,  odnowienie, poprzez renowację, remont lub wymianę, tynków lub okładzin ścian wewnętrznych i sufitów, podłóg i posadzek, stolarki drzwiowej i innych elementów wykończeniowych,  renowację kamiennej elewacji frontowej,  termomodernizację budynku zgodnie z zakresem opisanym w audycie energetycznym wraz z renowację lub wymianą pokryć dachowych z systemem odwodnienia dachu,  renowację i odnowienie pozostałych ścian zewnętrznych budynku i innych elementów elewacji,  budowę konstrukcji widowni i sceny w sali teatralnej (bez siedzisk – krzesła, fotele),  budowę antresoli i punktu informacyjnego w bibliotece. Szczegóły dotyczące zakresu prac projektowych i robót budowlanych oraz określenia nowego układu pomieszczeń i sposobu ich użytkowania a także innych wymagań technicznych opisują: a. Program funkcjonalno–użytkowy dla zadanie pn.: „Przebudowa obiektu centrum Kultury w Kamiennej Górze przy ul. Tadeusza Kościuszki 4”, b. Program funkcjonalno-użytkowy dla zadania pn.: „Termomodernizacja obiektu Centrum Kultury w Kamiennej Górze przy ul. Tadeusza Kościuszki 4”, c. Audyt energetyczny budynku stanowiące załączniki do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. UWAGA: Programy funkcjonalno-użytkowe oraz audyt energetyczny opracowane zostały dla szerszego zakresu robót, obejmujących budynek główny Centrum Kultury wraz z bocznym skrzydłem, w którym siedzibę mają obecnie Przedszkole Publiczne nr 2, Miejska Biblioteka Publiczna oraz Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów oraz zagospodarowaniem terenu. Docelowo w skrzydle bocznym znajdować się będzie Przedszkole Publiczne nr 2. Przedmiot zamówienia obejmuje tylko zakres związany z budynkiem głównym. Dokument ten wskazuje na docelowe zagospodarowanie również skrzydła bocznego, które będzie realizowane w późniejszym terminie. Na tej podstawie należy odpowiednio zaprojektować i wykonać układy zasilania w poszczególne media, tak aby zabezpieczyć potrzeby nie tylko budynku głównego, ale również skrzydła bocznego do czasu jego przebudowy. Rozwiązania mają umożliwiać np. rozbudowę instalacji w kierunku skrzydła bocznego wraz z osobnym opomiarowaniem mediów. Aktualna struktura użytkowania budynku została przestawiona na załączonych rzutach. Na dodatkowym załączniku graficznym zaznaczono część budynku, która będzie przedmiotem prac projektowych i realizacji robót budowlanych przy czym, jeżeli wykonanie przedmiotu umowy wymagać będzie zaprojektowania i wykonania robót poza obszarem określonym w załączniku graficznym, to zakres ten też objęty będzie przedmiotem zamówienia. Planowane przedsięwzięcie a przede wszystkim rozwiązania projektowe i materiałowe, mają nawiązywać do obecnie istniejącego charakteru budynku i jego walorów historycznych. Zakres zobowiązań Wykonawcy obejmuje: 1. Sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi uzgodnieniami branżowymi, uzgodnieniami rzeczoznawców, pozwoleniami, zezwoleniami wynikającymi z przepisów prawa budowlanego, w tym opinią konserwatora zabytków oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. Zamawiający wymaga akceptacji dokumentacji projektowej przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. 2. Sporządzenie projektu aranżacji pomieszczeń. 3. Wykonanie, przed pracami projektowymi, ekspertyzy technicznej stanu ochrony przeciwpożarowej budynku z uzgodnieniem, w przypadku wymaganym z przepisami, z Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej. 4. Wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w projekcie budowlanym. Pozostałe wymagania materiałowo technologiczne, niezbędne przy projektowaniu i realizacji robót budowlano-remontowych: • Tynki ścian i sufitów wewnętrznych:  wykończenie ścian i sufitów wewnętrznych gładzią gipsową, malowanie farbami emulsyjnymi lub lateksowymi (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu), • Okładziny ścian wewnętrznych:  płytki ceramiczne szkliwione, nasiąkliwość E>10%, dopuszczalne odchylenie od średniego wymiaru ±0,5% (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu),  drewniane elementy okładzin ściennych i uzupełnienia, objęte ochroną, zgodnie z zatwierdzonym planem prac konserwatorskich,  inne okładziny drewniane z drewna sosnowego, bejcowane i lakierowane, nawiązujące do podobnych istniejących elementów, • Podłogi i posadzki:  płytki gresowe, nasiąkliwość E<0,5%, ścieralność min. klasa IV, przeciwpoślizgowe min. R10, dopuszczalne odchylenie od średniego wymiaru ±0,5% (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania,  wykładzina z tworzyw sztucznych homogeniczna, gr. min. 2mm, typ biurowa, trudnozapalna, antypoślizgowa min. R9, odporna na ścieranie (Grupa P) • Stolarka okienna i drzwiowa:  kabiny WC wydzielone ściankami systemowymi, z laminatu warstwowego wysokociśnieniowego HPL gr. 12mm z drzwiami, (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu),  dzrwi drewniane, nawiązujące wzorem i wymiarami do istniejących - I piętro  drzwi drewniane, płycinowe z ościeżnicą drewnianą regulowaną, (kolorystyka do uzgodnienia w fazie zatwierdzania projektu),  drzwi drewniane o odporności EI 30 (wydzielające strefy pożarowe)  stolarka okienna z profili pcv min. 5 komorowych, klasy a, U≤1,1 W/m2K, w kolorze białym,  stolarka okienna drewniana, sosnowa, U≤1,1 W/m2K, lakierowana w kolorze białym, • Oświetlenie i instalacje elektryczne:  oprawy oświetleniowe ze źródłami światła typu TL5, LED lub MH,  oprawy oświetlenia awaryjnego typu LED, autonomiczne z jednostką monitorującą stan baterii,  należy wydzielić osobne układy pomiarowe i WLZ dla pomieszczeń Centrum Kultury i Biblioteki – dla innych instytucji jako pomiary wewnętrzne (przewidzieć przyszłą zmianę zasilania Przedszkola Publicznego jako osobny układ pomiarowy), • Dźwig osobowy  napęd hydrauliczny, udźwig min. 900kg,  układ automatycznego awaryjnego zjazdu na najbliższy przystanek i otwarcie drzwi w przypadku zaniku zasilania,  wykończenie za stali nierdzewnej, satyna,  sterowanie mikroprocesorowe, wyświetlacz LCD • Instalacje niskoprądowe  system monitoringu wizyjnego kompletny z rejestratorem (min. 14 dni), pulpitem sterowniczym, monitorami, lokalny do 8 kamer osobno dla Miejskiego Centrum Kultury i Biblioteki,  kamery cyfrowe,  system SAP z centralą w budynku Centrum Kultury z zapasem przeznaczonym na budynek Przedszkola Publicznego (instalacja do wykonania w następnym etapie), automatyczny z alarmowaniem Straży Pożarnej,  okablowanie strukturalne kategorii 6 bez wyposażenia sprzętowego,  system alarmowy wykrywania i sygnalizacji włamania z centralą główną i wydzieleniem układów kontrolujących dostęp do poszczególnych użytkowników (biblioteka, ZHP, Związek Emerytów) • Instalacje wentylacji, klimatyzacji, wodno-kanalizacyjne, ogrzewania  przy projektowaniu i wykonywaniu układów i systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji należy warunki techniczne w zakresie izolacyjności cieplnej obowiązujące od 01.01.2017 r.,  system wentylacji należy zaprojektować i wykonać jako nawiewno-wywiewny z rekuperacją z układem sterowania, zapewniającym możliwie wysoki poziom oszczędzania energii (sposoby sterowania opisano w Programie funkcjonalno-użytkowym),  w wytypowanych w PFU pomieszczeniach zaprojektować i wykonać kompletne układy klimatyzacji (osuszanie, nawilżanie, grzanie i chłodzenie)  rekomendowane materiały podstawowe: ogrzewanie – rury CU, grzejniki stalowe, kanalizacja – pcv, woda – PP zgrzewane, • Aranżacje wnętrz, wyposażenie  projekt aranżacji wnętrz z uwzględnieniem programu prac konserwatorskich, przeniesieniem elementów podlegających ochronie konserwatorskiej  projekt aranżacji sali teatralnej z uwzględnieniem projektów sceny i widowni w formie amfiteatralnej, nagłośnienia oraz oświetlenia głównego i scenicznego  projekt aranżacji głównej sali widowiskowej z uwzględnieniem projektu nagłośnienia i oświetlenia  projekt aranżacji pomieszczeń biblioteki  aranżację sporządzić przy założeniu wysokiego standardu wykończenia z zastosowaniem elementów drewnianych, ze stali nierdzewnej UWAGI OGÓLNE DO TECHNOLOGII I MATERIAŁÓW: 1. Instalacje oświetleniowe ciągów komunikacyjnych zaprojektować i wykonać w sposób zapewniający oszczędność energii elektrycznej, np. zastosowanie systemów z wykorzystaniem czujek ruchu, opraw energooszczędnych itd. 2. Rozwiązania materiałowo-technologiczne związanych z termomodernizacją budynku zaprojektować i wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie zmniejszenia zapotrzebowania na energię cieplną co najmniej na poziomie określonym w audycie energetycznym. Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający informuje, iż posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane z tytułu własności i zgody innych osób posiadających tytuł prawny do nieruchomości. Oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane zostanie sporządzone na etapie kompletowania dokumentacji przekazywanej organowi architektoniczno – budowlanemu. 2. W trakcie realizacji prac budowlanych należy wprowadzić zakaz wjazdu pojazdów zmotoryzowanych na dziedziniec kompleksu Centrum Kultury oraz zapewnić bezkolizyjne dojście do kompleksu użytkowników skrzydeł bocznych kompleksu, w których się mieszczą lokale mieszkalne, Miejska Biblioteka Publiczna, Przedszkole Publiczne nr 2, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów”, Klub Sportowy RELAX. 3. Obiekt w trakcie prowadzenia prac budowlanych (dot. budynku głównego) zostanie wyłączony z użytkowania od dnia 15 lutego 2017 r. za wyjątkiem pomieszczeń zajmowanych obecnie przez przedszkole (wg PFU - MCK201, MCK202, MCK203, MCK204, MCK205, MCK206), które zostaną wyłączone z użytkowania od 1 sierpnia 2017 r. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 60 miesięcy na wykonane i odebrane roboty. Zamawiający wymaga, aby dla wskazanych czynności związanych z realizacją robót budowlanych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił osoby wykonujące te roboty budowlane, tj.:  prace przygotowawcze, rozbiórkowe i porządkowe,  roboty murowe i betoniarskie,  roboty izolacyjne,  roboty tynkarskie,  roboty malarskie,  roboty posadzkowe i płytkowe,  roboty montażowe instalacji sanitarnych i grzewczych,  roboty montażowe instalacji i urządzeń elektrycznych i teletechnicznych,  roboty montażowo-instalacyjne urządzeń dźwigowych,  roboty kamieniarskie,  roboty stolarskie i ciesielskie,  roboty związane z docieplaniem budynków. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wskazanych przez Wykonawcę osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży według wyboru Zamawiającego wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej określonej w Istotnych postanowieniach umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Przedstawione w PFU opracowania są tylko materiałem wyjściowym i pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zmiany w stosunku do przedstawionych wymagań pod warunkiem akceptacji przez Zamawiającego rozwiązań alternatywnych oraz uzyskania przez Wykonawcę wszelkich niezbędnych uzgodnień z osobami trzecimi. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych założeń PFU, poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych i konstrukcyjnych dla zadań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. W przypadku wyniknięcia rozbieżności w rozwiązaniach przedstawionych przez Zamawiającego w PFU a opracowanymi przez Wykonawcę, Wykonawca nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia. Przedstawione w PFU parametry są wielkościami szacunkowymi. Ostateczne wielkości zostaną ustalone na podstawie sporządzonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i projektów wykonawczych). UWAGA: Realizacja zadania nastąpi w przypadku dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej. Zamawiający informuje, że w dniu 16 listopada o godz. 12:00 zwołuje zebranie wszystkich Wykonawców. Zebranie odbędzie się w budynku Centrum Kultury przy ul. Kościuszki 4 w Kamiennej Górze (Sala Widowiskowa, I piętro).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach