Przetargi.pl
Wykonanie usługi szkolenia teoretycznego i symulatorowego personelu latającego wykonującego loty na śmigłowcu Mi-8 w 2015 r

Jednostka Wojskowa nr 4198 ogłasza przetarg

  • Adres: 00-909 Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1C
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6821316 , fax. 022 6821316
  • Data zamieszczenia: 2015-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Jednostka Wojskowa nr 4198
    ul. Żwirki i Wigury 1C 1C
    00-909 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6821316, fax. 022 6821316
    REGON: 01008894930000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.1bltr.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Wojskowa 4198

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi szkolenia teoretycznego i symulatorowego personelu latającego wykonującego loty na śmigłowcu Mi-8 w 2015 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi szkolenia teoretycznego i symulatorowego personelu latającego wykonującego loty na śmigłowcu Mi-8 w 2015 r. Szkolenie teoretyczne i praktyczne na symulatorze śmigłowca Mi-8 przeznaczone jest dla 8 załóg. Jedna załoga składa się z: dowódcy statku powietrznego, II pilota oraz technika pokładowego. Łącznie dla 16 pilotów oraz 8 techników pokładowych wykonujących loty na śmigłowcu Mi-8. 1)Zakres szkolenia: a)przygotowanie, wykonanie lotu VFR z uwzględnieniem treningu z postępowania w następujących sytuacjach awaryjnych: defekt jednego silnika w różnych fazach lotu (start i lądowanie), defekt dwóch silników w różnych fazach lotu, pożar silnika, pożar przekładni głównej, defekt sterowania śmigiełkiem ogonowym, awaria głównej instalacji hydraulicznej, start i lądowanie na lądowisku o ograniczonych rozmiarach przy maksymalnej masie startowej, start i lądowanie na lądowisku w warunkach ograniczonej widoczności (pył, śnieg, etc.), współpraca w załodze wieloosobowej MCC; b)przygotowanie, wykonanie lotu IFR (w dzień i w nocy) z uwzględnieniem treningu z następujących elementów: start SID, podejście do lądowania STAR, lądowanie zgodnie z procedurą 2xNDB (przerwanie podejścia z powodu pogorszenia warunków poniżej warunków minimalnych), procedura po nie-udanym podejściu, lądowanie zgodnie z procedurą ILS/DME oraz lądowanie zgodnie z procedurą VOR/DME (TACAN, ILS/LOC) (przerwanie podejścia z powodu pogorszenia warunków poniżej warunków minimalnych), procedura po nieudanym podejściu, lądowanie zgodnie z procedurą ILS/DME CAT. II, współpraca w załodze wieloosobowej MCC; c)przygotowanie, wykonanie lotu IFR (w dzień i w nocy) z uwzględnieniem treningu z następujących elementów: start SID, podejście do lądowania STAR, lądowanie zgodnie z procedurą VOR/DME (przerwanie podejścia z powodu pogorszenia warunków poniżej warunków minimalnych), procedura po nieudanym podejściu, lądowanie zgodnie z procedurą ILS/DME CAT. II oraz z uwzględnieniem treningu z postępowania w następujących sytuacjach awaryjnych: defekt jednego silnika w różnych fazach lotu, pożar, defekt autopilota, niesprawność przyrządów pilotażowo - nawigacyjnych (defekt jednego sztucznego horyzontu, odbiornika radionawigacyjnego), współpraca w załodze wieloosobowej MCC; 2.Zamawiający preferuje, aby symulator Mi-8 wyposażony był w dodatkowe elementy (urządzenia i oprogramowanie) powodujące, że symulator w jeszcze większym stopniu oddaje realizm lotu na śmigłowcu Mi-8 i niemal w pełni daje poczucie zagrożenia w sytuacjach awaryjnych. 3.Termin realizacji szkolenia: od dnia podpisania umowy do 26.06.2015 r. z wyłączeniem dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy. 4.Wyjazd każdej grupy szkoleniowej planowany jest na okres pięciu dni (pierwszy dzień - przyjazd i zakwaterowanie, drugi, trzeci i czwarty dzień -szkolenie teoretyczne i praktyczne na symulatorze, piąty dzień - wyjazd). 5.Wykonawca zapewni zakwaterowanie w hotelu w pokojach jednoosobowych oraz wyżywienie w postaci: śniadania, obiadu i kolacji dla każdego z członków załogi przebywającego na szkoleniu w cenie oferty. 6.W przypadku, gdy grupa szkoleniowa przybędzie innym środkiem transportu niż własny (transport powietrzny, kolejowy, itp.) ośrodek szkoleniowy powinien zapewnić transport z terminala do hotelu, z hotelu do ośrodka, z ośrodka do hotelu każdego dnia szkoleniowego oraz transport z hotelu do terminala w dniu wyjazdu. Koszt transportu ponosi Wykonawca. 7.Wykonawca przeprowadzi szkolenie w ośrodku szkoleniowym posiadającym ważny certyfikat do prowadzenia szkoleń na symulatorze lotu zgodny z EASA oraz ważną polisę ubezpieczeniową. W przypadku braku polisy musi posiadać ważny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (prowadzonego szkolenia). 8.Program szkolenia lotniczego dla każdego pilota powinien zawierać: 1)W każdej załodze: a)szkolenie naziemne - 4 godz. -przygotowanie do lotu zgodnie z przepisami do lotu VFR (planowanie lotu, postępowanie w przypadku wystąpienia niesprawności śmigłowca, współpraca w załodze wieloosobowej CRM) - czas przygotowania 60 min.; -debriefing po locie VFR - czas omówienia 20 min.; -przygotowanie do lotu zgodnie z przepisami do lotu IFR (planowanie lotu, postępowanie w przypadku wystąpienia niesprawności śmigłowca, współ-praca w załodze wieloosobowej CRM) - czas przygotowania 60 min. przed każdą misją (2x60 min.); -debriefing po locie IFR - czas omówienia 20 min. (2x20 min.). b) szkolenie praktyczne na symulatorze - jako pilot lecący (FP) - 5 godz. -SIM1 - misja polegająca na przygotowaniu, wykonaniu lotu VFR z uwzględnieniem treningu z postępowania w następujących sytuacjach awaryjnych: defekt jednego silnika w różnych fazach lotu (start i lądowanie), defekt dwóch silników w różnych fazach lotu, pożar silnika, pożar przekładni głównej, defekt sterowania śmigiełkiem ogonowym, awaria głównej instalacji hydraulicznej, start i lądowanie na lądowisku o ograniczonych rozmiarach przy maksymalnej masie startowej, start i lądowanie na lądowisku w warunkach ograniczonej widoczności (pył, śnieg, etc.), z uwzględnieniem zasad współpracy w załodze wieloosobowej MCC - czas misji 120 min.; -SIM2 - misja polegająca na przygotowaniu, wykonaniu lotu IFR (w dzień i w nocy) z uwzględnieniem treningu z następujących elementów: start SID, podejście do lądowania STAR, lądowanie zgodnie z procedurą 2xNDB (przerwanie podejścia z powodu pogorszenia warunków poniżej warunków minimalnych), procedura po nieudanym podejściu, lądowanie zgodnie z procedurą ILS/DME oraz lądowanie zgodnie z procedurą VOR/DME (TACAN, ILS/LOC) (przerwanie podejścia z powodu pogorszenia warunków poniżej warunków minimalnych), procedura po nieudanym podejściu, lądowanie zgodnie z procedurą ILS/DME CAT. II, z uwzględnieniem zasad współpracy w załodze wieloosobowej MCC - czas misji 90 min.; -SIM3 - misja polegająca na przygotowaniu, wykonaniu lotu IFR (w dzień i w nocy) z uwzględnieniem treningu z następujących elementów: start SID, podejście do lądowania STAR, lądowanie zgodnie z procedurą VOR/DME (przerwanie podejścia z powodu pogorszenia warunków poniżej warunków minimalnych), procedura po nieudanym podejściu, lądowanie zgodnie z procedurą ILS/DME CAT. II oraz z uwzględnieniem treningu w następujących sytuacjach awaryjnych: defekt jednego silnika w różnych fazach lotu, pożar, defekt autopilota, niesprawność przyrządów pilotażowo - nawigacyjnych (defekt jednego sztucznego horyzontu, odbiornika radionawigacyjnego), z uwzględnieniem współpracy w załodze wieloosobowej MCC - czas misji 90 min. 2)Łącznie szkolenie dla każdego pilota obejmuje: a)szkolenie naziemne - wiedza teoretyczna - 4 godz. b)szkolenie praktyczne na symulatorze - 10 godz. 9.Pilot, który nie wykonuje lotu jako pilot lecący (FP - 5 godz.) wykonuje zadanie w składzie załogi jako pilot monitorujący (MP - 5 godz.). Nalot każdego pilota nie może być mniejszy niż 10 godz. 10.Technicy pokładowi odbywają zajęcia teoretyczne zgodnie z programem przewidzianym dla pilotów, w tym loty na symulatorze wykonują w składzie załogi z limitu godzinowego (każdy po 10 godz.). 11.Szkolenie będzie prowadzone w języku angielskim lub polskim. 12.Szkolenie zakończy się wydaniem imiennego certyfikatu/zaświadczenia dla każdego uczestnika szkolenia oraz zostanie potwierdzone protokołem stwierdzającym wykonanie usługi podpisanym przez strony.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804120005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie - ilość przeszkolonych załóg w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.1bltr.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach