Przetargi.pl
Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019.

Gmina Nowe ogłasza przetarg

  • Adres: 86170 Nowe, Pl. Św. Rocha
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 37 210 , fax. 52 33 28 466
  • Data zamieszczenia: 2018-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowe
    Pl. Św. Rocha 5
    86170 Nowe, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 37 210, fax. 52 33 28 466
    REGON: 9235103800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminanowe.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019r., przy czym w ostatnich 7 dniach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany zostanie do wykonania czynności związanych z posprzątaniem po akcji zima. Pod pojęciem posprzątania po akcji zima rozumie się, zebranie i usunięcie użytego w „akcji zimowej” piasku ze wszystkich chodników oraz usuniecie skrzyń z piaskiem. 1. Podział Gminy na strefy. Teren Gminy Nowe został podzielony na trzy strefy kolejności oczyszczania ulic z śniegu i usuwania gołoledzi: I strefa – dotyczy miasta Nowe - Skrzyżowania: ulic Leśnej z Myśliwską, ulicy Wiatracznej z Myśliwską, ulice Wiślana i Rybaki, Komierowskiego z krajową E 91, Komierowskiego z Kolejową. - Podjazdy: ul. Owocowa , ul. Nowy Świat - podjazd przy ZESI, Podgórna - Schody przy ulicy: Leśnej, Brzozowej, Podgórnej, Obywatelskiej, Garbuzy, Spacerowej, Ślusarskiej, Nad Skarpą, Wierzbowa- Aleja 3-go Maja, Aleja 3-go Maja + Przejście przez teren Targowiska do ul. Dworcowej oraz od Jeziora Czarownic do Osiedla Myśliwskiego, schody od posterunku Policji do ul. Podgórnej. - Chodniki do odśnieżania i usuwania gołoledzi: ul. Bydgoska prawa i lewa strona, ul. Bydgoska i przy Parku, Kolejowa i Aleja 3-go Maja przy cmentarzu, ul. Kolejowa, ul. Nowa, cały plac rynku wraz chodnikami (wg wskazań Zamawiającego), ul. Wojska Polskiego – plac parkingowy, obwodnica o/m Nadwiślańskie II, Tczewska prawa i lewa strona do wjazdu na o/m Myśliwskie, Pl. Św. Rocha, Gdańska –amfiteatr, ul. Tczewska od parkingu przy J. Czarownic do drogi gminnej na osiedlu w Bochlinie oraz ul. Bydgoska od Posterunku Policji za Zakłady Mięsne NOVE + za przejście dla pieszych. Chodnik przy ul. Komierowskiego. - Ulice: Gdańska, Rynek, Wojska Polskiego, Grudziądzka, Kościuszki, Zduńska, Gen. Komierowskiego, Kolejowa, Sportowa, Fabryczna, Nowa, Dworcowa, Aleja 3-go Maja, Nowy Świat, Owocowa, Wiatraczna, ulice wokół Hali Widowiskowo- Sportowej, Osiedle Jana Pawła wraz ulicami przyległymi, Hallera, Ślusarska, Obwodnica o/m Nadwiślańskie II strefa ulice – dotyczy miasta Nowe: Wąska, Poprzeczna, Kuchczyńskiego, Myśliwska, Zielona, Brzozowa, Jesionowa, Leśna, Modrzewiowa, Orzechowa, Cisowa, alejka za fabryka KLOSE oraz chodnik przy ul. Kolejowej wraz z chodnikiem od stadionu miejskiego do działek wzdłuż drogi wojewódzkiej, 1000-Lecia, 9-go Maja, Kniatek, Wiślana, os. Nowy Świat, Plac Zamkowy, Akacjowa, Droga Boczna, Cicha, Dębowa, Długa, Długie Ogrody, Garbuzy, Kasztanowa, Klonowa, Kościelna, Krótka, Kwiatowa, Lipowa, Łąkowa, Mroczna, Nad Skarpą, Obywatelska, Podgórna, Pod Murami, Przykop, Rybaki, Sosnowa, Spacerowa, Stanisława Wojnowskiego, Stroma, Szpitalna, Św. Huberta, Świerkowa, Targowisko, Tylna, Wierzbowa, Wodna, Wrzosowa, Zakątek, Zamkowa i trasy autobusów szkolnych w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku. III strefa –pozostałe drogi gminne na terenach wiejskich gminy Nowe. 2. Czas, w jakim w strefach I-III należy podjąć działania w przypadku usuwania skutków opadów śniegu i gołoledzi. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do usuwania śniegu i/lub likwidowania gołoledzi w miejscach określanych jako: I strefa odśnieżania zimowego - w ciągu 30 minut od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących gołoledź po uzgodnieniu z przedstawicielem Urzędu Gminy Nowe (Burmistrza Nowego lub Kierownika Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska), II strefa odśnieżania zimowego- w ciągu 2 godzin od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących gołoledź po uzgodnieniu z przedstawicielem Urzędu Gminy Nowe (Burmistrza Nowego lub Kierownika Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska), III strefa odśnieżania zimowego- na wyraźne polecenie przedstawiciela Urzędu Gminy w Nowem (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska) 3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia. 1) Przez okres zimowy Wykonawca, który składa ofertę na I część zamówienia na terenie miasta ustawi 20 pojemników na piasek zmieszany z chlorkiem sodu przeznaczony do usuwania gołoledzi na skrzyżowaniach i strefie I i II według wskazań Zamawiającego i/lub według zaistniałych potrzeb. Wykonawca, który składa ofertę na II część zamówienia w III strefie ustawi 5 pojemników na piasek zmieszany z chlorkiem sodu przeznaczony do usuwania gołoledzi według wskazań Zamawiającego i/lub według zaistniałych potrzeb. Wykonawca jest zobowiązany do systematycznego uzupełniania piasku w skrzyniach. 2) Celem wyeliminowania gołoledzi należy: a) Plac Rynku wraz z chodnikami znajdującymi się w obrębie starego miasta przesypywać samym piaskiem (bez dodatku: chlorku sodu i/lub soli). b) Pozostałe jezdnie, ulice, skrzyżowania ulic przesypywać piaskiem z dodatkiem chlorku sodu lub solą (w zależności od potrzeb). Pod pojęciem zwalczanie gołoledzi rozumie się w szczególności zamarzanie cienkiej warstwy wody, tzw. zamarzanie kropel deszczu, mżawki na powierzchni oziębionego pasa drogowego do temperatury niższej lub nieco wyższej od 0o C. 3) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca usunie i wywiezie zalegający na parkingach i poboczach dróg śniegu, jeśli jego ilość spowoduje zakłócenie płynności ruchu w obu kierunkach i uniemożliwi parkowanie samochodów. 4) Usuwanie śniegu i/lub gołoledzi z ciągów pieszych polegać ma na oczyszczeniu chodników przyległych do nieruchomości będących własnością Gminy Nowe z wyłączeniem chodników przyległych do nieruchomości w zarządzie administracji PUM Nowe przez zgarnięcie śniegu, posypywanie piaskiem likwidując gołoledź oraz skuwanie zadeptanego śniegu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłej obserwacji sytuacji pogodowej oraz monitorowania stanu dróg i wydawania dyspozycji operatorom sprzętu po uzgodnieniu z upoważnionymi pracownikami UG Nowe (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. 6) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim i Zamawiającemu, które powstały w wyniku wykonywanych lub nienależycie wykonanych prac przez Wykonawcę w czasie realizacji usługi. 7) Opróżnianie koszy ulicznych z odpadów komunalnych z terenu miasta należy przyjąć maksymalnie 2 razy w tygodniu. 8) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia usług wszelkie aktualne obowiązujące przepisy dotyczące ochrony środowiska, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych, prawa budowlanego i inne związane z zakresem wykonywanych prac. 11. Zamawiający wskazuje miejsca składowania piasku użytego w akcji zimowej na terenie składowiska odpadów w Milewie lub inne (gm. Nowe). – Baza przy siedzibie Zarządu Pum Nowe ,Plac Św.Rocha 5 10)Bieżące oczyszczanie z liści, śniegu, lodu, błota nawierzchni dróg, chodników, placów, parkingów, przystanków komunikacji oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, jak również usuwanie zanieczyszczeń powstałych w wyniku zimowego utrzymania (piasku i innych środków używanych przeciwko gołoledzi). 11) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest wywozić zebrane odpady (poza śniegiem) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. 12) Zapewnienie dodatkowego sprzątania w mieście przed uroczystościami i świętami zgodnie z poleceniem Zamawiającego, o którym Wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego na 7 dni przed planowanymi uroczystościami oraz świętami (max do 4 razy w roku) – dotyczy tylko I części zamówienia. 13) W celu prawidłowego sporządzenia oferty proponuje się wizję lokalną terenu, na którym realizowane ma być zamówienie. 14) W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do wskazania osoby odpowiedzialnej za jej realizację w imieniu Wykonawcy. Wskazanie osoby powinno zawierać imię, nazwisko, stanowisko służbowe, kontaktowy numer telefonu oraz adres e-mail. Zmiana osoby nie stanowi zmiany umowy. Symbol Centralnej Klasyfikacji Produktów wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV 90620000-9 – Usługi odśnieżania 90630000-2 – Usługi usuwania oblodzeń 90610000-6 – Usługi sprzątania i zamiatania ulic Zatrudnienie na umowę o pracę Zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający określa następujące wymagania dotyczące zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z póź. zm.) : Wszystkie osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia świadczące roboty budowlane lub usługi, poza wymienionymi poniżej muszą być zatrudnione na umowę o pracę. W przypadku osób fizycznych, które są Wykonawcą lub podwykonawcą zamówienia i osobiście będą wykonywały określone czynności wchodzące w zakres zamówienia, obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie obowiązuje. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak, więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Zamawiający wymaga, stosownie do art.29 ust. 3a ustawy Pzp, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016r. poz. 1666 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oczyszczanie z liści, śniegu, błota nawierzchni dróg, chodników, parkingów, placów, przystanków komunikacji, kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, 2) usuwanie zalegającego śniegu i gołoledzi, 3) wywóz zebranych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, 5) przedkładanie szczegółowego raportu z zaangażowanego sprzętu, 6) koordynowanie prac pracowników, 7) obsługa sprzętu zaangażowanego w wykonanie umowy, Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a: Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wskazanymi powyżej, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę jak i podwykonawcę. W przypadku zmiany na stanowisku osób, o których mowa wyżej najpóźniej z chwilą podjęcia przez nową osobę pracy, bądź w terminie trzech dni roboczych od przyjęcia przez pracownika zmiany warunków pracy. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 a Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Uprawnienia i sankcje, o których mowa powyżej określone zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ. Dodatkowo sposób realizacji zamówienia określony został w Załącznikach Nr 9 do SIWZ - Wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający zgodnie z art. 45 ust. 2 Pzp żąda wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych. Wadium można wnieść w jednej z form wymienionych w art. 45 ust. 6 Pzp. Jeżeli wadium wnoszone jest w pieniądzu, Wykonawca wpłaca je przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 87 8173 0005 2001 0000 0303 0003. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądzu, Wykonawca winien kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem wpiąć do oferty, a oryginał dokumentu złożyć przed upływem termonu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy, Plac Św. Rocha 5, 86 – 170 Nowe, pokój nr 26. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 7b odrzuca ofertę. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium na warunkach określonych w art. 46 ust. 1-2,4 Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach, o których mowa w art. 46 ust. 4a,5 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach