Przetargi.pl
Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic gminnych Gminy Nowe w okresie od dnia 01.02.2019 do 31.03.2019

Gmina Nowe ogłasza przetarg

  • Adres: 86170 Nowe, Pl. Św. Rocha
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 37 210 , fax. 52 33 28 466
  • Data zamieszczenia: 2019-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowe
    Pl. Św. Rocha 5
    86170 Nowe, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 37 210, fax. 52 33 28 466
    REGON: 9235103800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminanowe.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic gminnych Gminy Nowe w okresie od dnia 01.02.2019 do 31.03.2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic gminnych Gminy Nowe w okresie od 01 lutego 2019 r. do 31 marca 2019 r. 1. Zakres rzeczowy usługi 1) Usługi z zakresu zimowego utrzymania dróg i ulic gminnych obejmują: - mechaniczne odśnieżanie dróg i ulic, - mechaniczne i ręczne odśnieżanie chodników, - zwalczanie śliskości i gołoledzi na drogach, ulicach i chodnikach, - prace porządkowe. 2) Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może zlecić Wykonawcy prowadzenie prac, o których mowa w pkt 1, na innych niż gminne drogach, ulicach i chodnikach. 3) Wykonawca realizując przedmiot zamówienia winien kierować się postanowieniami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach. 4) Podstawowym materiałem do zwalczania śliskości i gołoledzi jest mieszanka piasku i soli drogowej (chlorku sodu) w proporcji wagowej: 80% piasek i 20% sól drogowa. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zgromadzenia odpowiedniej ilości piasku, soli drogowej i przygotowania mieszanek. 6) Wykonawca, po uzgodnieniu z Zamawiającym, ustawi na terenie miasta do 25 sztuk pojemników na mieszankę piasku i soli drogowej. Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego uzupełniania mieszanki piasku i soli w pojemnikach. 7) Wykonawca, na zlecenie Zamawiającego, usunie i wywiezie zalegający na parkingach i poboczach śnieg, jeżeli zaleganie śniegu powoduje zakłócenie płynności ruchu i/lub uniemożliwi parkowanie samochodów. 8) Wykonawca, podczas zwalczania śliskości i gołoledzi w obrębie Rynku wraz z chodnikami w strefie starego miasta, w pierwszej kolejności winien zastosować piasek (bez dodatku chlorku sodu). 9) Wykonawca, na zlecenie Zamawiającego, zrealizuje prace porządkowe np. opróżnianie koszy ulicznych, sprzątanie ulic i placów, zebranie i usunięcie użytego w „akcji zimowej” piasku z chodników i ulic itp. 2. Podział Gminy na strefy Teren Gminy Nowe został podzielony na cztery strefy kolejności odśnieżania dróg i ulic oraz zwalczania śliskości i gołoledzi: I strefa zimowego utrzymania 1) Ulice: Aleja 3 maja, Hallera, Nowy Świat (część), Oś. Nowy Świat (część), Owocowa, Podgórna, Kniatek, Wiślana, Ślusarska, Kuchczyńskiego, Wiatraczna, Obwodnica O/Nadwiślańskie, Myśliwska, Św. Huberta, Os. Jana Pawła II, Leśna, Komierowskiego, Dworcowa (do skrzyżowania z ul. Nową), Nowa, Gdańska, Rynek, Grudziądzka, Kościuszki. 2) Chodniki: Plac Św. Rocha (przed Urzędem Gminy i przy postoju taksówek, Wierzbowa, Bydgoska (od urzędu do z-d poprawczego), Gdańska (od Bydgoskiej 3 do Gdańskiej 23 – wzdłuż amfiteatru, przejścia przez Rynek, Obywatelska, Aleja 3 maja (chodnik po jednej stronie: od cmentarza na ul. Kolejowej do z-d poprawczego; chodnik po drugiej stornie od ul. Kolejowej do bloku 5 i od przedszkola do sklepu Maraton), Kolejowa (przy cmentarzu), Leśna (chodnik od ul. Myśliwskiej do ul. Wrzosowej), Grudziądzka (wzdłuż parku i parkingu do ul. Wojska Polskiego), Targowisko (przy parku), Wojska Polskiego (chodnik przy parkingu), Bydgoska (k. parku), Dworcowa (od ul. Kolejowej do punktu ubezpieczeń), Dworcowa (przy kiosku). 3) Schody: Wierzbowa-Aleja 3 maja, Aleja 3 maja – Dworcowa, Obywatelska, Leśna- DK nr 91. II strefa zimowego utrzymania 1) Ulice: Nowy Świat (część), Oś. Nowy Świat (część), Krótka, Tylna, Kościelna, Długa, Wąska, Poprzeczna, Targowisko, Garbuzy, Wojska Polskiego, Zamkowa, Zduńska, Nad Skarpą, Zielona, Brzozowa, Jesionowa, Akacjowa, Dębowa, Cisowa, Orzechowa, Świerkowa, Kasztanowa, Wrzosowa, Modrzewiowa, Klonowa, Sosnowa, Lipowa, 1000-lecia, ulice wokół Hali Sportowe. 2) Chodniki: Obwodnica o/m Nadwiślańskie II (chodnik od ul. Wiatracznej do Orlika; chodnik k. p. Świerczyńskich), Długa (wzdłuż parku), Poprzeczna (wzdłuż parku), Zduńska (k. parku), Przejście ul. Zielona-Leśna), Tczewska (chodnik przy parku k. Pepco), Myśliwska (chodnik przy zieleńcu k. stacji diagnostycznej, chodnik k. skwerku na ul. Wiatracznej), Wiatraczna (chodnik przy zieleńcu), ul. Nowy Świat (zakręt do wjazdu na Osiedle), Dworcowa (od skrzyżowania z ul. Nową do składu węgla), Hallera (przy parkingu). 3) Schody: Nad Skarpą, Podgórna, Stroma, Leśna-Brzozowa, Brzozowa – Zielona, Ślusarska, Przykop. III strefa zimowego utrzymania (realizacja: wyłącznie na zlecenie Zamawiającego) 1) Ulice: Sportowa – Fabryczna – Łąkowa – Rybaki – Kwiatowa – Sikorskiego – Szpitalna – Wojnowskiego – Cicha – Mroczna – Pod Murami – Wodna – Zakątek – Spacerowa – Przykop – ul. Nowy Świat (droga gruntowa na przeciwko wjazdu do firmy Kinna) – Droga Boczna – Długie Ogrody – Dworcowa (od skrzyżowania z ul. Nową do składu węgla). 2) Chodniki: plac Rynku wraz z parkingami, od ul. Leśnej do ul. Cisowej, Tczewska (chodnik od parkingu przy Jeziorze Czarownic do drogi gminnej na osiedlu w Bochlinie), Aleja za fabryką KLOSE, Kolejowej (od stadionu miejskiego do działek), od Posterunku Policji za Zakłady Mięsne NOVE ( za przejście dla pieszych), przejście od schodów przy ul. Wiślanej do ul. Rybaki, od ul. Tczewskiej do Cisowej. 3) Schody: Garbuzy, Spacerowa. 4) Parkingi: przy ul. Wojska Polskiego i Grudziądzkiej, przy ul. Grudziądzkiej i Długiej, wokół Rynku, przy ul. Zduńskiej, przy ul. Hallera, przy Jeziorze Czarownic, przy pl. Św. Rocha, przy pl. Św. Rocha i Ślusarskiej (3 miejsca parkingowe). IV strefa zimowego utrzymania (realizacja: wyłącznie na zlecenie Zamawiającego) Drogi gminne na terenie Gminy Nowe: Bochlin (asfalt), Kozielec (bruk), Kończyce-Podgórna), Górne morgi-Zdrojewo (asfalt), Zdrojewo-M. Komorsk (asfalt), Osiny-Głodowo, pozostałe drogi gminne. 3. Czas, w jakim Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do usuwania skutków opadów śniegu i zwalczania śliskości i gołoledzi 1) W I strefie zimowego utrzymania- niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 minut od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących śliskość i gołoledź. Decyzję o podjęciu działań Wykonawca podejmuje: samodzielnie, jeżeli opady śniegu lub gołoledź (śliskość) wystąpią w godzina pomiędzy 22.00 a 6.00; po uzgodnieniu (pocztą elektroniczną lub SMS) z przedstawicielem Gminy, jeżeli opady śniegu lub gołoledź (śliskość) wystąpią w godzina pomiędzy 6.00 a 22.00. 2) W II strefie zimowego utrzymania- nie później niż w ciągu 120 minut od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących śliskość i gołoledź. Decyzję o podjęciu działań Wykonawca podejmuje: samodzielnie, jeżeli opady śniegu lub gołoledź (śliskość) wystąpią w godzina pomiędzy 22.00 a 6.00; po uzgodnieniu (pocztą elektroniczną lub SMS) z przedstawicielem Gminy, jeżeli opady śniegu lub gołoledź (śliskość) wystąpią w godzina pomiędzy 6.00 a 22.00. 3) W III i IV strefie zimowego utrzymania- wyłącznie na zlecenie zamawiającego (pisemnie lub pocztą elektroniczną) 4) Pozostałe prace, określone w zakresie rzeczowym usługi- wyłącznie na zlecenie zamawiającego (pisemnie lub pocztą elektroniczną). 3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłej obserwacji sytuacji pogodowej oraz monitorowania stanu dróg. 2) Osobami upoważnionymi do podejmowania decyzji (prowadzenia uzgodnień, zlecenia prac) w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia ze strony Zamawiającego są: Burmistrz Nowego i/lub Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. 3) Wykonawca, w czasie świadczenia usługi, ma obowiązek znać i stosować obowiązujące przepisy dotyczące ochrony środowiska, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych, prawa budowlanego i inne związane z zakresem wykonywanych prac. 4) W okresie obowiązywania, po rozwiązaniu lub po wygaśnięciu umowy, Wykonawca jest i będzie odpowiedzialny wobec zamawiającego na zasadach uregulowanych w kodeksie cywilnym za wszelkie szkody oraz roszczenia osób trzecich w przypadku, gdy będą one wynikać z wad w wykonaniu przedmiotu umowy lub z powodu niedołożenia należytej staranności przez Wykonawcę lub jego Podwykonawcę przy wykonywaniu przedmiotu umowy. 4. Zatrudnienie na umowę o pracę 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający określa wymagania dotyczące zatrudniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ( Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z póź. zm.) : W przypadku osób fizycznych, które są Wykonawcą lub Podwykonawcą zamówienia i osobiście będą wykonywały określone czynności wchodzące w zakres zamówienia, obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie obowiązuje. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak, więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Zamawiający wymaga, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 917, z późn. zm.), przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) odśnieżanie ręczne dróg i ulic, 2) odśnieżanie ręczne chodników, 3) zwalczanie śliskości i gołoledzi na drogach, ulicach i chodnikach, 4) obsługa sprzętu zaangażowanego w wykonanie usługi. Uwaga: w przypadku nagłych zjawisk atmosferycznych zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego i ruchu pieszych Wykonawca lub Podwykonawca może zlecić wykonywanie pracy na podstawie innych krótkoterminowych umów niż umowa o pracę. 2) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wskazane powyżej, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę jak i Podwykonawcę. 3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający zgodnie z art. 45 ust. 2 Pzp żąda wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych. Wadium można wnieść w jednej z form wymienionych w art. 45 ust. 6 Pzp. Jeżeli wadium wnoszone jest w pieniądzu, Wykonawca wpłaca je przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 87 8173 0005 2001 0000 0303 0003. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądzu, Wykonawca winien kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem wpiąć do oferty, a oryginał dokumentu złożyć przed upływem termonu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy, Plac Św. Rocha 5, 86 – 170 Nowe, pokój nr 26. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 7b odrzuca ofertę. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium na warunkach określonych w art. 46 ust. 1-2,4 Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach, o których mowa w art. 46 ust. 4a,5 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach