Przetargi.pl
Wykonanie usługi polegającej na zbieraniu, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Milówka

Gmina Milówka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-360 Milówka, ul. Jana Kazimierza 123
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8637190 , fax. 033 8637600
  • Data zamieszczenia: 2013-06-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milówka
    ul. Jana Kazimierza 123 123
    34-360 Milówka, woj. śląskie
    tel. 033 8637190, fax. 033 8637600
    REGON: 00054902200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.milowka.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi polegającej na zbieraniu, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Milówka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegającej na zbieraniu, odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Milówka. Usługi obejmują odbiór i zagospodarowanie odzysk lub unieszkodliwienie całości odpadów komunalnych przekazanych od nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Milówka, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, a także ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej do obsługi regionu, zgodnie z zapisami Rozdziałem I pkt.2 SIWZ. Dane charakteryzujące zamówienie: odpady komunalne będą odbierane od wszystkich mieszkańców zamieszkałych na terenie gminy Milówka, obszary o utrudnionym dojeździe z uwagi na ukształtowanie terenu, tereny leśne, drogi gruntowe, wąskie uliczki, duże nachylenie terenu, wymagające użycia specjalistycznego sprzętu mechanicznego to w szczególności: Milówka - Kolonia Prusów, Kolonia Zabawa, Pod Syberią, ul. Graniczna Kamesznica - ul. Bugaj, ul. Bźniok, ul. Bukowa, ul. Pod Jabłonie, ul. Kwiatowa, Kolonia Fajkówka, Kolonia Wojtasówka Laliki - przysiółki: Pawliczne, Kotłówka, Cerla, Suche, Krawce, Stańcówka, Kubaszczyki, Na Gronicku, Stojaki, Szklanówka, Tarliczne, Wołowiec, Złamane Nieledwia - przysiółki: Starinie, Madejka, Kacmarze, Kotelnica, Pawliczne, Pietraszka, Popręcinka, Urbanki, Zabawa Szare - przysiółek Suche Powierzchnia gminy Milówka wynosi 98 km 2 Gmina obejmuje pięć sołectw: Milówka, Kamesznica, Laliki, Nieledwia, Szare. Liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych - około 10 100 osób Długość dróg na terenie Gminy Milówka wynosi: 84 km dróg gminnych nie wliczając dróg bocznych dojazdowych do posesji, tzw. drogi wewnętrzne dojazdowe, których dł. nie jest określona, drogi zwyczajowo przyjęte do lokalnej komunikacji, które pozostają w zarządzie osób prywatnych lub instytucji których długość nie jest określona i 32 km dróg powiatowych. Ilość nieruchomości zamieszkałych: Milówka 1132 Kamesznica 656 Laliki 254 Nieledwia 215 Szare 171 ŁĄCZNIE - 2 428 nieruchomości, z których 95 % zadeklarowało oddawanie odpadów w sposób selektywny. Podana ilość nieruchomości objętych zbiórką odpadów w okresie realizacji umowy może ulec zmianie. W 2012 roku ilość i rodzaj odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Milówka, przez uprawnione podmioty dane ze sprawozdań kwartalnych i kart przekazania odpadów z przeprowadzonych zbiórek przedstawia się następująco:łączna ilość 1198 Mg. Szczegółowe zestawienie w rozbiciu na kody odpadów znajduje się w SIWZ.Określoną ilość ww odpadów należy traktować szacunkowo, ich ilość w roku 2013 i 2014 może ulec zmianie. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które będzie trzeba odebrać i zagospodarować szacuje się na około 1 200 Mg na rok, czyli 1 200 Mg na okres realizacji zamówienia. Zamówienie obejmuje: Odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Milówka następujących rodzajów odpadów: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów organicznych: zielonych i kuchennych, papieru i tektury, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła, tworzyw sztucznych, metali, żużli z kotłów c.o. Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych: odpady zmieszane co najmniej 2 razy w miesiącu, w tym z terenów o utrudnionym dojeździe określone w pkt.2b) co najmniej 1 raz w miesiącu, odpady segregowane co najmniej 1 raz w miesiącu, odpady selektywne ( popiół, żużel z kotłów c.o.) co najmniej 1 raz w miesiącu, w okresie od listopada do kwietnia. 3.2 Przygotowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie sołectwa Milówka, w którym będą odbierane od mieszkańców Gminy Milówka następujące rodzaje odpadów: przeterminowane leki i chemikalia zużyte baterie i akumulatory zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, zużyte tekstylia, w tym ubrania, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach z wyjątkiem I i II grupy, meble i inne odpady wielkogabarytowe. PSZOK powinien funkcjonować przez cały czas obowiązywania umowy w dni robocze od poniedziałku do piątku co najmniej w godz. 9:00-14:00, oraz w soboty w godz. 08:00 do 12:00. Przy odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów wraz z adresem posesji właściciela nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek wydać mieszkańcowi dokument potwierdzający przyjęcie jego odpadów do PSZOK. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów oraz utrzymania czystości i porządku w PSZOK. Selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów/pojemników bądź segmentu, przekazywane do instalacji odzysku. Wykonaniu i umieszczeniu w widocznym miejscu (przed wjazdem do punktu) regulaminu działania PSZOK. Akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektr. Przeprowadzanie dwa razy w roku bezpłatnie zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli) oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na zgłoszenie Zamawiającego w terminie z nim ustalonym. Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. ruchomienie Biura Obsługi Klienta W terminie od 01.07.2013 r. Wykonawca uruchomi na terenie sołectwa Milówka Biuro Obsługi Klienta (BOK), w którym będą udzielane wszelkie informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (m.in. harmonogramu wywozu odpadów, sposobu świadczenia usług przez PSZOK i innych) oraz przyjmowane wszelkie zgłoszenia i reklamacje właścicieli nieruchomości. BOK winno być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00. W celu sprawnej obsługi BOK Wykonawca zapewni odpowiedni personel, przy czym stale powinny być czynne co najmniej dwa stanowiska przeznaczone do obsługi klientów, oraz wyposaży Biuro w środki łączności, tj. minimum 2 (dwa) numery telefoniczne (telefonia stacjonarna albo komórkowa), numer faksu, adres poczty elektronicznej Biura. Koszt utrzymania BOK powinien być skalkulowany w cenie usługi. Uruchomienie bazy magazynowo - transportowej W terminie od 01.07.2013 r. Wykonawca uruchomi na terenie sołectwa Milówka bazę magazynowo - transportową, która zlokalizowana będzie na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości( Dz. U. z 2012 r. poz. 645 ). Transport i zagospodarowanie. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. wykonawca przekazuje odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV, lub instalacji zastępczej dla obsługi regionu. Wykonawca winien przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca winien gospodarować odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). Inne ustalenie i wymagania dotyczące realizacji zamówienia. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Inne Obowiązki Wykonawcy: wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy, zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo - transportowej, wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu: prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych, konfiguracji terenu itp. Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie, umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi, udostępnienie co najmniej dwie linie telefoniczne w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą, zaopatrzenie właścicieli nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, które będą przekazywane nieodpłatnie mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane (cena worków wliczona w cenę oferty). Worki na surowce wtórne muszą spełniać następujące wymagania: Do zbierania segregowanych odpadów komunalnych tj. papieru, szkła, plastiku i metali stosuje się: papier, tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.), metal, tworzywa sztuczne - worek w kolorze żółtym o zabarwieniu przeźroczystym oznakowanym napisem SUROWCE WTÓRNE, szkło i odpady opakowaniowe ze szkła - worek w kolorze białym o zabarwieniu przeźroczystym z oznakowanym napisem SZKŁO, dopuszcza się stosowanie na terenie gminy - kontenerów do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, odpowiednio opisanych, o minimalnej pojemności 1,1 m3. Wykazanie, w terminie do 7 dni od podpisania umowy, gotowości funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). Prowadzenie kampanii informacyjnej (ogłoszenia na tablicach informacyjnych, strona internetowa Wykonawcy, informacja na stronę Zamawiającego) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni świątecznych. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (sesjach Rady Gminy, Komisjach Gminnych, Radach Sołeckich, zebraniach wiejskich itp.) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, a na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3-dniowym. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie trwania umowy ustawy z dnia 29 sierpnia 1991 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926. ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów (wyliczanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645) W roku 2012 mieszkańcom przekazano worki w ilości - 12000 szkło, 35700 surowce. Podaną ilość worków należy traktować jako ilość szacunkową. Harmonogram odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne na podstawie opracowanego przez siebie Harmonogramu odbioru odpadów, zatwierdzonego co do treści i formy przez Zamawiającego. Harmonogram obejmie okres od 1 lipca 2013 r. do dnia 30 czerwca 2014 r. W terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości z których następował będzie odbiór odpadów komunalnych. Przedmiotowy Wykaz będzie podstawą do opracowania Harmonogramu odbioru odpadów przez Wykonawcę. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt Harmonogramu odbioru odpadów w formie papierowej i elektronicznej (wersja edytowalna) w terminie do 3 dni od dnia otrzymania ww. wykazu. Zamawiający zatwierdzi Harmonogram odbioru odpadów lub przedstawi do niego uwagi w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty otrzymania tego Harmonogramu. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi do ponownej akceptacji. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia Harmonogramu odbioru odpadów na własnej stronie internetowej oraz eksponowania go przez cały okres, na jaki został przygotowany. Zamawiający umieści także Harmonogram na własnej stronie internetowej. Ponadto w terminie do 14 dni od dnia akceptacji Harmonogramu odbioru odpadów przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady Harmonogram odbioru odpadów w wersji papierowej. Sprawozdawczość: przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty: w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym : raport o ilości i rodzaju odpadów komunalnych (ilość worków frakcjami) zebranych z wyszczególnionych nieruchomości, (raport winien obejmować nazwę miejscowości, nr porządkowy nieruchomości, ilość worków z podziałem na odpady segregowane i balast), raport z PSZOK zawierający: wykaz nieruchomości, z których mieszkańcy dostarczyli odpady, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania; raport o ilości i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz niebezpiecznych (Mg z podziałem na frakcje) odebranych podczas objazdowej zbiórki, raport o sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów. przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych, oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Dodatkowo Wykonawca przekaże takie sprawozdanie w formie elektronicznej. wraz z kolejnymi kwartalnymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i rodzajów odpadów jakie odebrano. wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących: papier ,metale, tworzywa sztuczne, szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645). Kontrola rzetelności segregacji: Powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie : dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawcy zobowiązani są wnieść wadium przed upływem terminu do składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2007 r. Nr 42, poz275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz.620.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na niżej wskazany rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Węgierskiej Górce 20 8131 0005 0000 0244 2000 0030. Wpływ środków wpłaconego wadium musi być na koncie Zamawiającego do terminu składania ofert. Kserokopię dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 4. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz-oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Zamawiającego. Kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.milowka.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach