Przetargi.pl
Wykonanie usługi ochrony fizycznej mienia i osób oraz monitoringu elektronicznego i serwisowania systemów alarmowych w obiektach Muzeum Okręgowego w Tarnowie

Muzeum Okręgowe w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33100 Tarnów, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 212 149 , fax. 14 6212149 wew. 11
  • Data zamieszczenia: 2016-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Okręgowe w Tarnowie
    Rynek 3
    33100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 146 212 149, fax. 14 6212149 wew. 11
    REGON: 85001230900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi ochrony fizycznej mienia i osób oraz monitoringu elektronicznego i serwisowania systemów alarmowych w obiektach Muzeum Okręgowego w Tarnowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wykonanie usługi ochrony fizycznej przez jednoosobowe posterunki w następujących obiektach: a) Gmach Główny, Rynek 20-21, 33-100 Tarnów, b) Zamek w Dębnie, Dębno 189, 32-852 Dębno. UWAGA 1: Bezpośrednia ochrona fizyczna, wykonywana będzie w dni powszednie i dni wolne od pracy oraz w niedziele i święta, z tym, że: od poniedziałku do piątku (5 dni w tygodniu) ochrona fizycznie będzie wykonywana w godzinach: dla Gmachu Głównego, Rynek 20-21: w godz. 15.15 - 7.45, co daje łącznie 16.5 godzin ochrony na dobę na każdym posterunku, dla Zamku w Dębnie: w godz. 15.45 – 8.15, co daje łącznie 16.5 godzin ochrony na dobę na każdym posterunku w terminie od 31.12.2016 r. do 30.09.2017 r. od soboty do niedzieli (2 dni w tygodniu) oraz w dni ustawowo wolne od pracy ochrona fizycznie będzie wykonywana całodobowo, co daje łącznie 24 godziny ochrony na dobę, na każdym posterunku. UWAGA 2: Z uwagi na planowane prace remontowe, Zamawiający zamierza utrzymać posterunek ochrony fizycznej w Gmachu Głównym w terminie od 31.12.2016 do 31.03.2017 r. Przekazanie obiektu przy ul. Rynek 20-21 do remontu – ok. 31.03.2017 r. 2. Wykonanie usługi całodobowego monitorowania sygnałów elektronicznych systemów alarmowych w następujących obiektach Muzeum Okręgowego w Tarnowie: a) Gmach Główny, Rynek 20-21, 33-100 Tarnów, b) Ratusz, Rynek 1, 33-100 Tarnów, c) Kamienica Rynek 3, 33-100 Tarnów, Rynek 3, d) Muzeum Etnograficzne w Tarnowie, ul. Krakowska 10, e) Muzeum W. Witosa w Wierzchosławicach, 33-122 Wierzchosławice 698, f) Muzeum Zamek w Dębnie. Dębno 189, 32-852 Dębno, g) Muzeum Dwór w Dołędze, Dołęga 10, 32-821 Zaborów, h) Zagroda Curyłowej w Zalipiu, Zalipie 135, 33-210 Olesno, i) Kamienica Rynek 16, 33-100 Tarnów, Rynek 16. UWAGA 1: Wykonawca musi dysponować całodobowym stanowiskiem zdalnego monitorowania elektronicznych systemów alarmowych, do którego podłączy sygnały alarmowe z obiektów wymienionych w pkt 2 i zapewni interwencję w przypadku pojawienia się alarmu adekwatną do zagrożenia, w tym interwencję zmotoryzowanego patrolu interwencyjnego (za który Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych opłat) w terminie nie dłuższym niż 5 minut w Tarnowie i 15 minut w Wierzchosławicach oraz 20 minut w Dołędze, Zalipiu i Dębnie od momentu zaistnienia i potwierdzenia alarmu. UWAGA 2: koszt podłączenia torów monitorowania systemów sygnalizacji wraz z urządzeniami Zamawiającego do stanowiska monitorowania Wykonawcy należy wliczyć w cenę usługi monitorowania. 3. Wykonanie usługi serwisowania systemów alarmowych w następujących obiektach: a) Gmach Główny, Tarnów, Rynek 20-21, b) Kamienica Rynek 3, Tarnów, Rynek 3, c) Ratusz w Tarnowie, Rynek 1, d) Muzeum Etnograficzne w Tarnowie, ul. Krakowska 10, e) Muzeum W. Witosa w Wierzchosławicach, 33-122 Wierzchosławice 698, f) Zamek w Dębnie, Dębno 189, 32-852 Dębno, g) Muzeum Dwór w Dołędze, Dołęga 10, 32-821 Zaborów, h) Pomieszczenia Dworca PKP, Pl. Dworcowy 4, 33-100 Tarnów, i) Pomieszczenia w kamienicy Rynek 16, 33-100 Tarnów, j) Zagroda Felicji Curyłowej , Zalipie 135, 33-210 Olesno. UWAGA: Serwisowanie zabezpieczeń elektronicznych należy przeprowadzać nie rzadziej niż raz na kwartał. Wszystkie prace związane z przeglądami, modernizacją i konserwacją zabezpieczeń elektronicznych dokumentuje się w formie książki przeglądów. Osoba wykonująca czynności w zakresie konserwacji zabezpieczeń powinna posiadać wpis do rejestru Wojewódzkiej Komendy Policji jako pracownika kwalifikowanego do projektowania i konserwacji systemów alarmowych. 4. Usługę będącą przedmiotem zamówienia należy wykonać według obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności zgodnie z: a) ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r., poz. 1099 z póź. zm.) i wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi, b) Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. W sprawie zabezpieczania zbiorów w muzeach przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym zniszczeniem lub utratą zbiorów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: W ramach zamówienia ochronie podlegają obiekty zabytkowe funkcjonujące jako muzea dostępne dla publiczności. 5.1. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie ochrony fizycznej będzie należeć w szczególności: 1) bezpośrednia ochrona fizyczna, połączona obsługą central elektronicznych zabezpieczeń antywłamaniowych i przeciwpożarowych oraz z monitorowaniem obiektu za pomocą telewizji dozorowej, 2) kontrola ruchu osobowo-towarowego, 3) wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń, 4) codzienna kontrola nienaruszalności drzwi, otworów okiennych oraz stanu oświetlenia, 5) przeciwdziałanie uszkodzeniom i dewastacji obiektów, 6) nadzór i niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu informacji o wszelkich zdarzeniach mogących wpłynąć na substancję chronionego mienia, w szczególności o pożarze, zalaniu, wycieku itp. oraz o zagrożeniu ich powstania, 7) podejmowanie akcji ratowniczych w przypadku pożaru, awarii technicznych i innych nieprzewidzianych zdarzeń oraz utrzymanie łączności z odpowiednimi służbami i upoważnionym pracownikiem Zamawiającego, 8) odpieranie bezprawnych zamachów na mienie powierzone do ochrony przy użyciu środków dozwolonych prawem, współmiernych do zagrożenia, 9) niezwłoczne powiadomienie organów ścigania i osób upoważnionych ze strony Zamawiającego o czynach przestępczych i wykroczeniach popełnionych na terenie chronionego obiektu oraz podejmowanie nie cierpiących zwłoki czynności związanych z zabezpieczeniem śladów i dowodów postępowania, 10) prowadzenie stosownej dokumentacji, w szczególności raportu zmianowego, książki wydawania i zdawania kluczy, rejestru osób wchodzących na teren obiektów podczas sprawowania ochrony obiektów – przedkładane na każde żądanie Zamawiającego, 11) rejestr osób wchodzących na teren Muzeum, poza godzinami pracy Muzeum, 12) utrzymywanie ładu i porządku w rejonie posterunku, 13) wykonywanie innych zadań i czynności związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa obiektu zleconego przez Zamawiającego. 5.2. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie monitorowania elektronicznych systemów alarmowych należeć będzie w szczególności: 1) połączenie central systemu alarmowego w wymienionych obiektach Muzeum z centralą monitorowania u Wykonawcy za pomocą dwu stopniowego toru transmisji, (radiowego, tel. łącze), 1) całodobowy dozór sygnałów na centrali monitorowania Wykonawcy przez dyżurnego operatora oraz umożliwienie Zamawiającemu wydruku zdarzeń obiektów monitorowanych, 2) w przypadku zaistnieniu alarmu (wywołanego napadem, włamaniem, lub innym zagrożeniem) albo w przypadku stwierdzenia braku transmisji sygnałów z danego obiektu dyżurny operator, wysyła grupę interwencyjną powiadamia upoważnionego pracownika Muzeum lub ew. we współdziałaniu z posterunkiem ochrony fizycznej, decyduje o wysyłaniu zmotoryzowanej grupy interwencyjnej oraz w razie potrzeby informuje najbliższą jednostkę Policji lub inne służby interwencyjne. Czas dotarcia zmotoryzowanej grupy interwencyjnej do obiektów monitorowanych w Tarnowie nie może być dłuższy niż 5 minut, do Muzeum W. Witosa w Wierzchosławicach nie może być dłuższy niż 15 min, do Muzeum Dwór w Dołędze Zagroda Curyłowej w Zalipiu nie może być dłuższy niż 20 minut. Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z interwencją grup interwencyjnych (w tym zmotoryzowanych), 3) powiadomienie Zamawiającego o każdej interwencji i przekazanie mu raportu z interwencji. 5.3. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie serwisowania systemów alarmowych należeć będzie w szczególności: 1) wykonanie niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 12 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego usterki, spisania notatki służbowej potwierdzonej przez osobę upoważnioną muzeum, wykonanie wszelkich napraw mających na celu przywrócenie pełnej sprawności systemów alarmowych, koszty naprawy i dojazdu w stawce roboczogodziny, za urządzenia podlegającej wymianie ponosi Zamawiający po przedstawieniu i akceptacji kosztów, 2) wykonywanie przeglądów i konserwacji urządzeń systemu alarmowego co najmniej raz na kwartał oraz odnotowanie ich przeprowadzenia w „książce przeglądu serwisowego”, znajdującej się u Zamawiającego, którego upoważniony przedstawiciel potwierdzi dokonanie tych czynności, Koszty dojazdu do wszystkich obiektów Wykonawca uwzględnił w wynagrodzeniu określonym w formularzu ofertowym, 3) Wykonawca dostarczy do akceptacji Zamawiającemu harmonogramy przeglądów i konserwacji w terminie 7 dni od daty podpisania umowy, 4) okresowe przeglądy i konserwacje odbywać się będą w dniach roboczych Zamawiającego i w godzinach pracy poszczególnych obiektów, 5) przeglądy i konserwacje urządzeń systemów alarmowych powinna być wykonywana zgodnie z Rozporządzeniem  MKiDN z dnia 2 września 2014 , specyfikacji technicznej PKN-CEN/TS-54-14, 6) wykonanie w razie konieczności, na zamówienie Zamawiającego, dodatkowego przeglądu lub konserwacji za odrębną odpłatnością. Podstawą do obliczenia kosztów tych zleceń będą ceny, które wykonawca przedstawi w ofercie do niniejszego zamówienia, 7) wykonanie w ramach przeglądów i konserwacji niezbędnych napraw systemu alarmowego i usuwanie usterek, po przedstawieniu protokołu konieczności i kosztorysów, 8) okresowa zmiana kodów dostępu według terminów określonych przez Zamawiającego, 9) Zamawiający może zwiększyć liczbę obiektów poddanych ochronie poprzez monitorowanie oraz serwisowanie. W takim przypadku Wykonawca bez zwiększania wynagrodzenia automatycznie obejmie umową również nowe systemy. 5.4. Zamawiający może zwiększyć liczbę obiektów poddanych ochronie w zakresie monitorowania oraz serwisowania. Podstawą do obliczenia kosztów tych zleceń będą ceny, które wykonawca przedstawi w ofercie do niniejszego zamówienia. 5.6. Gospodarka kluczami - otwieranie i zamykanie obiektu przez pracownika ochrony: z chwilą likwidacji posterunku w Gmachu Głównym, Rynek 20-21, klucze do obiektu w Rynku 3 przechowywane u dyżurnego stacji dowodzenia monitoringu Wykonawcy, otwieranie i zamykanie obiektu w Rynku 3 wraz z upoważnionym pracownikiem Muzeum, potwierdzenie w książce o wykonanych czynności przez pracownika muzeum otwieranie: godz. 7.00, zamykanie: 15.30 lub w zależności od potrzeb Muzeum bez jakichkolwiek ograniczeń, otwieranie i zabezpieczenie obiektu w sytuacjach nadzwyczajnych (awarie systemów lub żywiołowych), koszt otwierania i zamykania obiektu należy wliczyć w cenę usługi ochrony. Uwaga: Po przekazaniu obiektu Rynek 20-21 do remontu (planowane ok. 31.03.2017 r.) klucze do obiektów na terenie miasta zostaną zdeponowane w budynku – siedzibie MOT Rynek 3 otwieranie: godz. 7.00, zamykanie: 15.30 lub w zależności od potrzeb Muzeum, (bez jakichkolwiek ograniczeń), również podczas dyżurów sobotnio - niedzielnych, wernisaży i innych dodatkowych imprez organizowanych przez MOT koszt otwierania i zamykania obiektu należy wliczyć w cenę usługi ochrony. 5.7. Wymagania odnośnie przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca musi posiadać własne kanały łączności umożliwiające stały kontakt z jego pracownikami ochrony na terenie Muzeum, 2) Wykonawca musi posiadać własne zmotoryzowane grupy interwencyjne, nie może powierzyć tej czynności podwykonawcy, 3) Wykonawca nie może powierzyć podwykonawcy monitoringu elektronicznych systemów alarmowych, 4) Wykonawca wyznaczy do wykonania zamówienia niezbędną liczbę pracowników, zapewniając ochronę przez cały okres trwania umowy stosownie do wymogów, 5) Pracownicy będą wyposażeni w środki przymusu bezpośredniego, zgodnie z obowiązującą przepisami, 6) Wykonawca wymieni pracownika ochrony na żądanie Zamawiającego w uzasadnionych przypadkach, 7) pracownicy ochrony realizujących zadanie ochrony na posterunkach w Muzeum muszą posiadać jednolite umundurowanie i identyfikatory, 8) pracownicy ochrony są zatrudnieni na umowę o pracę, 9) wszelkie zmiany w obsadzie posterunków Wykonawca uzgodni z przedstawicielem Zamawiającego nie później niż na 5 dni przed wprowadzeniem zmian, 10) Wykonawca zobowiązuje się do zastosowania zasad zapewniających poufność informacji dotyczących systemów i procedur bezpieczeństwa w Muzeum, obowiązujących przez okres umowy oraz przez 3 lata po jej zakończeniu. 5.8. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia w zakresie serwisowania systemów alarmowych przez podwykonawców. Osoba wykonująca czynności w zakresie konserwacji zabezpieczeń powinna posiadać wpis do rejestru Wojewódzkiej Komendy Policji jako pracownika kwalifikowanego do projektowania i konserwacji systemów alarmowych. 5.9. Wykonawca zobowiązuje się do bezwzględnego przestrzegania przepisów wewnętrznych obowiązujących w ochranianym obiekcie oraz stosowania się do poleceń właściwego pracownika Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie przed terminem składania ofert wadium w wysokości: 3.000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach