Przetargi.pl
Wykonanie usługi konserwacji polegającej na wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcji Drogowego Mostu Składanego DMS-65 znajdującego się na terenie JW. 3248 w Dęblinie.

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 551 75 25 , fax. 81 551 95 36
  • Data zamieszczenia: 2017-10-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 81 551 75 25, fax. 81 551 95 36
    REGON: 6145692000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi konserwacji polegającej na wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcji Drogowego Mostu Składanego DMS-65 znajdującego się na terenie JW. 3248 w Dęblinie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi konserwacji polegającej na wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcji Drogowego Mostu Składanego DMS-65 znajdującego się na terenie JW. 3248 w Dęblinie. 2. Przedmiot zamówienia stanowi renowacja całkowita zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych –mostu DMS-65 polegająca na:  przygotowaniu powierzchni pod malowanie metodą strumieniowo-ścierną,  wykonanie powłok malarskich,  wymiana dybli (bali) drewnianych z drewna sosnowego w płytach podłożyskowych (bale bez sęków) i ich pomalowanie farbami do drewna w kolorze RAL 6003 Oliwgrün wraz z zabezpieczeniem wycięć na śruby lepikiem asfaltowym,  transport (wraz z załadunkiem i rozładunkiem) z/do jednostki organizacyjnej Dębliński Batalion Drogowo-Mostowy (JW. 3248), ul. Saperów 5, 508-530 Dęblin. 3. Warunki przekazania elementów mostu składanego DMS – 65 do konserwacji. 3.1.Wykonawca będzie realizował zamówienie poza Jednostką Wojskową 3248 w Dęblinie. 3.2.Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania usługi w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych mostu składanego (DMS-65) zgodnie ze Szczegółową Specyfikacją Techniczną stanowiącą Załącznik nr 10 do siwz, na terenie Wykonawcy - poza kompleksem wojskowym. 3.3.Wykonawca odbierze do konserwacji elementy mostu składanego DMS-65 własnym transportem, na własny koszt i odpowiedzialność wraz z załadunkiem z JW. 3248 ul. Saperów 5, 08-530 Dęblin. 3.4.Przekazanie elementów DMS – 65 do konserwacji nastąpi na podstawie Protokołu przyjęcia – przekazania zgodnie z opisem stanu technicznego zawartym w Protokołach Stanu Technicznego, które sporządzają i podpisują upoważnieni przedstawiciele użytkownika i wykonawcy. 3.5.Po wykonaniu konserwacji wykonawca zobowiązuje się dostarczyć elementy mostu składanego DMS-65 w miejsce wskazane przez zamawiającego wraz z rozładunkiem tj. JW. 3248 ul. Saperów 5, 08-530 Dęblin. 4.Warunki nadzoru w trakcie wykonywania prac oraz odbioru technicznego elementów po wykonaniu konserwacji. 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo inspekcjonowania warunków realizacji usługi w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego przez upoważnionych przedstawicieli RPW i zamawiającego, bez wcześniejszego powiadomienia. Sposób kontroli wykonawcy określony został w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej, wykonawca na 5 dni przed terminem gotowości elementów mostu do odbioru powiadamia pisemnie RPW i zamawiającego. 2) Przedstawiciel RPW w obecności przedstawiciela zamawiającego i użytkownika dokonuje odbioru technicznego/jakościowego zgodnie z wymogami określonymi w siwz. Sporządza z tych czynności protokół odbioru technicznego/jakościowego, który jest podpisywany również przez wykonawcę. Wykonawca do ww. protokołu dołącza atesty (certyfikaty) na materiały zużyte do konserwacji. 3) Elementy DMS – 65 po konserwacji zostaną dostarczone do JW. 3248 ul. Saperów 5, 08-530 Dęblin na koszt wykonawcy wraz z rozładunkiem. 4) Jeśli w czasie odbioru zostaną stwierdzone wady w wykonanej usłudze, zamawiający odmówi przyjęcia elementów mostu składanego i podpisania protokołu przyjęcia – przekazania do czasu usunięcia stwierdzonych wad. 5) W przypadku stwierdzenia braków ilościowych w czasie przyjęcia sprzętu zamawiający odmawia jego przyjęcia do czasu ich uzupełnienia. 6) W przypadku, gdy przedstawiona do odbioru wojskowego usługa nie spełnia wymagań zamawiającego, przedstawiciel RPW w obecności przedstawiciela zamawiającego i użytkownika sporządza „Protokół niezgodności”, który po podpisaniu przez wykonawcę, przekaże zamawiającemu niezwłocznie faksem oraz drogą pocztową. Odbiór wojskowy usługi ulega wstrzymaniu do czasu rozstrzygnięcia niezgodności, nie dłużej jednak niż do 30 dni. 7) Sporządzenie „Protokołu niezgodności” z winy wykonawcy nie powoduje zmiany terminu realizacji usługi. 8) Dodatkowe koszty wynikające z dostarczenia elementów mostu nie spełniającego wymagań podpisanej umowy ponosi wykonawca. 9) Stosowne adnotacje o wykonanej konserwacji wykonawca umieszcza w dokumentacji eksploatacyjnej mostu. 10) Do czasu przekazania elementów mostu zamawiającemu, wykonawca ponosi ryzyko jego utraty lub uszkodzenia. 5. Dane uzupełniające: 1) Wszystkie wymagania jakościowe podpisanej umowy, podlegają nadzorowaniu w formie odbioru wojskowego przez RPW. 2) Do wykonania usługi w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego elementów mostu DMS-65 należy używać materiałów i wyrobów, które posiadają świadectwa kontroli jakości na każdą partię i polskie oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 10 do siwz - Specyfikacje Techniczne na konserwację mostu DMS-65 polegającą na oczyszczeniu konstrukcji i antykorozyjnym zabezpieczeniu farbami - (rozdział nr 2 str.4-5). 3) Trwałość systemu powłok nie może być mniejsza niż 15 lat. Poszczególne warstwy powłoki antykorozyjnej powinny mieć zróżnicowane barwy, a warstwę nawierzchniową należy wykonać w kolorze RAL 6003 Oliwgrü matowa. 4) Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi u wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi oraz technologiami, w tym normą PN-EN ISO 12944. 5) Wykonawca zapewni, że odpowiednie zapisy uzgodnione z RPW zostaną umieszczone w podpisanej umowie z ewentualnym podwykonawcą, które umożliwią odbiór wojskowy u podwykonawcy. 6) Wykonawca zobowiązuje się spełnić wymagania w zakresie niezbędnych potrzeb przedstawicieli RPW oraz przedstawicieli zamawiającego i użytkownika i wynikających z realizowanych przez nich zadań, wykonawca zapewni przedstawicielom RPW, zamawiającego i użytkownika środki wymagane do prawidłowego wykonania odbioru wojskowego. a) Przedstawiciele RPW oraz przedstawiciele zamawiającego i użytkownika mają prawo wstępu do dowolnych pomieszczeń (komórek organizacyjnych) wykonawcy, w których wykonuje się jakiekolwiek prace wchodzące w zakres realizacji umowy. b) Przedstawiciele RPW oraz przedstawiciele zamawiającego i użytkownika mają prawo do weryfikowania każdego procesu, etapu procedury kontroli i badań po to, aby określić, czy wykonawca spełnił (lub nie spełnił) warunki umowy. W razie potrzeby każdorazowo udostępni przyrządy pomiarowe i urządzenia do badań oraz personel do obsługi tych urządzeń celem przeprowadzenia czynności weryfikacyjnych, jeżeli będzie tego wymagał przedstawiciel wojskowy lub przedstawiciel zamawiającego i użytkownika. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo inspekcjonowania warunków realizacji oraz odbioru usług u wykonawcy przez swoich upoważnionych przedstawicieli lub przedstawicieli RPW . 8) Wykonawca zobowiązany jest powiadomić RPW o terminie rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia w ciągu 5 dni od podpisania umowy. 9) UWAGA!!! Zaleca się aby wykonawca przed przystąpieniem do złożenia oferty dokonał oględzin stanu technicznego i zakresu prac do wykonania na elementach mostu DMS-65 w JW. 3248, ul. Saperów 5, 08-530 Dęblin, osoby do kontaktów: - kpt. Marcin WYDRZYŃSKI, tel.: 261-518-189; - st. kpr. Sławomir GIRMAKOWSKI, tel.: 508-350-026. Zainteresowani wizją lokalną wykonawcy powinni zgłosić się w dniu 11 października 2017r. (środa) o godz. 10.00 do kompleksu wojskowego Twierdza (JW. 3248), ul. Saperów 5, 08-530 Dęblin (brama główna wjazdowa). 10) Wykaz elementów mostu przewidzianych do konserwacji: 1) Płyta podłożyskowa - szt. 12 2) Płyta pomostu jezdni - szt. 48 3) Podstawa łożyska - szt. 20 4) Wahacz podłożyskowy - szt. 12 5) Rolka montażowa - szt. 22 6) Wahacz łożyska - szt. 32 7) Rozpórka poprzeczna - szt. 18 8) Rozpórka podłużna - szt. 18 9) Słupek poręczowy - szt. 78 10) Wspornik chodnika - szt. 78 11) Ściąg zastrzałowy mniejszy - szt. 30 12) Ściąg zastrzałowy większy - szt. 24 13) Tężnik - szt. 144 14) Wiatrownica - szt. 12 15) Stopa podporowa - szt. 4 16) Zastrzał dzioba montażowego - szt. 6 17) Płyta chodnika (krata) - szt. 78 W § 2 ust. 3 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z zamawiającym terminu odbioru mostu do konserwacji, co najmniej z 2-dniowym (dwudniowym) wyprzedzeniem. W powiadomieniu (uzgodnieniu) o terminie przyjęcia elementów mostu DMS-65, wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby, które w jego imieniu dokonają przyjęcia elementu mostu, zgodnie z Protokołem przyjęcia-przekazania oraz Protokołem Stanu Technicznego. W § 2 ust. 4 ogólnych warunków umowy zapisano: Przekazanie elementów mostu DMS – 65 do konserwacji nastąpi na podstawie „Protokołu przyjęcia – przekazania”, zgodnie z opisem stanu technicznego zawartym w „Protokołach Stanu Technicznego”, które sporządza użytkownik i podpisują upoważnieni przedstawiciele użytkownika i wykonawcy. 6. Rozwiązania równoważne. 6.1. W przypadku wystąpienia w Przedmiarze Robót (Załącznik nr 8 do siwz), Opisie technicznym wykonania zabezpieczenia antykorozyjnego konserwacji mostu DMS-65 polegającego na oczyszczeniu konstrukcji i antykorozyjnym zabezpieczeniu farbami (Załącznik nr 9 do siwz: Część I); Załącznik nr 9a - Konstrukcja elementów stalowego mostu DMS-65 przewidzianych do konserwacji (Część II załącznika Nr 9), Szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót na konserwację mostu DMS-65 polegającą na oczyszczeniu konstrukcji i antykorozyjnym zabezpieczeniu farbami (Załącznik nr 10 do siwz), ogólnych warunkach umowy: nazw producenta, znaku towarowego, patentu, pochodzenia w odniesieniu do wymaganych materiałów i urządzeń - zamawiający zaleca, aby traktować takie wskazania jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń o równoważnych parametrach technicznych i funkcjonalnych, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów. 6.2. W przypadku, gdy wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. 6.3. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą: - posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji; - posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 6.4. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnięć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez zamawiającego. 7. Uregulowania odnoszące się do podwykonawców: 7.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (zgodnie z art. 36a. ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). W takim przypadku zamawiający zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załączniku Nr 1 do SIWZ) - części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 7.2. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców, które następują w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie wykonawca zamierza powierzyć realizację usług. 7.3.W przypadku zamówień na usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. 7.4.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7.5.Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zmienia odpowiedzialności wykonawcy wobec zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 7.6. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Powyższe stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 7.7.Umowa o podwykonawstwo winna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 7.8. Przez umowę o podwykonawstwo rozumie się umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą). 7.9.Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu zostały określone w ogólnych warunkach umowy (załącznik Nr 7 SIWZ). W § 7 ust. 4 ogólnych warunków umowy zapisano: W przypadku zamiaru powierzenia przez wykonawcę, podwykonawcę części przedmiotu zamówienia podwykonawcy w zakresie wskazanym powyżej, strony postanawiają, że wykonawca, każdorazowo przedłoży do akceptacji zamawiającemu: 1) projekt umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem jest konserwacja mostu, a także projekty jej zmian wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania tej usługi – na co najmniej 7 dni przed planowanym dniem zawarcia umowy z podwykonawcą lub jej zmiany; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem jest usługa w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego i jej zmian, w terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia jej zawarcia lub jej zmiany. W § 7 ust. 5 ogólnych warunków umowy zapisano: Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni (trzydzieści dni) od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty. W § 7 ust. 6 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca, podwykonawca zamówienia na konserwacje mostu przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi i jej zmian, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia lub zmiany, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000,00 zł. W § 7 ust. 7 ogólnych warunków umowy zapisano: W przypadku, o którym mowa w ust. 6, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w ust. 5, zamawiający informuje o tym wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy w terminie 7 dni (siedmiu dni) od dnia otrzymania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej, o której mowa w § 11 ust. 1 pkt 6 ogólnych warunków umowy. W § 7 ust. 8 ogólnych warunków umowy zapisano: Zamawiający w terminie 7 dni (siedmiu dni) zgłosi pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo i do projektu jej zmiany: 1) niespełniającej wymagań określonych w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ; 2) gdy przewiduje ona termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dłuższy niż 30 dni (trzydzieści dni) od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi; 3) jeżeli treść projektu umowy lub treść projektu jej zmiany będzie sprzeczna z treścią umowy zawartej przez zamawiającego z wykonawcą; 4) gdy kwota wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy jest wyższa niż wartość tego zakresu robót, wynikająca z kosztorysu ofertowego, dostarczanego zamawiającemu po podpisaniu umowy. W § 7 ust. 9 ogólnych warunków umowy zapisano: Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo lub do projektu jej zmiany w przewidzianym powyżej terminie, uważa się za akceptację projektu umowy lub projektu jej zmiany przez zamawiającego. W § 7 ust. 10 ogólnych warunków umowy zapisano: Podwykonawca jest zobowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. W § 7 ust. 11 ogólnych warunków umowy zapisano: Zamawiający w terminie 7 dni (siedmiu dni) zgłosi pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem jest usługa konserwacji mostu i do jej zmiany: 1) niespełniającej wymagań określonych w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ; 2) gdy przewiduje ona termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu dłuższy niż 30 dni (trzydzieści dni) od dnia doręczenia wykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy dostawy, usługi; 3) gdy kwota wynagrodzenia podwykonawcy jest wyższa niż wartość tego zakresu usługi, wynikająca z kosztorysu ofertowego, dostarczanego zamawiającemu po podpisaniu umowy; 4) jeżeli treść tej umowy lub jej zmiany jest niezgodna z zaakceptowanym uprzednio przez zamawiającego projektem tej umowy lub jej zmiany; 5) jeżeli treść umowy lub treść jej zmiany będzie sprzeczna z treścią umowy zawartej przez zamawiającego z wykonawcą. W § 7 ust. 12 ogólnych warunków umowy zapisano: Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w przewidzianym powyżej terminie, uważa się za akceptację umowy lub jej zmiany przez zamawiającego. Postanowienia dotyczące wymagań zamawiającego co do umów o podwykonawstwo oraz zasad zawierania takich umów zawarte zostały we wzorze umowy. 8. Wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji jakości na wykonaną usługę konserwacji polegającą na wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcji Drogowego Mostu Składanego DMS-65 znajdującego się na terenie JW. 3248 w Dęblinie na okres nie mniej niż 5 lat (pięciu lat). Gwarancja liczona jest od momentu podpisania Protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń. 9.W terminie 3 dni od podpisania umowy, a przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia zamawiającemu certyfikatu potwierdzającego uprawnienia kierownika robót określone w Rozdziale V siwz pkt. 3 ppkt. 3.3. lit b.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50800000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część B – oświadczenie składane przez każdego wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty. 7. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ każdy wykonawca przekazuje zamawiającemu: 7.1 oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzoru Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. (W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy). Część A - Oświadczenia składane wraz z ofertą 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ); 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ); 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniach (załącznik nr 2 do SIWZ pkt. 2 i nr 3 do SIWZ pkt. 2). 4. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 4.1. W celu dokonania oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 3 do SIWZ pkt. 3 ) 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy, składa każdy z tych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 oraz w zakresie w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. 1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147) z zastrzeżeniem postanowień ust. 2. 2. Wykonawca za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca zobowiązany jest: 2.1. złożyć ofertę - w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności; 2.2. złożyć oświadczenia - zgodnie z Załącznikiem Nr 2,3,4,5,6 do SIWZ - w formie pisemnej, w oryginale; 2.3. złożyć oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, w oryginale; 2.4. złożyć dokumenty, o których mowa w SIWZ i w rozporządzeniu ws dokumentów -inne niż oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt 2.2 i 2.3 - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 2.5. złożyć inne dokumenty, o których mowa w ustawie - w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; f 2.6. złożyć pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał) lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez osoby udzielające pełnomocnictwa; 2.7. złożyć zobowiązanie innych podmiotów, w formie pisemnej (oryginał). 3. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekażą - inne niż określone w ust. 2 - oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 6. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia ws dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 7. Oświadczenia i dokumenty dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w SIWZ i Ogłoszeniu o zamówieniu, składane przez wykonawcę na skutek wezwania Zamawiającego, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, zostaną złożone odpowiednio w formie i zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie, Rozporządzeniu w sprawie dokumentów i w SIWZ. Zamawiający uzna te dokumenty i oświadczenia za złożone w wyznaczonym terminie, jeżeli ich treść w formie pisemnej dotrze do zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu! 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i musi zawierać: 1.1. wypełniony Formularz ofertowy, złożony w formie pisemnej (oryginał) pod sankcją nieważności, którego wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ; wraz z formularzem ofertowym Wykonawca złoży także: 1.2. Oświadczenia w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2, 3 do SIWZ) wykazane w Rozdziale VII SIWZ - Część A składane wraz z ofertą; 1.3. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpis z CEiDG, KRS, umowa spółki cywilnej, umowa, konsorcjum, pełnomocnictwo); 1.4. w przypadku wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 1.5. Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego); 1.6. W przypadku, gdy wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia będących załącznikami do siwz, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. 1.7. Inne dokumenty wymagane przez obowiązujące przepisy; 1.8. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w oryginale) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy; Przedmiotowe zobowiązanie (w oryginale) wykonawca musi załączyć do oferty. W celu dokonania oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W szczególności oferta musi uwzględniać wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez zamawiającego. 3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym (innym jak polski) muszą być składane przez wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski, potwierdzonym przez wykonawcę. 4. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 5. Oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy: a) w przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy lub osoby wymienione w pkt c), b) poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), c) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza lub osoby udzielające pełnomocnictwa w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa. 6. Kilku wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. a) pełnomocnictwo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego musi dokładnie określać zakres umocowania; b) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców, c) wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez wykonawców pełnomocnika (należy podać adres na jaki ma być wysyłana korespondencja). 7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. 9. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 10. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający jej samoistną dekompletację (bez udziału osób trzecich) oraz uniemożliwiający zmianę jej zawartości bez widocznych śladów naruszenia. 11. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osob(ę)y podpisując(ą)e ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę). Uwaga ! 12. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 w związku z ust. 2 i art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, (załączyć dowody, pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. a) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2003, Nr 153, poz.1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, b) Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty, c) Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie wyłączeniem zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji. Uwaga ! Jeśli wykonawca składając ofertę wraz z jej załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy, zobowiązany jest nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanych wraz z ofertą, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać (załączyć do oferty pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli wykonawca nie dopełni ww. obowiązków wynikających z ustawy, zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze z zm.) 13.Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia ws dokumentów, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 14. Dopuszcza się używanie w oświadczeniach, ofercie oraz innych dokumentach określeń obcojęzycznych w zakresie określonym w art. 11 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach