Przetargi.pl
Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Leśnictwie Olszanka - w kompleksie Święta w roku 2015

Nadleśnictwo Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, ul. Parkowa 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4182856, 4182459 , fax. 091 4182919
  • Data zamieszczenia: 2015-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Goleniów
    ul. Parkowa 1 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4182856, 4182459, fax. 091 4182919
    REGON: 81053911400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.goleniow.szczecin.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Leśnictwie Olszanka - w kompleksie Święta w roku 2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Leśnictwie Olszanka - w kompleksie Święta w roku 2015. Przedmiot zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) oznaczony jest kodem 77200000 - 2. Kody CPV związane z usługami leśnymi: 77200000-2 Usługi leśnictwa 77210000-5 Usługi pozyskania drewna 77211000-2 Usługi uboczne związane z pozyskaniem drewna 77211100-3 Usługi cięcia drewna 77211200-4 Transport dłużyc na terenie lasów 77211300-5 Usługi selekcji drzew 77211400-6 Usługi wycinania drzew 77211500-7 Usługi pielęgnacji drzew 77211600-8 Sadzenie drzew 77220000-8 Usługi impregnacji drewna 77230000-1 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77231000-8 Usługi gospodarki leśnej 77231100-9 Usługi zarządzania zasobami leśnymi 77231200-0 Usługi zwalczania szkodników leśnych 77231300-1 Usługi administrowania lasami 77231400-2 Usługi oceny zasobów leśnych 77231500-3 Usługi monitorowania lub oceny lasu 77231600-4 Usługi zalesiania 77231700-5 Usługi rozszerzania lasów 77231800-6 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów 77231900-7 Usługi sektorowego planowania lasów. 2.Łączny maksymalny rozmiar wszystkich rodzajów usług przedstawia się następująco: Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Leśnictwie Olszanka - w kompleksie Święta: łączna masa drewna przeznaczona do pozyskania w cięciach rębnych i przedrębnych m3 :3952,00 łączna masa drewna przeznaczona do zrywki w cięciach rębnych i przedrębnych m3; 3952,00 3.Szczegółowa lokalizacja pozycji prac wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia z określeniem szacowanej ilości i rodzaju prac oraz miejsc ich wykonywania (adresów leśnych) określona została w Lokalizacji pozycji prac z oszacowaniem ilości. 4.Szczegółowy opis czynności składających się na poszczególne pozycje (prace) określają katalogi norm czasu wprowadzone zarządzeniem nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2003 r. oraz specyfikacja techniczna wybranych prac z zakresu gospodarki leśnej. W przypadku rozbieżności w opisie sposobu i zakresu wykonania poszczególnych prac ujętych w Katalogu norm czasu i specyfikacja techniczna wybranych prac z zakresu gospodarki leśnej, jako właściwe uznaje się opis zawarty w specyfikacja techniczna wybranych prac z zakresu gospodarki leśnej, przy czym rozliczenie prac nastąpi na podstawie norm zawartych w Katalogu norm czasu. 5.Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, a w szczególności zgodnie z: 1)rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141 z późn. zm.), 2)rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006 r. Nr 58, poz. 405 z późn. zm), 3)Instrukcją ochrony przeciwpożarowej lasu, wprowadzoną zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r., 3)Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej, wprowadzoną zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., 4)Instrukcją ochrony lasu, wprowadzoną zarządzeniem Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r., 5)Zasadami hodowli lasu, wprowadzonymi zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r., 7)ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jedn. Dz. U. 2009 r. Nr 178, poz. 1380 z późn. zm.), 8)Polską Normą PN-D-95000:2002 Surowiec drzewny. Pomiar obliczanie miąższości i cechowanie oraz innych normach i warunkach technicznych stosowanych (odpowiednio) podczas wyrobu surowca drzewnego. 6Zamawiający zastrzega sobie na etapie realizacji przedmiotu zamówienia prawo do: 1)zmniejszenia rozmiaru prac wykazanych, o których mowa w pkt. 3. w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych gospodarczym interesem Zamawiającego, a także w przypadku wystąpienia innych ważnych przyczyn, w szczególności: przyczyn przyrodniczych, zmiany popytu i koniunktury na rynku drewna, okoliczności wywołanych przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, 2)zmiany lokalizacji wykonania poszczególnych prac - w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych gospodarczym interesem Zamawiającego, 3) zmiany procentowego udziału (do 30% w stosunku do planowanego) poszczególnych grup sortymentów drzewnych (WSM) oraz rodzaju drewna - na poszczególnych pozycjach Wyżej wymienione zmniejszenia rozmiaru prac, zmiany lokalizacji, zmiany procentowego udziału poszczególnych sortymentów drzewnych oraz rodzaju i gatunku drewna w stosunku do zakresu nie stanowi zmiany umowy ani niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 7. Podczas realizacji zamówienia stosowane będą poniższe zasady mające zapis w katalogu norm czasu pracy dla prac leśnych, o którym mowa w pkt 4.: 1) pozyskanie i zrywka drewna rozliczane będzie z zastosowaniem stawek w zł/m3 - wg odrębnych stawek dla cięć przedrębnych i rębnych. 2) W przypadku braku obowiązujących norm jednostkowych, wybrane prace będą rozliczane na podstawie rzeczywistego czasu pracy tj. w zł/godz. (czynności określone w załącznikach, jako GODZ RH, GODZ CH, GODZ CI, GODZ CP, GODZ CZ, ewentualnie inne). 8.W związku z tym, iż Zamawiający podlega procesowi certyfikacji według standardów określonych przez FSC (Forest Stewardship Council) i PEFC Council, to wymaga od wykonawców, aby przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia stosowali zasady opisane w opracowaniu pn.: Zasady, Kryteria i Wskaźniki Dobrej Gospodarki Leśnej w Polsce w zakresie przewidzianym dla podmiotów wykonujących prace leśne oraz opisanych w opracowaniu pn. Polskie kryteria certyfikacji lasów. Wymagania wobec wykonawców prac leśnych w terenie administrowanym przez Zamawiającego stanowią Wymagania wobec wykonawców prac lesny6ch w terenie administrowanym przez Zamawiającego. 9.Złożona oferta musi obejmować wszystkie pozycje (prace). 10. Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 4 PZP Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę: 1) dwie osoby wykonujące czynności polegające na pozyskaniu drewna (ścinka drzew i wyrób sortymentów).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) 2. Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 1.Bank BGŻ oddział w Szczecinie 44203000451110000000546490 2.Bank PEKAO S.A./O Goleniów 05124038391111000044140737 Wadium w formie gotówki nie będzie przyjmowane. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w kasie w siedzibie zamawiającego (p. 6). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 12.06.2015 r. do godz. 08:45. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 4.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie ma być co najmniej bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4)zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5)termin ważności gwarancji/poręczenia. 6.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a PZP 7.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecin/nadl_goleniow/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach