Przetargi.pl
Wykonanie usług w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami realizowanymi na terenie Parku Słowackiego w ramach zadania inwestycyjnego Zwiedzaj i wypoczywaj. Rewitalizacja Starówki i Parku Słowackiego w Bielsku-Białej - etap II.

Gmina Bielsko-Biała - Urząd Miejski w Bielsku-Białej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Plac Ratuszowy 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 4971497 , fax. 033 4971786, 8227539
  • Data zamieszczenia: 2010-09-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsko-Biała - Urząd Miejski w Bielsku-Białej
    Plac Ratuszowy 1 1
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 033 4971497, fax. 033 4971786, 8227539
    REGON: 00051566100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bielsko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami realizowanymi na terenie Parku Słowackiego w ramach zadania inwestycyjnego Zwiedzaj i wypoczywaj. Rewitalizacja Starówki i Parku Słowackiego w Bielsku-Białej - etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami realizowanymi na terenie Parku Słowackiego w ramach zadania inwestycyjnego Zwiedzaj i wypoczywaj. Rewitalizacja Starówki i Parku Słowackiego w Bielsku-Białej - etap II. Zakres nadzoru będzie realizowany zgodnie z art. 25 , 26 oraz ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz.1118 z późn. zm.) oraz warunkami umowy. Rewitalizacja Parku Słowackiego obejmuje: 1.1. Roboty w zakresie wyburzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne; 1.2. Wycinkę i karczowanie drzew i krzewów, wykonanie robót pomiarowych, niwelację terenu; 1.3. Urządzenie zieleni; 1.4. Wykonanie ścieżek i ciągów pieszo-jezdnych; 1.5. Instalowanie elementów wyposażenia - montaż ławek, koszy, tablic informacyjnych, osłon drzew, cokołów pod rzeźby parkowe; 1.6. Renowację istniejących schodów terenowych (oznaczonych w projekcie symbolami: ST-1, ST-2, ST-3, ST-4; 1.7. Budowę fontann; 1.8. Wykonanie ogrodzenia; 1.9. Przebudowę 4 czerpni powietrza; 1.10. Remont boiska wielofunkcyjnego; 1.11. Renowację trybuny przy boisku i lodowisku; 1.12. Wymianę zadaszenia wejścia do Domu Muzyki; 1.13. Adaptację z rozbudową pawilonu parkowego; 1.14. Budowę parkingu wielopoziomowego; 1.15. Budowę sceny plenerowej; 1.16. Budowę śmietnika; 1.17. Wykonanie odwodnienia terenu i instalacji wodnej zasilającej fontanny; 1.18. Instalację oświetlenia parku i zasilania obiektów. Oznaczenie wg CPV : 71.24.70.00-1 usługi nadzoru nad robotami budowlanymi. 2. Szczegółowy opis zakresu nadzorowanych robót opisany jest w niżej wymienionych załącznikach, stanowiących integralną część nin. specyfikacji: 2.1 Przedmiar robót - zał. nr 5 do SIWZ, 2.2 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - zał. nr 10 do SIWZ, 2.3 Projekty budowlane i wykonawcze, opracowane przez zespół projektowy firmy projektowej: Generalny Realizator Robót Budowlanych Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Mieszczańskiej 19 - zał. nr 11 do SIWZ. Uwaga: 1. Powyższa dokumentacja jest do wglądu w Wydziale Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Plac Ratuszowy 7, pok. nr 3. 2. Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją przetargową i zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 ust. 1,2,3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy, a także zdobył we własnym zakresie wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania niniejszego zamówienia. 4. W 2010 roku na terenie parku realizowane będą następujące prace: a) Wycinka i karczowanie drzew i krzewów, wykonanie robót pomiarowych; b) Przebudowa 4 czerpni powietrza; c) Wymiana zadaszenia wejścia do Domu Muzyki; d) Budowa sceny plenerowej. Pozostałe roboty będą realizowane w 2011 roku, pod warunkiem uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. W przypadku braku dofinansowania, zakres robót planowanych do realizacji w 2011 roku zostanie zmniejszony. 3. Nadzór inwestorski będzie wymagany w następujących specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej - drogowej - instalacji sanitarnych - w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - instalacji elektrycznych - w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania, który inspektor nadzoru będzie pełnił funkcję Inspektora koordynującego czynności inspektorów nadzoru wszystkich specjalności. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego ze wskazanym przez Wykonawcę Inspektorem koordynującym. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług Nadzoru Inwestorskiego w ramach rękojmi w okresie gwarancyjnym udzielonym przez podmioty realizujące zadanie inwestycyjne. 4. Obowiązki inspektorów nadzoru inwestorskiego: 4.1 Do obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego wszystkich specjalności w ramach realizacji zamówienia należy w szczególności: 1. Reprezentowanie inwestora na budowie, poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej i Polskimi Normami; 2. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; 3. Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających; 4. Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych; 5. Udział w czynnościach odbioru zrealizowanych zakresów robót i gotowych obiektów budowlanych; 6. Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robot dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót; 7. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 8. Kontrolowanie rozliczeń budowy. 4.2 Do obowiązków Inspektora koordynującego należy w szczególności: 1. Uczestnictwo w przekazaniu Wykonawcom terenu budowy i uczestniczenie w przekazywaniu frontu robót podwykonawcom; 2. Reprezentowanie interesów Inwestora wobec wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego; 3. Obecność na budowie w celu kontroli postępu robót co najmniej 2 razy w tygodniu, a także na wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy, potwierdzona wpisem w dzienniku budowy; 4. Nadzorowanie koordynacji prac wykonywanych przez wykonawców inwestycji; 5. Pisemne informowanie Inwestora o zauważonych błędach i wadach w dokumentacji projektowej, wyjaśnianie ich z nadzorem autorskim oraz egzekwowanie bieżącego nanoszenia zmian i sprostowań w dokumentacji projektowej; 6. Wnioskowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego, uzgodnionych z autorem projektu wszelkich zmian wnoszonych przez uczestnika procesu inwestycyjnego; 7. W razie potrzeby wzywanie projektantów na budowę, kierowanie do projektantów pytań i zastrzeżeń do projektu, zgłoszonych przez Wykonawców inwestycji lub Zamawiającego i dokonanie z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień; 8. Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów bhp i p.poż przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji inwestycji; 9. Prowadzenie narad roboczych na terenie budowy oraz kontrola realizacji ustaleń z tych narad, potwierdzonych wpisami do dziennika budowy; 10. Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: - usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, - wykonania prób lub badań - także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych - przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych - przedstawienia dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 11. Wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; 12. Egzekwowanie od Wykonawców robót i przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru wraz z załącznikami, certyfikatów, atestów oraz pełnej dokumentacji powykonawczej. 13. Opiniowanie wniosków na roboty dodatkowe i zamienne; 14. Opiniowanie wniosków wykonawców robót w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów, maszyn i urządzeń, przebiegu tras i technologii; 15. Nadzór nad właściwym zagospodarowaniem materiałów z rozbiórek i demontaży środków trwałych; 16. Udział w końcowym odbiorze inwestycji, obejmujący również potwierdzenie zgłoszonej gotowości do odbioru wykonawcy robót, w tym: - zakończenia wszystkich robót, - kompletności powykonawczej dokumentacji projektowej, - złożenia przez wykonawcę robót wymaganych dokumentów, poświadczających wprowadzenie do obrotu zastosowanych materiałów i urządzeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami, - złożenie przez wykonawcę robót dokumentacji techniczno-rozruchowej zainstalowanych urządzeń oraz warunków udzielenia gwarancji przez producenta, - sprawdzenie kompletności protokołów z odbiorów technicznych instalacji i urządzeń w zakresie umożliwiającym zgłoszenie do odbioru służbom zewnętrznym, - przejęcie oraz sprawdzenie oryginałów i kopii dzienników budowy wraz z książkami obmiaru. 17. Dostarczenie oświadczeń o usunięciu przez wykonawcę robót usterek stwierdzonych przy odbiorze robót i dostaw; 18. Egzekwowanie obowiązków wykonawcy robót i dostawcy w okresie rękojmi i gwarancji: - udział w pracach komisji przeglądów, - realizacji ustaleń protokołów usterkowych, - odbiór robót poprawkowych. 19. Przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletu dokumentów wymaganych do wystąpienia o pozwolenie na użytkowanie obiektów oraz wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie obiektów do Państwowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bielsku-Białej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.bielsko.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach