Przetargi.pl
WYKONANIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W DOMU PODOPIECZNEGO NA TERENACH MIEJSKICH I WIEJSKICH GMINY POŁCZYN-ZDRÓJ W OKRESIE OD 01.01.2020 r. DO 31.12.2020 r.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 78-320 Połczyn-Zdrój, ul. Koszalińska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943 662 069 , fax. 943 665 061
  • Data zamieszczenia: 2019-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Koszalińska 8 A
    78-320 Połczyn-Zdrój, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943 662 069, fax. 943 665 061
    REGON: 00380172300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://mgops.polczynzdroj.ibip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W DOMU PODOPIECZNEGO NA TERENACH MIEJSKICH I WIEJSKICH GMINY POŁCZYN-ZDRÓJ W OKRESIE OD 01.01.2020 r. DO 31.12.2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenach miejskich i wiejskich gminy Połczyn –Zdrój, we wszystkie dni tygodnia, w ilości: I - XII 2020 r. około 41.400 godzin, w tym: usługi opiekuńcze ok 34.800 godzin i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi ok. 6600 godzin, Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww. godzin będzie realizowana. 4.2 . Zamówienie dotyczy świadczenia usług opiekuńczych w domu podopiecznego. 4.2.1. Informacje szczegółowe na temat przedmiotu zamówienia, w tym, w zakresie standardowych usług opiekuńczych oraz warunków realizacji takich usług, określają „Zasady realizacji standardowych usług opiekuńczych w Miejsko Gminnym - Ośrodku Pomocy Społecznej w Połczynie - Zdroju”, który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ 4.3 Ponadto zamówienie obejmuje wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z 30.09.2005 r., Dz. U. Nr 134, poz. 943 z 06.07.2006 r.) obejmujących między innymi: 4.3.1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: - samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, - dbałość o higienę i wygląd, - utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, - wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, - korzystanie z usług różnych instytucji. 4.3.2. Interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: - pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, - ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, - doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, - kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, - współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej. 4.3.3. Pomoc w załatwieniu spraw urzędowych w tym: - w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno - rentowych, - w wypełnianiu dokumentów urzędowych. 4.3.4. Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: - w poszukiwaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, w środowiskowych domach samopomocy, w centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, - w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, - w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, - w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku. 4.3.5. Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: - nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, - pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, - zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe. 4.3.6. Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym: - pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, - uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, - pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, - pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, - w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także utrzymaniu higieny, - pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, - pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych. 4.3.7. Pomoc mieszkaniowa, w tym: - w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, - w organizowaniu drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, - kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu. 4.3.8. Informacje szczegółowe na temat przedmiotu zamówienia, w tym, w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz warunków realizacji takich usług, określają „Zasady realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych w Miejsko Gminnym - Ośrodku Pomocy Społecznej w Połczynie - Zdroju”, który stanowi załącznik nr 10 do SIWZ 4.3.9. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą być świadczone w oparciu o ustalony indywidualny plan pomocy danego klienta. Wszelkie oddziaływania terapeutyczne w środowisku podopiecznego objętego tą formą pomocy winny być dokumentowane przez osoby realizujące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Dokumentacja obejmuje ocenę funkcjonowania społecznego i realizacji działań terapeutycznych, powinna ponadto zawierać okresową ocenę efektów świadczonych usług celem ustalenia ich ewaluacji. 4.3.10. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa jest zobowiązany do dołączenia wykazu osób realizujących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi wraz z dokumentami uprawniającymi do ich świadczenia, każdorazowo przy zmianie kadry. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania warunków realizacji standardowych usług opiekuńczych zawartych w „Zasadach realizacji standardowych usług opiekuńczych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Połczynie-Zdroju” stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ, a także do przestrzegania warunków realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych zawartych w „Zasadach realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Połczynie-Zdroju” stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ Wszelkie usługi należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami w odniesieniu do poszczególnych rodzajów usług (art. 50 ust. 1- 7 tj. – tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1507 Ustawy o pomocy społecznej z 12 marca 2004 r. oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z 30.09.2005 r.) i Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 06 lipca 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 134, poz. 943 z 25.07. 2006 r.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12. Wymagania dotyczące wadium: 12.1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 4100,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 12.2.Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres wiązania ofertą. 12.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d )gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2019, poz. 310 ze zm.). Uwaga W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1. nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3. kwotę gwarancji, 4. termin ważności gwarancji, 5. zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 12.4. Wadium musi być wniesione do dnia 25 listopada 2019 r. do godziny 10:00. 12.5.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w PKO BP S.A w Połczynie –Zdroju, ul. Grunwaldzka 20, o/Drawsko Pom. Nr 20 1020 2847 0000 1602 0009 6701, tytułem „Wadium: Przetarg na sługi opiekuńcze” Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 12.6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. 12.7. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, wykonawca składa wadium wraz z ofertą w siedzibie zamawiającego (sekretariat urzędu) w terminie do 25 listopada 2019 r. do godziny 10:00, a do oferty załącza kserokopię. 12.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 12.9 i 12.10 SIWZ. 12.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12.11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12.12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 12.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12.14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nei precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca składa stosowne oświadczenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 8.1 SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający wymaga złożenia przez wykonawcę dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. oryginał dokumentu wadium, a przypadku wniesienia wadium w pieniądzu dowód wpłacenia wadium, pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych określającej firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2. Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik Nr 1 do SIWZ 3. W przypadku konieczności zatrudnienia personelu, należy przedstawić oświadczenia wykwalifikowanych osób o gotowości podjęcia zatrudnienia w Firmie Wykonawcy. 4. Oświadczenie Wykonawcy, że zatrudnia lub zatrudni personel posiadający: - ukończone szkolenie w zakresie opieki nad osobami starszymi, - roczne doświadczenie w świadczeniu usług opiekuńczych udokumentowane odpowiednimi zaświadczeniami lub świadectwem pracy - zaświadczenie o ukończenia szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej - zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania pracy jako osoba świadcząca usługi - psychiczne i fizyczne predyspozycje do wykonywania usług opiekuńczych ponadto personel o kwalifikacjach do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych wynikających z Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z dnia 30.09.2005 r. i Dz. U. Nr 134 poz. 943 z dnia 25.07.2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych tj. terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, opiekuna medycznego oraz przeszkolenie i doświadczenie zawodowe zgodnie z § 3 ust. 1 - 4 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 roku (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z 30.09.2005 r. i Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 06.07.2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 134, poz. 943 z 25.07.2006 roku). Ponadto muszą posiadać: - zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy / pomocy przedmedycznej, - zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania pracy w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, - psychiczne i fizyczne predyspozycje do wykonywania zawodu. 5. Dokument potwierdzający wniesienia wadium 6. Parafowane załączniki nr 9 i 10 określające zasady realizacji usług opiekuńczych w MGOPS w Połczynie-Zdroju

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach