Przetargi.pl
„Wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach w trybie „zaprojektuj i wybuduj” (P+B).Zadanie realizowane w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM). Działanie: 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym. Poddziałanie: 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej – ZIT

Gmina Liszki ogłasza przetarg

  • Adres: 32060 Liszki,
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 280-62-34 , fax. 12 280-62-52
  • Data zamieszczenia: 2018-04-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Liszki
    32060 Liszki, woj. małopolskie
    tel. 12 280-62-34, fax. 12 280-62-52
    REGON: 54319500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.liszki.pl - zakładka BIP.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach w trybie „zaprojektuj i wybuduj” (P+B).Zadanie realizowane w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM). Działanie: 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym. Poddziałanie: 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej – ZIT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach o kubaturze części ogrzewanej wynoszącej 2510,9 m3 w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. „Kompleksowa poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Liszki”. 2. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Oś 4. Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3. Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1. Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej – ZIT. 3. Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych dla poprawy efektywności energetycznej oraz niezbędnych prac remontowych budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach w ramach zadania pn. „Kompleksowa poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Liszki” w następującym zakresie: 1) Opracowanie niezbędnej kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej uzgodnionej z Zamawiającym w zakresie wymaganym do prawidłowego zrealizowania pełnego zakresu robót oraz w razie konieczności do uzyskania wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, zezwoleń i decyzji administracyjnych w imieniu i na rzecz Gminy Liszki koniecznych do wykonania zakresu robót określonego w pkt. 3, w tym złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia budowy, oraz dokonania zgłoszenia w imieniu Zamawiającego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót we właściwym organie Starostwa Powiatu Krakowskiego (po wykonaniu i uzgodnieniu dokumentacji projektowej z Zamawiającym należy przekazać protokolarnie 1 egz. dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem robót budowlanych oraz przekazać protokolarnie 2 egzemplarze dokumentacji projektowej po wykonaniu robót z uwzględnieniem ewentualnych wprowadzonych zmian + 1 egz. w wersji elektronicznej), 2) Wykonanie wszystkich prac określonych dokumentacją audytową służących poprawie energetycznej budynku: a) docieplenie stropu pod dachem w starej części budynku wełną mineralną o grubości 24 cm. Współczynnik przewodzenia ciepła wełny mineralnej l=0,040 W/(mK), b) docieplenie ścian zewnętrznych nowej części budynku styropianem o grubości 16 cm. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu l=0,038 W/(mK), c) docieplenie ścian zewnętrznych starej części budynku styropianem o grubości 16 cm. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu l=0,038 W/(mK), d) docieplenie ścian zewnętrznych piwnic styropianem ekstrudowanym o grubości 14 cm. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu ekstrudowanego l=0,036 W/(mK), e) wymianę starych drzwi zewnętrznych na nowe o współczynniku przenikania ciepła U=1,3 W/(m2K) – 4 szt., w tym drzwi do kotłowni o odpowiedniej odporności ogniowej, f) wymianę starych okien zewnętrznych na nowe o współczynniku przenikania ciepła U=0,9 W/(m2K), w ilości 31 okien. Zamawiający wymaga, aby połowa kwater w oknach była otwierana, a druga połowa była uchylno-otwierana, natomiast w przypadku okien jednokwaterowych Zamawiający wymaga, aby okna były uchylno-otwierane. Powierzchnię wymiany sprawdzić na obiekcie. g) modernizację systemu grzewczego. Wymianę źródła ciepła na nowoczesny kondensacyjny kocioł gazowy z automatyką pogodową. Kompleksową wymianę instalacji centralnego ogrzewania na nową o znikomej bezwładności cieplnej z nowymi grzejnikami stalowymi. Montaż przygrzejnikowych zaworów termostatycznych i regulacyjnych podpionowych. Zainstalowanie licznika ciepła, h) modernizację systemu oświetlenia wbudowanego. Wymianę źródeł światła na nowe energooszczędne typu LED wraz z nowoczesnymi oprawami. Montaż czujników ruchu. 3) Wykonanie zabezpieczeń budynku oraz prowadzenie prac związanych z wykonaniem decyzji RDOS nr OP-I.6401.362.2017.KW z dnia 28.11.2017 roku pod nadzorem ornitologicznym: zabezpieczenie szczelin i otworów oraz innych miejsc schronień w budynku, wykonanie rekompensaty utraconych siedlisk lęgowych ptaków (cztery budki lęgowe z trocinobetonu dla jerzyków, które będą odpowiednie również dla wróbli oraz dwie budki lęgowe z trocinobetonu dla kawek), budki lęgowe należy zawiesić pod okapem dachu na elewacji północno-zachodniej budynku, przed położeniem warstwy docieplenia, w miejscu, gdzie stwierdzono gniazdo oknówek należy stworzyć chropowatą powierzchnię elewacji umożliwiającą umocowanie gniazda przez oknówki. Nadzór ornitologiczny zapewnia Zamawiający. 4) Przedmiot zamówienia obejmuje również roboty budowlane towarzyszące - niezbędne do wykonania prawidłowej termomodernizacji budynku i konieczne do osiągnięcia zakładanych w audycie energetycznym efektów oraz zapewnienie walorów funkcjonalnych i estetycznych budynku użyteczności publicznej, obejmujące: a) wymianę wszystkich rynien zewnętrznych na nowe, metalowe z blachy powlekanej, w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym, b) wymianę czterech par drzwi w budynku na drzwi aluminiowe o współczynniku termicznym wg standardów obowiązujących na 2021 rok, c) wymianę kotła wraz z niezbędną armaturą, neutralizatorem skroplin kondensatu, wymiana naczynia wyrównawczego, pompy lub pomp obiegowych, rozdzielaczy obiegowych, odmulacza, sprzęgła hydraulicznego, połączenie z istniejącą instalacją elektryczną oraz zabezpieczeniem odcięcia gazu do istniejącej kotłowni oraz malowanie pomieszczenia, wymianę okna, założenie izolacji na rurociągach, wykonanie przejść przeciwpożarowych przez ściany budynku oraz wykonanie pełnej automatyki kotłowni wraz z zaworem/zaworami trójdrożnymi i wykonanie podłączenia komina powietrzno-spalinowego do nowego kotła, oraz wykonanie dodatkowej armatury pomiarowej w zakresie temperatury i ciśnienia, i podłączenie do istniejącej instalacji uzupełniania składu. Po wykonaniu prac należy także dokonać odbioru kotłowni przez kominiarza i UDT. d) wykonanie nowej instalacji CO, którą należy prowadzić podtynkowo lub w ostateczności podposadzkowo wraz z ociepleniem rur oraz odtworzeniem ściany lub posadzki, wraz z wykonaniem prób szczelności, e) wymiana daszku nad szachtami okiennymi z blachy na poliwęglan przezroczysty odporny na uderzenie (spadający, zmarznięty śnieg) i dopasowanie kraty nad szachtem (zwężenie z uwagi na docieplenie ściany), f) przygotowanie podłoża pod docieplenie ścian poprzez skucie płytek na cokole i szachtach wraz z wyrównaniem podłoża g) wymiana daszku nad wejściem do kotłowni na daszek z poliwęglanu przezroczysty odpornych na uderzenie (spadający, zmarznięty śnieg), h) wymiana parapetów zewnętrznych na parapety z blachy powlekanej i wewnętrznych na parapety z aglomarmuru, i) wymiana parapetów wewnętrznych w starej części szkoły na parterze w dwóch salach – 4 parapety, wymiary w ościeżach: szerokość 1,3 m, głębokość ościeży 46 cm, parapet powinien wystawać centymetr poza obrys grzejnika, j) schodki przy wejściu głównym do budynku: zerwać okładzinę z lastrika, zaimpregnować i wyrównać powierzchnię oraz obłożyć schody płytkami gresowymi, antypoślizgowymi, mrozoodpornymi. Kolor płytek uzgodnić z Zamawiającym oraz uwzględnić w wizualizacji. Wymiary: stopnice 0,85 m x 1,90 m, 0,33 m x 1,90 m, podstopnice 0,18 x 1,90 m, 0,12 x 1,90 m, boki schodów 0,85 x 0,17 m x 2, 0,98 x 0,20 m x 2. Wymiary do weryfikacji na budowie. k) docieplenie stropu nad 1. piętrem w starej części budynku należy wykonać łącznie ze sprawdzeniem kwestii cieplnych wszystkich elementów poddasza części nowej budynku (stropu, ściany, klatki schodowej), l) do przerobienia obróbki blacharskie na elewacji, które wynikają z prac dociepleniowych, m) wykonanie tynkowania kominów, docieplić komin styropianem oraz położyć tynk cienkowarstwowy w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym (ustalonym na etapie wizualizacji obiektu), założyć kratki zabezpieczające na otworach, n) docieplenie należy wykonać również pod daszkiem nad wejściem od strony wschodniej do budynku wraz z przycięciem i montażem istniejącej podbitki, tak aby zachować ciągłość docieplenia i nie powodować mostków cieplnych, dotyczy to również innych miejsc np. pod daszkiem okrągłym od strony południowej, itp. o) docieplenie należy wykonać w taki sposób, aby nie dopuścić do powstania żadnych mostków cieplnych, p) do wymiany podbitka pod niskim dachem nad salą gimnastyczną oraz docieplenie stropu pod daszkiem ochronnym od strony południowej (daszek nad sceną nad salą gimnastyczną), q) uporządkowanie i doprowadzenie obiektu i terenu do stanu pierwotnego. Przez słowo stan pierwotny inwestor rozumie uporządkowanie (posprzątanie w tym wymycie niezabezpieczonych powierzchni) i wymalowanie sal, w których wykonywane były roboty (wymiana okien, oświetlenia, grzejników itp.), posprzątanie terenu, naprawa szkód w wyniku wykonanych prac, usuniecie i utylizacja odpadów (z wyjątkiem złomu). Zamawiający sugeruje zabezpieczenie wszelkich elementów wystających, podłóg, sprzętu przed uszkodzeniem, r) wykonanie malowania całej konstrukcji metalowej przy zejściu do piwnicy wraz ze słupami (7 słupów) przy wejściu do budynku wraz z wszystkimi elementami towarzyszącymi, metalowymi, s) istniejącą dachówkę należy uzupełnić lub wymienić w miejscach, gdzie jest stłuczona, wykonać dokładne czyszczenie dachówki (np. mycie myjką ciśnieniową), t) Szczegółowy zakres robót określają: audyt energetyczny budynku, program funkcjonalno – użytkowy, które stanowią załącznik do niniejszej SIWZ. Zakres robót należy sprawdzić w terenie, w celu potwierdzenia ilości i sposobu wykonywania robót zawartych w specyfikacji, u) wytyczne do malowania sal: ściany w jednym kolorze z zabezpieczeniem warstwy dolnej kolorem bezbarwnym, kolor do uzgodnienia z Zamawiającym, v) wytyczne do wykonania elewacji: elewacja w dwóch kolorach, miedzy oknami oraz cokół (po wcześniejszym skuciu płytek) wokół budynku w kolorze ciemniejszym, przed wykonaniem elewacji należy przedstawić Zamawiającemu wizualizację elewacji budynku do akceptacji, w) wytyczne do wykonania wymiany okien: okna wykonać w kolorze brązowym, odcień dopasować do istniejących okien i uzgodnić z Zamawiającym, okna duże od strony południowej wykonać jako 4 kwaterowe w proporcji 3x1, okno duże od strony zachodniej wykonać w proporcjach jak obecnie, x) wytyczne do wykonania drzwi: do wymiany dwie pary drzwi piwnicznych o wymiarach ok. 2,05 x 1,0 m, drzwi wejściowe o szerokości ok. 240 cm wykonać w podziale 90 cm na 150 cm z szybą, drzwi awaryjne wymienić na drzwi z szybą. Wymiary sprawdzić na obiekcie. y) wymiana kontaktów i przełączników elektrycznych w starej części szkoły. 5) Opracowania i dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo sporządzonej i kompletnej dokumentacji powykonawczej w zakresie wprowadzonych zmian w wersji papierowej 2 egz. oraz 1 egz. w wersji elektronicznej. 6) Wykonanie tablicy pamiątkowej zgodnie z zasadami promocji i oznakowania projektów realizowanych ze wsparciem Funduszy Europejskich, 7) Oświetlenie należy zaprojektować zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i normami pod względem równomierności i natężenia światła wraz z dokonaniem pomiarów spełniających oświetlenie poszczególnych sal. 8) Wykonanie audytu energetycznego budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach po zakończeniu robót potwierdzającego osiągniecie zakładanych parametrów efektywności energetycznej w budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji dokumentacji audytowej. W przypadku nieosiągnięcia zakładanych wskaźników z winy Wykonawcy Wykonawca dokona napraw na własny koszt do momentu osiągnięcia wymaganych wartości. 9) Roboty budowlane prowadzone będą na obiekcie czynnym, w związku z czym Wykonawca obowiązany jest ustalić z Użytkownikiem i uwzględnić w harmonogramie rzeczowo-finansowym terminy robót jak najmniej kolidujące z funkcjonowaniem placówki. Wykonawca w trakcie robót zabezpieczy wyposażenie pomieszczeń (m.in. meble, sprzęt komputerowy) przed zanieczyszczeniem i uszkodzeniem, a w razie uszkodzenia lub zniszczenia pokryje koszty z tym związane. 10) Wykonany przedmiot zamówienia ma być kompletny z punktu widzenia celu któremu ma służyć ze szczególnym uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa. 11) Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy na opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień i na wykonanie robót budowlanych. 12) W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w tym również: koszty zagospodarowania, zabezpieczenia i utrzymania terenu budowy, zapewnienia na terenie budowy należytego ładu i porządku, przestrzegania przepisów BHP, właściwego zagospodarowania materiałów rozbiórkowych zgodnie z ustawą o odpadach, koszty niezbędnych badań i sprawdzeń, uporządkowania terenu po zakończeniu robót oraz innych kosztów niezbędnych do prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. 13) Na etapie wykonywania dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania minimum dwóch spotkań roboczych Projektantów z Zamawiającym. 14) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu/rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych/ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu/robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych/ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. 4. Opis przedmiotu zamówienia i zakres prac koniecznych do zrealizowania stanowi audyt energetyczny oraz PFU. Wykonawca musi przewidzieć pełen zakres robót koniecznych do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia oraz osiągniecie zakładanych parametrów efektywności energetycznej określonych w audycie energetycznym budynku. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu. Informacje zdobyte podczas wizji mogą okazać się przydatne do należytego przygotowania oferty. 5. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Pzp, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: bezpośrednie, wykonywanie robót budowlanych tj. roboty elewacyjne wraz z przygotowaniem podłoża z wyłączeniem nadzorowania tych robót przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 1) Jeżeli oferta zostanie złożona przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (samozatrudnienie), która czynności wskazane przez Zamawiającego, a wymagające zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wykonuje samodzielnie- to wymóg Zamawiającego nie będzie miał zastosowania. 2) Jeżeli oferta zostanie złożona przez spółkę osobową, której wspólnicy będą samodzielnie świadczyli pracę w zakresie czynności określonych przez Zamawiającego – to wymóg zamawiającego nie będzie miał zastosowania. 6. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do przeniesienia na Zamawiającego całości autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych do dokumentacji projektowej oraz dokumentów i instrukcji dotyczących użytkowania urządzeń i jego wyposażenia na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych, zgodnie z zapisami zawartymi w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Jeżeli w dokumentacji PFU lub dokumentacji pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. 8. W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SIWZ znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić je równoważnymi (nie gorszymi). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w opisywanym przez Zamawiającego przedmiocie zamówienia obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych); 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez wykonawcę. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji nie krótszy niż termin związania ofertą, e) bezwarunkowe, zobowiązanie gwaranta do zapłacenia pełnej kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zgłoszone w terminie związania ofertą 5. Postanowienia ust. 4 stosuje się odpowiednio do poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2) i 5) ustawy Pzp. 6. Wadium wnoszone w formie pieniądza wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego KBS O/Liszki 71 8591 0007 0210 0000 0068 0014 z adnotacją: „Wadium – „IN.271.11.2018 – „Wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Piekarach w trybie „zaprojektuj i wybuduj” (P+B).” Dokument przelewu należy dołączyć do oferty. 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 8. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę uznania wskazanego rachunku bankowego (tj. datę faktycznego wpływu środków finansowych na rachunek Zamawiającego). 9. Wniesienie wadium w innej formie niż pieniądz Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy w terminie otwarcia oryginał dokumentu znajdował się będzie w ofercie. 10. Wadium winno być wniesione na okres związania ofertą określony w rozdz. X niniejszej specyfikacji. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona. 11. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie opisuje w niniejszym postępowaniu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Uzupełniony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ); 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – (załącznik nr 2 do SIWZ); 3. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania aktualne na dzień składania ofert - (zał. nr 3 do SIWZ); 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik – jeżeli dotyczy; 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu realizacji zamówienia, przedstawia dowód, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (oryginał). Dowody mają precyzować w szczególności: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, zakres i okres udziału innego podmiotu w wykonywaniu zamówienia oraz czy podmiot ten zrealizuje roboty lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą – jeżeli dotyczy zał.nr 8 do SIWZ. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu o których mowa w SIWZ rozdz. V pkt 2 i 3. 7. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w SIWZ rozdz. V pkt 3. 8. Dowód wniesienia wadium. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w postaci gwarancji lub poręczeniach, Wykonawca winien złożyć oryginał gwarancji lub poręczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach