Przetargi.pl
„Wykonanie robót ziemnych i stanu surowego budynku wielorodzinnego nr 4”

Zakłady Techniki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 44240 Żory, ul. Okrężna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 356 880 , fax. 324 356 920
  • Data zamieszczenia: 2016-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakłady Techniki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    ul. Okrężna 5
    44240 Żory, woj. śląskie
    tel. 324 356 880, fax. 324 356 920
    REGON: 24090821600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie robót ziemnych i stanu surowego budynku wielorodzinnego nr 4”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót ziemnych oraz stanu surowego budynku wielorodzinnego nr 4 zlokalizowanego w Żorach, przy Alei Zjednoczonej Europy. Inwestycja jest zlokalizowana na działkach nr 3091/186, 3093/186, 3095/186 (powstałych z podziału działek nr 3079/186 oraz 3083/183 decyzją Prezydenta Miasta Żory GKK-RGK.6831.76.2016.EM z dnia 30.06.2016) i na działkach 3077/186, 3078/186, 3082/183, 2573/187. Budynek mieszkalny wielorodzinny nr 4:  budynek mieszkalny wielorodzinny, od 4 do 7 kondygnacji nadziemnych, z przeznaczeniem w całości na funkcję mieszkaniową, oraz I kondygnacją podziemną, w której zlokalizowano garaże podziemne, pomieszczenia techniczne i komórki lokatorskie. Parametry charakterystyczne: powierzchnia zabudowy: 1 919,40m2, powierzchnia całkowita: 17 455,74m2, powierzchnia użytkowa mieszkań: 7 707,20m2, kubatura brutto: 60 787,49m3, ilość kondygnacji mieszkalnych: 4-7, ilość mieszkań 135. W ramach powyższego przedmiotu zamówienia, Zamawiający przewiduje do wykonania: a. Roboty ziemne oraz stan surowy:  wykonanie wykopów pod budowę budynku wielorodzinnego nr 4,  zabezpieczenie wykopów,  wywóz gruntu z wykopów na wskazane przez Zamawiającego miejsce,  profilowanie oraz zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne,  wykonanie podbudowy pod płyty fundamentowe,  wykonanie robót żelbetowych (płyty fundamentowe, stropy, belki, słupy, ściany),  wykonanie izolacji kondygnacji podziemnych,  wykonanie robót murarskich. b. Zakres robót uzupełniających, w tym:  odtworzenie kamieni granicznych w przypadku ich zniszczenia podczas robót,  naprawa dróg, w przypadku ich uszkodzenia w wyniku prowadzenia zintensyfikowanego transportu związanego z realizacją budowy. Szczegółowy zakres prac precyzują: dokumentacja projektowa, tj. projekt budowlany, decyzja o pozwoleniu na budowę, projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót (przedmiary robót należy traktować jako element pomocniczy). 2) Wykonawca w cenie ofertowej jest zobowiązany do wykonania wszystkich czynności, które są związane z realizacją przedmiotu zamówienia, a wynikających z: projektu budowlanego, decyzji o pozwoleniu na budowę, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, dodatkowych wytycznych i wymagań Zamawiającego oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów, norm i zasad współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisów bhp, p.poż. i ochrony środowiska. Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej terenu inwestycji ze szczególnym zwróceniem uwagi na nieruchomości przyległe w tym: budynki mieszkalne, budynki usługowo – handlowe, chodniki, drogi oraz ogrodzenia. W wyniku ewentualnego zniszczenia lub uszkodzenia obiektów oraz nawierzchni Wykonawca zobowiązuje się przywrócić je do stanu pierwotnego lub pokryć stratę. 3) Wymagania Zamawiającego, które Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ramach niniejszego zadania : 1. Zamawiający wymaga wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia w pełnym zakresie zgodnie z dokumentacją, obowiązującymi przepisami i normami, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisami bhp i p.poż., ochrony środowiska, postanowieniami niniejszej SIWZ z załącznikami. 2. Od dnia podpisania umowy pozostawanie w pełnej gotowości do bezzwłocznego przejęcia frontu robót. 3. Powierzenie funkcji kierowników robót branżowych z wymogiem stałej obecności w trakcie prowadzenia robót branżowych. Kierownicy robót branżowych musza posiadać stosowne uprawnienia budowlane. Powyższe zdarzenie musi być wpisane do dziennika budowy. 4. Zmiana kierowników robót, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje wskazanej osoby będą nie mniejsze niż wymagane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, nie później niż 7 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania robotami wskazanej osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu zamówienia wynikająca z braku kierownictwa robót branżowych będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. 5. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób pełniących funkcję kierowników robót winna być potwierdzona wpisem do dziennika budowy i nie będzie wymagała aneksu do umowy. 6. Wykonanie harmonogramu rzeczowo-finansowego i przedstawienie do akceptacji Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 7. Wykonanie projektu organizacji robót, w terminie do 7 dni od podpisania umowy. 8. Pełnienie funkcji koordynacyjnych w stosunku do swoich Podwykonawców. 9. Uczestnictwo w naradach koordynacyjnych, zwoływanych przez Zamawiającego. 10. Utrzymywanie na bieżąco porządku w rejonie prowadzenia robót oraz na drogach dojazdowych; w przypadku zaniechania powyższych obowiązków przez Wykonawcę, Zamawiającemu przysługuje prawo, bez dodatkowego wezwania Wykonawcy, do wykonania powyższych czynności na koszt i ryzyko Wykonawcy oraz potrącenia należności z tego tytułu z wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca odpowiada za ochronę środowiska w rejonie prowadzenia robót, podejmuje odpowiednie środki w celu zabezpieczenia dróg przed zniszczeniem i zanieczyszczeniem spowodowanym jego środkami transportowymi; po zakończeniu robót przywraca je do stanu pierwotnego. 11. Przekazywanie gruzu i odpadów powstałych w trakcie robót do odbiorcy odpadu zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013r. poz. 21) lub wykorzystanie we własnym zakresie zgodnie z posiadanym zezwoleniem. Przekazanie odpadów należy udokumentować pisemnie. 12. Wywiezienie nadmiaru ziemi w miejsce wskazane przez Zamawiającego bez kosztu utylizacji w granicach administracyjnych miasta Żory. 13. Przekazanie pozyskanego z rozbiórki złomu do Zamawiającego. 14. Wykonawca odpowiada za ustawione przez siebie znaki ostrzegawcze związane z prowadzonymi robotami. 15. Zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót przed dostępem osób trzecich. 16. Zapewnienie bezpiecznego dojazdu i dojścia do sąsiadujących obiektów. 17. Zapewnienie przestrzegania przepisów bhp w trakcie prowadzenia robót. 18. Zainstalowanie na własny koszt podliczników wody i energii elektrycznej dla potrzeb prowadzonych robót, oraz ponoszenia kosztów zużycia wody i energii elektrycznej w okresie realizacji robót objętych zamówieniem. 19. Powiadomienie Zamawiającego o gotowości do odbioru robót zanikowych z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. 20. Powiadomienie Zamawiającego o gotowości do częściowego odbioru robót z wyprzedzeniem 7 dni roboczych do planowanego terminu odbioru (odbiór częściowy robót jest dokonywany w celu prowadzenia częściowych rozliczeń za wykonane roboty). W tym terminie Wykonawca dostarczy, do akceptacji Kierownika Projektu, Kierownika Budowy i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, wykaz robót wykonanych częściowo, sporządzony na podstawie obmiaru rzeczywiście wykonanych robót, wraz ze wskazaniem części robót wykonanych przez Podwykonawców. Dokonanie odbioru częściowego następuje, w terminie 7 dni roboczych, protokołem odbioru częściowego na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę, i zaakceptowanego przez Kierownika Projektu, Kierownika Budowy i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, wykazu robót wykonanych częściowo. 21. Informowanie Zamawiającego - w formie pisemnej - o wszelkich problemach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość i terminowość wykonywanych robót. 22. Wszystkie materiały budowlane w ramach umowy zabezpiecza Wykonawca. 23. Stosowanie wyłącznie nowych materiałów budowlanych najwyższej jakości z punktu widzenia rodzaju i funkcji obiektu budowlanego będącego przedmiotem zamówienia, dopuszczonych do stosowania w budownictwie, zaopatrzonych w wymagane aprobaty i certyfikaty, nieuszkodzonych, wolnych od praw i ciężarów osób trzecich, używanie ich zgodnie ze specyfikacją techniczną producenta, w warunkach odpowiednich do wykonania prac z użyciem tych materiałów. 24. Wszelkie materiały Wykonawca będzie zobowiązany uzgadniać każdorazowo z Zamawiającym. 25. Przekazanie Zamawiającemu wyników badania próbek betonowych w czasie nie dłuższym niż 35 dni od pobrania próbki. 26. Dokonywanie wpisów w Dzienniku Budowy przez kierowników robót branżowych. 27. Wykonawca do odbioru końcowego dostarczy Zamawiającemu komplet dokumentów odbiorowych i rozliczeniowych, w tym m.in.: dokumentów pozwalających na stwierdzenie, że wszystkie zabudowane materiały posiadają dopuszczenie do zastosowania w budownictwie (łącznie z niezbędnymi atestami, certyfikatami i deklaracjami zgodności), protokoły z badań i sprawdzeń, protokoły odbiorów częściowych i zanikowych, oświadczenia kierowników robót, dokumentację fotograficzną. 28. Dokumentację odbiorową dostarczy na 14 dni przed zgłoszeniem gotowości do odbioru końcowego, w formie papierowej w 2 egz. oraz 1 egz. w wersji elektronicznej. 29. Doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu zaplecza budowy po zakończeniu robót z ewentualnym uwzględnieniem stanu określonego w projekcie zagospodarowania terenu. 30. Doprowadzenie do stanu pierwotnego nawierzchni dojść, dojazdów i trawników zniszczonych w trakcie robót. 31. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia na własny koszt wszelkich uszkodzeń przyległego terenu, które mogą powstać w wyniku przeprowadzonych prac. W związku z tym przed rozpoczęciem robót przeprowadzi z przedstawicielem Zamawiającego i Użytkownika przegląd „zerowy” terenu przyległego wraz ze sporządzeniem dokumentacji (w tym dokumentacji fotograficznej). 32. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia na piśmie Zamawiającego o zakończeniu robót. 4) Jeżeli w dokumentacji przetargowej element przedmiotu zamówienia został wskazany poprzez znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces lub opisano element przedmiotu zamówienia za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 i ust.3 ustawy Pzp, ewentualne wskazania na takie elementy przedmiotu zamówienia należy odczytywać z wyrazami „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza w takim przypadku oferowanie elementów równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentacji przetargowej. 5) W związku z wymaganiami Ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. W związku z powyższym Wykonawca w trakcie prowadzenia prac budowlanych zobowiązany jest do: • zraszania wodą terenu prowadzenia robót w okresach suszy, • stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), • transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, • stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach, Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: • Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; • organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100.000 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach