Przetargi.pl
Wykonanie robót dodatkowych poprawiających infrastrukturę w zamku w ramach projektu pn. „Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce”

MUZEUM WARMII I MAZUR W OLSZTYNIE ogłasza przetarg

  • Adres: 10-074 Olsztyn, ul. Zamkowa 2
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. +48 89 527 9596
  • Data zamieszczenia: 2023-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MUZEUM WARMII I MAZUR W OLSZTYNIE
    ul. Zamkowa 2
    10-074 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. +48 89 527 9596
    REGON: 510989163
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeum.olsztyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót dodatkowych poprawiających infrastrukturę w zamku w ramach projektu pn. „Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na wykonaniu robót dodatkowych poprawiających infrastrukturę w zamku w ramach projektu pn. „Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce – III etap”. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części SWZ „obiektem” lub „przedmiotem zamówienia”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) wykonanie modernizacji sieci LAN – wykonanie instalacji sieci strukturalnej (internet) obejmującej wykonanie przyłącza światłowodowego oraz wykonanie sieci strukturalnej wewnątrz zamku, to jest:a) wykonanie przyłącza światłowodowego od studni położonej na dz. nr 176/1 do pom. ochrony położonego na parterze części zachodniej skrzydła południowego zamku (dz. nr 173/1). Trasa światłowodu po międzymurzu zachodnim przedzamcza (dz. nr 176/1 oraz dz. nr 173/14), a następnie suchą fosą i przez parcham południowy (dz. nr 173/1). Kabel światłowodowy oraz wieloparowy przewód telefoniczny – żelowany, prowadzone w rurze osłonowej; roboty ziemne prowadzone pod nadzorem archeologicznym. Parametry techniczne instalacji opisane w projekcie;b) wykonanie instalacji sieci strukturalnej (internet) na parterze oraz II piętrze zamku od istniejących szaf, a także sprawdzenie sieci na poziomie -1 piwnic, w szczególności: wykonanie na parterze dwóch odcinków sieci (kable typu UTP minimum kat 5e) i na II piętrze jednego odcinka sieci (kable jak wyżej) wraz z montażem i podłączeniem gniazd pojedynczych (1 x 2RJ45) lub podwójnych (2x2 RJ45), zgodnie z oznaczeniami na rzutach, a także wykonanie okablowania jak wcześniej do urządzeń typu Access Point, montaż i podłączenie patchpaneli w szafach krosowych, oznaczenie w spójny sposób gniazd i portów patchpaneli, pomiary okablowania, pomiary istniejącego okablowania (2 skrętki) na poziomie - 1 piwnic (wystawy) do serwerowni, wykonanie dokumentacji powykonawczej. Okablowanie prowadzone w bruzdach, w posadzce, w spoinach (wymagające ich zaprawienia) lub natynkowo (za listwami przypodłogowymi), zgodnie z oznaczeniami na rzutach. Wykonanie okablowania do punktu Access Point na parchamie południowym (ukrytym w murze przy moście zamkowym). Uzupełnienia tynków i posadzek należy wykonać w sposób dostosowany do podłoża, w którym zostały poprowadzone instalacje, tzn. scalić tynki i posadzki na przebiegu wykonanych instalacji w sposób konserwatorski do pozostałych płaszczyzn tynków i posadzek pomieszczeń, w których prowadzono te instalacje. 2) wykonanie instalacji niskoprądowych w aneksie bpa Grabowskiego obejmujące wykonanie instalacji alarmowej SSWIN (m.in. z czujnikami alarmu, klawiaturami oraz kontaktronami), instalacji SSP (m.in. z czujkami dymu, ROP) oraz oświetlenia awaryjno - ewakuacyjnego. Okablowanie w całości prowadzone z bruzdach (wymagające ich zaprawienia), urządzenia dostosowane kolorystycznie do wystroju wnętrza. Lokalizacja urządzeń określona w projekcie, 3) wykonanie opraw typu latarenki do ukrycia kamer w krużganku, obejmujące wykonanie i montaż 4 sztuk opraw typu latarenki do ukrycia dwóch kamer kopułkowych każda, wzorowanych pod względem formy na istniejących oprawach oświetlenia użytkowego krużganków o formie latarenek (fotografia, wymiary istniejących opraw typu latarenek to: korpus szer. – dół 120 mm, góra 170, korpus wys. – 240; daszek szer. – 210, daszek wys. - 100). Oprawy indywidualne, tradycyjnie kute rzemieślniczym sposobem, malowane w odcieniu grafitowym (ustalonym na etapie wykonania zamówienia), dostosowane wielkością do wielkości kamer, przy czym maksymalnie najmniejsze.3. Zamawiający informuje, że w związku z tym, iż pomieszczeniach objętych przedmiotem zamówienia trwa wykonywanie robót budowlanych oraz konserwatorskich w ramach innego kontraktu Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić harmonogram i sposób realizacji robót z Wykonawcą głównego zadania firmą Przedsiębiorstwo Budowlane "Skorłutowski" Spółka Jawna Jerzy i Ewa Skorłutowscy Gietkowska 9c/1, 10-170 Olsztyn celem ich czasowego skoordynowania z zakresem podstawowym (głównym) oraz uzgodnienia warunków wykonywania i zachowania oferowanego okresu gwarancji na elementach już wykonanych przez głównego wykonawcę. Zamawiający informuje, że główny Wykonawca udzielił 84 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i prace konserwatorskie. Zatem wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia takiego samego okresu gwarancji i rękojmi na wykonywane prace w przypadku ich wykonywania na elementach już zrealizowanych przez głównego Wykonawcę. Brak dokonania ustaleń w powyższym zakresie będzie stanowić brak podstaw do zmiany wykonania sposobu jak i terminu wykonania robót objętych niniejszym postępowaniem. Wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w spotkaniu w siedzibie Zamawiającego w terminie do 7 dni roboczych od podpisania umowy, podczas którego zostaną uzgodnione szczegóły harmonogramu i sposobu realizacji pomiędzy głównym Wykonawcą, a wybranym Wykonawcą w ramach niniejszego postępowania. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje także: 1) wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej zgodnie z wymogami umowy z robót budowlanych i prac konserwatorskich wchodzących w zakres zadania, w szczególności robót, które ulegają zakryciu, wyposażonej w pozytywy fotografii bądź równoważne wydruki na papierze fotograficznym, oraz w wersji elektronicznej, w przypadku instalacji – także rysunkowej (zapis w formacie .doc i .pdf) 2) wykonanie wszelkich niezbędnych prób, badań i sprawdzeń;3) wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z przepisami prawa i niniejszą SWZ;5. Pozostałe wymogi związane z realizacją zamówienia:1) w trakcie realizacji zamówienia obiekt, na którym będą wykonywane czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia będzie udostępniany turystom oraz będą wykonywać swoje obowiązki pracownicy muzeum oraz pracownicy ochrony. Powyższe oznacza, iż wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia prac w sposób zapewniający bezpieczeństwo wyżej wymienionym osobom, a ten fakt należy uwzględnić w harmonogramie prac i robót. Lokalizację zaplecza należy uzgodnić z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych i prac konserwatorskich, tak by jego obecność i wielkość nie wpłynęła na harmonogram prowadzenia robót budowlanych i prac konserwatorskich (w razie potrzeby może być wymagana zmiana lokalizacji i reorganizacja zaplecza by wykonywanie robót budowlanych i prac konserwatorskich nie było utrudnione).2) prace należy etapować w taki sposób by możliwe było nieprzerwane przechowywanie w bezpiecznych warunkach zbiorów muzealnych znajdujących się w obiekcie,3) ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia (roboty przy obiekcie użyteczności publicznej wpisanym do rejestru zabytków) wykonawcy są zobowiązani do szczegółowego i rzetelnego zapoznania się dokumentacją projektową, a w szczególności z wymaganiami zawartymi w pozwoleniach konserwatorskich, pozwoleniu na budowę oraz wszelkich uzgodnieniach, opiniach i warunkach technicznych dotyczących przedmiotowej inwestycji;4) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu zawarty w dokumentacjach projektowych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej STWiORB), przedmiarach robót, SWZ, wzorze umowy wraz z załącznikami;5) wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowych, STWiORB, SWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną oraz i konserwatorską, zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty jest dokumentacja projektowa, STWiORB, SWZ oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy;6) realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w szczególności ustawom: ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami i ustawy Prawo budowlane, Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą, 7) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia kierownictwa budowy, posiadającego wymagane kwalifikacje i uprawnienia w świetle wymogów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wraz z rozporządzeniem wykonawczymi do niej, 8) jeżeli wystąpi konieczność wykonania dodatkowych czynności, opracowań, badań, ekspertyz, uzgodnień niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, wykonawca jest zobowiązany do ich pozyskania lub wykonania własnym kosztem i staraniem - koszty z tym związane winien uwzględnić w cenie ofertowej, 9) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi, oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia,10) bez wyraźnej zgody Zamawiającego wykonawca nie może na placu budowy instalować reklam pod żadną postacią (baner, plakat, tabliczka, siatka osłaniająca rusztowania z nadrukiem reklamowym itp.),11) odstępstwo od ww. ustaleń jest możliwe tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy roboty stanowiące odstępstwo od zatwierdzonych rozwiązań projektowych zostały wykonane za zgodą lub na wniosek Zamawiającego.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w SWZ wraz z załącznikami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45314300-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w § VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:4.1) doświadczenie zawodowe:4.2) kadra techniczna: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, tj.:a) kierownikiem robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - pełniący jednocześnie funkcję kierownika budowy. Minimalne wymagania:- posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia,- posiadający doświadczenie zawodowe określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;b) kierownikiem robót w specjalności telekomunikacyjnej. Minimalne wymagania:- posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia,- posiadający doświadczenie zawodowe określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;c) kierownikiem prac konserwatorskich i restauratorskich w specjalności odpowiedniej dla prac konserwatorskich tynków, lica ceglanego i lica kamiennego. Minimalne wymagania:- posiadający wykształcenie i zawodowe doświadczenie, określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;- przez funkcję kierownika prac zamawiających rozumie osobę prowadzącą prace konserwatorskie na podstawie pozwolenia WKZ,d) archeologiem - prowadzącym nadzór archeologiczny nad pracami ziemnymi. Minimalne wymagania:- posiadający wykształcenie i doświadczenie zawodowe określone w art. 37e ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;e) Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji poszczególnych kierowników robót/prac/badań ww. specjalnościach przez jedną osobę pod warunkiem posiadania wymaganych uprawnień dla poszczególnych branż,f) ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2A do SWZ, o którym mowa w §IX ust. 1 SWZ, które stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Następnie na podstawie dokumentu, o którym mowa w §IX ust. 4 pkt 2 lit. b SWZ, złożonego na wezwanie Zamawiającego przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ). Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz oaz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego,g) Zamawiający informuje, że wymaga, aby osoby wskazane w załączniku nr 3 do SWZ brały bezpośredni udział w wykonywaniu zamówienia,h) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunki określone w ppkt 4.2.4.3) potencjał techniczny: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Zasady polegania na zasobach innego podmiotu zostały określone w SWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach