Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pt. „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Collegium Altum Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” w zakresie obejmującym termomodernizację budynku oraz modernizację i przebudowę niektórych elementów budynku Collegium Altum

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 61875 Poznań, al. Niepodległości
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8569000, 8569500 , fax. 618 543 988
  • Data zamieszczenia: 2017-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    al. Niepodległości 10
    61875 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8569000, 8569500, fax. 618 543 988
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ue.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pt. „Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Collegium Altum Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” w zakresie obejmującym termomodernizację budynku oraz modernizację i przebudowę niektórych elementów budynku Collegium Altum
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających między innymi na wymianie zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej, ociepleniu przegród zewnętrznych (ścian, stropów i stropodachu), usunięciu starej elewacji, a także wykonanie robót polegających między innymi na poprawie estetyki budynku. Realizacja inwestycji jest dofinansowana (w zakresie Zadania A) ze środków zewnętrznych w ramach poddziałania 1.3.1 oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, którego dysponentem jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Całość robót została podzielona na dwa zadania: a) Zadanie A - kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Collegium Altum Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w zakresie obejmującym termomodernizację budynku; b) Zadanie B – modernizacja i przebudowa niektórych elementów Collegium Altum Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Podział prac na Zadanie A i Zadanie B określa załącznik nr 9 do SIWZ Wartość zadania A stanowi 90,49 % wartości całości zamówienia. Wartość zadania B stanowi 9,51 % wartości całości zamówienia. Przygotowana przez Wykonawcę oferta, kosztorysy i harmonogramy rzeczowo – finansowe na zadanie A i zadanie B muszą uwzględniać powyższą proporcję wartości obu Zadań. Taka proporcja wartości zadań zostanie również przyjęta w umowie zawartej z wybranym Wykonawcą przy ustalaniu podziału jego wynagrodzenia pomiędzy Zadanie A i Zadanie B. W przypadku gdy wykonawca w treści oferty dokonując kalkulacji ceny naruszy w/w zasady zamawiający na podstawie art. 89 ust 1 pkt 2 podejmie decyzję o odrzuceniu oferty. Ten sam wymóg obowiązuje w odniesieniu do przedstawianych przez wykonawcę kosztorysów dla Zadania A i dla Zadania B (wymaganych zgodnie z pkt 20.5 SIWZ). Nie spełnienie powyższego wymogu w treści kosztorysów spowoduje brak możliwości zawarcia umowy z wykonawcą i w konsekwencji możliwą realizację procedury przewidzianej w art. 94 ust 3 ustawy pzp. Wykonawca kalkulując cenę oferty w rozbiciu na w/w zadania musi mieć na uwadze obowiązek późniejszego sporządzenia kosztorysów, które muszą być zgodne z zaoferowanymi cenami za poszczególne zadania. Przedmiot zamówienia musi zostać wykonany zgodnie z: a) dokumentacją projektową - wykonawczą pn. „Termomodernizacja budynku Collegium Altum Uniwersytetu Ekonomicznego”; z wyłączeniem modernizacji systemu wentylacji mechanicznej dla pomieszczeń biblioteki i czytelni (linia N7 i N8); b) dokumentacją projektową - wykonawczą pn. „Wentylacja bytowo-pożarowa wraz z pracami powiązanymi”; w zakresie obejmującym:- wymianę okien zewnętrznych na ppoż. na parterze, - montaż na 2 i 3 piętrze napędów okiennych na oknach, które mają pełnić funkcję upustu powietrza w systemie wentylacji pożarowej, - przebudowę 18 piętra w zakresie: wyburzenia ścianek działowych i sufitów podwieszanych wraz z blendą sufitową, usunięcia wykładzin podłogowych, przeniesienia włączników oświetlenia bytowego na ścianę trzonu z przedłużeniem okablowania, przebudowy systemów SSP, DSO i oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego; z wyłączeniem: budowy przedsionka ppoż., wymiany sufitów podwieszanych, montażu elektrotrzymaczy drzwiowych, demontażu starej i budowy nowej instalacji wentylacji bytowo-pożarowej, prac budowlano-instalacyjnych w szachcie wentylacyjnym. Jedynym podmiotem uprawnionym do udzielania Wykonawcom wiążących wyjaśnień w toku postępowania przetargowego, dotyczących w/w dokumentacji, jest Zamawiający albo osoby przez niego upoważnione. Dokumentacje te wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót i przedmiarami robót stanowią „dokumentację projektową” i są załącznikiem do niniejszej SIWZ. Dołączone do SIWZ przedmiary robót traktować należy jako dokumenty pomocnicze do wyceny zamówienia. Przedmiary robót nie determinują zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarach robót zestawienia mają głównie zobrazować skalę robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji. Prace będą wykonywane w budynku dydaktycznym, w pełni funkcjonującym. W budynku tym prowadzone będą równolegle inne prace i roboty budowlane. Wykonawca musi w sposób ciągły koordynować prace z pozostałymi Wykonawcami oraz użytkownikami i współpracować z nimi, być w stałym kontakcie z przedstawicielami uczelni tzn. z Działem Technicznym UEP. Zamawiający zastrzega sobie prawo udostępnienia innemu wykonawcy części placu budowy bez wpływu na zmianę terminu wykonania i wartości zamówienia. Fakt, że prace będą wykonywane w użytkowanym obiekcie, powoduje obowiązek: 1. Wykonywania przez Wykonawcę prac uciążliwych (np. powodujących hałas, wyłączenia sieci wod.-kan, ograniczenia w zasilaniu, zapylenie) w czasie uzgodnionym z Zamawiającym, przeważnie popołudniami, wieczorami, w nocy, w dni wolne od pracy. 2. Przedłożenia Zamawiającemu harmonogramów rzeczowo – finansowych realizacji całego zamówienia z podziałem na Zadanie A i Zadanie B przed podpisaniem umowy. Warunkiem podpisania umowy jest akceptacja harmonogramu przez Zamawiającego. 3. Przedkładania Zamawiającemu z odpowiednim zastrzeżeniem harmonogramów kwartalnych i planów robót na dzień następny, o jakich mowa we wzorze umowy (§ 2 ust.4 pkt 7). 4. Przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji materiałów, które zostaną zastosowane do wykonania przedmiotu zamówienia wraz z niezbędnymi atestami, certyfikatami, deklaracjami zgodności i specyfikacjami technicznymi. 5. Zgłaszania przez Wykonawcę z odpowiednim wyprzedzeniem, wszelkich wyłączeń, przełączeń, wejść do pomieszczeń zamkniętych, sal itp. 6. Przerywania na żądanie Zamawiającego prac powodujących uciążliwość niemożliwą wcześniej do przewidzenia (np. wynikającą z przenoszenia hałasu, drgań itp. po konstrukcji budynku, nałożenia się prac różnego rodzaju). 7. Zapewnienia działania w niezbędnym zakresie istniejących systemów i instalacji, w tym przede wszystkim systemów i instalacji przeciwpożarowych. Wszelkie wyłączenia muszą być uzgadniane z Zamawiającym. Wykonawca musi wykonać niezbędne, tymczasowe przełączenia dla zapewnienia funkcjonalności pozostałych części systemów i instalacji. Przełączenia te mogą wynikać z przyjętej technologii wykonywania prac i mogły nie zostać uwzględnione w dokumentacji projektowej. Inne, niezbędne usługi konieczne do wykonania zamówienia: 1. Wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży. 2. Budowa tymczasowych przegród i osłon zabezpieczających przed rozprzestrzenianiem się pyłu budowlanego w trakcie wykonywania robót. Zamawiający zwraca uwagę na konieczność zabezpieczenia obiektu w trakcie usuwania materiałów zawierających azbest i zapewnienia prawidłowej utylizacji odpadów zawierających azbest. 3. Utrzymanie czystości w całym obiekcie a w szczególności na drogach komunikacyjnych w trakcie wykonywania robót. 4. Wykonywanie badań termowizyjnych przed, w trakcie i po wykonywaniu robót budowlanych oraz na każde żądanie Zamawiającego w celu kontroli i potwierdzenia prawidłowości wykonania prac. 5. Wykonanie certyfikatu energetycznego po zakończeniu robót ale przed odbiorem końcowym. Przed sporządzeniem oferty wykonawca musi zapoznać się szczegółowo z dokumentacją projektową, zarówno jej częścią rysunkową jak i opisową. Ponadto wykonawca powinien, ze względu na specyfikę zamówienia, dokonać wizji lokalnej na obiekcie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu, obowiązany jest wnieść wadium w terminie składania ofert – w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wadium można wnieść przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Al. Niepodległości 10 w BZ WBK 3 Oddział Poznań 54 10901359 0000000035018918. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne, w przypadku uznania rachunku zamawiającego (wpływ na konto zamawiającego). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji (poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji(poręczenia) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Dopuszcza się zamiennie zapis odwołujący się do przypadków wskazanych w ustawie pzp (art. 46 ust 4a i art. 46 ust 5 ustawy pzp). 4. Zasady zwrotu / zatrzymanie /ponowne wniesienie wadium: 4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 7.2. 4.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.4.1 SIWZ jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 10. Kserokopię dowodu wniesienia wadium lub gwarancji (poręczenia) należy załączyć do oferty. Oryginał gwarancji lub poręczenia należy złożyć w miejscu składania ofert przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ 2. Wadium - dowód wniesienia wadium. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądze należy w ofercie złożyć kopię dokumentu, a oryginał dostarczyć w miejscu składania ofert do końca terminu składania ofert (wymagania wskazane w pkt 10 SIWZ). 3.W przypadku, gdy wykonawca korzysta z zasobów innego podmiotu w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (art. 22a ustawy pzp) wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty deklarację/oświadczenie tego podmiotu o udostępnieniu zasobów temu wykonawcy. W deklaracji/oświadczeniu (wymagana forma pisemna) powinny pojawić się następujące elementy: - wskazanie danych identyfikujących podmiot udostępniający swoje zasoby łącznie z pełną nazwą i adresem siedziby (łącznie z NIP; REGON), - powołanie się na niniejsze postępowanie i obecnie prowadzoną procedurę (nazwa postępowania, zamawiający, nr postępowania/oznaczenie), - wskazanie w jakiej części podmiot udostępnia swoje zasoby w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, - wskazanie wykonawcy, któremu zostaną udostępnione zasoby (nazwa, dane identyfikujące). 5.Wymagane jest złożenie do oferty/formularza ofertowego deklaracji związanej z zamiarami powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom/podwykonawcy (art. 36b ust. 1 ustawy pzp). Brak takiej deklaracji w treści oferty oznaczać będzie, że wykonawca oświadcza, że zamówienie zamierza zrealizować sam, bez udziału podwykonawców. W innym przypadku wykonawca ma wskazać w jakiej części zamierza skorzystać z podwykonawców z pełnymi nazwami tych podwykonawców. Zamawiający wymaga, aby przy zawarciu umowy z wykonawcą złożona deklaracja związana z podwykonawstwem zawierała szczegóły zakresu podwykonawstwa z dokładnym oznaczeniem podwykonawcy (art. 6471 § 2. K.c.). Zamawiający informuje także, że w trakcie realizacji umowy / zamówienia będzie możliwość zmiany zakresu podwykonawstwa czy oznaczonego w umowie podwykonawcę po spełnieniu wymagań tam wprowadzonych i wymagań zapisanych w niniejszej siwz i zapisów prawa (szczególnie ustawy pzp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach