Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu pn.: „Termomodernizacja oddziału zamiejscowego przedszkola w Złakowie Borowym” – etap I

GMINA ZDUNY Zduny 1C 99-440 Zduny ogłasza przetarg

  • Adres: 99-440 Zduny, 1 C
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (+48) 46 838-74-26
  • Data zamieszczenia: 2024-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ZDUNY Zduny 1C 99-440 Zduny
    1 C
    99-440 Zduny, woj. łódzkie
    tel. (+48) 46 838-74-26
    REGON: 750148561
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ugzduny.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu pn.: „Termomodernizacja oddziału zamiejscowego przedszkola w Złakowie Borowym” – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu pn.: „Termomodernizacja oddziału zamiejscowego przedszkola w Złakowie Borowym – etap I” (realizacja w formule „wybuduj"), obejmujących zamierzenie budowlane: „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w Złakowie Borowym wraz z budową instalacji gazowej ze zbiornikiem na gaz płynny, budową oczyszczalni ścieków i pozostałą infrastrukturą techniczną oraz rozbiórką budynku gospodarczego” w zakresie wyłącznie etapu I, określonego w ustępie 6).2) Zakres zadania inwestycyjnego ogranicza się do nieruchomości Zamawiającego: Budynek Przedszkola w Złakowie Borowym (Złaków Borowy 159, 99-440 Złaków Borowy), gmina Zduny, działka o nr ew. 1227, Obręb: 0023 Zduny.3) Stan istniejący: Budynek będący przedmiotem zamierzenia budowlanego pełni funkcje przedszkola. Pomieszczenia użytkowane jako przedszkole znajdują się na parterze (przedsionek, sala dla dzieci, toalety, jadalnia, kuchnia cateringowa, zmywalnia, pom. logopedy). Piętro nie jest obecnie użytkowane ze względu na zły stan techniczny schodów oraz pomieszczeń. Budynek nie posiada podpiwniczenia. Istniejące instalacje w budynku:• elektryczna,• wodna z wodociągu gminnego,• wentylacja grawitacyjna,• wody opadowe odprowadzone na teren,• ścieki odprowadzone do kanalizacji sanitarnej (zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe),• ogrzewanie z kotłowni olejowej. Konstrukcja budynku:• Ściany murowane z cegły pełnej, bez ocieplenia, • Strop drewniany, na drewnianych legarach,• Konstrukcja dachu – drewniana, pokrycie dachu – papa,• Okna PCV, • Schody żelbetowe.4) Charakterystyczne parametry budynku po wykonaniu robót budowlanych obu etapów:• Powierzchnia użytkowa 332,22 m2• Powierzchnia zabudowy 261,07 m2• Kubatura 2109,15 m3• Ilość kondygnacji nadziemnych 2• Ilość kondygnacji podziemnych brak• Wysokość budynku 8,03 m – budynek niski5) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:a. zakup niezbędnych materiałów i ich dostawa,b. wykonanie prac budowlanych,c. wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,d. opracowanie powykonawczego ideowego schematu elektrycznego uwzględniającego mikroinstalację fotowoltaiczną wraz z przyłączeniem do instalacji wewnętrznej oraz zastosowane typy urządzeń i aparatów elektrycznych,e. opracowaniu dokumentacji powykonawczej (po 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. na nośniku w wersji elektronicznej w formacie *.pdf,f. przeprowadzenie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi,g. uzyskanie wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, niezbędnych dla wykonania i zakończenia robót budowlanych, uruchomienia i przekazania obiektu do użytkowania Zamawiającemu, zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej lokalnemu OSD po jej wybudowaniu (z wyłączeniem uzyskania pozwolenia na budowę, co pozostaje po stronie Zamawiającego),h. branie czynnego udziału w procedurze zawarcia umowy kompleksowej w przypadku chęci sprzedaży wyprodukowanej energii elektrycznej ze źródła OZE do sieci dystrybucyjnej (jako prosument).6) Zakres prac budowlanych przewidywanych do wykonania w ramach całego zamierzenia budowlanego obejmuje w szczególności (do wykonania w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia są planowane tylko prace budowlane oznaczone jako „etap I”): Prace rozbiórkowe:a. Rozbiórka budynku gospodarczego o powierzchni zabudowy ok. 66,75 m2b. rozbiórka istniejących schodów oraz przedsionka – etap I,c. rozbiórka drewnianego stropu międzykondygnacyjnego – etap I,d. rozbiórka istniejącego dachu – etap I,e. rozbiórka schodów zewnętrznych oraz rampy – etap I,f. rozbiórka ścian działkowych oraz części ścian nośnych wewnątrz budynku – etap I. Przebudowa i rozbudowa budynku polegająca na:a. rozbudowa budynku o strefę wejściową wraz z klatką schodową oraz windą, w kierunku północnym, w miejscu istniejących schodów przeznaczonych do rozbiórki. Projektuje się ściany murowane z bloczków silikatowych o gr. 24cm. Ocieplone styropianem gr.18 cm, min. λ=0,034W/mK, wykończenie tynkiem silikatowym oraz tynkiem mineralnym z odciskiem drewna – etap I, b. wykonanie nowego stropu międzykondygnacyjnego o konstrukcji monolitycznej, żelbetowej (zgodnie z projektem techniczno-wykonawczym), wraz z ociepleniem styropianem gr. 8cm, oraz wylewką betonową gr. 5cm i wykończeniem posadzki – etap I, c. nadbudowanie i remont istniejących kominków – etap I,d. nadbudowanie ścianek attykowych – etap I,e. wykonanie obróbek blacharskich z blachy stalowej ocynkowanej, malowanej proszkowo – etap I, f. wykonanie stropodachu nad całym budynkiem wraz z kotłownią o konstrukcji żelbetowej wraz z ociepleniem styropianem spadkowym min 25 cm, min. λ=0,034W/mK oraz pokryciem z papy podkładowej oraz wierzchniego krycia - etap Ig. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej pionowej ścian fundamentowych wraz ze ścianami cokołu – etap I,h. wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, wraz z ociepleniem, styropianem XPS, gr. 16 cm, min. λ=0,033 W/mK – etap I,i. izolacji przeciwwilgociowej, poziomej ścian fundamentowych metodą iniekcji – etap I,j. wymianie i montażu nowych okien i drzwi zewnętrznych wraz z wykonaniem oraz powiększeniem otworów w ścianach w ścianach nośnych – etap I,k. naprawa i ocieplenie ścian zewnętrznych – etap I,l. ocieplenie ścian zewnętrznych cokołowych – etap I,m. zmiana układu funkcjonalnego wewnątrz budynku wraz z wykonaniem otworów w ścianach nośnych,n. wykonanie podłogi na gruncie w budynku, wraz z ociepleniem styropianem XPS gr 15cm λ=0,034 W/mK, wylewką betonową oraz wykończenie posadzki. Remont wnętrza budynku polegający na:a. zmiana układu funkcjonalnego, budowa nowych ścianek działowych z pustaków silikatowych gr 12cm,b. remont i wykonanie toalet, c. remont ścian, sufitów, montaż sufitów podwieszanych akustycznych i posadzki, wykonanie wykończenia w dobudowywanej części budynku,d. montaż nowych drzwi wewnętrznych,e. montaż nowych urządzeń sanitarnych („biały montaż”). Prace instalacyjne sanitarne:a. demontaż istniejących instalacji sanitarnych w budynku – etap I,b. wykonanie instalacji wodociągowej (bytowej i p.poż.) – w zakresie etapu I jest wyłącznie wykonanie poziomów i pionów,,c. wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej oraz skroplinowej – w zakresie etapu I jest wyłącznie wykonanie poziomów i pionów kanalizacji sanitarnej,d. wykonanie instalacji źródła ciepła opartej o kocioł gazowy na gaz płynny – etap I,e. wykonanie instalacji grzewczej wraz z grzejnikami i armaturą regulacyjną – w zakresie etapu I jest wyłącznie wykonanie poziomów i pionów,f. wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z odzyskaniem ciepła,g. wykonanie instalacji klimatyzacyjnej w salach na piętrze budynku. Prace instalacyjne elektryczne:a. demontaż istniejących instalacji elektrycznych – etap I,b. instalacja oświetlenia podstawowego wewnętrznego,c. instalacja oświetlenia awaryjnego ewakuacyjnego,d. instalacja gniazd i siły,e. instalacja fotowoltaiczna – etap I,f. instalacja uziemiająca,g. instalacja odgromowa,h. ochrona przeciwporażeniowa. Prace na terenie działek:a. budowa pochylni zewnętrznej – etap I,b. budowa nowych schodów zewnętrznych przy wejściu głównym do budynku – etap I,c. odtworzenie schodów przy wyjściu ewakuacyjnym z przedszkola oraz wejściu zapleczowym – etap I,d. wykonanie drogi pożarowej o szer. 4,0me. utwardzone dojście do budynku o szer. 1,5 m, oraz opaski wokół budynku z kostki betonowej, f. wykonanie nowych trawników, g. wykonanie boiska oraz placu zabaw na nawierzchni bezpiecznej,h. budowę dwóch miejsc postojowych, w tym jednego dla osób niepełnosprawnych,i. budowę ogrodzenia działki oraz ogrodzeń wewnętrznych,j. wykonanie zewnętrznej instalacji gazowej wraz ze zbiornikiem na gaz płynny o poj. 2700 l – etap I,k. wykonanie przyłącza wodociągowego oraz zewnętrznej instalacji wodociągowej, wykonanie przyłącza oraz zewnętrznej kanalizacji sanitarnej wraz z biologiczną oczyszczalnią ścieków oraz bezodpływowym zbiornikiem na wodę odprowadzaną z oczyszczalni – etap I.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wniesienie wadium.1.1. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).1.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, gdy zawarto umowę (art. 98 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp) albo unieważniono postępowanie (art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp) oraz złożono wniosek o zwrot wadium (art. 98 ust. 2 ustawy Pzp).1.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. 2024 r. poz. 419)1.4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.1.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr 95 9288 1109 1270 1384 2000 0040, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr RI.ZP.272.28.2024”.1.6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).1.7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został złożony wraz z ofertą.1.8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.1.9. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.1.10. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia powinno w swej treści wskazywać Gwaranta/Poręczyciela, beneficjenta, termin obowiązywania, kwotę gwarancji oraz musi zawierać klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty.1.11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w ust. 1.1, w terminie określonym w ust. 1.2 lub w formie lub formach określonych w ust. 1.3, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone w niniejszym rozdziale warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej.2. Warunki dotyczące sytuacji finansowej lub ekonomicznej.2.1. Warunek dotyczący potencjału finansowego zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych).UWAGA! W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie jego spełnienie.2.2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.3. Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.3.1. Warunek dotyczący doświadczenia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na realizacji, w okresie ostatnich 5/pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:- 1/jednej przebudowy lub rozbudowy budynku o wartości robót budowlanych minimum 1.500.000 zł brutto oraz- 1/jednej budowy instalacji gazowej wraz ze zbiornikiem na gaz płynny oraz- 1/jednej budowy biologicznej oczyszczalni ścieków.Zamawiający dopuszcza wykonanie ww. robót budowlanych w ramach dwóch lub trzech odrębnych zamówień.W celu spełnienia wyżej opisanych warunków dotyczących doświadczenia Wykonawca może wykazać się wykonaniem zamówień zrealizowanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”.UWAGA! W sytuacji wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców lub w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, Zamawiający informuje, że nie wymaga, aby powyższe trzy warunki dotyczące doświadczenia zostały spełnione w przez jeden podmiot.UWAGA! Wykonawca, który nabył doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, może posłużyć się nabytym doświadczeniem tylko i włącznie w zakresie robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, oraz w zakresie dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.3.2. Warunek dotyczący potencjału kadrowego zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które w trakcie jego realizacji będą pełnić opisane poniżej funkcje, posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi we wskazanych specjalnościach (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, upoważniające do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają dzisiejsze uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności (patrz Wyjaśnienie poniżej) oraz posiadającymi wymagane doświadczenie:1) kierownik budowy, pełniący równocześnie obowiązki kierownika robót branży ogólnobudowlanej – jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadająca ww. uprawnienia od co najmniej 5 lat, licząc od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych;2) kierownik robót branży sanitarnej – jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadająca ww. uprawnienia od co najmniej 5 lat, licząc od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych;3) kierownik robót branży elektrycznej – jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, posiadająca ww. uprawnienia od co najmniej 5 lat, licząc od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach