Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych spełniających rozwiązania zamienne w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz instalację systemu oddymiania grawitacyjnego 3 klatek schodowych w budynku Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie

Instytut Oceanologii Polska Akademia Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 81-712 Sopot, Powstańców Warszawy
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 517 281 , fax. 585 512 130
  • Data zamieszczenia: 2018-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Oceanologii Polska Akademia Nauk
    Powstańców Warszawy 55
    81-712 Sopot, woj. pomorskie
    tel. 585 517 281, fax. 585 512 130
    REGON: 000632467
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.iopan.pl/index-pl.html
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytut Polskiej Akademii Nauk

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych spełniających rozwiązania zamienne w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz instalację systemu oddymiania grawitacyjnego 3 klatek schodowych w budynku Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych spełniających rozwiązania zamienne w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz instalacja systemu oddymiania grawitacyjnego 3 klatek schodowych w budynku Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot. 2. Roboty budowlane prowadzone będą wewnątrz istniejących budynków Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk, zgodnie z zaleceniami zawartymi w postanowieniu Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 15 stycznia 2018r. oraz ekspertyzą techniczną sporządzoną przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń p.poż. Henryka Babireckiego i rzeczoznawcę ds. budowlanych Henryka Polaka z grudnia 2017r. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących prac: 1) wymianę istniejących hydrantów ściennych, 2) zamontowanie na drzwiach bezklasowych uszczelek dymoszczelnych, 3) zamontowanie samozamykaczy, 4) zamontowanie atestowanych siłowników na oknach i drzwiach w celu umożliwienia automatycznego otwierania okien i drzwi, 5) wyminę istniejących drzwi na drzwi o odporności ogniowej EI 30, 6) wymianę istniejącej witryny przeszklonej w konstrukcji aluminiowej na na witrynę szklaną EI 30sm, 7) podłączenie istniejących drzwi przesuwanych do PSP, 8) wykonanie instalacji oddymiania i napowietrzania klatek schodowych. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje roboty budowlane według kodów Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45421000-4 (Roboty w zakresie stolarki budowlanej), 45343000-3 (Roboty instalacyjne przeciwpożarowe), 45442100-8 (Roboty malarskie). 5. Przedmiot zamówienia w ujęciu całościowym określa dokumentacja składająca się z: 1) Projektu Budowlano-wykonawczego robót budowlanych spełniających rozwiązania zamienne w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego z maja 2018r. wraz z załącznikami (zwanego dalej „Projektem Budowlano-wykonawczym”, stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ) wykonanego przez Biuro Projektowe ELTA PRO Ireneusz Tackowiak; 2) Projektu Wykonawczego instalacji systemu oddymiania grawitacyjnego 3 klatek schodowych z maja 2018r. wraz z załącznikami, wykonanego przez Biuro Projektowe ELTA PRO Ireneusz Tackowiak, przy uwzględnieniu zmiany z czerwca 2018r. (zwanego łącznie dalej „Projektem Wykonawczym”, stanowiącego odpowiednio Załącznik nr 9 i Załącznik nr 9.1 do SIWZ); 3) Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót autorstwa mgr inż. Ireneusza Tackowiaka z maja 2018r. (zwanego w dalszej części „Specyfikacjami Technicznymi” lub „STWiOR”, stanowiącego Załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ). 6. W celu ułatwienia Wykonawcom oszacowania rozmiaru zadania Zamawiający przekazuje również Przedmiary robót autorstwa mgr inż. Ireneusza Tackowiaka z maja 2018 r. – stanowiące Załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ. 7. Zamawiający informuje, iż w treści SIWZ, dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz przedmiarach robót określił jedynie minimalne wymagane parametry. Wykonawcy w ofertach mogą oferować materiały, wyroby i urządzenia o takich samych lub lepszych parametrach. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne, lub też określony jest szczególny proces, który charakteryzuje produkt lub produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, pochodzenie lub źródło przedmiotu zamówienia lub jego części – należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ przedmiotu zamówienia i dopuszcza stosowanie materiałów, wyrobów i urządzeń równoważnych pod względem technicznym, funkcjonalnym, użytkowym, jakościowym i wizualnym, o parametrach techniczno-użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia (podstawa prawna art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych). 8. Ilekroć w treści niniejszej SIWZ bądź w załącznikach do niej, Zamawiający powołuje się na jakiekolwiek normy, atesty lub certyfikaty, Wykonawca może wykorzystać normy, atesty lub certyfikaty w stosunku do nich równoważne. Rozwiązanie równoważne musi charakteryzować się co najmniej tymi samymi parametrami co określone w przywołanym standardzie. 9. Realizacja robót budowlanych i instalacyjnych odbywać się będzie w czynnym obiekcie Zamawiającego, a prace muszą być prowadzone w sposób umożliwiający wykonywanie statutowych zadań Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlane zgodnie z warunkami zamówienia, z dołożeniem najwyższej staranności oraz obowiązującymi przepisami, wiedzą techniczną oraz ustaleniami uzgodnionymi z Zamawiającym w trakcie wykonywania umowy. 11. W ramach ceny oferty Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i dostarczenia wszystkich materiałów i wyrobów potrzebnych do realizacji robót, a także urządzeń instalowanych lub montowanych w ramach niniejszego zamówienia. 12. Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres minimum 3 lat, licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru bez zastrzeżeń. Na zamontowane urządzenia firmowe oraz użyte materiały i wyroby – gwarancja nie krótsza niż według wskazań producentów. Zamawiający wymaga, aby montaż urządzeń firmowych nie skutkował utratą ich gwarancji. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poszczególne gwarancje producentów. 13. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi zamontowanych urządzeń. 14. W wypadku konieczności uzyskania wymaganych prawem pozwoleń, zezwoleń, względnie dokonania odpowiednich zgłoszeń w związku z realizacją umowy, wszelkich czynności dokona na własny koszt Wykonawca. 15. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) pracowników fizycznych wykonujących bezpośrednio roboty budowlane oraz roboty instalacyjne, o których mowa w ust. 3 powyżej. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sprawowania funkcji kierownika budowy lub kierownika robót. 16. W celu umożliwienia Wykonawcom zapoznania się z zakresem prac oraz oszacowania oferty Zamawiający umożliwi Wykonawcom odbycie wizji lokalnej. 17. Ostateczny termin zakończenia prac: 15 września 2018 r. 18. Termin rozpoczęcia robót: Zamawiający przekaże Wykonawcy teren robót w terminie wskazanym w harmonogramie, jednak nie wcześniej niż 23.07.2018r. i nie później niż 31.07.2018r. 19. Miejsce realizacji prac: ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45421000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wysokość wadium wynosi: 1.500 PLN. 3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. 5. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert. 6. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego Banku Gospodarstwa Krajowego numer: 98 1130 1121 0006 5623 1520 0001. Na przelewie należy umieścić adnotację : „Wadium w postępowaniu na wykonanie robót budowlanych spełniających rozwiązania zamienne w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz instalację systemu oddymiania grawitacyjnego 3 klatek schodowych w budynku Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie – nr postępowania: IO/ZP/8/2018” 7. Zamawiający informuje, że za termin wniesienia wadium zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 8. W przypadku wnoszenia wadium w formach określonych w pkt 3 lit. b) – e) dokument wadium, zawierający oznaczenie postępowania wskazane w pkt 6, należy złożyć w Kasie Instytutu Oceanologii PAN – pokój 110, zaś kserokopię dokumentu należy dołączyć do oferty. 9. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy prawo zamówień publicznych 10. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, gwarant musi zapewnić bezwarunkową zapłatę kwoty poręczenia /gwarancji/ na pierwsze żądanie Zamawiającego. 11. W przypadku składania oferty przez konsorcjum, w treści dokumentu wadium powinno być wyraźnie wskazane w imieniu jakich podmiotów wadium jest wnoszone. 12. Dokumenty dotyczące ustanowienia wadium muszą zachowywać ważność przez cały okres związania Wykonawcy ofertą. 13. Warunki zatrzymania, zwrotu i utraty wadium określa ustawa Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy – przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo dla osoby, która nie składa osobiście oferty w swoim imieniu lub której prawo do reprezentacji nie wynika z dokumentów określonych w punkcie VI.4.3. (pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; wraz z dokumentem (oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopia) uzasadniającym uprawnienie mocodawcy do reprezentowania Wykonawcy, o ile uprawnienie to nie wynika z dokumentów określonych w Rozdziale VI punkt 4.3. SIWZ; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony), 3) dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej (pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony), 4) dowód wniesienia wadium, 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (w sytuacji, o której mowa w rozdziale VIII ust. 2 SIWZ), sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach