Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych obejmujących wyposażenie drzwi przedzielających korytarze pawilonu „A” współpracujących z systemem zabezpieczającym przed zadymieniem dróg ewakuacyjnych w siłowniki otwierające drzwi w przypadku pożaru w Szpitalu Wojewódzkim im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży

Szpital Wojewódzki w Łomży im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 18-404 Łomża, Al. Piłsudskiego
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 864 733 610 , fax. 864 733 210
  • Data zamieszczenia: 2020-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Wojewódzki w Łomży im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
    Al. Piłsudskiego 11
    18-404 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 864 733 610, fax. 864 733 210
    REGON: 45066502400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-lomza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych obejmujących wyposażenie drzwi przedzielających korytarze pawilonu „A” współpracujących z systemem zabezpieczającym przed zadymieniem dróg ewakuacyjnych w siłowniki otwierające drzwi w przypadku pożaru w Szpitalu Wojewódzkim im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup, dostawa, montaż i uruchomienie elementów Systemu Zabezpieczajacego Przed Zadymieniem poziomych dróg ewakuacyjnych, opartego na systemie szaf sterowniczych firmy MERCOR i ISWAY, składającego się z siłowników otwierających drzwi w przypadku pożaru na ciągach komunikacyjnych w budynku „A” na poziomach: 0, 1, 2 piętra oraz zintegrowanie istniejących samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych z systemem MERCOR ISWAY klatki schodowej nr 9 bloku „E” Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży. Zakres wykonywanych prac obejmuje zakup, zamontowanie i podłączenie do istniejącego Systemu Sygnalizacji Pożaru siłowników otwierających drzwi oraz zintegrowanie istniejących samozamykaczy klatki schodowej nr 9 poprzez ich zamknięcie podczas uruchomienia napowietrzania powyższej klatki przez centralę sterującą wraz z niezbędnymi elementami do współdziałania z centralami pożarowymi firmy SIEMENS i TELSAP 2000 umieszczonymi w pomieszczeniu Centralnego Systemu Nadzoru – CSN, w przypadku pożaru w obszarze oddziałów i pomieszczeń kondygnacji 0, 1, 2 piętra budynku „A” Szpitala Wojewódzkiego w Łomży. Prace będą wykonywane w czterech etapach, każdy z etapów będzie oddzielnie wykonywany i rozliczony. Zastosowane siłowniki, przewody oraz wszystkie niezbędne elementy w planowanej inwestycji muszą posiadać atest umożliwiający zastosowanie ich do otwierania drzwi w systemach zabezpieczających przed zadymieniem poziomych dróg ewakuacyjnych. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących czynności w IV etapach : wykaz wszystkich drzwi na których mają być zastosowane siłowniki otwierające podczas IV etapów prac, został określony w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. a) ETAP I Etap I obejmuje zakup i dostawę dla Szpitala dwunastu siłowników otwierających drzwi wraz ze wszystkimi niezbędnymi prowadnicami do zamontowania na drzwiach dwóch stref oddymiania. Powyższe strefy zawierają drzwi numer 1, 2, 3, 4 na Oddziale Płucnym oraz drzwi nr 5 i 6 na Oddziale Ginekologicznym. b) ETAP II Etap II obejmuje zakup, dostawę i montaż nowej centrali sterująco-zasilającej obsługującej wszystkie planowane siłowniki otwierające drzwi wraz z wykonaniem instalacji zasilającej i sterowniczej do tej centrali. W etapie II należy zamontować i podłączyć do centrali sterująco-zasilającej siłowniki otwierające drzwi, które zostaną zakupione w etapie I prac na Oddziałach Płucnym i Ginekologicznym. Opis montażu i działania centrali sterująco-zasilającej oraz wykaz niezbędnych elementów systemu otwierania drzwi zabezpieczającego przed zadymieniem korytarzy jest umieszczony w Załączniku nr 7 do SIWZ. c) ETAP III Etap III obejmuje zakup, dostawę, montaż i podłączenie do centrali sterująco-zasilającej dwunastu siłowników otwierających drzwi wraz ze wszystkimi niezbędnymi prowadnicami do zamontowania na drzwiach jednej strefy oddymiania. Powyższa strefa zawiera drzwi numer 7 na Oddziale Ginekologicznym oraz drzwi nr 8, 9, 10, 11, 12 na Oddziale Położnictwa B – Oddział Noworodków i Wcześniaków. Opis zakładanego montażu i działania centrali sterująco-zasilającej oraz wykaz niezbędnych elementów systemu otwierania drzwi zabezpieczającego przed zadymieniem korytarzy jest, umieszczony w Załączniku nr 7 do SIWZ. d) ETAP IV Etap IV obejmuje zakup, dostawę, montaż i podłączenie do centrali sterująco-zasilającej czterech siłowników otwierających drzwi wraz z wszystkimi niezbędnymi prowadnicami do zamontowania na drzwiach jednej strefy oddymiania. Powyższa strefa zawiera drzwi z numerem 13 na Stołówce i Barze szpitalnym oraz drzwi z nr 14 na Stacji Dializ. Etap IV obejmuje także doprowadzenie nowego oprzewodowania zasilającego od centrali sterująco-zasilającej do istniejących samozamykaczy drzwi przeciwpożarowych klatki schodowej nr 9. Etap IV obejmuje także zaprogramowanie i uruchomienie całego systemu sterowania oraz skonfigurowanie współdziałania Systemu Sygnalizacji Pożaru - central pożarowych SIEMENS, TELSAP 2000 obejmujących poziomy 0, 1, 2 budynku „A” oraz zintegrowanie zamknięcia istniejących samozamykaczy klatki schodowej nr 9 bloku „E” z systemem MERCOR ISWAY z nową centralą sterującą- zasilającą. Opis montażu i działania centrali sterująco-zasilającej oraz wykaz niezbędnych elementów systemu otwierania drzwi zabezpieczającego przed zadymieniem korytarzy jest umieszczony w Załączniku nr 7 do SIWZ. 3. Terminy zakończenia poszczególnych etapów prac zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ. Numer Etapu Termin zakończenia prac ETAP I 31.05.2020 r. ETAP II 31.05.2020 r. ETAP III 15.06.2020 r. ETAP IV 15.06.2020 r. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 7 do SiWZ określa : a) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia; b) Wykaz drzwi na których mają być zastosowane siłowniki otwierające we wszystkich etapach prac; c) Opis działania systemu otwierania drzwi zabezpieczającego przed zadymieniem korytarzy; d) Czynności niezbędne do zakończenia prac instalatorskich. e) Opis niezbędnych elementów w które należy wyposażyć centralę sterująco zasilającą i skrzydła drzwiowe; f) Przybliżone długości przewodów zasilających i sterowniczych; g) Terminy zakończenia etapów prac; 5. Zalecenia podczas montażu i odbioru wykonanych prac : a) Wykonanie zasilania nowej centrali sterująco-zasilającej z szachtu elektrycznego umieszczonego na Oddziale Ginekologicznym – II piętro pawilon A strona lewa, wraz z montażem zabezpieczenia oraz jego opisem. Zasilanie poprowadzić w przestrzeni nad sufitem podwieszanym. Wykonanie niezbędnych pomiarów instalacji elektrycznej – ochrony przeciwporażeniowej, rezystancji izolacji przewodów. Przewody sterujące pomiędzy centralą zasilająco-sterującą a centralami pożarowymi umieszczonymi w pomieszczeniach Centralnego Systemu Nadzoru umieścić na istniejących korytach kablowych w piwnicy. Przybliżona długość instalacji zasilającej i sterowniczej, zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ, b) Zejścia przewodów zasilających siłowniki otwierające drzwi od sufitu podwieszanego do siłownika wykonać w kanałach instalacyjnych. Przybliżona długość przewodów zasilających siłowniki otwierające, zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ, c) Uzgodnienie terminu montażu/wykonania z użytkownikiem i przedstawicielem Zamawiającego, d) Zgłoszenie do odbioru wykonanych prac wraz z dokumentacją powykonawczą zawierającą –karty materiałowe zabudowanych materiałów i urządzeń wraz z akceptacją Zamawiającego, rzuty kondygnacji z lokalizacją zabudowanych urządzeń wraz z trasą przewodów elektrycznych i sterowniczych, protokoły pomiarów elektrycznych, świadectwa kalibracji mierników elektrycznych, instrukcje DTR zabudowanych urządzeń, deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty higieniczne, karty gwarancyjne oraz protokoły ze szkolenia w wersji papierowej w 2 egz. + wersja na nośniku elektronicznym. 6. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści SIWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Wszystkie wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia i Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia oraz SiWZ oznaczenia indywiduujące opisywane materiały, urządzenia, technologie lub rozwiązania techniczne w szczególności znaki towarowe, patenty, nazwy producentów, oznaczenia modeli produktów lub urządzeń zawarte w opisach jak i na rysunkach maja charakter przykładowy niewiążący. W każdym przypadku występowania w tekście projektu lub rysunku, opisie rysunku takiego oznaczenia indywiduującego przyjąć należy w sposób dorozumiany, że występuje on każdorazowo wraz ze zwrotem „lub równoważny”. Rozumieć przez to należy, że dopuszcza się zastosowanie rozwiązań, urządzeń, materiałów, technologii równoważnych o nie gorszych niż opisane w Opisie Przedmiotu Zamówienia i Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia oraz SIWZ parametrów technicznych spełniających obowiązujące przepisy prawa, normy a także atesty i certyfikaty dopuszczające do stosowania. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszt bezpośredni. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową (robotami), oraz dostawców materiałów budowlanych 8. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy PZP. 9. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust. 2 ustawy PZP, tj. nie ustanawia obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 10. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej pomieszczeń, które będą objęte robotami budowlanymi. Wniosek w sprawie dokonania wizji lokalnej Wykonawca przekazuje w formie pisemnej lub drogą elektroniczną - zgodnie z rozdziałem VII SIWZ. Ryzyko niedokonania wizji lokalnej obciąża tylko i wyłączenie Wykonawcę. 11. Z uwagi na fakt, iż roboty budowlane będą prowadzone przy obiekcie czynnym, wszelkie prace należy wykonywać w sposób niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie. Sposób prowadzenia prac nie może znacząco wpływać na funkcjonowanie obiektu. W trakcie prowadzenia robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zachowania estetyki i czystości. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagana zgoda Zamawiającego). 12. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Normami UE, z aktualnie obowiązującymi w danym zakresie przepisami prawa, w tym przepisami ustawy Prawo Budowlane, przepisami BHP i Ppoż, normami, wiedzą i sztuka budowlaną. Przedmiot zamówienia należy również wykonać wyłącznie z materiałów nowych, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie na terenie Polski i Unii Europejskiej, posiadających aprobaty techniczne i niezbędne certyfikaty, atesty. 13. Wynagrodzenie Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Wykonawca składając ofertę zobowiązuje się zagwarantować niezmienność i stałość zaoferowanego wynagrodzenia ryczałtowego. 14. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 15. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 16. Z uwagi na wykonywanie prac w czynnym obiekcie, Zamawiający wymaga ustalenia kolejności wykonywania pac oraz udostępniania poszczególnym pomieszczeń. Z chwilą podpisania przekazania placu budowy Zamawiający przekaże Wykonawcy informację o kolejności wykonywania praz oraz udostępniania pomieszczeń. 17. Wymagany minimalny okres gwarancji na zrealizowany przedmiot zamówienia, w tym zastosowane materiały oraz urządzenia wynosi 36 miesięcy a maksymalny 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisania bez uwag protokołu odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215140-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa: 1) formularz ofertowy przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenie zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy PZP, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, 3) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 4) zobowiązanie podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca (jeżeli dotyczy), 2. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy PZP, Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach