Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu- zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec.

Muzeum w Sosnowcu ogłasza przetarg

  • Adres: 41-205 Sosnowiec, ul. Chemiczna 12
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3634510 , fax. 032 2667944
  • Data zamieszczenia: 2009-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum w Sosnowcu
    ul. Chemiczna 12 12
    41-205 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 032 3634510, fax. 032 2667944
    REGON: 27235355500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Miejska Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu- zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest:
    Wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu- zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec, zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych.
    Zakres niniejszego zamówienia obejmuje w szczególności:
    1. Demontaż rurociągów żeliwnych kanalizacyjnych o średnicach do 50mm, 50-100mm, ok.191m.
    2. Demontaż armatury i wyposażenie: umywalek, ustępów, brodzika z kabiną, wpustów podłogowych żeliwnych, zmywaków kuchennych, pisuarów - kpl. 41.
    3. Demontaż rurociągów stalowych ocynkowanych o średnicach:15-20mm, 25-32 mm - ok. 155m.
    4. Demontaż armatury - kpl. 13.
    5. Montaż rurociągów z PVC kanalizacyjnych o średnicach: 40mm, 50mm, 110mm, 160mm - ok.165.
    6. Montaż ustępów, umywalek, pisuarów, brodzika natryskowego z kabiną, czyszczaków, rur wywiewnych z PVC - kpl. 63.
    7. Montaż ruruciągów z tworzyw sztucznych o średnicach zewnętrznych 20mm, 25mm, 32mm-ok. 190m.
    8. Montaż armatury - 80 kpl.
    9. Płukanie instalacji wodociągowej-255m.
    10. Montaż rur osłonowych karbowanych - 190m.
    11. Roboty budowlane- przebicie otworów w ścianach, w stropach, w posadzkach.
    12. Wywiezienie gruzu wraz z utylizacją-ok. 13,5m3.
    13. Roboty związane z naprawieniem ścian, stropów i posadzek po wykonaniu demontażu i montażu instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej.
    14. Montaż separatora tłuszczu i skrobi.
    15. Roboty ziemne i montażowe związane z wykonaniem studzienek kanalizacyjnych i kanałów z rur PVC o średnicach zewnętrznych 200mm, 160mm, 110mm, 50mm.
    Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, która zostanie przekazana Wykonawcom jako integralna część specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z zaproszeniem do składania ofert.

    UWAGA:Roboty budowlane prowadzone będą w czynnym obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków dawnego województwa katowickiego, nr A/1241/80 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 10.04.1980 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453300009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, prowadzący działalność gospodarczą jak i nie będący przedsiębiorcami, którzy spełnią warunki udziału wymagane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz którzy nie podlegają wykluczeniu z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity - Dz. U. z 29 listopada 2007 r., Nr 223, poz. 1655 , z późniejszymi zmianami - zwanej dalej ustawą ) stosownie do sytuacji faktycznej wykonawcy oraz stosownie do formy prawnej prowadzonej działalności. Pod pojęciem działalności należy rozumieć: działalność gospodarczą, działalność statutową, działalność badawczą, działalność naukową i inną wynikającą z przepisów szczególnych dotyczących zarejestrowanych lub utworzonych podmiotów w oparciu o przepisy szczególne.

    II. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. Zamawiający uzna sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy za zapewniającą wykonanie niniejszego zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:

    1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 250.000,00 zł, ( słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych;
    2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
    3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Warunek ten zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca udokumentuje, że:
    1. w okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. Za robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia zamawiający uzna wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu od podstaw lub na dokonaniu wymiany na nowe instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej o długości nie mniejszej niż 150 mb każda w obiektach zabytkowych;
    2. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
    2.1. jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w ograniczonym zakresie i spełniającą wymogi zawarte w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U z 2004 r., Nr 150, poz.1579);

    Zamawiający oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu dokona - według formuły spełnia -nie spełnia - w oparciu o analizę treści oświadczeń i dokumentów, jakie na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu dostarczą wykonawcy wraz z wnioskiem.
    Przy ocenie spełniania warunków przez wykonawców występujących wspólnie dotyczących:
    - posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia,
    - dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
    - znajdywania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał wykonawców występujących wspólnie.

    Zamawiający zaprosi do składania ofert 5 (pięciu) wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu opisane w punkcie III. 2) niniejszego ogłoszenia. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu (opisane w punkcie III. 2) niniejszego ogłoszenia) będzie mniejsza niż 5 (pięć), zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki.

    Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu (opisane w punkcie III. 2) niniejszego ogłoszenia) będzie większa niż 5 (pięć), zamawiający zaprosi do składania ofert wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny spełniania tych warunków. Jeżeli na piątej pozycji listy wykonawców spełniających w najwyższym stopniu warunki udziału w postępowaniu jednakową ocenę otrzyma więcej niż jeden wykonawca, zamawiający do składania ofert zaprosi wszystkich wykonawców, którzy na piątej pozycji listy wykonawców otrzymają jednakową ocenę za spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

    W celu sporządzenia listy wykonawców, w najwyższym stopniu spełniających warunki udziału w postępowaniu (opisane w punkcie III. 2) niniejszego ogłoszenia) - zamawiający dokona oceny w oparciu o następujące obiektywne kryterium:
    1) niezbędną wiedzę i doświadczenie.
    Niezbędna wiedza i doświadczenie wykonawców ocenione zostaną na podstawie złożonego wraz z wnioskiem wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
    Ocena zostanie dokonana w sposób następujący: - za ujętą w wykazie i potwierdzoną dokumentem o należytym wykonaniu jedną robotę budowlaną opisaną w punkcie III.2)3. niniejszego ogłoszenia, wykonawca otrzyma ocenę - warunek spełnia - za każdą dalszą ujętą w wykazie i potwierdzoną dokumentem o należytym wykonaniu robotę budowlaną (odpowiadającą opisanej w punkcie III.2)3. niniejszego ogłoszenia), wykonawca otrzyma jeden punkt.
    Listę wykonawców spełniających w najwyższym stopniu warunki udziału w postępowaniu zamawiający sporządzi według liczby punktów uzyskanych przez wykonawców w oparciu o podane obiektywne kryterium oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym, zwanym dalej wnioskiem następujących oświadczeń i dokumentów:

    1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu - zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec.

    2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia - na wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu - zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec.

    3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.

    4. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.

    5. W celu potwierdzenia opisanego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia , zamawiający żąda aby wraz z wnioskiem wykonawca złożył następujące dokumenty:
    1)Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty budowlane ujęte w wykazie zostały wykonane należycie.
    2) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
    2)1. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w punkcie 2), wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
    3) a).Dokumenty potwierdzające, że osoby wymienione w wykazie, o którym mowa w punkcie 2) posiadają wymagane uprawnienia budowlane w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 roku, Nr 83, poz. 578, z późniejszymi zmianami ) potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art.12 ust. 2 ( z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późniejszymi zmianami ) lub odpowiadające wymaganym uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów ( zgodnie z zapisem art.104 ustawy ) oraz aktualne zaświadczenia właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające, że osoby wymienione w wykazie, o którym mowa w punkcie 2) są członkami właściwych Izb Inżynierów Budownictwa i posiadają wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Termin ważności zaświadczenia wydanego przez właściwą Izbę Inżynierów Budownictwa musi być aktualny w dniu złożenia wniosków;
    b). Zaświadczenie o kwalifikacjach na podstawie § 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz.U. z 1964 r., Nr 31, poz. 197) lub na podstawie § 17-19 rozporządzenia Ministra Kulury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzieleania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz praz archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo prowadzenia tej działalności (Dz.U. z 1994 r., Nr 16, poz.55) lub dokument potwierdzający co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - na podstawie § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a takżę innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U z 2004 r., Nr 150, poz.1579);

    6. Polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności;

    7.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków (dotyczy wykonawców prowadzących działalność gospodarczą) lub inny dokument - wynikający z przepisów szczególnych (dotyczy wykonawców nie będących przedsiębiorcami), z którego wynikać będzie sposób reprezentowania wykonawcy.

    8. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentowania we właściwym dokumencie (np. KRS, wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub inny wynikający z przepisów szczególnych dotyczących wykonawcy nie będącego przedsiębiorcą).

    III. W przypadku wykonawców wspólnie składających wniosek zamawiający wymaga, aby każdy z wykonawców indywidualnie złożył:
    a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu - zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec.
    b) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - na wykonanie robót budowlanych obejmujących: Przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz wymianę instalacji wodnej w budynku Muzeum w Sosnowcu- zlokalizowanym przy ulicy Chemicznej 12, 41-205 Sosnowiec-z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy stosowne do sytuacji faktycznej wykonawcy oraz stosowne do formy prawnej prowadzonej działalności.
    c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
    d) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, (dotyczy wykonawców prowadzących działalność gospodarczą) lub inny dokument - wynikający z przepisów szczególnych (dotyczy wykonawców nie będących przedsiębiorcami), z którego wynikać będzie sposób reprezentowania wykonawcy.

    IV. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    1. zamiast dokumentów wymienionych w punkcie I.3. i I.7. niniejszego ogłoszenia, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
    1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
    2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
    3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

    Dokumenty o których mowa w w punkcie 1.1) i 1.3) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. Dokument o którym mowa w punkcie 1.2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminum składania wniosków.

    V. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie IV., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

    VI. Dokumenty na potwierdzenie spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokument pełnomocnictwa należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

    VII. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach