Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych na zadaniu pn. "Stworzenie Parku rekreacyjno-sensorycznego wokół Stawu Garncarskiego w Górowie Iławeckim".

Gmina Miejska Górowo Iławeckie ogłasza przetarg

  • Adres: 11220 Górowo Iławeckie, Plac Ratuszowy
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 627 020 , fax. 897 627 044
  • Data zamieszczenia: 2018-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Górowo Iławeckie
    Plac Ratuszowy 18
    11220 Górowo Iławeckie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 627 020, fax. 897 627 044
    REGON: 52926100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gorowoil-um.bip-wm.pl/public/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych na zadaniu pn. "Stworzenie Parku rekreacyjno-sensorycznego wokół Stawu Garncarskiego w Górowie Iławeckim".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na zadaniu pn."Stworzenie Parku rekreacyjno-sensorycznego wokół Stawu Garncarskiego w Górowie Iławeckim" związanych z budową ścieżki pieszej i rowerowej, trzech pomostów, stref sensorycznych i urządzeń rekreacyjnych wraz z bezpieczną infrastrukturą towarzyszącą tj.: miejsca do wypoczynku, parkingi rowerowe, kosze naśmieci. Zakres robót obejmuje branże: Architekturę, Konstrukcję, Instalację sanitarną, Instalację elektryczną oświetleniową i monitoring, drogi, zieleń. 2. ELEMENTY ZAGOSPODAROWANIA TERENU umocnienie brzegów stawu na całym jego obwodzie podwójną kiszką faszynową wiklinową na długości 736 m, wyczyszczenie dna stawu od strony północnej na powierzchni 200m2, rozbiórka i odbudowa murku oporowego przy zachodnim brzegu stawu, rozbiórka istniejącego pomostu, wykonanie ścieżki pieszej i rowerowej wokół stawu, wymiana nawierzchni drogi dojazdowej oraz slipu, budowa trzech pomostów, w tym dwóch pływających i jednego stałego, budowa wolnostojącego budynku toalety publicznej, stworzenie stref sensorycznych (dźwięku, zapachu, koloru, dotyku, smaku) oraz strefy wypoczynku, zlokalizowanych wokół stawu, rezerwa terenu pod tężnię solankową wraz z przyłączami (tężnia wg. odrębnego opracowania), montaż elementów małej architektury tj. ławki, kosze na śmieci, przyłącze elektroenergetyczne toalety, monitoring i oświetlenie ternu, przyłącza instalacji sanitarnych: wody i kanalizacji sanitarnej i deszczowej, zieleń niska projektowana. 3. Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach robót (element pomocniczy), która stanowi załącznik nr 4, 5, 6 do niniejszej SIWZ. W skład dokumentacji projektowej, wchodzą: - Projekty budowlane i wykonawcze, - Specyfikacje techniczne wykonywania i odbioru robót budowlanych, - Przedmiar robót (załącznik będący elementem pomocniczym, nie stanowi podstawy przygotowania oferty cenowej,. - Operat wodno - prawny, - Pozwolenie wodno - prawne - Decyzja z dnia 21.08.2017r. - Pozwolenie wodno - prawne - Decyzja z dnia 15.05.2012r. - Pozwolenie na budowę - Decyzja Nr Gm 240/17 z dnia 26.10. 2017r. Zatrudnienie pracowników na umowę o pracę – klauzule społeczne. 1. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy.Wykonawca zatrudni na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji umowy osoby wykonujące czynności opisane w dokumentacji projektowej tj: wszystkie osoby wykonujące prace fizyczne (robotnicy budowlani) oraz operatorzy sprzętu obsługującego realizację niniejszego zamówienia, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, na okres realizacji umowy. Powyższy obowiązek dotyczy także podwykonawców. 2. Zamawiający nie określa wymiaru etatu zatrudnienia z tym, że każda godzina wykonywanej pracy przez każdego pracownika Wykonawcy /podwykonawcy/ musi być realizowana w ramach umowy o pracę. Niniejszy obowiązek nie dotyczy kierownika budowy oraz kierowników robót. 3. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca powinien udokumentować zatrudnienie osób, poprzez złożenie oświadczenia i przedstawienie zanonimizowanych umów o pracę, ponadto Wykonawca powinien prowadzić ewidencję prac wykonanych przez osoby wymienione w pkt 1), którą należy przekazać Zamawiającemu, jako załącznik do protokołu odbioru robót. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić okresowy raport z prac wykonanych przez osoby wskazane w pkt. 1). Zamawiający upoważniony jest do kontroli tych prac w siedzibie Wykonawcy lub innym miejscu wykonania zamówienia. 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10. niniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się: 6.1. zatrudnić do realizacji przedmiotu zamówienia, osoby będące członkami grup społecznie marginalizowanych (grupy społecznie marginalizowane zostały określone w opisie społecznego kryterium oceny oferty, zamieszczonym w siwz). Wskazane osoby muszą zostać zatrudnione, na podstawie umowy o pracę w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy, gdzie niepełny wymiar czasu pracy nie może być niższy niż 1/2 etatu, przy czym suma wymiaru czasu pracy w przeliczeniu na etat nie może być mniejsza niż ...... etatów (ilość zostanie wpisana zgodnie z oświadczeniem wykonawcy złożonym w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SIWZ), przyjmując, że pełny wymiar czasu pracy pracownika stanowi jeden etat. 6.2. zatrudnić nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od dnia podpisania niniejszej umowy, na podstawie umowy o pracę osoby, o których mowa w pkt 6.1), i przekazać ich wykaz Zamawiającemu w ciągu 7 dni od zatrudnienia tych osób. 6.3. składać, do dnia 10 każdego miesiąca, pisemne oświadczenie o spełnieniu wymogu, o którym mowa w pkt 6.1.( Zapis ust. 3 pkt 1 - 4) stosuje się odpowiednio. 6.4. W terminie o którym mowa w pkt 6.2) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy o rodzaju i zakresie prac, które będą wykonywały osoby wymienione w pkt. 6.1 a także umożliwić Zamawiającemu w trakcie realizacji zamówienia podjęcie czynności kontrolnych, o których mowa w ust 3 i przedstawić na każde żądanie Zamawiającego dowody zawarcia z osobami, o których mowa w pkt 6.1. umowy o pracę, w szczególności: a) zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające, że osoby o których mowa w pkt 6.1. w dacie zawarcia umowy z Wykonawcą posiadały status osoby bezrobotnej; b) zaświadczenia z powiatowego urzędu pracy potwierdzające, że osoby o których mowa w pkt 6.1. w dacie zawarcia umowy z Wykonawcą posiadały status osoby poszukującej pracy; c) orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o ustaleniu stopnia niepełnosprawności lub orzeczenie o długotrwałej niezdolności do pracy lub dokument potwierdzający niepełnosprawność tej osoby w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Obszaru Gospodarczego o długotrwałej niezdolności do pracy. W/w dokumenty powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. 6.5. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania stałej liczby etatów, o których mowa w pkt 6.1. do dokonania odbioru końcowego. 6.6. W przypadku rozwiązania umowy o pracę z osobami o których mowa w pkt 6.1. Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od rozwiązania umowy innej osoby spełniającej kryteria, o których mowa w pkt 6.1. Wymagania określone w Rozdziale III ust. 12 pkt 6 SIWZ dotyczące zatrudnienia osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, będą podlegały ocenie przez Zamawiającego jako jedno z kryteriów oceny ofert, które zostało szczegółowo określone w rozdz. XIII SIWZ. 7. Wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w art. 30 ust. 8 ustawy: 1) przedmiot zamówienia został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, w szczególności wszystkie elementy przedmiotu zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie stanowiąc barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, 2) w celu spełnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, dokumentacja projektowa została opracowana zgodnie z wymaganiami art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332, 1529), tzn. w sposób zapewniający niezbędne warunki do korzystania z obiektu objętego przedmiotem zamówienia przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 3) nowa infrastruktura wytworzona w ramach przedmiotowego zadania inwestycyjnego będzie zgodna z koncepcją uniwersalnego projektowania, bez odstępstw od stosowania wymagań prawnych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnością wynikających z obowiązujących przepisów budowlanych. W ramach projektu zastosowano rozwiązania projektowe zapewniające wszystkim użytkownikom równe warunki skorzystania z wytworzonych produktów. Każdy z wymienionych elementów zapewnia samodzielne poruszanie się osobom z różnymi niepełnosprawnościami i stanowi tę samą trasę, z której korzystają inni użytkownicy. 4) przyjęte zostały także wymagania wynikające z aktu prawa Unii Europejskiej – z art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. oraz inne rozwiązania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych wynikające z Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014 – 2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy BS Bartoszyce O/Górowo Iławeckie NR 26 8855 0004 2003 0011 0815 0001 (w tytule przelewu należy wpisać nazwę postępowania i swój NIP), 2) poręczeniach bankowych, lub 3) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych, 4) gwarancjach bankowych, 5) gwarancjach ubezpieczeniowych 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2014r. poz. 1804). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Dokument ten powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać w swej treści: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (GM Górowo Ilaweckie), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (dokładne określenie nazwy zamówienia)), 3) kwotę zobowiązania, 4) termin ważności gwarancji, 5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na każde pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub c) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dowód wniesienia wadium może być dołączony do oferty. 5. Wadium wnoszone w innej dopuszczalnej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale w ofercie lub poza ofertą w terminie przewidzianym na składanie ofert. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a ustawy, 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony formularz ofertowy i Zestawienie elementów robót, sporządzone z wykorzystaniem wzorów stanowiących Załączniki do SIWZ, 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 i nr 2 do SIWZ. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz złożenia oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 12 – 22 oraz ust. 5 pkt. 1 i 8 ustawy – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, dotyczącego każdego z Wykonawców występujących wspólnie. 4. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. O informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 poz. 570 tj.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 5. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów wymienionych w ust. 1do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnictwo (a). 6. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 i ust. 1b ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ oraz złożenia oświadczenia, o którym jest mowa w ust. 4 dotyczącego tego podmiotu. 7. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy, Zamawiający żąda oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 poz. 229 t.j.). Wraz ze złożeniem w/w oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie należy przekazać w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 8. Informację, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy oraz propozycję treści oświadczenia, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Zamawiający zamieści niezwłocznie po otwarciu ofert na stronie internetowej pod adresem: http://gorowoil-um.bip-wm.pl/public/

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach