Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania „ Rewitalizacja willi Teodora Sixta przy ul. Mickiewicza 24 w Bielsku-Białej.”

Galeria Bielska BWA ogłasza przetarg

  • Adres: 43300 Bielsko-Biała, ul. 3 Maja
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 125 861 , fax. 338 124 119
  • Data zamieszczenia: 2017-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Galeria Bielska BWA
    ul. 3 Maja 11
    43300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 338 125 861, fax. 338 124 119
    REGON: 7234275300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.galeriabielska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania „ Rewitalizacja willi Teodora Sixta przy ul. Mickiewicza 24 w Bielsku-Białej.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Informacje o projekcie: 1. Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych dla zadania: „ Rewitalizacja willi Teodora Sixta przy ul. Mickiewicza 24 w Bielsku-Białej.” 2. Zadanie przewidziane jest do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 10.3.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych RIT/, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020. II. Zakres ogólny zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę i remont wraz ze zmianą sposobu użytkowania piwnic na pomieszczenia użytkowe oraz kolorystykę elewacji w budynku willi Teodora Sixta /wpisanym do rejestru zabytków pod pozycją A-706/94/, dla potrzeb Galerii Bielskiej BWA, w szczególności wykonanie robót budowlanych (w tym konstrukcyjnych), instalacji wewnętrznych /co, wod-kan. z deszczową, klimatyzacji i wentylacji mechanicznej, elektrycznej z oświetleniem terenu/, remontu budynku garażu /dawnej wozowni/ wraz z kolorystyką oraz ogrodzenia, remont węzła cielnego, aranżacja wnętrz budynku willi. w ramach zadania : „ Rewitalizacja willi Teodora Sixta przy ul. Mickiewicza 24 w Bielsku-Białej.” 2. Ze względu na fakt, iż Zamawiający ubiega się o otrzymanie dofinansowania z Unii Europejskiej, Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania lub odstąpienia od podpisania umowy (w przypadku nieprzyznania środków). III. Zakres szczegółowy zamówienia: 1. Planowana inwestycja uwzględnia kilka zakresów prac budowlanych tj.: 1.1 Renowacja zabytkowego budynku willi obejmująca: − wykonanie nowych tynków zewnętrznych, − wymiana pokrycia dachowego, obróbek blacharskich oraz orynnowania, − remont schodów zewnętrznych od strony południowej i wschodniej, − wykonanie drenażu opaskowego, − renowacja i częściowa wymiana stolarki okiennej; 1.2 Adaptacja istniejących pomieszczeń willi na potrzeby Centrum Animacji / Willi Animacji Międzypokoleniowej na sale spotkań i sale warsztatowe. Zabudowa windy, platformy przy schodowej zewnętrznej, przebudowa schodów w holu wejściowym. 1.3 Zmiana sposobu użytkowania kondygnacji piwnicy na cele użytkowe wraz z jej adaptacją na potrzeby Centrum Animacji / Willi Animacji Międzypokoleniowej uwzględniająca między innymi wykonanie pomieszczeń socjalnych - szatnia, zespół sanitarny i wystawienniczy, sale spotkań; 1.4 Renowacja zabytkowego budynku garażu (Wozowni) obejmująca: wykonanie nowych tynków zewnętrznych,wykonanie nowej konstrukcji dachowej wraz z poszyciem, wykonane nowego pokrycia dachowego, obróbek blacharskich oraz orynnowania, wykonanie drenażu opaskowego, renowacja i częściowa wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych 1.5 Renowacja konserwatorska istniejącego ogrodzenia wraz z wykonaniem nowego wejścia (furtki) od strony ul. Mickiewicza. 1.6 Uporządkowanie terenu wokół budynku obejmujące: nawierzchnie z klińca, nawierzchnie z kostki granitowej, zieleń, kanalizację deszczową, oświetlenie zewnętrzne. 1.7 Wykonanie instalacji: wody zimnej i ciepłej wraz z cyrkulacją, elektryczną, sieci strukturalnej, telefoniczną, SSWiN, telewizji dozorowej, grzewczej i chłodzącej (klimakonwektory), wentylacji mechanicznej. Roboty budowlane będą prowadzone w nieczynnym, ogrodzonym obiekcie. 2. Zakres prac konserwatorskich ma na celu przywrócenie w maksymalnym stopniu pierwotny charakter budynku willi, garażu (dawnej wozowni) oraz ogrodzenia. 3. Dla potrzeb pełnego udostępnienia istniejących pomieszczeń przyszłym użytkownikom Centrum Animacji / Willi Animacji Międzypokoleniowej, zaprojektowano, w obrębie holu wejściowego, dwa nowe biegi schodowe łączące poziom piwnicy i parteru oraz windę łączącą wszystkie kondygnacje użytkowe i umożliwiającą dostęp do nich osobom niepełnosprawnym. Dodatkowo w obrębie schodów zewnętrznych (w elewacji południowej) zaprojektowano platformę przyschodową. 4. Podstawowe parametry budynku Galerii Bielskiej Powierzchnia użytkowa budynków: Powierzchnia użytkowa budynku willi wynosi: 992,00 m2 Powierzchnia użytkowa budynku wozowni wynosi: 84,30 m2 Kubatura budynków: Kubatura budynku willi wynosi: 7 690,00 m3 Kubatura budynku wozowni wynosi: 710,00 m3 5. Szczegółowy zakres prac wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi (zgodnie z dokumentacją projektową oraz STWiORB) znajduje się w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Wszystkie elementy winny spełniać parametry techniczne uwzględnione w dokumentacji projektowej i powinny być zgodne z doborem lub stanowić ich równoważny odpowiednik. Opisane w dokumentacji przetargowej (SIWZ i jej załącznikach) materiały i urządzenia są standardem oczekiwanym przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych (równoważnych ) niż przyjęte w SIWZ i jej załącznikach (w przypadku podania znaku towarowego i producenta), jednak o parametrach nie gorszych od posiadanych przez materiały i urządzenia zaproponowane przez Zamawiającego. 6. Zgodnie z art. 30, ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca który powoła się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia spełniają (są równoważne) wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ i jej załącznikach. 7. Umowa realizowana będzie według Procedur Realizacyjnych dla Wykonawców, przygotowanych przez Inwestora Zastępczego. 8. Wykonawca i/lub Podwykonawcy zobowiązani są do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.), w szczególności dotyczy to pracowników fizycznych, wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych za pomocą dowolnych narzędzi i sprzętu. Zamawiający informuje, iż do tej grupy kwalifikować się będą wszystkie osoby wykonujące pracę robotniczą, tj. taką, która wymaga wysiłku fizycznego oraz ruchu tj.: osoby wykonujące prace związane z demontażem, osoby wykonujące prace murarskie, osoby wykonujące czynności związane ze zbrojeniem i betonowaniem, osoby wykonujące prace konstrukcyjne, osoby wykonujące prace dekarskie, osoby wykonujące roboty ziemne, osoby wykonujące prace malarskie, osoby wykonujące prace tynkarskie, osoby wykonujące pracę związane z obróbką drewna i deskowaniem (np. cieśla), osoby wykonujące prace izolacyjne, osoby wykonujące czynności związane z wbudowywaniem elementów, urządzeń, sprzętu i wyposażenia obiektów (w tym wszelkie prace montażowe drzwi, okien, podłóg, oświetlenia, okładzin i wykładzin, wyposażenia itp.), osoby wykonujące prace instalacyjne wszystkich branż (w tym budowa, przebudowa/przekładka sieci uzbrojenia terenu oraz prace instalacyjne wewnątrz budynków), osoby wykonujące roboty drogowe, osoby wykonujące roboty drenarskie, osoby wykonujące roboty związane z zagospodarowaniem terenu, osoby odpowiedzialne za utrzymanie porządku i organizację ruchu podczas budowy, operatorów sprzętu budowlanego, wykonujących pracę fizyczną na dowolnym sprzęcie obsługującym budowę, w tym kierowców pojazdów budowlanych świadczących usługi transportowe,pracowników dozorujących plac budowy i sprzęt (służby ochrony). 9. Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący roboty budowlane będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.), zgodnie z oświadczeniem zawartym w Formularzu Oferty. 10. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, najpóźniej w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz pracowników świadczących roboty budowlane, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, który zostanie załącznikiem do umowy. Wykaz ten winien zawierać informacje wskazujące na liczbę osób zatrudnionych na umowę o pracę, wraz z jednoczesnym wskazaniem zakresu wykonywanych przez poszczególnych pracowników robót, miejscu oraz czasie świadczenia pracy. 11. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do przeprowadzenia czynności kontrolnych względem Wykonawcy celem potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w przez Zamawiającego funkcje. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 90.000,00 zł. (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5, pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. 2016 r. poz. 359, z późn. zm.). 3. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: PEKAO Bank Pekao SA nr konta: 93 1240 4142 1111 0000 4825 7514 5.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się datę uznania środków na koncie Zamawiającego (dzień, godzina). 6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: w sekretariacie(II piętro) Galerii Bielskiej BWA przy ul. 3 Maja 11, 43-300 Bielsko-Biała, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89, ust. 1, pkt 7b) ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a odmówił podpisania umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26, ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25, ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a, ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87, ust. 2, pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kompletna oferta winna zawierać: 1) Formularz ofertowy zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 2) Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie dokumentacji projektowej i przedmiaru robót stanowiących załączniki nr 7 i 8 do SIWZ (wersja papierowa). 3) Oświadczenie Wykonawcy zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 4) Oświadczenia dla podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca (załącznik nr 1 do SIWZ). 5) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów, na których zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca, wymagane postanowieniami Rozdziału 4, ust. 8 SIWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 6) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 7) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 8) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. Oryginał gwarancji lub poręczenia należy złożyć w w sekretariacie (II piętro) Galerii Bielskiej BWA przy ul. 3 Maja 11 w Bielsku-Białej przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach