Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlano-konserwatorskich Bramy Lwowskiej Starej w Zamościu

MIASTO ZAMOŚĆ ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, ul. Rynek Wielki 13
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 677 23 37
  • Data zamieszczenia: 2024-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO ZAMOŚĆ
    ul. Rynek Wielki 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 677 23 37
    REGON: 950368747
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlano-konserwatorskich Bramy Lwowskiej Starej w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-konserwatorskich Bramy Lwowskiej Starej w Zamościu (dalej „Inwestycja”).2. Inwestycja realizowana jest w ramach zadania pn. „Zamość, Brama Lwowska Stara (XVI w.): prace budowlano-konserwatorskie” – zgodnie z promesą z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego znak DOZ-WD.6530.487.2024.ZM z dnia 08.04.2024r., planowanego do dofinansowania w ramach programu „Ochrona zabytków”; oraz w ramach zadania inwestycyjnego w budżecie Miasta Zamość o nazwie „Zamość, Brama Lwowska Stara (koniec XVI w.): prace budowlano-konserwatorskie”.3. Zakres inwestycji obejmuje wykonanie III etapu robót budowlano-konserwatorskich Bramy Lwowskiej Starej w Zamościu, tj.:1) Przeprowadzenie badań architektonicznych i georadarowych z zastosowaniem fotogrametrii lub skanera przestrzennegoa) badania architektoniczne i georadarowe, należy przeprowadzić wewnątrz bramy na podstawie m.in. pomiaru cegły, układu wątków murowych, próbek zapraw. W zależności od uzyskanych wstępnych rezultatów badań wskazujących na konieczność ich pogłębienia, Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji architektoniczno-konserwatorskiej z zastosowaniem fotogrametrii lub skanera przestrzennego.b) Zamawiający wymaga wykonania badań architektonicznych o których mowa w lit. a, przez osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje uprawnienia i doświadczenie wynikające z odpowiednich przepisów prawa (kwalifikacje określone w art. 37d ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami(tekst jedn. Dz. U. z 2022 poz. 840 z późn. zm.).Wytyczne i wymagania do badań architektonicznych zostały opisane w Załączniku nr 8 do SWZ – Projekt umowy – § 2 ust. 3.2) Wnętrze Starej Bramy Lwowskiej a) roboty przygotowawcze – ustawienie rusztowań wewnętrznych, pomostowych,b) wykonanie robót budowlano-konserwatorskich wątku ceglanego: sklepienia z przęsłami, ściany i otwory (okienka) strzelnicze.4. Zamawiający wymaga wykonania wszystkich robót budowlanych w ramach zamówienia, opisanych w projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie technicznym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej „STWiOR”), zgodnie z „Programem prac konserwatorskich Bramy Lwowskiej Starej w Zamościu”, stanowiącymi załącznik do SWZ.5. Dodatkowo, przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i wykonania oznakowania terenu budowy, zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu drogowego,2) udzielenie gwarancji na całość przedmiotu zamówienia, świadczenie serwisu gwarancyjnego oraz zapewnienie serwisu technicznego i bieżącej konserwacji,3) naprawę zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, 4) przygotowanie dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (4 egz,),5) pokrycie kosztów związanych z: a) urządzeniem terenu budowy, b) wykonaniem czasowej organizacji ruchu i oznakowaniem terenu budowy,c) wykonaniem i zabezpieczeniem osnowy geodezyjnej przed zniszczeniem i jej naprawy w przypadku uszkodzenia, d) dokonania odkrywek w przypadku niezgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających,e) usunięciem ewentualnych niewypałów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót, f) naprawą zniszczeń i uszkodzeń powstałych na skutek prowadzonych robót, np. naprawą uszkodzeń obiektów istniejących i zagospodarowania terenu oraz usunięciem ewentualnych wyrządzonych szkód, g) odtworzeniem dróg i terenów zielonych, h) uporządkowaniem terenu budowy (przywrócenie terenu prowadzonych robót do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych, wywozem odpadów, śmieci na wysypisko z poniesieniem opłat za ich składowanie i utylizację), i) wykonaniem wszelkich innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 6. Na przedmiot zamówienia składa się zakres opisany w pkt 1 – 5 oraz wszystkie prace i czynności niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.7. Szczegółowy opis i zakres robót do wykonania, zawarty jest w dokumentacji projektowej i kosztorysowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących odpowiednio załączniki do SWZ:- Załącznik nr 9 – Projekt architektoniczno-budowlany- Załącznik nr 10 – Projekt techniczny- Załącznik nr 11 – STWiOR- Załącznik nr 12 – Program prac konserwatorskich- Załącznik nr 13 – Przedmiar robot,- Załącznik nr 14 – Decyzje administracyjne,które stanowią jej integralną część oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonania i odbioru robót, a także w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.8. Zamawiający informuje, że dokumenty wymienione w pkt 7 oraz umowa i SWZ, wzajemnie się uzupełniają. W przypadku ujawnienia rozbieżności, nieuwzględnienia, czy pominięcia w umowie, czy SWZ jakiegokolwiek obowiązku Wykonawcy wynikającego z dokumentacji projektowej wymienionej w pkt 7 lub odwrotnie, pierwszeństwo będzie nadawać się znaczeniu stwierdzenia istnienie obowiązku, pomijać się będzie zaś znaczenie zmierzające do zwolnienia Wykonawcy z realizacji obowiązku.9. Zamawiający informuje, że występujące w dokumentacji projektowej: nazwy producentów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, w odniesieniu do wymaganych materiałów, urządzeń, sprzętu czy towarów – Zamawiający zaleca, aby traktować takie wskazania, jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Zmiany te mają być korzystne dla Zamawiającego, np. obniżą koszty eksploatacji i konserwacji, poprawią parametry techniczne, będą stanowić aktualizację rozwiązań ze względu na postęp technologiczny oraz zmiany obowiązujących przepisów. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, oraz posiadać stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane w dokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, że zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podane w dokumentacji projektowej nazwy, typy urządzeń i wyposażenia nie są ostatecznie obowiązujące pod warunkiem, że Wykonawca zaproponuje, a Inspektor nadzoru i Projektant zatwierdzi materiały, urządzenia i wyposażenie nie gorsze niż przewiduje standard wyznaczony w tej dokumentacji. 10. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz.1465 z późn. zm.), które określają w szczególności:1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia,2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób,3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga, aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.Szczegółowe regulacje dotyczące zatrudnia osób, wykonujących czynności określone w niniejszym punkcie zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.11. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych – zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.12. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej w miejscu realizacji robót. Odbycie wizji lokalnej nie jest obligatoryjne, w związku z tym jeżeli oferta zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej Zamawiający nie odrzuci tej oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Prawo zamówień publicznych.13. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: Lubelskie, miasto: Zamość, ul. Łukasińskiego, jednostka ewidencyjna 066401_1 Zamość, obręb 00001 Zamość.14. Warunki płatności: warunki płatności zostały szczegółowo opisane w projekcie umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ.15. Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. 2023 poz. 1047 z późn. zm.), używanych przy wykonywaniu zadania będącego przedmiotem niniejszego postępowania, wynosił co najmniej 10%, zgodnie z art. 68 ust. 3 z art. 36a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (tekst jedn. Dz. U. 2023 poz. 875 z późn. zm.). Szczegóły dotyczące powyższego wymogu zawarte zostały w projekcie umowy, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ. Więcej w Rozdziale III specyfikacji warunków zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453100-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach