Przetargi.pl
Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg i ulic zarządzanych przez Burmistrza Miasta Wałcz w 2019 roku.

Gmina Miejska ogłasza przetarg

  • Adres: 78-600 Wałcz, Plac Wolności
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 672 584 471, , fax. 672 582 618
  • Data zamieszczenia: 2019-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska
    Plac Wolności 1
    78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 672 584 471, , fax. 672 582 618
    REGON: 52712100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.walcz.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg i ulic zarządzanych przez Burmistrza Miasta Wałcz w 2019 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg i ulic zarządzanych przez Burmistrza Miasta Wałcz w 2019 roku. 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane 3. Miejsce wykonania: Wałcz 4. Przewidywana powierzchnia remontu wynosi około: 2300 m² 5. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Kod: 45233142-6 Pełna nazwa: Roboty w zakresie naprawy dróg Kod: 45233220-7 Pełna nazwa: Roboty w zakresie nawierzchni dróg Kod: 45233141-9 Pełna nazwa: Roboty w zakresie konserwacji dróg 6. Opis robót: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontów cząstkowych – wypełnienie ubytków w nawierzchniach bitumicznych dróg, ulic i placów stanowiących własność Gminy Miejskiej Wałcz oraz nakładek remontowych wg następującego podziału: Część 1 Wyboje i ubytki – remont mieszankami mineralno-asfaltowymi na gorąco z obcięciem krawędzi i posmarowaniem łat emulsją lub nakładki remontowe przy użyciu rozkładarki, z masy mineralno-asfaltowej na gorąco z nacięciem, sfrezowaniem i włączeniem się w starą nawierzchnię - szacowana wielkość ok. 800 m2. Część 2 Rakowiny, spękania i ubytki o średniej głębokości do 2 cm, remont grysami bazaltowymi i emulsją asfaltową remonterem - szacowana wielkość ok. 1500 m2. Wyboje i ubytki - wycięcie (wyfrezowanie) uszkodzonej nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów. Oczyszczenie uszkodzonych miejsc z usunięciem rumoszu na pryzmy. Skropienie lub posmarowanie emulsją asfaltową dna oraz krawędzi ścianek naprawianego miejsca. Rozścielenie mieszanki mineralno-bitumicznej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzenia do poziomu otaczającej nawierzchni. Zagęszczenie poszczególnych warstw mieszanki mineralno-bitumicznej. Posmarowanie emulsją asfaltową powierzchni górnej warstwy w miejscu połączenia i zasypanie drobnym kruszywem. Rakowiny, spękania i ubytki o średniej głębokości do 2 cm - oczyszczenie naprawianego miejsca, spryskanie emulsją asfaltową, spryskanie kruszywem otoczonym w emulsji oraz posypanie samym kruszywem. Bezpośrednio po tak wyremontowanych miejscach może odbywać się ruch samochodowy. 7. Warunki techniczne wykonania: Wyboje i ubytki - wycięcie uszkodzonej nawierzchni należy wykonać mechanicznie przecinarkami (frezarkami) do nawierzchni. Naprawianemu miejscu nadać regularne kształty prostokątne z pionowymi ściankami. Oczyścić uszkodzone miejsce szczotkami stalowymi i usunąć rumosz poza nawierzchnię, a następnie wywieźć. Mieszanka mineralno-bitumiczna powinna mieć temp. 160ºC-180ºC, a emulsja asfaltowa 40º-60ºC. Skropić dno ścianki naprawianego, miejsca emulsją asfaltową w ilości ok. 0,4 kg/m². Rozścielić ręcznie lub mechanicznie mieszankę mineralno-bitumiczną. Zagęszczenie ułożonej mieszanki należy wykonać walcami statycznymi samojezdnymi lub wibracyjnymi. Układanie mieszanki winno odbywać się przy suchej nawierzchni i temperaturze powyżej 5º C. Rakowiny, spękania i ubytki średniej głębokości do 2cm - należy zastosować specjalny remonter (np. typu Patcher lub równoważny) natryskujący pod ciśnieniem jednocześnie kruszywo z modyfikowaną kationową emulsją asfaltową. Remonter ten umożliwia oczyszczenie naprawianego miejsca sprężonym powietrzem, przez tę samą dyszę natryskiwana jest warstewka modyfikowanej emulsji asfaltowej. Następnie przy użyciu tej samej dyszy natryskuje się pod ciśnieniem naprawiane miejsce kruszywem otoczonym (w dyszy) emulsją. W końcowej fazie należy zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem W zależności od tekstury naprawianej nawierzchni należy zastosować odpowiednie uziarnienie grysu (od 2 do 4 mm lub od 4 do 8 mm). Wykonanie remontu nawierzchni przy użyciu emulsji asfaltowych i grysu należy prowadzić w dobrych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze otoczenia w czasie prowadzenia robót co najmniej +10 ºC. Nie powinno się wykonywać remontów tą technologią przy zbyt dużych upałach, gdyż może nastąpić przyklejanie ziaren kruszywa do opon przejeżdżających samochodów. Nie dopuszcza się prowadzenia robót podczas opadów atmosferycznych oraz przy wietrze przekraczającym 16 m/sek. Temperatura rozkładanej emulsji asfaltowej powinna wynosić 50ºC–60ºC. Do remontu cząstkowego należy stosować tylko kationową emulsję asfaltową posiadającą aprobatę techniczną wydaną przez uprawnioną jednostkę. Badania kontrolne obejmują oględziny zewnętrzne. Przy oględzinach zewnętrznych ocenia się wygląd nawierzchni. Po remoncie nawierzchnia powinna mieć barwę jednolitą, bez miejsc porowatych, łuszczących się i spękanych. Remont wyboju powinien być wykonany w taki sposób, aby miejsce naprawiane po zajeżdżeniu nie zniekształciło profilu podłużnego i poprzecznego nawierzchni. Remont należy uznać za wykonany prawidłowo, jeżeli badania dadzą wynik dodatni. 8. Oznakowanie robót: 1. Oznakowanie prowadzonych robót powinno być dostosowane do występujących utrudnień, a także zapewniające bezpieczeństwo uczestnikom ruchu oraz osobom wykonującym te prace. 2. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu użyte do oznakowania miejsca robót powinny być dobrze widoczne oraz utrzymane w należytym stanie przez cały okres trwania robót. Prowadzone roboty winny być oznakowane zgodnie z załącznikami nr 1-4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181). 3. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić remont cząstkowy nawierzchni w taki sposób, by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum oraz by nie wyrządzić szkód uczestnikom ruchu drogowego. Wszelkie szkody z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych uczestnikom ruchu drogowego poniesie wykonawca. 9. Kontrola jakości robót Przed przystąpieniem do robót Wykonawca powinien uzyskać aprobaty techniczne na materiały oraz wymagane wyniki badań materiałów przeznaczonych do wykonania robót i przedstawić je inspektorowi nadzoru do akceptacji. W trakcie wykonywania napraw uszkodzonej nawierzchni należy kontrolować: - czystość remontowanej nawierzchni, - jakość użytych materiałów, - ilość wbudowanych materiałów oraz powierzchnię wykonanego remontu - codziennie, - równość naprawianych fragmentów - każdy fragment. - pochylenie poprzeczne (spadek) warstwy wypełniającej po zagęszczeniu powinien być zgodny ze spadkiem istniejącej nawierzchni, 10. Obmiar robót Wyboje i ubytki - jednostką obmiaru robót jest powierzchnia naprawianej nawierzchni oraz ilość (w tonach) wbudowanej mieszanki mineralno-asfaltowej. Rakowiny, spękania i ubytki o średniej głębokości do 2 cm - jednostką obmiaru robót jest powierzchnia naprawionej nawierzchni oraz ilość (w kilogramach) wbudowanej emulsji oraz grysów bazaltowych. Obmiary robót należy wykonywać codziennie i akceptować u Zamawiającego. Wpisy dokonywać w raportach rozliczeniowym stanowiącym załącznik nr 4 i nr 5 do SIWZ. Wypełnione raporty należy przekazać Zamawiającemu, celem sprawdzenia i zatwierdzenia. 11. Wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób w pełnym wymiarze czasu pracy Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób w pełnym wymiarze czasu pracy, w ilości wynikającej z harmonogramu zatrudnienia, stanowiącego załącznik do umowy, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia przez cały okres jego trwania. a) Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u wykonawcy pracowników. b) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę to wszelkie prace budowlane, z wyłączeniem kadry kierowniczej, inżynierów oraz pracowników administracji. c) Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jakości i terminowości wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to większa dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec zamawiającego i wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia w danego wykonawcy), lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporządkowanie pracowników wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązywania się z powierzonych obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia. d) Dla udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w punkcie powyżej, wykonawca zobowiązany będzie składać, oświadczenia o spełnieniu wymogu dotyczącego zatrudniania na podstawie umowy o pracę w następujących terminach: o pierwsze oświadczenie wraz z wykazem osób wyznaczonych do realizacji robót budowlanych – w terminie ustalonym przez zamawiającego, nie później niż na 2 dni przed rozpoczęciem realizacji robót, zawierające w szczególności imię nazwisko oraz pełnioną funkcję. o jako załącznik do protokołów odbioru. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do dokumentów źródłowych (umowa o pracę i dowody opłaty składek na ZUS dla zadeklarowanej ilości pracowników) potwierdzających zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę (z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach