Przetargi.pl
Wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 100602C na odcinku Zęgwirt - Wytrębowice ze zjazdami wraz z sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 10 lat

Urząd Gminy Łysomice ogłasza przetarg

  • Adres: 87-148 Łysomice, ul. Warszawska 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (056) 678 32 22 , fax. (056) 678 32 22 w.23
  • Data zamieszczenia: 2009-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Łysomice
    ul. Warszawska 8 8
    87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (056) 678 32 22, fax. (056) 678 32 22 w.23
    REGON: 00054250500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 100602C na odcinku Zęgwirt - Wytrębowice ze zjazdami wraz z sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 10 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przepisy prawne regulujące podstawę wykonania zamówienia: 1.Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007r Nr 223 poz. 1655 ze zmianami). 2.Ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (Dz.U.z 2006r Nr 156 poz. 1118 z późn.zm.). 3.Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881). 4.Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 z późn. zm.). 5.Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz. U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ). 6.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r w sprawie Książki Obiektu budowlanego ( Dz. U. Nr 120 poz. 1134 ). 7.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz, U. Nr 47 poz.401). 8.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ( Dz. U. Nr 120 poz. 1126 ). 9.Przepisy i wytyczne branżowe. 2.Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa bankowa w zakresie wykupu wierzytelności pieniężnych. 2.1 Zakres robot budowlanych. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 100602C, w miejscowości Zęgwirt-Wytrębowice. Zamówienie obejmuje : wykonanie robót budowlanych na podstawie projektu i specyfikacji technicznej. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu Długość odcinka drogi do przebudowy - 1050 m Jezdnia o szer. 4,50 m, pobocza utwardzone o szer.2 x 0,25 m Klasa techniczna - droga klasy L Kategoria ruchu - KR1 Podbudowa z kruszywa łamanego twardego stabilizowanego mechanicznie - 8cm Warstwa wiążąca profilowana gr. 5cm z mieszanki mineralno-bitumicznej żwirowo-grysowej Warstwa ścieralna profilowana gr. 4cm z mieszanki mineralno-bitumicznej grysowo- żwirowej Zjazdy do nieruchomości jako umocniona szer. pobocza na trapezowej powierzchni zjazdu o wym. ( 2,0 + 7,0) x 0,5 x 2,0 x 18 2. 2 Usługa bankowa. Usługa bankowa polega na dokonaniu wykupu wierzytelności, jaką będzie wartość wykonanych robót budowlanych wraz z należnym podatkiem VAT. Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że: a)podpisze umowę o wykup wierzytelności z wybranym bankiem nie później niż w ciągu 30 dni od rozpoczęcia robót budowlanych, b)wykupem wierzytelności objęte będą poszczególne części zamówienia (dalej nazywane, jako roboty), na które wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę, c)wykupem wierzytelności będą objęte faktury za wykonane roboty, których rozliczenie następować będzie po zakończeniu i odbiorze bez usterek, d)wykup wierzytelności będzie dokonany wyłącznie przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od zakończenia i odbioru wykonanych robót bez usterek, e)spłata wykupionej przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego przez okres 10 lat w ratach miesięcznych, f)odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, g)Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie rat kapitałowych, h) rozpoczęcie spłaty kapitału nastąpi od dnia pierwszego następnego miesiąca po zakończeniu i odbiorze robót bez usterek, i) zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji przez Bank, j)w przypadku udzielenia zamówień dodatkowych Bank wykupi dodatkowe wierzytelności na warunkach, jak wykup wierzytelności podstawowych. w postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych 3. Wykonanie robót budowlanych. 1)Przepisy prawa budowlanego nakładają na strony umowy o roboty budowlane obowiązek wykonania zobowiązania - realizacji obiektu budowlanego zgodnie z technicznymi i ekonomicznymi warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę, z zatwierdzonym projektem, przepisami techniczno-budowlanymi, z normami państwowymi i zasadami współczesnej wiedzy technicznej. 2)Roboty budowlane należy : wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (dalej STWiOR ) oraz zgodnie z wytycznymi określonymi w niniejszej SIWZ, z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego. 3)Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 4)Wykonawca po wykonaniu robót sporządzi dokumentację powykonawczą. 5)Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 6)Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 7)Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 8)Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881 z dnia 30 kwietnia 2004 r.) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. Art. 5.1. Wyrób budowlany nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany CE, co oznacza, że dokonano oceny jego zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo oznakowany, z zastrzeżeniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszej ustawy. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa oraz nie odpowiada lub odpowiada częściowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt 1, jest także dopuszczalne, wyłącznie po dokonaniu stosownej oceny zgodności. Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. Nr 156 poz. 1118 z 2006r) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 9)Podwykonawcy. Wykonawca może powierzyć wykonywanie robót budowlanych podwykonawcom. 10)Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór ostateczny, jeżeli odbiór nastąpi bez usterek i organ nadzoru budowlanego nie wniesie zastrzeżeń. 4. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1)Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą zakres rzeczowy zamówienia określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji projektowej i STWiOR. 2)Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wystąpią roboty niezbędne do wykonania, a nie wynikające z dokumentacji projektowej, będą one rozliczane na podstawie odrębnie zawartej umowy pomiędzy wykonawcą realizującym zamówienie, a Zamawiającym w trybie z wolnej ręki dla udzielania zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP 3)Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiou zamówienia wynikającego swoim zakresem z dokumentacji projektowej i jakikolwiek błąd w jej obliczeniu nie ma znaczenia na poprawność obliczenia ceny oferty. 4)Zamawiający dopuszcza rozliczenia za wykonanie części robót. Podstawą do wystawienia faktury będzie harmonogram rzeczowo - finansowy wykonany przez wykonawcę oraz protokół wykonania i odbioru częściowego robót ( świadectwo przejściowe). 5)Każda faktura może stanowić podstawę wykupu wierzytelności. 6)Harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania robót opracowany przez wykonawcę musi być sporządzony z uwzględnieniem następujących uwarunkowań : a)poszczególne części zamówienia muszą tworzyć element możliwy do odbioru, b)suma wartości poszczególnych części i faktur nie może przekroczyć 90 % całkowitej wartości oferty, c)ostatnia faktura (odbiór) ostatecznego zakończenia i odbioru robót nie może być wystawiona na kwotę mniejszą niż 10 % całkowitej wartości oferty. 7)Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia będzie odebrany bez usterek i spełniał będzie warunki jego przeznaczenia. 8)Podstawą ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty ): będzie kosztorys ofertowy opracowany przez wykonawcę metodą uproszczoną na podstawie dokumentacji projektowej, wytycznych i zaleceń określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wniosków wynikłych po dokonanej wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót budowlanych, 9)Zamawiający przewiduje rozliczenia i spłaty wykonanych robót w następujący sposób : a)fakturowania wykonawca może dokonywać po zakończeniu części robót przewidzianych w harmonogramie rzeczowo - finansowym, pod warunkiem że dana część przedmiotu zamówienia będzie odebrana bez usterek, b)ostateczne rozliczenie nastąpi po wykonaniu całości przewidzianych do wykonania robót, na jakie wykonawca złożył ofertę, c)protokół częściowego wykonania robót ( świadectwo przejściowe ) podlegać będzie zatwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru, d)rozliczenie - wykup wierzytelności za faktury (za wykonanie części robót i faktura ostateczna ) następować będzie w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego sprawdzonej i zatwierdzonej faktury przez Inspektora Nadzoru, e)spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego przez okres 10 lat w ratach miesięcznych płatnych do końca każdego miesiąca, f)rozpoczęcie spłaty kapitału nastąpi od dnia pierwszego następnego miesiąca po po zakończeniu i odbiorze robót bez usterek. g)odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, h)w przypadku opóźnienia w zapłacie, w pierwszej kolejności na poczet spłaty zaliczane będą należne odsetki od zadłużenia przeterminowanego, a następnie zaległe i bieżąca rata kapitału, i)Zamawiający będzie miał możliwość dokonania wcześniejszej spłaty części lub całej kwoty zadłużenia przed terminem ostatecznej spłaty, a odsetki będą pobrane wyłącznie od faktycznego stanu zadłużenia w dniu spłaty, j)skrócenie spłaty zobowiązania nie spowoduje naliczania dodatkowych opłat lub prowizji przez Bank, k)oprocentowanie, według którego naliczane będą odsetki, obliczane będzie w oparciu o zmienną stawkę referencyjną WIBOR IM z 20 - go dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału kalendarzowego lub ostatniego dnia roboczego przed tą datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania i mająca zastosowanie do wyznaczenia ceny nabycia wierzytelności począwszy od 25-go dnia tego miesiąca, powiększoną o stałą marżę = .... % w skali roku, l)jeżeli termin spłaty odsetek lub kapitału przypadać będzie na dzień ustawowo wolny od pracy, to termin spłaty ulegnie przesunięciu na następny dzień roboczy. 10)Zamawiający wyraża zgodę na wykup wierzytelności przez Bank finansujący wykonawcę. Zabezpieczeniem finansowym będzie weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego. 11)Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność poniższych zasad spłaty wierzytelności przez cały okres spłaty : a)Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym okresem spłaty, b)spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c)wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez zgody Zamawiającego nie będzie obowiązujące,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 15 000,00 zł w terminie do dnia 03.09.2009 r. do godziny 10:00
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP. 1.1.Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1)udokumentowane należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na budowie dróg i ulic (CPV 45 23 32 52-0) (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców). a)dysponowaniem w celu wykonania zamówienia przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 2)ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN. 2.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 3.Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony załącznik nr 1 - formularz OFERTA 2.Oświadczenia o : -udzieleniu 36 miesięcznego okresu gwarancji jakości na wykonane roboty, -uporządkowaniu terenu po zakończeniu robót, -sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej -zaakceptowaniu warunków rozliczenia określonych w rozdziale II pkt. 5, -dokonaniu wizji lokalnej w terenie. 3.Kopia dowodu wniesienia wadium. 4.Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji i rozliczania wykonanych robót opracowany wg wytycznych określonych w rozdz. II pkt. 5 ppkt. 4-6, 5.Harmonogram spłaty wykonanych robót sporządzony wg zasad określonych w pkt. 4 należy opracować dla WIBOR 1M z dnia 26.08.2009r. 6.Kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną wraz z zestawieniem cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowe pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia. 7.Tabele elementów scalonych zawierające dodatkowo informacje cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowe pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia. 8.Wykaz części zamówienia, jakie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. 9. Dokument potwierdzający prawo wykupu wierzytelności tj. promesa Banku lub umowa pomiędzy Bankiem, a Wykonawcą lub zaświadczenie Banku, świadczące o wykupie wierzytelności przez ten Bank. Dokument powyższy o wykup wierzytelności nie może mieć charakteru intencyjnego. Dokument ten musi jednoznacznie wskazywać na zobowiązanie Banku do wykupu wierzytelności objętej niniejszym zamówieniem. 10. Wzory podpisów osoby (lub osób ) uprawnionej do składania oświadczeń woli lub innych dokumentów: a)podpis skrócony tzw. Parafa ze wskazaniem osoby, której jest własnością, b)podpis czytelny : imię i nazwisko lub tylko nazwisko. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lysomice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach