Przetargi.pl
„WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY ŁYSOMICE W RAMACH PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH W 2020 R. ”

Gmina Łysomice ogłasza przetarg

  • Adres: 87-148 Łysomice, Warszawska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 678 32 22, , fax. 56 678 35 05
  • Data zamieszczenia: 2020-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łysomice
    Warszawska 8
    87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 678 32 22, , fax. 56 678 35 05
    REGON: 87111873800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lysomice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY ŁYSOMICE W RAMACH PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH W 2020 R. ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „WYKONANIE PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY ŁYSOMICE W RAMACH PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH W 2020 R. ” w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych w 2020 roku”. 3.1. Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu przebudowy n/w dróg gminnych na podstawie projektów budowlanych : 3.1.1. a) Zakrzewko - Ostaszewo (od drogi Powiatowej Zakrzewko – Tylice nr 2028C w kierunku drogi powiatowej nr 2007C dz. geodezyjne nr 15/2, 15/3, 80 Odcinek od 0+000 do 0+897 o dł. 897 mb. - zał. mapowy nr 1 1. PRZEDMIOT I ZAKRES OPRACOWANIA Przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi gminnej mający na celu poprawę parametrów technicznych drogi. Zakres opracowania obejmuje: Wzmocnienie konstrukcji, - Utwardzenie nawierzchni drogi gminnej, - Wykonanie poboczy, - Wykonanie zjazdów, 2. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU 2.1 Lokalizacja inwestycji Projektowana przebudowa zlokalizowana jest na dz. nr 15/2, 15/3, 80 - obręb 0015 Zakrzewko . Na przedmiotowym odcinku droga gminna posiada skrzyżowanie z jedną drogą powiatową nr 2028 C Zakrzewko – Tylice. Istniejąca droga gminna w miejscowości Zakrzewko posiada nawierzchnię utwardzoną kruszywem naturalnym. 2.2 Ukształtowanie terenu Odcinek drogi gminnej będący zakresem opracowania zlokalizowany jest w granicach obszaru rozproszonej zabudowy rolnej i mieszkalnej. Droga gminna od początku opracowania skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2028 C Zakrzewko – Tylice posiada nawierzchnię w bardzo złym stanie technicznym. Posiada pobocza gruntowe bez rowów. Na chwile obecną nawierzchnia drogi gminna nie posiada prawidłowego przekroju poprzecznego z uwagi na wstępujące przegięcia, zaniżenia nawierzchni. Na terenie objętym opracowaniem nie występuje zadrzewienie kolidujące z przebudową. 2.3 Istniejące uzbrojenie Na terenie objętym inwestycją występuje następująca infrastruktura: - Infrastruktura telekomunikacyjna - Infrastruktura wodociągowa. - Infrastruktura elektroenergetyczna. W ramach planowanej przebudowy drogi gminnej nie przewiduje się wystąpienia kolizji z w/w infrastrukturą techniczną z uwagi na brak robót wgłębnych. 3. ROZWIĄZANIA PROJ EKTOWE Zgodnie z zakresem opracowania i uzgodnieniami z inwestorem założono: - Na całym odcinku drogi wyrównanie i wzmocnienie podbudowy a następnie wykonanie warstwy profilowej w celu nadania odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych oraz wykonanie nawierzchni z masy bitumicznej. - Wykonanie poboczy, - Wykonanie zjazdów, 3.1 Droga w przekroju poprzecznym Na odcinku planowanej przebudowy odtworzone zostaną spadki poprzeczne. Ewentualne korekty w tym zakresie mają jedynie na celu uzyskanie jednolitych przekrojów poprzez nadanie spadków. - daszkowego na odcinkach prostych– 2% - jednospadowego na poboczach – 4 % 3.2 Rozwiązanie sytuacyjne Projektowany odcinek drogi ma długości 897 mb, posiada 3 łuki kołowe, załomy trasy nie występują. 3.3 Projektowana konstrukcja Na potrzeby dokumentacji projektowej przeprowadzono odwierty w istniejącej konstrukcji nawierzchni celem określenia grubości poszczególnych warstw. Na podstawie uzgodnień z Inwestorem i analizy istniejącego ruchu zaprojektowano konstrukcję drogi o kategorii ruchu odpowiadającej KR 1. Przewidziano następujące przekroje konstrukcyjne: PRZEKRÓJ A-A (0+000-0+893) - Konstrukcja nawierzchni drogi - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S - gr. 4 cm - szer. 4.0 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 4.1 m - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W - gr. 4 cm - szer. 4.1 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 4.2 m - Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 gr. 5 cm - szer. 4.2 m - Dolna warstwa podbudowy z gruzu betonowego frakcji 0/63 gr. 15 cm - szer. 4.3 - Istniejąca podbudowa - Konstrukcja pobocza - Pobocze umocnione kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie frakcji 0/31,5 o gr. 15 cm (szer. 0.75 m) - Grunt rodzimy PRZEKRÓJ B-B (0+893-0+897) - Konstrukcja nawierzchni drogi - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S - gr. 4 cm - szer. 4.0 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 4.1 m - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - gr. 7 cm - szer. 4.1 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 4.2 m - Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 gr. 15 cm - szer. 4.2 m - Istniejąca podbudowa Konstrukcja pobocza - Pobocze umocnione kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie frakcji 0/31,5 o gr. 15 cm (szer. 0.75 m) - Grunt rodzimy 3.4 Wykaz zjazdów Zjazdy w ilości 16 szt. zgodnie z planem sytuacyjnym. 3.5 Rozwiązania wysokościowe, Rzędne drogi zostały dostosowane do istniejącej niwelety z niewielką jej korektą. Punkty początkowy nawiązano do istniejącej nawierzchni drogi powiatowej nr 2028 C Zakrzewko – Tylice. 3.6 Odwodnienie : Odwodnienie zrealizowano za pomocą spadków poprzecznych oraz podłużnych drogi na tereny przyległe. 3.7 Zestawienie charakterystycznych ilości - Długość odcinka – 897 mb - Powierzchnia jezdni szerokości 4 m – 3592 m2 - Powierzchnia poboczy szerokości do 0,75 m – 1260,5 m2 - Ilość zjazdów – 16 szt – 63.9 m2 b) Ostaszewo (od drogi Powiatowej nr 2007C w kilometrze 0+000 do 0+312) dz. geodezyjne nr 46/1, 52. Odcinek o dł. 312 mb.-zał. mapowy nr 2 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 46/1, 52 w Ostaszewie gm. Łysomice, 1.PRZEDMIOT I ZAKRES OPRACOWANIA Przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi gminnej mająca na celu poprawę parametrów technicznych drogi. Zakres opracowania obejmuje: - Wzmocnienie konstrukcji, - Utwardzenie nawierzchni drogi gminnej, - Wykonanie poboczy, - Wykonanie zjazdów, 2. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU 2.1 Lokalizacja inwestycji Projektowana przebudowa zlokalizowana jest na dz. nr 46/1, 52 - obręb 0008 Ostaszewo. Na przedmiotowym odcinku droga gminna posiada skrzyżowanie z jedną drogą powiatową nr 2007 C Ostaszewo – Łysomice. Istniejąca droga gminna w miejscowości Ostaszewo posiada nawierzchnię utwardzoną kruszywem naturalnym. 2.2 Ukształtowanie terenu Odcinek drogi gminnej będący zakresem opracowania zlokalizowany jest w granicach obszaru rozproszonej zabudowy rolnej i mieszkalnej. Droga gminna od początku opracowania granica obrębu Zakrzewko - Ostaszewo posiada nawierzchnię w bardzo złym stanie technicznym. Posiada pobocza gruntowe bez rowów. Na chwile obecną nawierzchnia drogi gminna nie posiada prawidłowego przekroju poprzecznego z uwagi na wstępujące przegięcia, zaniżenia nawierzchni. Na terenie objętym opracowaniem nie występuje zadrzewienie kolidujące z przebudową. 2.3 Istniejące uzbrojenie Na terenie objętym inwestycją występuje następująca infrastruktura: - Infrastruktura telekomunikacyjna - Infrastruktura wodociągowa. - Infrastruktura elektroenergetyczna. W ramach planowanej przebudowy drogi gminnej nie przewiduje się wystąpienia kolizji z w/w infrastrukturą techniczną z uwagi na brak robót wgłębnych. 3. ROZWIĄZANIA PROJ EKTOWE Zgodnie z zakresem opracowania i uzgodnieniami z inwestorem założono: - Na całym odcinku drogi wyrównanie i wzmocnienie podbudowy a następnie wykonanie warstwy profilowej w celu nadania odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych oraz wykonanie nawierzchni z masy bitumicznej. - Wykonanie poboczy, - Wykonanie zjazdów, 3.1 Droga w przekroju poprzecznym Na odcinku planowanej przebudowy odtworzone zostaną spadki poprzeczne. Ewentualne korekty w tym zakresie mają jedynie na celu uzyskanie jednolitych przekrojów poprzez nadanie spadków. - daszkowego na odcinkach prostych– 2% - jednospadowego na poboczach – 4 % 3.2 Rozwiązanie sytuacyjne Projektowany odcinek drogi ma długości 312 mb, posiada 2 łuki kołowe, występują załomy trasy w ilości 1 szt. 3.3 Projektowana konstrukcja Na potrzeby dokumentacji projektowej przeprowadzono odwierty w istniejącej konstrukcji nawierzchni celem określenia grubości poszczególnych warstw. Na podstawie uzgodnień z Inwestorem i analizy istniejącego ruchu zaprojektowano konstrukcję drogi o kategorii ruchu odpowiadającej KR 1. Przewidziano następujące przekroje konstrukcyjne: Konstrukcja nawierzchni drogi - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S - gr. 4 cm - szer. 4.0 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 4.1 m - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W - gr. 7 cm - szer. 4.1 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 4.2 m - Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 gr. 15 cm - szer. 4.2 m - Istniejąca podbudowa Konstrukcja pobocza - Pobocze umocnione kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie frakcji 0/31,5 o gr. 15 cm (szer. 0.75 m) - Grunt rodzimy 3.4 Wykaz zjazdów Zjazdy w ilości 3 szt. zgodnie z planem sytuacyjnym. 3.5 Rozwiązania wysokościowe, Rzędne drogi zostały dostosowane do istniejącej niwelety z niewielką jej korektą. Punkty końcowy nawiązano do istniejącej nawierzchni drogi powiatowej nr 2007 C Ostaszewo – Łysomice. 3.6 Odwodnienie : Odwodnienie zrealizowano za pomocą spadków poprzecznych oraz podłużnych drogi na tereny przyległe. 3.7 Zestawienie charakterystycznych ilości - Długość odcinka – 312 mb - Powierzchnia jezdni szerokości 4 m – 1256 m2 - Powierzchnia poboczy szerokości do 0,75 m – 469,5 m2 - Ilość zjazdów – 3 szt – 12.3 m2 c)Papowo Toruńskie ul. Brzozowa (od drogi Powiatowej nr 2011 do drogi gminnej nr 100634C)- Odcinek o dł. 998 mb i szer. jezdni 3,5m zał. mapowy nr 3 - zlokalizowany na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 184, 185/10 w Papowie Toruńskiem gm. Łysomice, 1. PRZEDMIOT I ZAKRES OPRACOWANIA Przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi gminnej mająca na celu poprawę parametrów technicznych drogi. Zakres opracowania obejmuje: - Wykonanie warstwy odsączającej z piasku, -Wykonanie dolnej warstwy podbudowy z gruzu betonowego, - Wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, - Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z skropieniem emulsją asfaltową - Utwardzenie nawierzchni drogi gminnej, - Wykonanie poboczy, - Wykonanie zjazdów, - Wykonanie oznakowania pionowego, 2. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU 2.1 Lokalizacja inwestycji Projektowana przebudowa zlokalizowana jest na dz. nr 184, 185/10 - obręb 0009 Papowo Toruńskie. Na przedmiotowym odcinku droga gminna posiada skrzyżowanie z jedną drogą powiatową nr 2011 C Turzno – Papowo Toruńskie, oraz z jedną drogą gminną nr 100634 C. Istniejąca droga gminna w miejscowości Papowo Toruńskie posiada nawierzchnię gruntową lokalnie utwardzoną szlaką. 2.2 Ukształtowanie terenu Odcinek drogi gminnej będący zakresem opracowania zlokalizowany jest w granicach obszaru rozproszonej zabudowy rolnej i mieszkalnej. Droga gminna od początku opracowania skrzyżowanie z drogą gminną nr 100634 C posiada nawierzchnię w bardzo złym stanie technicznym. Posiada pobocza gruntowe bez rowów. Na chwile obecną nawierzchnia drogi gminna nie posiada prawidłowego przekroju poprzecznego z uwagi na wstępujące przegięcia, zaniżenia nawierzchni. Na terenie objętym opracowaniem nie występuje zadrzewienie kolidujące z przebudową. 2.3 Istniejące uzbrojenie Na terenie objętym inwestycją występuje następująca infrastruktura: - Infrastruktura telekomunikacyjna - Infrastruktura wodociągowa. W ramach planowanej przebudowy drogi gminnej nie przewiduje się wystąpienia kolizji z w/w infrastrukturą techniczną z uwagi na brak robót wgłębnych. 3. ROZWIĄZANIA PROJ EKTOWE Zgodnie z zakresem opracowania i uzgodnieniami z inwestorem założono: -Na całym odcinku drogi wyrównanie i wzmocnienie podbudowy a następnie wykonanie warstwy profilowej w celu nadania odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych oraz wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, - Wykonanie poboczy, - Wykonanie zjazdów, 3.1 Droga w przekroju poprzecznym Na odcinku planowanej przebudowy odtworzone zostaną spadki poprzeczne. Ewentualne korekty w tym zakresie mają jedynie na celu uzyskanie jednolitych przekrojów poprzez nadanie spadków. - daszkowego na odcinkach prostych– 2% - jednospadowego na poboczach – 4 % 3.2 Rozwiązanie sytuacyjne Projektowany odcinek drogi o długości 998 mb, posiada 7 łuków kołowych, załomy trasy występują w ilości 11 szt. 3.3 Projektowana konstrukcja Na potrzeby dokumentacji projektowej przeprowadzono odwierty w istniejącej konstrukcji nawierzchni celem określenia grubości poszczególnych warstw. Na podstawie uzgodnień z Inwestorem i analizy istniejącego ruchu zaprojektowano konstrukcję drogi o kategorii ruchu odpowiadającej KR 1. Przewidziano następujące przekroje konstrukcyjne: - Konstrukcja nawierzchni drogi - Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S - gr. 3 cm - szer. 3.5 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 3.5 m - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W - gr. 3 cm - szer. 3.6 m - Skropienie emulsją asfaltową C60B3ZM - szer. 3.6 m - Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm gr. 8 cm - szer. 3.7 m - Dolna warstwa podbudowy z gruzu betonowego frakcji 0/63 mm gr. 15 cm - szer. 3.8 m - Warstwa odsączająca piasku - gr. 15 cm - szer. 3.9 m - Konstrukcja pobocza - Pobocze z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm gr. 8 cm - szer. 0.75 m - Podbudowa z gruzu betonowego frakcji 0/63 mm gr. 15 cm - szer. 0.75 m 3.4 Wykaz zjazdów Zjazdy w ilości 7 szt. zgodnie z planem sytuacyjnym. 3.5 Rozwiązania wysokościowe, Rzędne drogi zostały dostosowane do istniejącej niwelety z niewielką jej korektą. Punkty początkowy nawiązano do istniejącej nawierzchni drogi powiatowej nr 2011 C Turzno – Papowo Toruńskie, oraz do drogi gminnej nr 100634 C. 3.6 Odwodnienie : Odwodnienie zrealizowano za pomocą spadków poprzecznych oraz podłużnych drogi na tereny przyległe. 3.7 Zestawienie charakterystycznych ilości - Długość odcinka – 998 mb - Powierzchnia jezdni szerokości 3,5 m – 3493 m2 + (118 m2 wyokrąglenia, poszerzenia) - Powierzchnia poboczy szerokości do 0,75 m – 1321 m2 - Ilość zjazdów – 7 szt – 27,3 m 3.1.2. Zakres robót obejmuje m.in.: a) roboty pomiarowe z wytyczeniem jezdni wraz z poboczami (pobocza 0,75m po każdej stronie jeżeli szerokość pasa drogowego na to pozwoli w innym wypadku szerokość pobocza zostanie ustalona z Inwestorem; b) badania podłoża gruntu; c) roboty przygotowawcze; a. Zakres robót obejmuje również: a) Wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia, b) Wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy w zakresie niezbędnym do prowadzenia robót objętych umową, c) Obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu trasy przebiegu drogi oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i złożenia materiałów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Toruniu, d) Naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót, e) Uporządkowanie pozostałej części terenu stanowiącego pas drogowy do granicy działek stanowiących drogę, f) Inne prace – związane z procesem budowy np. lokalizacja i regulacja wszelkich urządzeń znajdujących się w pasie drogowym (m.in. zawory, hydranty, studzienki kanalizacyjne telefoniczne, gazowe itp.) g) W robotach ziemnych (koryta) należy uwzględnić wszelkiego rodzaju podłączenia nowych konstrukcji drogowych do istniejących nawierzchni. h) Wykonawca w celu prawidłowej oceny zakresu robót niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy przeprowadzi wizję lokalną miejsca robót. b. Wykonawca zamówienia jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót budowlanych. c. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie i w sposób określony w opisie przedmiotu zamówienia oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy i uzgodniona dokumentacją techniczną drogi. d. Jeżeli w dokumentacji, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkt lub usługę dostarczane przez konkretnego wykonawcę materiałów lub odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy iż zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne jakościowe nie będą gorsze od materiałów jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach projektu. Wykonawca nie może składać oferty równoważnej w innych okolicznościach niż dopuszczone powyżej oraz w PZP. W szczególności, klauzula o ofertach równoważnych nie uprawnia wykonawcy do złożenia oferty odmiennej niż stanowi to opis przedmiotu zamówienia, w zakresie w jakim nie odwołuje się on do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługę lub nie odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych i systemów referencji technicznych. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej, odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, przenoszących te normy. W przypadku odniesienia się w Opisie Przedmiotu Zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca ma obowiązek, na etapie realizacji zamówienia, posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). Użyte w dokumentacji zapisy opisujące przedmiot zamówienia nie mają na celu naruszenia art. 29, 30, 30a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PZP. e. Roboty będą prowadzone na czynnym terenie, wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania zabezpieczeń. f. Zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów budowlanych. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenie do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. g. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych, naprawa uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót urządzeń uzbrojenia podziemnego i nadziemnego –w uzgodnieniu z ich użytkownikami(administratorami).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 zł 2. Wadium musi zostać wniesione na cały okres związania ofertą. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 PZP. 5. Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie bankowe oraz poręczenie innych instytucji winny zostać złożone w formie dokumentu oryginalnego. 6. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Gminy Łysomic, tj.: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział Łysomice nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 z podaniem tytułu „WADIUM: Postępowanie nr ZP.271.8.2020” 7. Wadium w formie pieniężnej (przelew) musi zostać zaksięgowane na rachunku Zamawiającego przed wskazanym terminem składania ofert: (dzień, godzina, minuta składania ofert). 8. Kserokopię potwierdzenia złożenia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. 9. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż w pieniądzu, oryginał dokumentu (poręczenia lub gwarancji) powinien zostać dołączony do oferty w osobnej kopercie. 10.W przypadku wnoszenia wadium w postaci, o której mowa w ust. 9.9., Wykonawca winien przedłożyć dokument poręczenia lub gwarancji wystawiony przez właściwy podmiot zawierający informację o udzieleniu poręczenia / gwarancji zapłaty kwoty stanowiącej wadium w postępowaniu nr ZP.271.8.2020 na rzecz Gminy Łysomice. Ww. dokument musi być ważny przez cały okres związania ofertą określony w niniejszej SIWZ oraz zawierać nieodwołalne zobowiązanie podmiotu udzielającego poręczenie gwarancji do bezwarunkowej wypłaty wadium, na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 PZP. 11.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Mając na względzie przepis art. 26 ust. 6 PZP, w związku z § 10 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126) [z zastrzeżeniem Rozdziału 11 ust. 11.11 SIWZ]: 2.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 ww. rozporządzenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W celu wskazania odpowiednich dokumentów Wykonawca załącza do oferty wypełnione oświadczenie stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ. 3.W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 ww. rozporządzenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 PZP, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 4.W celu wstępnego potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy wraz z ofertą składają, oświadczenie aktualne na dzień składania ofert – wg treści określonej w załączniku nr 1 SIWZ. W przypadku, gdy o zamówienie ubiegają się Wykonawcy występujący wspólnie, ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców we własnym imieniu. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie potwierdza również brak podstaw do wykluczenia na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 z zastrzeżeniem art. 24 ust. 7-10 PZP. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca powołuje się na ich zasoby oraz w celu potwierdzenia, że ww. podmioty nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP, składa oświadczenie.11.1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty, wszystkie oferty zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 PZP w związku z art. 82 ust. 1 PZP. 3. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 4. Wskazane jest, aby wszystkie zapisane, zadrukowane strony oferty były kolejno ponumerowane, złączone w sposób uniemożliwiający dekompletację. 5. Ofertę należy sporządzić w języku polskim na maszynie do pisania,, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką biurową i złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. 6. Wszelkie poprawki, zmiany lub wykreślenia w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę upoważnioną do podpisania oferty. 7. Oferta i doświadczenia muszą być podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione. 8. Jeżeli upoważnienie do podpisania oferty, oświadczeń, reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w postępowaniu i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty wynika z pełnomocnictwa – winno być ono udzielone (podpisane) przez osobę / osoby uprawnione zgodnie z wpisem do właściwego rejestru oraz dołączone do oferty. 9. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopi poświadczonej notarialnie. 10. Zapis ust. 11.8. i 11.9. stosuje się odpowiednio do dalszych pełnomocnictw. 11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku, o którym mowa w §10 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Zamawiający informuje, iż może zażądać od Wykonawców przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 12. Wszystkie strony oferty oraz wszystkie załączone oświadczenia, tłumaczenia i inne dokumenty, winny być parafowane przynajmniej przez jedną osobę upoważnioną do podpisania oferty. 13. Zgodnie z art. 8 ust. 3 PZP nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł że nie mogę być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zastrzeżenie dotyczące informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w ofercie w sposób wyraźnie określający wolę ich utajnienia, np. złożyć utajnione informacje w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”. Jednocześnie Wykonawca załącza do oferty oświadczenie o treści „informacje zawarte na stronach od nr …. do nr ….., stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”. Wraz z zastrzeżeniem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca do oferty załączy uzasadnienie zastrzeżenia poprzez wskazanie przyczyn faktycznych i wykazanie spełnienia podstaw normatywnych uprawniających do dokonania zastrzeżenia. W przypadku braku wskazania w sposób jednoznaczny, które informacje podlegają ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa lub braku uzasadnienia zastrzeżenia poprzez wskazanie przyczyn faktycznych i wykazanie spełnienia podstaw normatywnych uprawniających do dokonania zastrzeżenia. W przypadku braku wskazania w sposób jednoznaczny, które informacje podlegają ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa lub braku uzasadnienia zastrzeżenia poprzez wskazanie przyczyn faktycznych i wykazanie spełnienia podstaw normatywnych uprawniających do dokonania zastrzeżenia, Zamawiający może nie uznać prawidłowości dokonane zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa bez obowiązku żądania dodatkowych wyjaśnień od Wykonawcy. W takim przypadku Zamawiający zwolniony będzie od wszelkiej odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne szkody powstałe w związku z ujawnieniem zastrzeżonych informacji osobom trzecim. Zastrzeżenie informacji, danych, dokumentów lub oświadczeń niestanowiących tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji lub niewykazanie, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa powoduje ich odtajnienie. Przez „tajemnice przedsiębiorstwa” rozumie się nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania, w celu zachowania ich poufności – art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2019 r., poz. 1010 z późn. zm.). Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca w trakcie postepowania będzie składał dokumenty lub informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w celu skuteczności ich zastrzeżenia musi wraz z ich założeniem jednoznacznie wskazać, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i jednocześnie wykazać, iż dane informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa. 14. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z 21 października 2005 (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnienie. 15. Oferta winna zawierać wymagane dokumenty, załączniki oświadczenia wymienione w niniejszym SIWZ. 16. Jeżeli oferta jest składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy Ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 17. Oferta Wykonawców, którzy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. .18. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 19. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w rozdziale 7 ust. 7.2., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 20. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy sporządzić wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ, bądź zgodnie z jego treścią. Wykonawca nie powinien dokonywać żadnych istotnych zmian (merytorycznych) we wzorze druku formularza ofertowego, opracowanego przez Zamawiającego. Zamawiający zaleca umieszczenie niniejszego załącznika na początku składanej oferty. Niezastosowanie wzoru określonego w Załączniku nr 5 do SIWZ nie spowoduje odrzucenia oferty, jednakże Zamawiający wymaga, żeby w złożonej ofercie znalazły się wszystkie oświadczenia zawarte we wzorze oferty. 21. Oferta musi ponadto zawierać: 21.1. Oświadczenia i dokumenty zgodnie z wymogami wskazanymi w Rozdziale 7 SIWZ, 21.2. Dokument o który mowa w ust. 11.8. niniejszego rozdziału SIWZ (jeżeli dotyczy), 21.3. Informację o podwykonawcach zgodnie z Rozdziałem 4, ust. 4.10. SIWZ, 21.4. Kopię lub oryginał (zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozdziale 9), dokument potwierdzający wniesienie wadium, 22. Ofertę należy złożyć w zaklejonej, nienaruszonej kopercie w Urzędzie Gminy Łysomice, ul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice, Biuro podawcze – parter. 23. Koperta z ofertą powinna być oznakowana w poniższy sposób: a) Opis zawartości koperty: „Oferta na: „Wykonanie przebudowy dróg na terenie Gminy Łysomice w ramach przebudowy dróg gminnych w 2020 r." - numer postępowania ZP.271.8.2020” b) Adres: Gmina Łysomice, ul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice c) Nadawca: Nazwa, dokładny adres i numer telefonów Wykonawcy (dopuszcza się pieczęć); Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za otwarcie oferty przed terminem w przypadku nieprawidłowego oznaczenia koperty. 24. Zgodnie z art. 84 ust. 1 PZP Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. O wprowadzeniu zmian lub zamiarze wycofania oferty przed ostatecznym terminem składania ofert należy pisemnie zawiadomić Zamawiającego. 25. Zmiany do oferty należy umieścić w oddzielnej, zaklejonej i nienaruszonej kopercie z dopiskiem „ZMIANA”. Na kopercie musi znajdować się nazwa Wykonawcy, dokładny adres i numer telefonu Wykonawcy (dopuszcza się pieczęć) 26. Wycofanie oferty przed upływem terminu do składania ofert nie powoduje utraty wadium. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie ostatecznego terminu składania ofert. 27. Zamawiający nie przewiduje wizji lokalnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach