Przetargi.pl
WYKONANIE PROJEKTU BUDOWLANEGO I WYKONAWCZEGO, SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH I KOSZTORYSU NAKŁADCZEGO ZADANIA PN. WYKONANIE REMONTU KONSERWATORSKIEGO I ADAPTACJI NA CELE MUZEALNE BUDYNKÓW PRZY UL. FRANCISZKAŃSKIEJ 9 i 11 W TORUNIU

Muzeum Okręgowe w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Rynek Staromiejski 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 622-70-38
  • Data zamieszczenia: 2009-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Okręgowe w Toruniu
    ul. Rynek Staromiejski 1 1
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 622-70-38
    REGON: 87124367900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.torun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE PROJEKTU BUDOWLANEGO I WYKONAWCZEGO, SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH I KOSZTORYSU NAKŁADCZEGO ZADANIA PN. WYKONANIE REMONTU KONSERWATORSKIEGO I ADAPTACJI NA CELE MUZEALNE BUDYNKÓW PRZY UL. FRANCISZKAŃSKIEJ 9 i 11 W TORUNIU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz kosztorysu inwestorskiego dla następującego zakresu prac: REMONT KAMIENIC PRZY UL. FRANCISZKAŃSKIEJ 9 i 11 W TORUNIU. Celem remontu jest adaptacja budynku do celów muzealnych przez stworzenie przestrzeni wystawowych, salek edukacyjnych i pomieszczeń biurowych i magazynowych. Podczas adaptacji kamienicy przy ul. Franciszkańskiej 9 w Toruniu należy uwzględnić połączenie na parterze z sąsiednią kamienicą przy ul. Franciszkańskiej 11 w Toruniu, gdzie obecnie mieści się Muzeum Podróżników. Obiekt obecnie jest opuszczony, jednak podczas prac przy wykuwaniu otworów drzwiowych i na elewacjach zewnętrznych kamienic przy ul. Franciszkańskiej 9 i 11 należy uwzględnić, iż Muzeum jest otwarte i udostępnione dla zwiedzających. Zakres prac dotyczących całego budynku przy ul. Franciszkańskiej 9 w Toruniu: 1. Remont konserwatorski elewacji zewnętrznej i wewnętrznej. Remont konserwatorski powinien objąć także konserwację elewacji zewnętrznej budynku sąsiadującego przy ul. Franciszkańskiej 9 w Toruniu. 2. Remont lub wymiana w niezbędnym zakresie stolarki okiennej i drzwiowej. 3. Wymiana lub remont stopnic, barierek. 4. Wymiana posadzek lub podług w zakresie wskazanym w części opisowej dotyczącej poszczególnych pięter budynku. 5. Remont dachu i stropów z zamianą na żelbetowe, wprowadzenie izolacji dźwiękochłonnej, montaż instalacji odgromowej. 6. Remont instalacji wodociągowej i odprowadzania ścieków, kanalizacji, c.o., prądowej, odgromowej, odłączenie instalacji gazowej, rozbiórka pieców. 7. Montaż windy. Proponuje się zamontowanie windy zewnętrznej od strony podwórka z dostępem do każdego piętra za wyjątkiem strychu. 8. Montaż sieci teleinformatycznej. 9. Montaż systemów ochrony - antywłamaniowej, p.poż, monitoringu telewizji przemysłowej. Systemy ochrony powinny zostać wykonane zgodnie z wytycznymi Ośrodka Ochrony Zbiorów Publicznych. 10. Budowa pawilonu na podwórku posesji. Pawilon o wielkości zbliżonej do istniejącego przy budynku obecnego Muzeum Podróżników będzie bezpośrednio łączył się z parterem. 11. W zakresie całego budynku należy wykonać remont ogólny pomieszczeń wraz z łazienkami i sanitariatami. 12. Montaż oświetlenia oraz montaż oświetlenia awaryjnego. System oświetlenia powinien zostać dostosowany do funkcji poszczególnych pomieszczeń. Montaż oświetlenia awaryjnego powinien być zgodny z odpowiednimi przepisami. Parter: Na parterze powinna powstać sala ekspozycyjna bez podziału na mniejsze pomieszczenia. W zakres prac powinno wejść wyburzenie niepotrzebnych ścianek działowych. Prowadzące do przejazdu wrota powinny zostać wyremontowane, uszczelnione i ocieplone. Przewiduje się możliwość otwierania ich w trakcie działalności Muzeum. W ścianie budynku, graniczącą z kamienicą przy ul. Franciszkańskiej 11 należy wybić otwór drzwiowy łączący oba budynki. Proponowana w tym pomieszczeniu posadzka to płytki ceramiczne charakterem zbliżone do zamontowanych na parterze budynku przy ul. Franciszkańskiej 11. Wejście na podwórko prowadzić będzie do usytuowanego na tyłach kamienicy, przylegającego do budynku pawilonu. Przewiduje się umieszczenie tam szklanej ściany i drzwi - podobnie jak na parterze Ratusza Staromiejskiego - wejście na ekspozycje. I piętro: Na pierwszym piętrze umieszczone będą kolejne sale wystawowe. Proponuje się stworzenie dwóch sal zamykanych (pierwsza - połączone pokoje 105 i 104, druga - pokój 107) i przestrzeni wystawowej przy schodach wewnętrznych powstałej po wyburzeniu ściany wewnętrznej w pomieszczeniu 106. Istniejący sanitariat przy schodach powinien zostać utrzymany. Pozostałe elementy instalacji sanitarnych są zbędne i jako takie powinny zostać zdemontowane. Przewiduje się wyremontowanie podłogi drewnianej. W ścianie budynku, graniczącą z kamienicą przy ul. Franciszkańskiej 9 - analogicznie jak na parterze należy wybić otwór drzwiowy łączący oba budynki. II piętro: Na drugim piętrze przewiduje się umieszczenie pomieszczeń ekspozycyjnych w podobnym układzie, jak na I piętrze. Analogicznie do I piętra zostanie utrzymany istniejący sanitariat przy schodach. Podłoga powinna zostać wyremontowana. III piętro: Na trzecim piętrze przewiduje się umieszczenie pokoi biurowych dla pracowników Muzeum - dwóch pokoi (pierwszy pokój - pomieszczenie 305; drugi pokój - pomieszczenie 304 bez podziału ścianką działową) wraz z przestrzenią ogólnodostępną przy klatce schodowej powstałej po wyburzeniu ścianki łączącej z korytarzem. Proponuje się utrzymanie sanitariatu w obecnym miejscu - w wielkości analogicznej jak w przypadku pięter niższych. Podłoga powinna zostać wyremontowana. Poddasze: Przewiduje się umieszczenie trzech pomieszczeń o charakterze magazynowym: pomieszczenie 408, pomieszczenie połączone z obecnych pom. 405 i 402, pomieszczenie połączone z pomieszczeń 407 i 406. Przewiduje się remont podłogi. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania niezbędnych badań oraz dokumentacji, m. in. inwentaryzacji, ekspertyz, programów konserwatorskich. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania wymaganych w odpowiednich przepisach prawnych uzgodnień, opinii, warunków oraz do złożenia wniosku i uzyskania pozwolenia na prowadzenie prac. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu: program konserwatorski dla proponowanych prac konserwatorskich, projekt konserwatorsko-budowlany i wykonawczy (zakres branżowy wynika z przedstawionych rozwiązań), kosztorys inwestorski wg cen miejscowych, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od części elementów przedmiotu zamówienia lub rozszerzenia zakresu, jeżeli przeprowadzone ekspertyzy i badania oraz względy estetyczne będą wskazywały takie rozwiązanie jako korzystniejsze z punktu widzenia zaleceń konserwatorskich i technicznych. Zamawiający przewiduje konieczność konsultacji na każdym etapie projektowania. Dane dotyczące obiektu: Adres: ul. Franciszkańska 9 i 11 w Toruniu Numery działek 44/4, 43/1, Obręb 15. Powierzchnia działki: budynek przy ul. Franciszkańskiej 9 - ............m2 budynek przy ul. Franciszkańskiej 11 - 0,0173 HA Numery wpisu do rejestru zabytków Województwa Kujawsko-Pomorskiego: A/1398, A/514 Numery ksiąg wieczystych prowadzonych przez Sąd Rejonowy w Toruniu: KW 15874/5, KW 88913/3. Wjazd na działkę przez bramę przy ul. Franciszkańskiej 9 w Toruniu. Opis budynku przy ul. Franciszkańskiej 9 w Toruniu jest zawarty w Inwentaryzacji stanowiącej załącznik nr 6 do niniejszej Specyfikacji. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom. Wykonawca ma obowiązek wykazania ofercie, która część zamówienia będzie powierzona podwykonawcom. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia nadzoru autorskiego podczas realizacji projektu. Warunki prowadzenia nadzoru są określone w projekcie umowy - § 7. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 133.000 euro
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712210003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy, spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy odbędzie się w oparciu o dokumenty i oświadczenia załączone do oferty, określone w pkt. VI Specyfikacji. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: I. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: Ocena warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie w oparciu o dokumenty i oświadczenie określone w pkt. VI SIWZ. II. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: - dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wykażą minimum po jednej osobie posiadającej uprawnienia do projektowania bez ograniczeń, w każdej ze specjalności koniecznej ze względu na przedmiot zamówienia lub obejmujące konieczne specjalności i umożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia. Osoby te muszą przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej opisanych specjalności, jeżeli którakolwiek z przewidzianych do realizacji zamówienia osób posiada łącznie wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób i podmiotów. Warunek stawiany przez Zamawiającego zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie; - wykonali w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres działalności był krótszy, to w tym okresie, minimum dwie prace podobne do objętych przedmiotem zamówienia. Za prace podobną Zamawiający uzna projekt zgodny z zakresem przedmiotowym zamówienia: wykonanie kompleksowej adaptacji obiektu wpisanego do Rejestru Zabytków i będącego pod nadzorem Konserwatora Zabytków dla obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 800 m3. Prace mogą być wykonane łącznie w jednym zamówieniu lub w oddzielnych zamówieniach. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny Wykaz osób i podmiotów. Warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający będą go spełniać łącznie. III. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000 zł. IV. Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły (Spełnia - nie spełnia) na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty. Nie spełnienie choćby jednego warunku postawionego w niniejszej specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania o uzyskanie zamówienia publicznego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta Wykonawcy - zgodnie z zał. Nr 1 do SIWZ, 2. Wymagane oświadczenie - zgodnie z zał. Nr 2 i 3 do SIWZ 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy przedstawiony odpis z rejestru nie odzwierciedla stanu faktycznego i może wprowadzić w błąd, co do poprawności złożenia oferty (uprawnienia do jej podpisania) wymagane jest przedłożenie złożonego wniosku o wpis do odpowiedniego rejestru zawierającego dane o zmianie stanu, np. reprezentacji. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast ww. dokumentu składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 4. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności; Wykonawca w przedmiotowym wykazie zobowiązany jest do wskazania osoby, która będzie pełnić funkcje projektanta wiodącego. 5. Dokumenty stwierdzające, że osoby przewidziane do pełnienia funkcji projektantów posiadają wymagane w niniejszej Specyfikacji uprawnienia. 6. Wykaz opracowanych projektów w zakresie wymaganym w pkt. V SIWZ wraz z dokumentami, że prace projektowe zostały wykonane należycie. 7. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000 zł. Polisa może być złożona wspólnie przez wszystkich uczestników oferty wspólnej, z tym, że z treści polisy powinno wynikać, że suma ubezpieczenia dotyczy każdego z nich (solidarnie). 8. Pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa, a w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w oryginale. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, z treści której wynika iż odpowiadają solidarnie za zobowiązania oraz wskazują lidera konsorcjum. Każdy z uczestników konsorcjum winien załączyć do oferty dokumenty wskazane w pkt. V ust. 3 i 7 oraz oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 SIWZ. 9. Zaparafowany wzór umowy - załącznik nr 4 do SIWZ. 10. Oświadczenie Wykonawcy, które z informacji zawartych w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania. Brak oświadczenia będzie oznaczał, że załączone dokumenty nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa. Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kserokopii (za wyjątkiem sytuacji wskazanych w niniejszej specyfikacji, gdzie jest wymagane złożenie oryginału). Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Ofertę i jej załączniki podpisuje osoba (osoby) podana w wyciągu z rejestru lub upoważniona w umowie (statucie) do składania majątkowych oświadczeń woli w imieniu firmy lub osoba, której udzielono pełnomocnictwa szczególnego na zasadach zapisanych w kodeksie cywilnym (pełnomocnictwo stanowi załącznik do oferty).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.torun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach